Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor het eerst naar de middelbare school

<<

Anoniem331

Bericht 01 Jul 2021 22:14

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ja snap ik, dat is ook wel logisch misschien.
Ik had gedacht er moeite mee te hebben dat ze de basisschool verlaag, maar nu ik zie dat ze er echt aan toe is, voelt het heel anders.
Hoop voor jou dochter dat het wel goed komt, de aanloop er naar toe is vanaf hier natuurlijk ook nog best lang.
Wel spannend allemaal.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Jul 2021 23:40

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

MrsMath schreef:Dat gebeurt wel veel hoor, tenminste bij ons wel.



Bij ons ook hoor! Mentor zal misschien anders helemaal niet weten dat ze verhuisd is als hij zijn huiswerk niet helemaal gedaan heeft.

Namenlijst ga je denk niet krijgen AVG technisch gezien mag dat niet volgens mij.

Wat jammer is is dat de mentor haar niet even heeft geholpen in het contact leggen. Maar goed daar kan je niets meer mee.

Lady die knuffel 🥰 In groep 8 zijn ze heel stoer maar als ze dan in de brugklas aan elkaar vragen of ze kunnen spelen, zo schattig!
⁠♡♡♡
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Jul 2021 07:08

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ook hier een dochter die naar de brugklas gaat. Ik snap jouw angsten wel Giselle, je weet niet wat voor kinderen op deze school zitten en hoe ze het daar gaat hebben. Ook nav je eigen ervaring snap ik wel dat je er bang voor bent. Aan de andere kant is het ook mogelijk dat er meer rustige meiden in de klas zitten en daarbij leer je elkaar in de eerste weken pas echt een beetje kennen.

Onze dochter is nog net geswitcht van school locatie. Ze kent 1 jongen die bij haar in de klas komt, die zit nu ook in haar klas. Voor de rest niemand. Maar we hebben haar gezegd dat dat wel goed komt, vooralsnog heeft ze er zin in.

Qua schoolspullen, lekker kopen wat ze leuk vindt maar zelf opletten of het inderdaad niet te kinderachtig is 😉 ik zag al schriften die leuk van kleur veranderen van de ene naar de andere kant, zoiets is volgens mij best leuk bijvoorbeeld.

Krijg je een lijst van school met hoeveel schriften etc je nodig hebt of niet? Bij onze middelbare werken ze veel op laptops, die hebben we van de week via school besteld. Benieuwd naar de rest. Onze dochter heeft as woensdag haar kennismakingsdag, nadat ze van maandag tm woensdag op kamp is geweest. Zal wel moe zijn 😉
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jul 2021 09:04

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Popcorn, gaat jouw dochter straks in Lwdn naar de middelbare school?

Ik vind de transformatie van de groep achters in deze laatste weken/maanden ook echt bizar. Ineens zijn het geen basisschool kinderen meer maar (beginnende) pubers en echt wel klaar voor het voortgezet onderwijs. Bijzonder om te zien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Jul 2021 09:12

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

@Viva: Bij mijn werk krijgen de nieuwe leerlingen tijdens de kennismaking de lijst met spullen die ze nodig hebben. En de meeste dingen zijn zo bijgekocht. Een passer, geodriehoek, setje kleurpotloden staan er bij ons ook op.

Lady: ik vind het ook altijd zo mooi om te zien hoe ze veranderen van kennismaking en start brugklas naar eind brugklas. De grootste veranderingen komen dan in leerjaar 2, vooral de jongens gaan dan groeien en komen vól in de pubertijd terecht.
Ik ben zelf 1,65cm en het is dan voor de leerlingen super cool als je groter bent gegroeid als de docent :ja:
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jul 2021 09:13

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Nee joh, veel te ver. Drachten was een optie. Maar ze blijft mooi in de buurt. Hier naast ons dorp is een kleine mavo en daar gaat ze de eerste drie jaar havo doen.

Bizar inderdaad die transformatie. Zo groot zijn ze ineens. Ben benieuwd hoe ze zich straks ontwikkelen op school, die van mij is er met haar ruim 12 jaar op de teller ook echt wel aan toe!
Uitgekeken op de basisschool, is er klaar mee, veel zin om wat nieuws te beleven.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Aug 2021 17:27

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ik gooi dit topic even omhoog. We zijn nu terug van vakantie dus tijd om wat dingen te kopen.

Wat voor rugtas hebben jullie op het oog of gekocht voor jullie middelbare scholier in huis?
In onze schooltijd vroeger was Eastpak wel een goed merk, iemand enig idee of dit nog altijd zo is of er betere/fijnere zijn bijgekomen?

Onze dochter moet in ieder geval een tas hebben waar een laptop bij in kan, nu kan dat tegenwoordig vrij snel wel dus dat is fijn.

En zoals een broodtrommel, ik gebruikte vroeger geloof ik plastic zakjes omdat een broodtrommel stom was. Maar onze dochter heeft het gewoon over een broodtrommel dus misschien toch maar op pad 😉
<<

Anoniem331

Bericht 08 Aug 2021 17:49

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Wij kochten vanmiddag een laptop en ook gelijk een tas waar hij in past. Mooi mint groen met veel vakken. Bij de mediamarkt.

Dure hobby, kind naar het voortgezet. En volgend jaar de volgende al 😅😅
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Aug 2021 19:21

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ook hier een bijna brugpieper. Ze komt in een klas waar ze niemand kent, spannend! Wel lekker in de buurt op 5min fietsen.

Ze heeft zelf een Eastpak tas uitgekozen. Ik had zelf ook een Eastpak vroeger dus vind ik dan stiekem erg leuk. Ze heeft er een met een leuk printje. Ook een Laptop aangeschaft en die past goed in haar tas. Verder hebben we een lijstje gekregen tijdens de kennismaking met wat we verder nodig hebben. We gaan binnekort samen op pad voor leuke dingen.

Over die broodtrommel twijfelen we ook. In mijn tijd was dat stom haha. Nu heeft ze er een met paarden en die wil ze niet meer meenemen. Maar misschien toch een neutrale? Vind elke dag plastic zakjes ook niet zo milieubewust.
Ben benieuwd wat de ervaring is van kinderen die al even op de middelbare zitten.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Aug 2021 20:08

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Mijn oudste zoon gaat naar de derde en heeft idd gewoon een broodtrommel mee. Een donkerblauwe van mepal. Maar goed, die boeit het überhaupt niet, want als hij hem niet kan vinden neemt hij rustig z’n oude kleutertrommeltje van Blueband mee. 😎
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Aug 2021 21:17

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ik had vroeger een tas van kipling en die gaat nu nog steeds mee. Echt top kwaliteit.

En had zelf ook gewoon een broodtrommel. Nooit stom gevonden. Iedereen had er eentje.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Aug 2021 21:33

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ik had een leren boekentas (zo'n bruine met van die metalen drukslotjes). Een tas die nu eigenlijk echt niet meer kan, maar voor de boeken wel beter is dan een rugtas. In mijn middelbare schooltijd gingen uiteindelijk de meeste wel over op een rugtas. Ik heb dat pas bij mijn vervolgopleiding gedaan.

Ik heb een rugzak van Trunk & Co gehad (zo'n 7 jaar actief gebruik van gemaakt en nog is die goed). Trunk & Co is een rugzakkenmerk van Samsonite dus wel heel goede kwaliteit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Aug 2021 21:44

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Nou Fred zo’n tas kon toen ook al niet.

Ik had trouwens een kipling in de brugklas en in de derde zelf een eastpak gekocht, en in de 5e nog weer een schoudertas van eastpak. Alle 3 de tassen heb ik nog steeds. Mijn eastpak moet ik eens proberen te wassen want die is eigenlijk best vies. Mijn kipling is een ideale handbagagetas. Ik heb trouwens ook nog een model van eastpak wat echt enorm is. Die heeft 3 vakken met in het achterste een laptophouder. Die gebruik ik nu voor mijn werk omdat ik het hele kantoor heen en weer sleep op het moment. Die is vergelijkbaar met model evanz.
2015 💙
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 21:49

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Fred, hoe oud ben jij precies als ik vragen mag?

Ik had in de brugklas een goedkope rode rugtas, die ging vrij snel stuk en toen kocht ik een zwarte leren, die heb ik nog lang gebruikt. En uiteindelijk een Eastpak. Leuk dat die kennelijk nog gebruikt worden als schooltas, vond het echt ene fijne tas.
Ik vind zelf nu de Fjallraven rugtassen erg leuk, maar ik weet niet of dat ook een beetje leuk is als je 12-13 bent. Heb er wel verstevigde shoulder straps bij gekocht, zonder die dingen zou ik hem afraden als schooltas.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Aug 2021 21:57

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Minx schreef:Nou Fred zo’n tas kon toen ook al niet.

Ik had trouwens een kipling in de brugklas en in de derde zelf een eastpak gekocht, en in de 5e nog weer een schoudertas van eastpak. Alle 3 de tassen heb ik nog steeds. Mijn eastpak moet ik eens proberen te wassen want die is eigenlijk best vies. Mijn kipling is een ideale handbagagetas. Ik heb trouwens ook nog een model van eastpak wat echt enorm is. Die heeft 3 vakken met in het achterste een laptophouder. Die gebruik ik nu voor mijn werk omdat ik het hele kantoor heen en weer sleep op het moment. Die is vergelijkbaar met model evanz.

Op mijn middelbare school was zo’n oerdegelijke tas verplicht.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 08 Aug 2021 22:00

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Qua broodtrommels, mijn dochter wil graag de panda beker en trommel van Ouwehands mee. Zei al dat doe je niet meer op de middelbare, maar het kan haar al 12 jaar niks schelen wat wel en niet hoort ☺️
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Aug 2021 22:11

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ongeveer even oud / jong dan jij bent Maple. Met name jongens hadden zo'n boekentas. Ik vond het destijds wel een fijne tas. Alleen je had wel goede snelbinders voor op je fiets voor nodig want anders valt zo'n tas vrij makkelijk van de pakkendrager.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Aug 2021 22:14

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Mijn dochter heeft een eastpak rugzak, maar er lopen ook veel meiden met een handtas en kinderen met een fjallraven tas.
Ze heeft het hele jaar ook gewoon een broodtrommel meegenomen. Het interesseert haar niet wat iemand anders daarvan vindt, ze wil geen geplette boterhammen. Ze neemt ook wel eens salade mee en ook wel eens haar unicorn bakje vd basisschool, als ze haar andere niet kan vinden.
In een regenbroek zal je haar dan weer nooit vinden, dat vindt ze zwaar voor schut, dus dan maar een natte broek. Ze heeft wel een regenjas van america today, dat kan dan weer wel.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 22:44

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Fred schreef:Ongeveer even oud / jong dan jij bent Maple. Met name jongens hadden zo'n boekentas. Ik vond het destijds wel een fijne tas. Alleen je had wel goede snelbinders voor op je fiets voor nodig want anders valt zo'n tas vrij makkelijk van de pakkendrager.

Haha doe maar mysterieus. Ik ben benieuwd hoe oud/jong jij denkt dat ik ben? In mijn middelbare schooltijd had niemand zo’n tas namelijk. Bij ons had iedereen een rugtassen en was het de trend om je rugtassen zo laag mogelijk op je kont te dragen.

Fijne tijd wel, trouwens.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Aug 2021 22:50

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Zo'n leren boekentas kon bij ons ook niet. Ik heb meerdere rugzakken gehad, onder meer een roze geruite van Bacsac, dat merk zie je nu niet meer echt. Eastpak was toen al populair, maar ik kocht pas een Eastpak toen ik al studeerde, een ijsblauwe had ik, ook een kleiner maatje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Aug 2021 22:51

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

In de buurt van de 40. In mijn middelbare schooltijd. Zo rond 1995 tm 1998 had je die boekentassen nog, maar zoals gezegd het werd elk jaar heel snel minder. Met name bij jaren die onder mijn jaar zat liepen nog nauwelijks scholieren met die tassen.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 23:01

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ohja Bagsac Susan! Volgens mij had ik daar dan die zwarte leren van, dat merk klinkt me heel bekend! Hoewel me bijstaat dat ik dat ding gewoon bij de Bristol had gekocht. Nouja de naam laat wel een bel rinkelen in elk geval.

Fred misschien was dat dan weer een beetje regio afhankelijk. Hier in het westen liepen alleen de leerkrachten nog met zo’n leren boekentas.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Aug 2021 23:11

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Die van de leraren zijn anders. Die zijn meestal dunner en leraren gebruiken een hengsel.

Ik bedoel deze https://discountoffice.nl/p/schooltas-b ... gJRKvD_BwE . Met heel veel vakken. Uiteraard hield je de tas niet vast bij het handvat want dat was niet stoer. Nee, je pakte hem beet bij de kruising waar de riem met de tas vast zit als die dicht zit (dus niet waar de riem met de gaatjes vast zit maar er iets boven). Dat was namelijk stoer.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 23:15

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Ja die hadden een aantal leerkrachten bij ons. Leerlingen nooit mee zien lopen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Aug 2021 00:02

Re: Voor het eerst naar de middelbare school

Maple schreef:Ohja Bagsac Susan! Volgens mij had ik daar dan die zwarte leren van, dat merk klinkt me heel bekend! Hoewel me bijstaat dat ik dat ding gewoon bij de Bristol had gekocht. Nouja de naam laat wel een bel rinkelen in elk geval.

Fred misschien was dat dan weer een beetje regio afhankelijk. Hier in het westen liepen alleen de leerkrachten nog met zo’n leren boekentas.


Zou goed kunnen dat Bristol die tassen op een gegeven moment verkocht. Je had ze in elk geval in alle kleuren. Meestal waren ze van canvas trouwens. Een leren rugzak heb ik ook nog gehad, die was best heel mooi.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers