Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Dec 2013 21:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Deze heb ik net afgemaakt:
Afbeelding
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Dec 2013 07:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Serena schreef:
rapa nui schreef:Silly One: past er echt geen passepartout om heen? Ik vind dat toch echt wel mooier en rustiger. Ik vind het juist wel mooi zoals je nu laat zien, met die donkere lijst om heen. Hoe groot zijn ze in het echt?


Hier ben ik het mee eens. En anders, welke kleur heeft de muur waarop ze komen te hangen?


De muur krijgt Ral 9010 of wit. Beetje afhankelijk van hoe de verf uit komt. Met passepartout is inderdaad mooier, maar met een drieluik kost het ook veel ruimte en dan passen ze niet meer naast elkaar op de muur.
De afmeting is 18 bij 55.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem123

Bericht 02 Dec 2013 08:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk gemaakt Rebecca! (als jij diegene bent met het fototoestel dan bedoel ik idd jou :thumbup: )

Silly one: ik zou denk ik bruin een mooie kleur vinden voor de lijst.

Tot zover mijn kersthaaksels: Patroon van de ster heb ik van Woezel gekregen, daar wil ik er nog meer van gaan maken. (sterren dan, geen woezels :P )
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2013 15:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Rebecca!
Wat lief, SK! Ga je ze in de boom hangen?

Ik ga denk ik een buxus kopen in een witte pot en daar m'n vilten hangers in doen. Ik heb vandaag de sneeuwpop gemaakt!

Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Dec 2013 16:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk weer Azi! Dat klinkt als een hele creatieve en uniek boom. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Ik heb inmiddels een borduurset gekocht, het wordt mijn eigen sinterklaas cadeau haha. Het is niet helemaal goed te zien, maar het zijn dus 25 vrij kleine en eenvoudige figuurtjes. Als ik dit kan, ga ik me wagen aan mijn mega set. Ik ben benieuwd.

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2013 16:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het wordt een heel klein, extra boompje hoor :) Wil graag vijf hangers maken in totaal. Ondertussen ook nog even verder voor een vriendin van me en ik wil nog wat hangers maken als kerstcadeau voor m'n familie.

Succes met borduren, Girli!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Dec 2013 17:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij de Wibra hebben ze ook goedkope lapjes vilt. Ik geloof 0.99 voor 6 lapjes ofzo. Ik heb laatst een hele leuke vilten olifant gemaakt als cadeautje, maar ik heb (nog) geen foto online.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2013 17:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mizz_S schreef:Bij de Wibra hebben ze ook goedkope lapjes vilt. Ik geloof 0.99 voor 6 lapjes ofzo. Ik heb laatst een hele leuke vilten olifant gemaakt als cadeautje, maar ik heb (nog) geen foto online.


Ja, die had ik eerst gekocht maar dat vilt vind ik erg slechte kwaliteit. Bijna niet buigzaam en meer plastic dan stof. Die van Action is wel heel fijn maar die hebben ze hier dus niet meer. En dan ben je wat beperkter met kleuren ook. Ik maak nu voornamelijk kerstkoekjes en die koekjeskleur hebben ze niet.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Dec 2013 17:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Aziraphale schreef:Het wordt een heel klein, extra boompje hoor :) Wil graag vijf hangers maken in totaal. Ondertussen ook nog even verder voor een vriendin van me en ik wil nog wat hangers maken als kerstcadeau voor m'n familie.

Succes met borduren, Girli!
Het maakt toch niet uit dat het een klein boompje is? Ik vind de kleine boompjes over het algemeen ook leuker dan een ontzettend grote boom.

Thnx :D
<<

Anoniem205

Bericht 02 Dec 2013 18:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Azi, wat een geweldige vilten figuurtjes! Echt gaaf!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 19:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke creaties komen er weer voorbij!

Ik ben nog steeds aan het haken voor een boxkleed. Maar men, wat en werk. Moet nog ongeveer 100 vierkantjes haken. Dus tegen die tijd dat dat boxkleed af is hoop ik weer zwanger te zijn. Haha!

Vanmorgen ook vilt gekocht bij de action. Nu nog even opzoek naar een leuk voorbeeld. Maken jullie het van een plaatje na of een kleurplaatje?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Dec 2013 22:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ShallY, ik print foto's van Pinterest uit via Word in de maat die ik wil en trek dat over voor het patroon.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Dec 2013 22:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Aziraphale schreef:
Mizz_S schreef:Bij de Wibra hebben ze ook goedkope lapjes vilt. Ik geloof 0.99 voor 6 lapjes ofzo. Ik heb laatst een hele leuke vilten olifant gemaakt als cadeautje, maar ik heb (nog) geen foto online.


Ja, die had ik eerst gekocht maar dat vilt vind ik erg slechte kwaliteit. Bijna niet buigzaam en meer plastic dan stof. Die van Action is wel heel fijn maar die hebben ze hier dus niet meer. En dan ben je wat beperkter met kleuren ook. Ik maak nu voornamelijk kerstkoekjes en die koekjeskleur hebben ze niet.


Oh, goed dat ik dat weet dan, ik had het namelijk zelf nog niet gekocht want ik heb nog genoeg maar ik had het wel zien liggen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Dec 2013 22:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ShallY schreef:Wat een leuke creaties komen er weer voorbij!

Ik ben nog steeds aan het haken voor een boxkleed. Maar men, wat en werk. Moet nog ongeveer 100 vierkantjes haken. Dus tegen die tijd dat dat boxkleed af is hoop ik weer zwanger te zijn. Haha!

Vanmorgen ook vilt gekocht bij de action. Nu nog even opzoek naar een leuk voorbeeld. Maken jullie het van een plaatje na of een kleurplaatje?


Ik bedenk gewoon zelf wat. Soms zoek ik een leuk plaatje op internet en teken ik iets soortgelijks na. Maar ik maak de patroontjes zelf.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Dec 2013 23:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Girli, nog een borduurster.
Met sinterklaas van mijn moeder weer een borduurkussen gekregen. Een hele foute, maar op zich kan ik mij er wel mee vermaken. Hij ligt al in het nieuwe huisje. Dus ik kan er geen foto van maken nu.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Dec 2013 00:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

@ Silly-one ik zeg foto :D

@ Shally is het dan nog wel leuk als het (nog) zoveel werk is?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Dec 2013 08:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Thnx Aziraphale en Miss, had inmiddels al wat gevonden.

girli: Ja is nog wel leuk hoor, ik doe het ook niet dagelijks dus dan is het goed vol te houden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2013 23:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

girli schreef:@ Silly-one ik zeg foto :D



Moet morgen langs mijn nieuwe huisje. Ik zal dan een foto maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Dec 2013 09:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn rups is klaar! Het is me aardig gelukt om het patroon van het plaatje af te kijken :D

Afbeelding
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 05 Dec 2013 09:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat super leuk Niekske. Dat vlindertje heb ik toevallig onlangs ook nog gehaakt!
<<

Anoniem123

Bericht 05 Dec 2013 09:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel gaaf niekske!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 05 Dec 2013 10:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die is leuk Niekske!! En dat zonder patroon. Het is volgens mij niet heel moeilijk doordat het veel bollen zijn, maar toch ben ik voorlopig meer van de patronen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Dec 2013 11:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel leuk niekske!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 06 Dec 2013 12:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij deze nog mijn slofjes/schoentjes, ik vind ze beide niet leuk misschien door de kleur van het wol.. Vind ze eigenlijk gewoon niet speciaal genoeg om cadeau te geven, denk dat ik gewoon wacht totdat het geslacht bekend is en dan maak ik wel iets anders :laughcry:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 06 Dec 2013 12:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou ik vind ze eigenlijk wel heel schattig!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers