Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto's van iPhone op laptop zetten

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:33

Foto's van iPhone op laptop zetten

Ligt het aan mij of is dat gewoon een ramp? Ik krijg ze dus niet fatsoenlijk van mijn iPhone of iCloud op mijn laptop. Het enige wat lukt is een voor een downloaden. Het zijn 7000 foto's, dus daar is geen beginnen aan. Kan dit sneller? Bijvoorbeeld 100 foto's in een keer?
Het is dus niet mogelijk om mijn iPhone aan te sluiten en vervolgens de foto's te kopieren naar mijn laptop.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Jun 2021 13:35

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Heb je Windows of een Mac laptop?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:37

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Windows.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 21 Jun 2021 17:23

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Maar ze staan in je iCloud? Dan kan je via je webbrowser op de computer inloggen op icloud en ze downloaden. Je kan meerdere foto’s selecteren om te downloaden (max 1000 dacht ik)
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Jun 2021 20:46

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Ik doe het zelf via een usb-kabeltje en dan kopieer ik de foto's naar een map op de laptop.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jun 2021 21:06

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Ik vind het een ramp maar ben er nu wat aangewend.. wat ik doe is het volgende
log op mijn computer in op icloud, dan kies ik de foto's die ik wil downloaden, die komen dan in een zip bestand, dan krijg ik bij dat bestand de melding dat ik dan weer alles uitpakken en dan kan ik de foto's kopieren naar de mapjes die ik op mijn computer bij houd.
Volgens mij kan je elke keer 1000 foto's downloaden
:heart: :heart: 2011
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Jun 2021 21:13

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Dit had mijn topic kunnen zijn! Ik snap dat dus ook niet dus lees mee. Heb ook geen ICloud. Wel zag ik dus laatst een apparaatje daarvoor wat ik wou kopen. Een soort usb stick waarmee je eerst foto’s van iphone haalt en dan op laptop kan zetten. Ik zalnog eens kijken of ik het kan vinden en dan bestellen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Jun 2021 21:16

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Agnes schreef:Ik doe het zelf via een usb-kabeltje en dan kopieer ik de foto's naar een map op de laptop.



O dit klinkt heel makkelijk! Denk dat dit misschien wel is wat ik bedoel.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 22 Jun 2021 22:27

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Oh, goed onderwerp dit! Ik ben zo a-technisch als wat en selecteer dus steeds foto’s die ik naar mezelf mail. Vanuit mail sla ik ze op op computer ( dat is nog een IMac ook, dus zal vast simpeler kunnen…).
Ik schijn een ICloud te hebben, maar hoe kom ik daar?? Iemand?
<<

Anoniem319

Bericht 23 Jun 2021 04:53

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Agnes schreef:Ik doe het zelf via een usb-kabeltje en dan kopieer ik de foto's naar een map op de laptop.

Dit, ik gebruik gewoon het oplaadsnoer als usb-kabel naar de laptop en zet op die manier foto’s over. Kun je hele mappen tegelijk selecteren (de hele fotorol is volgens mij doorgaans onderverdeeld in verschillende mappen, APPLE101, APPLE102 enzo). iCloud snap ik nooit, ik heb me weleens ingelogd op de pc maar kan dan nergens bij m’n foto’s komen (die wel in de Cloud staan).

Als je dat oplaadsnoer gebruikt, moet je telefoon wel ontgrendeld zijn. Dan krijg je een melding of je pc toestemming mag hebben om toegang te hebben tot je foto's, en dan kun je ze zo overzetten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 23 Jun 2021 08:53

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Ik voel me door dit topic dus een nog grotere digibeet dan normaal🙃😬.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 23 Jun 2021 09:02

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Maple schreef:
Agnes schreef:Ik doe het zelf via een usb-kabeltje en dan kopieer ik de foto's naar een map op de laptop.

Dit, ik gebruik gewoon het oplaadsnoer als usb-kabel naar de laptop en zet op die manier foto’s over. Kun je hele mappen tegelijk selecteren (de hele fotorol is volgens mij doorgaans onderverdeeld in verschillende mappen, APPLE101, APPLE102 enzo). iCloud snap ik nooit, ik heb me weleens ingelogd op de pc maar kan dan nergens bij m’n foto’s komen (die wel in de Cloud staan).

Als je dat oplaadsnoer gebruikt, moet je telefoon wel ontgrendeld zijn. Dan krijg je een melding of je pc toestemming mag hebben om toegang te hebben tot je foto's, en dan kun je ze zo overzetten.

Thanks voor de aanvulling. Maar dit inderdaad!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2021 09:42

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Maple schreef:
Agnes schreef:Ik doe het zelf via een usb-kabeltje en dan kopieer ik de foto's naar een map op de laptop.

Dit, ik gebruik gewoon het oplaadsnoer als usb-kabel naar de laptop en zet op die manier foto’s over. Kun je hele mappen tegelijk selecteren (de hele fotorol is volgens mij doorgaans onderverdeeld in verschillende mappen, APPLE101, APPLE102 enzo). iCloud snap ik nooit, ik heb me weleens ingelogd op de pc maar kan dan nergens bij m’n foto’s komen (die wel in de Cloud staan).

Als je dat oplaadsnoer gebruikt, moet je telefoon wel ontgrendeld zijn. Dan krijg je een melding of je pc toestemming mag hebben om toegang te hebben tot je foto's, en dan kun je ze zo overzetten.


Dat doet hij bij mij dus niet. Echt 1000x geprobeerd en van kwaadheid bijna mijn laptop uit het raam gegooid ;).
Ik ga jullie reacties later nog eens nalezen en nog eens proberen of er iets werkt.
<<

Anoniem319

Bericht 23 Jun 2021 12:46

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Echt? Wat bijzonder. Ik moet ook nog foto’s overzetten, als ik eraan denk doe ik dat vanavond even en kom ik erop terug.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 25 Jun 2021 06:46

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Zou het er aan kunnen liggen of je een originele kabel gebruikt? Ik kon het eerst wel gewoon overzetten maar nu ook niet meer. Ik doe het nu ook via de cloud. Heel irritant.
<<

Anoniem319

Bericht 25 Jun 2021 07:43

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Ik gebruik idd wel altijd originele kabels. Heb het nog niet kunnen proberen, sorry!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Jun 2021 09:51

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Wat omslachtiger maar werkt ook: je foto's via wetransfer versturen en downloaden op je pc/laptop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Jun 2021 10:37

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Het is toch eigenlijk idioot dat dit zo ingewikkeld is.
Ik heb al jaren geen iPhone meer, mede omdat ik dit soort dingen echt heel omslachtig vond.

Hoe ik het bij mijn Android telefoon doe:

- Alles wordt automatisch geback upt in Google Photos bij mij en vanuit daar kan ik het als album downloaden op de computer. Dat van Jorja uitlegt lijkt hierop dus lijkt me dat dat bij iPhoto ook kan. Dat lijkt me verreweg het makkelijkste.
- Evt via een app (Airdroid heet die) waarmee je een connectie maakt met je telefoon en je desktop en dan kan je zo de mappen kopieren en plakken.

Zou zoiets niet voor iPhone bestaan?

Hier staat ook nog hoe je het via iCloud kunt doen:

https://mobiletrans.wondershare.com/iph ... D_EALw_wcB
Let's discover the world together.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Jun 2021 17:56

Re: Foto's van iPhone op laptop zetten

Ik doe het inderdaad ook op de manier van Maple. Had eerst een Samsung en daar vond ik het een stuk makkelijker gaan, daar waren in m'n herinnering minder stappen voor nodig en ging ook altijd goed. Ook de namen van de iPhone foto's vind ik onlogisch en ik weet nooit of ik "keep original" of "automatic" moet kiezen qua bestandsformaat van de foto's, dus tot nu toe doe ik ze steeds maar allebei hahaha.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers