Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 22 Jun 2021 20:34

Re: Verhuisplannen

Gefeliciteerd Giselle!

Wij zijn een half jaar op zoek geweest. In maart al eens overboden en ditmaal is het dus gelukt!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jun 2021 09:12

Re: Verhuisplannen

Wat fijn dat het toch gelukt is, Olivia! Blijven jullie in jullie huidige woonplaats? En wat voor woning hebben jullie gekocht? Staat jullie huidige woning nu ook te koop? Wat een vragen he, haha!

Vrijdag gaan wij de koopakte tekenen, weer een spannend moment! Komend weekend weer op pad voor de keuken en vloeren uitzoeken. Verhuis- en opslagbedrijf komt ook langs om een en ander te bespreken, dus het begint allemaal te lopen. Ik zoek nog wel opvang voor onze huisdieren, we moeten nog op zoek naar een loodgieter/aannemer, maar dat gaan we ook komende week doen. Woensdag is de introductiedag op de middelbare school, daar gaat onze oudste naartoe. We hebben dan gelijk een afspraak op de basisschool waar de jongste naartoe gaat, als dat bevalt schrijven we haar daar gelijk in. De middelbare school is al geregeld. Als het uitkomt bij de verkopers willen we dan ook nog even naar ons huis, zodat we nog wat dingen kunnen opmeten en gelijk kunnen noteren wat we nou precies allemaal moeten doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jun 2021 09:53

Re: Verhuisplannen

Wat een geregel Giselle,

Wat ik trouwens echt bizar vind is al die post van verhuurbedrijven. Wij hebben inmiddels al 6 brieven gehad met uw huis staat te koop wellicht heeft u een nieuw huis gekocht en zoekt u een verhuurbedrijf.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jun 2021 21:14

Re: Verhuisplannen

Dat vind ik inderdaad ook wel bizar, Minx. Hier hebben we daar gelukkig geen last van.

Voor de konijnen hebben we inmiddels opvang gevonden, nu nog iemand vinden voor de poesjes, al begrijp ik dat dat wel wat lastiger is dan konijnen. Het behang voor op de slaapkamer van de jongste is ook besteld, leuk om er nu mee bezig te zijn. Over 8 weken is de overdracht van ons huis al, dus ik mag zachtjesaan ook wel beginnen met opruimen, weggooien en inpakken, de tijd gaat zo snel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Jun 2021 21:21

Re: Verhuisplannen

Oh dat inpakken daar zou ik ook zo graag al mee beginnen nu maar er valt gewoon bijna niets in te pakken 🙈🙈. Ik moet nog 1 vak van een kast uitzoeken en dan heb ik het wel gehad. Ik heb het inpakken nu gepland voor het weekend voor we gaan verhuizen. Ik hoop dat we dat weekend al veel af hebben zodat ik ook al dingen in elkaar kan gaan zetten in het nieuwe huis en dan de spullen gelijk op de goede plaats. Het is maar zon klein stukje dat we gezegd hebben dat elke keer dat we om wat voor reden heen en weer moeten lopen en er kamers klaar zijn dat we dan al spullen mee gaan nemen.
2015 💙
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Jun 2021 20:54

Re: Verhuisplannen

Ahhh ik ben zo gestresst! Woensdag moeten wij de financiering rond hebben, maar onze hypotheekadviseur communiceert heel moeizaam en geeft geen antwoord op onze vragen. Nou blijft hij al weken om extra contracten vragen van studieschuld van vriend en een afgeloste lening van mij(alles wat we aanleveren is niet voldoende voor de bank zei hij steeds), als ik dan om meer informatie vraag zegt hij dat ik me niet druk moet maken en hij alles regelt. Nou kwam ik er vandaag over dat de bank valt over een lening die ik direct na mijn scheiding heb geopend samen met ex om de restschuld van onze toenmalige woning te financieren. Deze hebben we later opgesplitst maar is nooit afgemeld bij het BKR. Dit was met één telefoontje te regelen, maar omdat de hypotheekmeneer er zo vaag over deed wist ik helemaal niet dat het om deze lening ging. Nu ben ik bang dat het allemaal niet meer gaat lukken 😔 bah, wat een ellende dit.

Fijn dat het bij jullie wel allemaal zo voorspoedig verloopt minx en Giselle!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jun 2021 21:01

Re: Verhuisplannen

Oh jeetje wat een gestress Gijs. Ik zou geloof ik helemaal gek worden en hypotheekmeneer zou mij niet meer zo heel erg lief vinden denk ik. Is toch te bizar voor woorden. Het is niet alsof je een reep chocola wil kopen.
2015 💙
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Jun 2021 21:04

Re: Verhuisplannen

Nou precies! En zijn laksheid irriteert mij zo mateloos. Het gaat om een hoop geld! Maar we durven nu nog geen ruzie met hem te maken; hopelijk kan hij nog wonderen verrichten voor woensdag en kan hij daarna nog wat feedback krijgen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jun 2021 21:32

Re: Verhuisplannen

Dat snap ik ook heel goed. Dat zou ik ook hebben maar toch niet te doen zo. En je wil nu ook gewoon door, de huizen worden met de dag duurder heb ik het gevoel.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Jun 2021 07:35

Re: Verhuisplannen

Oh jemig, wat een gestress Gijs! Ik zou daar ook behoorlijk zenuwachtig van worden! Heb je nu wel alle benodigde documenten aan kunnen leveren? Ik duim heel hard voor je dat het gewoon allemaal lukt.

Wij moeten ook nog een aantal documenten aanleveren. Werkgeversverklaring van mijn man, duurt ook al weeeeeken, maar die vrouw van PZ zit in haar eentje voor een heel bedrijf van weet ik niet hoeveel werknemers, dus niet echt handig. Mocht die werkgeversverklaring niet lukken heeft onze hypotheekadviseur nog wel een andere oplossing achter de hand, dus daar is niet heel veel stress over. Ik moet nu alleen nog mijn telefoonabonnement in 1x afbetalen, gaat nu nog om maar €100,- maar die staat dus nog wel open op BKR en die moet afgemeld zijn. Zucht, wat een gedoe hè.

Oh ja en het vakantiepark waar we tijdelijk willen verblijven sluit dus PRECIES in de periode dat wij daar willen zijn ivm grote verbouwing. Ik hoop zo dat lange verblijven wél door kunnen gaan, het maakt me echt niet uit dat we dan geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten, als ik maar een huis heb. Vandaag maar weer bellen, ik wacht nu al anderhalve week op de offerte. Belachelijk dat dat zo lang moet duren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Jun 2021 07:49

Re: Verhuisplannen

Oh Gijs, zo herkenbaar!
Toen we dit huis kochten hadden wij ook zo'n hypotheek adviseur. Zo traag als dikke *$#$&# en elke keer ging er eeuwen overheen voordat hij weer een keer reageerde. Met als gevolg dat we onze sluitdatum voor de financiering een keer hebben moeten verlengen.
Echt vreselijk dat soort lui, want onderaan de streep betaal je ze de hoofdprijs!
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 25 Jun 2021 11:32

Re: Verhuisplannen

Hier was dat ook zo Gijs. Het heeft mij heel veel slapeloze nachten opgeleverd. Na de eerste keer verlengen bleek het heel druk bij de hypotheekverstrekker en moest door een achterstand daar nog een keer uitstel aangevraagd worden. De verkoper van de woning zat ook behoorlijk in de stress. Maar uiteindelijk is het gelukt. Ik hoop dat het bij jou ook opschiet nu.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Jun 2021 20:04

Re: Verhuisplannen

Ik vind het ook best stressvol! Bij ons loopt alles nog op schema, maar doordat de overdracht pas in januari is, moet ons huis nu ook al getaxeerd worden om de hypotheek rond te krijgen(we zetten hem pas in september te koop). Taxateurs hebben echter topdrukte, dus het duurt allemaal even.

Alle stukken zijn al aangeleverd bij ons adviseur verder, dus dat moet goed komen.

@Giselle; we wonen nog in hetzelfde dorp inderdaad. De kinderen hebben het hier heel fijn, dus we vinden het fijn om hier te blijven wonen. We hebben nu een ruime hoekwoning (147m2) gekocht. Ons huidige huis (tussenwoning) is maar 88m2, dus ik denk dat de ruimte heel erg fijn gaat zijn. Het is een huis uit 2007, dus ook fijn geïsoleerd, zonnepanelen en weinig onderhoud verder.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Jun 2021 21:55

Re: Verhuisplannen

Olivia dat is ook ongeveer de stap die wij maken qua oppervlakte 82 naar 148 dus echt een enorm verschil en vervolgens denk ik alsnog dat we ruimte te kort hebben 🤷🏼‍♀️.

Ons huidige huis is afgelopen woensdag getaxeerd en de taxateur gaf inderdaad ook aan dat ze druk waren en daarom zelfs op zaterdag gingen taxeren.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Jun 2021 22:03

Re: Verhuisplannen

Haha went snel genoeg hoor een groter huis, wij gingen van appartement van 75 m2 ongeveer naar huis van 140 m2 en op een heleboel meubels die we nodig hebben na vul je dat ook met gemak met z’n drieën 🤣
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jun 2021 09:54

Re: Verhuisplannen

Pippa schreef:Haha went snel genoeg hoor een groter huis, wij gingen van appartement van 75 m2 ongeveer naar huis van 140 m2 en op een heleboel meubels die we nodig hebben na vul je dat ook met gemak met z’n drieën 🤣


Oh dat geloof ik zeker. Ik heb al een flinke lijst bij de Ikea wat ik ga bestellen. Normaal zou ik het zelf halen en dan vragen of mijn vader mee wil met de aanhanger maar het is echt een grote pax, een Billy, een bureau van 2 meter lang, 2 kastjes voor onder het bureau, een strandmon stoel voor in de werkkamer, nog half hoge dichte kast voor op de studeerkamer. Nog een Billy met deuren voor op de kamer van J. Vind het allemaal wel mooi, dat laat ik lekker bezorgen. Ik heb alles van te voren in de winkel bekeken en mocht ik toch nog wat missen dan rij ik wel naar de winkel of als het kleine dingen zijn op de fiets.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Jul 2021 09:14

Re: Verhuisplannen

Hoe gaat het hier? Nog mensen op huizenjacht? Harrison, Henque?

Minx, wanneer krijgen jullie ook alweer de sleutel? Ben je al druk met regelen enzo?

Wij zijn gisteren weer naar onze nieuwe woonplaats geweest, introductiedag van de middelbare school was gistermiddag dus daar is de oudste naartoe geweest. Alleen ze was kapot van schoolkamp (ze kwam letterlijk net terug en moest direct in de auto naar haar nieuwe school), dat icm haar zenuwen was niet echt best voor haar. Het viel haar tegen, maar ze vindt de school wel leuk, dus ik denk dat het tijdens de introductieweek aan het begin van het schooljaar wel goed zal komen. De jongste heeft ook haar nieuwe school gezien en die vond het allemaal wel best, er staat een glijbaan op het schoolplein dus het was meteen goed haha.

Ook nog naar ons nieuwe huis geweest, nog wat dingen opmeten voor de keuken, checken wat we moeten doen qua verf en behang en de aannemer is geweest zodat hij een offerte kan maken voor een aantal werkzaamheden (omleggen leidingen en elektra voor de keuken, stucwerk, groepenkast en de mechanische ventilatie). Leuk om er weer te zijn! We hebben ook al een aantal meubels uitgezocht en verf voor in de slaapkamers.

Het enige dat nog niet rond is, is de tijdelijke huisvesting. We hadden naar Centerparcs De Huttenheugte gewild, maar die sluit van 6 september t/m 15 oktober, precies de belangrijkste weken. Nu hebben we een optie gekregen voor een ander park, maar die is echt belachelijk duur en ook nog eens 20 autominuten rijden, dus de meiden kunnen dan niet op de fiets naar school. Lastig! Ik heb wel contact met een makelaar die een bovenwoning in het centrum in de verhuur heeft, wellicht is dat dan een optie.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Jul 2021 14:53

Re: Verhuisplannen

Leuk dat jullie weer even in het huis zijn geweest. Wel balen zeg dat het park dicht is juist die periode. En met dochter komt het vast goed kan me voorstellen dat het nu ook wat lastig was omdat veel mensen elkaar al kennen.

Wij hebben eigenlijk alles rond.
Krijgen 12 juli de sleutel en dan trekken we eerst een deel van de voortuin leeg om het GaragePad te verbreden. En richten we de hele garage al in zoals we zouden willen. De stellingen liggen hier in ieder geval al klaar.
13 juli worden er een heleboel materialen en een container geleverd en dan beginnen we met slopen en zo loopt de planning door tot eind augustus. 1 september wordt dan de keuken geplaatst en ons nieuwe bed geleverd. Het enige wat ik nog moet bestellen is bij de Ikea maar kon nog niet de voorkeursdatum kiezen die ik wil en de lampen. Verf ed hebben we allemaal al in huis op 2 emmers na die nageleverd worden. Nu nog ff 1,5 week rust voor alles losbarst.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Jul 2021 18:56

Re: Verhuisplannen

Oh 12 juli al, dat gaat lekker opschieten! Spannend hoor, ik kan me voorstellen dat het dan even gedaan is met de rust haha!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Jul 2021 21:05

Re: Verhuisplannen

Giselle schreef:Hoe gaat het hier? Nog mensen op huizenjacht? Harrison, Henque?

Minx, wanneer krijgen jullie ook alweer de sleutel? Ben je al druk met regelen enzo?

Wij zijn gisteren weer naar onze nieuwe woonplaats geweest, introductiedag van de middelbare school was gistermiddag dus daar is de oudste naartoe geweest. Alleen ze was kapot van schoolkamp (ze kwam letterlijk net terug en moest direct in de auto naar haar nieuwe school), dat icm haar zenuwen was niet echt best voor haar. Het viel haar tegen, maar ze vindt de school wel leuk, dus ik denk dat het tijdens de introductieweek aan het begin van het schooljaar wel goed zal komen. De jongste heeft ook haar nieuwe school gezien en die vond het allemaal wel best, er staat een glijbaan op het schoolplein dus het was meteen goed haha.

Ook nog naar ons nieuwe huis geweest, nog wat dingen opmeten voor de keuken, checken wat we moeten doen qua verf en behang en de aannemer is geweest zodat hij een offerte kan maken voor een aantal werkzaamheden (omleggen leidingen en elektra voor de keuken, stucwerk, groepenkast en de mechanische ventilatie). Leuk om er weer te zijn! We hebben ook al een aantal meubels uitgezocht en verf voor in de slaapkamers.

Het enige dat nog niet rond is, is de tijdelijke huisvesting. We hadden naar Centerparcs De Huttenheugte gewild, maar die sluit van 6 september t/m 15 oktober, precies de belangrijkste weken. Nu hebben we een optie gekregen voor een ander park, maar die is echt belachelijk duur en ook nog eens 20 autominuten rijden, dus de meiden kunnen dan niet op de fiets naar school. Lastig! Ik heb wel contact met een makelaar die een bovenwoning in het centrum in de verhuur heeft, wellicht is dat dan een optie.


Is parc sandur een optie voor jullie? Dat ligt vlakbij en is vaak betaalbaarder dan de huttenheugte. Voor de kinderen is er ook van alles te doen.

Wel leuk dat jullie in jullie huis zijn geweest. Het lijkt me fijn om alles wat concreter te maken! Je dochter is vast snel gewend op haar nieuwe school. Hey is ook overweldigend, zo'n grote school.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Jul 2021 21:27

Re: Verhuisplannen

Olivia schreef:Is parc sandur een optie voor jullie? Dat ligt vlakbij en is vaak betaalbaarder dan de huttenheugte. Voor de kinderen is er ook van alles te doen.

Wel leuk dat jullie in jullie huis zijn geweest. Het lijkt me fijn om alles wat concreter te maken! Je dochter is vast snel gewend op haar nieuwe school. Hey is ook overweldigend, zo'n grote school.


Parc Sandur is juist het andere park dat we aangeboden kregen en dat is duurder dan de Huttenheugte helaas. Ik had nog twee weken extra doorgegeven en 3 dagen eerder in augustus (70 nachten ipv 53) en dat kost €1700,- meer. Vind ik echt heel bizar, geloof ook nooit dat dat klopt, maar goed, voor deze prijs gaan we het in ieder geval niet doen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 01 Jul 2021 21:39

Re: Verhuisplannen

En Ermerstrand? Ook niet te fietsen denk ik.. maar wellicht een optie als je echt niks anders kunt vinden.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 02 Jul 2021 20:28

Re: Verhuisplannen

Leuk om alle ontwikkelingen te lezen! Al word ik er stiekem ook een beetje depressief van haha, dat het iedereen maar lijkt te lukken om een huis te kopen en ons nog niet ;)

Minx, klinkt echt goed joh jullie hele planning, hopelijk gaat het ook echt allemaal zo lopen!

Giselle, fijn dat jullie huis is verkocht! 1700 euro is wel een groot verschil inderdaad, willen ze niet iets aan die prijs veranderen? anders klinkt zo'n bovenwoning ook wel goed!

Wij hebben wel weer aantal huizen bezichtigd maar zat niks bij helaas. Ook briefjes in de bus gedaan in een gebied waar we graag zouden willen wonen, wel paar reacties op gehad maar is allemaal nog even afwachten of dat echt wat wordt. Aankomende week hebben we 2 bezichtigingen staan in een dorpje waar we nog niet eerder gekeken hebben, maar wat ons erg aanspreekt! Dus als het in het echt ook zo mooi is dan hebben we al besloten dat we ook maar eens een klapper van een bieding eruit moeten doen om kans te maken.. (voorheen ook altijd al flink overgeboden hoor, maar kan nog meer natuurlijk..)

Lastige is alleen dat het huis waar we op woensdag gaan kijken, onze makelaar niet mee kan naar de bezichtiging. Maar, zei een medewerker, hij gaat ook al met een ander stel naar dit huis kijken, dus hij kan alsnog met ons meedenken. Ik vind dit echt zooo vreemd, dit is toch enorme belangenverstrengeling? Wat als we het allebei willen hebben, wie gaat hij dan het juiste biedingsadvies geven!? Wil dit ook maandag met hem bespreken, maar ben benieuwd of jullie ervaring hiermee hebben. Is dit normaal?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 04 Jul 2021 17:47

Re: Verhuisplannen

Oei, ik zou dat ook niet echt leuk vinden Henque. Ik zou niet durven zeggen of het echt belangenverstrengeling is, maar een rare situatie is het zeker. Goed dat je het nog wel aankaart!

Wij hebben vrijdag een keuken gekocht. Zo mooi en zo groot. Ook best duur, maar ja, de ruimte die we straks hebben is 4 (!) keer zo groot als onze huidige keuken 😅

Ik ben ook al aan het inpakken en opruimen, alleen al vier vuilniszakken vol van twee kasten. Een van die kasten is al uit elkaar en kan ik naar de afvalstraat brengen. Wat een werk, pfff.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jul 2021 19:07

Re: Verhuisplannen

Lastig idd henque, aan de andere kant ben jij degene die het bod bepaald. Zolang ze niets van jullie bod doorspelen aan de andere kopers denk ik dat het geen probleem hoeft te zijn. Gunning en voorwaarden spelen ook heel erg mee nu.

Giselle lekker dat je al in kan gaan pakken. Hier kan dat nog niet want alles hebben we nodig. Nou hebben we ook bijna geen spullen dat scheelt. Ik ga het weekend voor we gaan verhuizen alles inpakken en dan nemen we steeds iets mee wat meekan. De laatste normale week is nu ook echt ingegaan. De hele garage is nu ook al voorbereid op volgende week.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers