Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 24 Jun 2021 18:30

Re: Boodschappen

Wij halen de boodschappen bij een pick-up point, zodat je niet enorm lang tijdsblok thuis hoeft te zijn. Misschien is dat wel een optie in de buurt bij jou? Een jumbo of Albert Heijn?

We doen altijd op donderdag en dan haalt mijn man dat gauw op voor ie de jongste uit de opvang plukt. Ik vind t wel fijn en scheelt veel gedoe dat je gelijk voor de week klaar bent. Ik kijk dan gedurende de week wel waar ik wanneer zin in heb en doe altijd 1 of 2 maaltijden flexibel, zodat we nog kunnen switchen (met langer houdbare spullen bijv) of skippen/doorschuiven als we nog eens bestellen, er mensen komen of wat ook maar tussendoor kan komen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jun 2021 18:33

Re: Boodschappen

Ik doe op woensdag en zaterdag de boodschappen. Kun je niet voor werktijd? Dat je dan samen met je man een lijstje maakt en die boodschappen haalt?
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 18:46

Re: Boodschappen

Minx schreef:Ik doe op woensdag en zaterdag de boodschappen. Kun je niet voor werktijd? Dat je dan samen met je man een lijstje maakt en die boodschappen haalt?



Mijn man maakt aardig wat meer uren dan ik. Dus dat word m niet.
Ik begin inderdaad pas laat (jij hebt kennis) maar waar laat ik die boodschappen de hele dag? Terug naar huis rijden en dan weer naar het werk red ik niet.
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jun 2021 18:48

Re: Boodschappen

Ik denk dat je niet veel aan mijn antwoord hebt.

We maken meestal per week of een X aantal dagen een plan voor eten.
Dit halen we bij diverse winkels, zuivel, brood, groente, koffie, kaas en supermarkt.
Het meeste doet mijn vriend. Die gaat in het weekend naar de markt en speciaalzaken.
Ik haal soms wat bij diverse supermarkten.

Is zondag(ochtend) een optie voor boodschappen, of na werktijd?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Jun 2021 18:51

Re: Boodschappen

Tsja, ik denk dat je dan toch op de zaterdagochtend terecht komt. Hier is het zo dat als je voor 11uur komt, het qua drukte reuze meevalt.
De zondag is misschien een optie, maar hier zijn de schappen dan niet allemaal gevuld.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jun 2021 18:56

Re: Boodschappen

op zondag haalt mijn man tegenwoordig de grote dingen, en ik ga om de dag naar de winkel voor stokbrood en nog wel naar andere supermarkten
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 19:15

Re: Boodschappen

June schreef:Verhuizen!



Hahah. Het is dat we hier mooi wonen, maar anders? Qua winkelaanbod is het echt heel summier ja, dat is vaak heel vervelend.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Jun 2021 19:27

Re: Boodschappen

Als je voor tien uur gaat op zaterdag valt de drukte meestal wel mee toch?
Ik ga zelf altijd op maandagochtend. Maar ben ook een hele tijd langs het pickup point gegaan.
Vaak gaan we ook nog een keer in het weekend naar de markt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Jun 2021 19:33

Re: Boodschappen

Ik ga op vrijdagochtend voor de weekendboodschappen en mijn man ergens op zondag voor de weekboodschappen. Bij ons is de Jumbo volgens mij iedere dag tot 22:00 open dus ‘s avonds na het eten zou voor ons ook een optie kunnen zijn.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 24 Jun 2021 19:38

Re: Boodschappen

Ik heb hier echt geen ritme in. Soms wel irritant, want heb nog wel regelmatig een lege koelkast. Maar echt momenten plannen voor boodschappen lukt ook niet. Dus we gaan vaak in de avond of tussendoor nog even wat halen. Soms doet m’n vriend op vrijdag (zijn vrije dag) voor een paar dagen boodschappen. Heel soms bestel ik via AH.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jun 2021 19:45

Re: Boodschappen

Mijn vriend haalt ze op zijn vrije dag op maandag, of op zondagochtend als maandag niet lukt. Hij vindt het niet heel erg om te doen. Voorheen bestelden we ook wel, maar dat kan hier helaas niet Voor een pick-up punt moeten we ook nog een stuk rijden maar dat doen we ook wel eens.
Jumbo bezorgt hier trouwens wel, maar ik ben nogal AH gebonden.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 24 Jun 2021 20:40

Re: Boodschappen

Ik ben op maandag altijd vrij, dan haal ik het meeste voor heel de week, zeker qua houdbare spullen. En dan voor het avondeten voor maandag en dinsdag. En dan ben ik op woensdag vrij en dan haal ik voor het avondeten voor die avond en donderdag. En het weekend bekijken we vaak op de dag zelf wat we doen met eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jun 2021 20:54

Re: Boodschappen

Mijn antwoord heb je ook niks aan want ik laat elke dinsdagavond boodschappen bezorgen. Dat is dan in principe voor de hele week maar in het weekend gaan we altijd nog wel even voor verse broodjes en een vergeten boodschap ed.

Tijdens de eerste lockdown waren er elke keer geen bezorgmomenten beschikbaar en mocht je geen kinderen mee nemen naar de supermarkt, toen ging ik ‘s avonds, eerst eten en de kinderen naar bed en daarna naar de supermarkt. Ik haalde de spullen dan en mijn man ruimde ze op.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Jun 2021 20:55

Re: Boodschappen

Mijn vriend doet in principe op maandagavond met zoon, ik haal met zoon op donderdag of vrijdag overdag altijd nog wat losse dingen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Jun 2021 21:01

Re: Boodschappen

Oh ik zou ook echt nooit door de Poiesz laten brengen, ik (als westerling) kan echt niet wennen aan die vreselijke winkel 😉

Ik doe meestal boodschappen uit mijn werk, en anders op vrijdagavond of zondag.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem310

Bericht 24 Jun 2021 21:05

Re: Boodschappen

Kreeft schreef:Ik ben op maandag altijd vrij, dan haal ik het meeste voor heel de week, zeker qua houdbare spullen. En dan voor het avondeten voor maandag en dinsdag. En dan ben ik op woensdag vrij en dan haal ik voor het avondeten voor die avond en donderdag. En het weekend bekijken we vaak op de dag zelf wat we doen met eten.

Zo doen wij het ook. Alleen dan doen wij het allebei op onze pt dag en regelen direct eten voor de dag erna.

In het weekend bestellen we vaak iets, of we gaan uit eten, schuiven een pizza in de oven of halen een frietje.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 21:11

Re: Boodschappen

Gijs. schreef:Oh ik zou ook echt nooit door de Poiesz laten brengen, ik (als westerling) kan echt niet wennen aan die vreselijke winkel 😉

Ik doe meestal boodschappen uit mijn werk, en anders op vrijdagavond of zondag.



Enige winkel hier in het dorp helaas. Misschien toch besluiten eens per week niet te fietsen en dan met de auto te gaan. En na mijn werkdag de boodschappen te doen. Op een vaste dag. Dan is het duidelijk.
Jammer dat ze bij de ah ook geen pick-up hebben. Was anders ideaal.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Jun 2021 21:41

Re: Boodschappen

In Damwoude, Dokkum en Leeuwarden hebben ze een pick-up punt.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jun 2021 21:44

Re: Boodschappen

Joey schreef:In Damwoude, Dokkum en Leeuwarden hebben ze een pick-up punt.


Niet mijn route. Toch jammer dat niet alle winkels dat aanbieden.
Jumbo wel. Maar daar moet ik ook 14 kilometer voor rijden, maar net de andere kant op
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Jun 2021 04:53

Re: Boodschappen

Ik doe de grote boodschappen op zondag. Ideaal want dan is het vaak rustig. Als ik echt dozen melk of iets nodig heb, dan stuur ik mijn man 😇
En dan ga ik op donderdag brood halen met het eten voor het weekend en fruit.

Ik moet wel zeggen dat ik veel groenten, vlees, ovenaardappelen, soep en brood in de vriezer heb liggen.
Hierdoor komt het regelmatig voor dat ik maar 1x in de week boodschappen doe omdat ik geen zin heb om te gaan dus dan haal ik snel wat fruit en dan vind ik het wel goed.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Jun 2021 05:44

Re: Boodschappen

Popcorn schreef:
Senne schreef:Ik laat mijn boodschappen bezorgen. Ideaal!
Sinds ik thuiswerk vaak op maandagochtend.
Soms laat ik ze voor het weekend ook nog eens komen.


Ja slim! Ik heb er naar gekeken maar de enige winkel die hier levert is de poiesz, en dat vind ik echt te duur. Daar klapt het geld je de beurs uit voor een paar dagen eten. Dus dat is niet echt een optie helaas. Jammer genoeg. Had er anders graag gebruik van gemaakt.


En Picnic? Bezorgd die ook niet bij jullie?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jun 2021 06:41

Re: Boodschappen

Man deed altijd boodschappen op een avond in de week (melk, groente, fruit etc) en op andere dag haalde ik brood bij andere winkel en nog wat dingen uit acties. Nu we beide minder werken, doen we het wanneer uitkomt / nodig.

Waarom rijdt je niet uit je werk een keer per week langs grote supermarkt die er in dezelfde wijk zit? (met de auto) Missende dingen kun je altijd nog bij poeisz halen!
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Jun 2021 07:20

Re: Boodschappen

Eerder deed ik meestal weekboodschappen op donderdag- of vrijdagavond, en heel soms op donderdagmiddag op weg naar huis als ik vroeg klaar was met werk. Op die avonden was het bij ons altijd vrij rustig. Naast mijn werk zat een kleine supermarkt (die is helaas nu weg) waar ik tussendoor brood, verse producten en vergeten boodschappen haalde.
Tegenwoordig laten we al een tijd de boodschappen bezorgen. Ik vind het ideaal en wil niet anders meer! We hebben een vast bezorgmoment op vrijdagochtend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Jun 2021 07:25

Re: Boodschappen

Zondagochtend als de aanbiedingen ingaan en dan is het ook rustig of woensdag overdag. Dan is het heel rustig.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Jun 2021 09:07

Re: Boodschappen

Fred schreef:Zondagochtend als de aanbiedingen ingaan en dan is het ook rustig of woensdag overdag. Dan is het heel rustig.


Hier gaan de aanbiedingen pas in op maandag of dinsdag. Welke winkel gaat het in op zondag?
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers