Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jun 2021 21:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Klinkt goed! Hebben jullie er meerdere? L. is nogal aan het kwijlen en sabbelen op zijn slaapzakken haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jun 2021 21:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Suus schreef:Wij hebben er een en ik vind ‘m heel fijn! Mijn zoon is nu 2 en denk dat hij er nog wel langer dan een half jaar in past.

Ja mijn dochter is 2j 3mnd en niet bepaald een kleintje en past er ook nog echt wel een tijd in. Wij hadden er 2 voor dochter en nu met zoon erbij 3 in totaal.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Jun 2021 22:03

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik had er 2 tweedehands, maar ook weer verkocht. Zoon paste er met maat 74/80 nog lang niet fijn in. Mouwen waren veel te lang (hij duimt) en de halsopening vond ik nog gevaarlijk groot
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 24 Jun 2021 22:05

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Heel tevreden mee geweest. Vooral omdat zoon echt liever niet onder een deken slaapt. In de winter lag hij hier dan in alleen pamper in het herfstdeel(warmbloedig kind) jammer alleen dat hij voor zijn 2 al maat 92/98 droeg. En hij dus de krappe ruimte echt niet prettig vond. Dus 2,5 heeft ie niet gered hier.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jun 2021 22:10

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

JustMeDaan schreef:Heel tevreden mee geweest. Vooral omdat zoon echt liever niet onder een deken slaapt. In de winter lag hij hier dan in alleen pamper in het herfstdeel(warmbloedig kind) jammer alleen dat hij voor zijn 2 al maat 92/98 droeg. En hij dus de krappe ruimte echt niet prettig vond. Dus 2,5 heeft ie niet gered hier.

Hier heeft dochter al een tijd 98/104, maar past nog makkelijk. Hangt denk ik dan van der bouw af ofzo 🤷🏻‍♀️.

Blue Phone ik heb blijkbaar echt grote kinderen. Zoon kon al voor 5 maanden prima in de puckababy, met 74/80. Maar dan wel het zomerdeel en idd mouwen omgeslagen wat bij het zomerdeel makkelijk is. Herfstdeel gaat nu met 5,5 maand en maat 80 ook prima.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Jun 2021 22:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

We zijn om haha. Als ie 6 maanden is gaan we er 2 aanschaffen!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 24 Jun 2021 22:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hadden er ook 2. 1 gekregen en 1 gekocht met een aanbieding. Heel blij mee geweest en idd zo weer verkocht daarna.
30-04-2017
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Jun 2021 23:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja hier ook een fan. Alhoewel de temperatuur in huis en haar slaapkamer het hele jaar eigenlijk altijd wel constant is heb ik er toch veel aan gehad te kunnen afwisselen als zij zelf qua temperatuur niet zo constant was. Heb ‘m sinds het peuterbed niet meer in gebruik, maar toch wel zo’n anderhalf jaar gebruikt (ligt nu bij opa en oma, daar slaapt ze nog in een ledikant).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Jun 2021 10:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Je zou met meerdere kinderen verwachten dat ik met t meeste toch wel raad wist, maar helaas. En het is hier al vaker aan bod gekomen, maar ik up t toch weer.
A m'n kinderen hebben wel eens momenten dat ze bepaalde dingen niet willen eten. Of bepaalde dingen die ze niet willen eten. Daar heb ik nooit moeite mee gehad.
Alleen de.jongste eet nu nagenoeg geen fruit meer. Het is al een hele tijd alleen maar appel (met kaneel) geweest, heeel soms trapte ze in een peer. Vorig jaar at ze nog wel aardbeien, nu ook niet. Maar appel nu ook niet meer. Soms zegt ze wel appel te willen, maar pakt vervolgens geen hap. En soms zegt ze bij voorbaat al dat ze niks wil.
Ik heb er nooit echt moeilijk over gedaan (tuurlijk wel eens 'gechanteerd', maar zelfs dat had weinig effect). Maar vraag me nu af of ik er iets mee ga moeten. Vooral gekeken als ze naar Psz gaat. (Op de opvang eet ze overigens wel fruit, wel minimaal en alleen appel/peer, met beetje geluk druif). Smoothie gaat er ook niet altijd in. Laatst uit de winkel wel, maar dat ga ik ook niet altijd doen. Net als knijpfruit gaat ze ook niet altijd krijgen. Laatst ook een x fruit gegeven terwijl ze filmpje keek. Toen heb ik er een paar hapjes in gekregen, maar wel nadat ik zei dat de iPad anders uit zou gaan. En zo wil ik niet iedere dag handelen.
Verder eet ze over het algemeen gemiddeld. De ene avond niks, een andere avond eet ze bijv 2 borden leeg. Dus t zit hem nu vooral in t fruit
(Rauwkost eet ze trouwens ook echt niet, maar omdat ze warme groenten wel kan eten maak ik me ook niet druk om de rauwkost)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jun 2021 10:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik zou het gewoon laten. Als ze wel groente en rauwkost eet is het toch prima?
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Jun 2021 10:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik zou het aan blijven bieden om te blijven proberen en misschien . Misschien beetje in de yoghurt in kleine stukjes? Raspen door een pannenkoekje?

En lust ze banaan? Ik kreeg hier de tip voor geprakt fruit op brood. Misschien werkt dat ook voor haar?
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Jun 2021 10:54

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Kees, rauwkost eet ze ook niet. Warme groenten over algemeen wel.

Marin. Banaan eet ze ook niet. Warme appel kan ik eens proberen.. en door de yoghurt ook (zonder dat ze t ziet).

Op zich maak ik me ook geen zorgen. Tis meer uit praktisch opzicht straks op school (ik loop graag op de zaken vooruit haha). En meer de vraag als ik er nu niet moeilijk om doe ( ik probeer t af en toe, maar accepteer t ook, want strijd wil ik er niet van maken) gaat ze hier dan niet aan wennen, aan t niet hoeven eten van fruit
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Jun 2021 11:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij doen qua eten nergens moeilijk over, als ze niet wil dan niet. In de ochtend kan ze fruit krijgen of komkommer, tomaatjes, paprika, kaas. Hoeft ze dat niet, dan niet, maar het volgende eet moment is bij de boterham.
E eet ook met vlagen dingen wel/niet. Nu wil ze weer alles proeven en komt ze erachter dingen te lusten die ze nog nooit op heeft maar er zijn ook periodes dat ze niks proeft en niks hoeft, dan niet.
30-04-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Jun 2021 11:35

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Kees schreef:Wij doen qua eten nergens moeilijk over, als ze niet wil dan niet. In de ochtend kan ze fruit krijgen of komkommer, tomaatjes, paprika, kaas. Hoeft ze dat niet, dan niet, maar het volgende eet moment is bij de boterham.
E eet ook met vlagen dingen wel/niet. Nu wil ze weer alles proeven en komt ze erachter dingen te lusten die ze nog nooit op heeft maar er zijn ook periodes dat ze niks proeft en niks hoeft, dan niet.


Gek is dat he...
Hier is dat ook zo!
Soms eet hij weken amper, en dan ineens is alles prima. Ik vind het maar gek haha
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Jun 2021 11:52

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Oh joh met al die kids hier is dat heel herkenbaar! Alleen t fruit neigt dus naar helemaal niet eten, ipv weinig of met vlagen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jun 2021 12:45

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

SoGood schreef:Ik heb ook een vraag. Ik vind dit zo lastig, mijn 5 jarige pikt thuis snoepjes. Echt structureel. Boos worden, uitleggen, afspraken maken, niks werkt. Ze mag van ons een paar snoepjes per dag. Maar ik vind dit echt te idioot voor woorden worden. Ik moet gewoon alles gaan verstoppen omdat ze het blijft doen, laatst had ze uit de pastapot zitten lepelen. En dat gejok erover, vreselijk. Ik weet het gewoon echt niet meer joh! 🤷🏻‍♀️ Help?


Ik heb dus wel alles weggezet en alles wat ik vergeet dat eet hij alsnog op. En idd gewoon keihard nee zeggen. Hier gebeurt het altijd als hij ‘s ochtends naar beneden gaat. Ik hoor dat niet en hij maakt me ook niet meer wakker. Fruit en brood mag hij pakken maar dat doet hij niet. Want koekjes zijn veel lekkerder
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Jun 2021 14:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Zien eten doet eten, ik zou me er vooral niet druk om maken en grote kans dat ze straks op school wel eet omdat alle andere kinderen dat ook doen. Gewoon blijven aanbieden, af en toe als afwisseling wel een keer een smoothie, knijpfruit ed en verder gewoon afwachten tot het weer komt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2021 11:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben een tripp trapp stoel. En ook straks met baby inzet. Nu zie ik overal ook een kussenset voor baby inzet heb je dat ook nodig ?

Oh en is z'n blad bij de stoel handig ?
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jun 2021 11:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Zo n blad is zeker handig!

Een kussenset is niet perse nodig (En meer was), maar zit natuurlijk wel zachter voor je kind. Ik gebruik het de ene keer wel en de andere keer niet.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Jun 2021 11:39

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Je hebt ook een afneembare kussenset die vind ik wel handig.

Blad is bij ons een "must" je man de stoel niet zo goed aan tafel schuiven. Dan heb je er altijd een "gat" tussen zeg maar. Kan heel veel eten tussen dan haha!

Ongevraagde schoonmaaktip: Dasty voor het blad! Krijgen er zelfs kip kerrie en pastasaus mee schoon, trekt er heel snel in namelijk.
⁠♡♡♡
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2021 11:44

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben geen kussens, scheelt weer schoonmaken. Wel een blad, kun je straks ook als 'bord' gebruiken. Een droge boterham legden we op het blad ipv op een bord (wat ze op grond kunnen gooien).
08/2018
05/2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2021 11:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ah ok dan word het in ieder geval een blad. Zag daar ook een placemat ding met bord voor. Dat lijkt me niet zo handig. Heb ooit eens gezien alleen placemat en dan soort anti slip bordje en beker. Kennen jullie dat ?
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Jun 2021 12:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bedoel je die dingen van Ezpz? Ik vind ze wel leuk maar niet persé essentieel. En het kan handig zijn tegen grijpgrage handjes die de bordjes op de grond gooien maar mijn zoontje ging er zo met z'n vingertjes onder en trok zo t vaccuum los.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Jun 2021 12:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik vind de EZPZ ook tegenvallen!

Blad wel lang gebruikt. De babyset (die houder en ruggensteun) ook, totdat zoon er zelf in wilde klimmen.
Zo’n kussenset hebben wij wel gehad, totdat die babyset weg ging, dan blijft het zitkussentje niet lekker meer zitten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Jun 2021 12:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben geen blad maar de placemet. Ik vind dat er gezelliger bijzitten aan tafel. Ik ga nu de placemet gebruiken, en daarbij zo'n bordje met zuignap. De eerste tijd zal hij het vacuüm nog wel niet loskrijgen en ik vind het fijner om het eten op een bord te leggen. Bij dochter gingen andere kinderbordjes overigens ook prima, die gooide er vrijwel niet mee. Eten was en is veel te belangrijk voor der 😆.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron