Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:07

Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Als je een andere baan hebt, mag je dan al je verlof opnemen, of kan je baas dat weigeren?
Ik heb waarschijnlijk per 1 oktober een nieuwe baan en dan werk ik precies een jaar op mijn huidige werk. Nou wil ik september een maandje niet werken, dus per 1 september opzeggen. Ik heb pas 2 dagen verlof opgenomen, dus ik heb nog een kleine 3 weken over. Ik zou dat graag allemaal opnemen in augustus, zodat ik dan de eerste week werk en daarna niet meer (we zijn de tweede en derde week van augustus dicht, dus dan moet ik sowieso vrij nemen). Eigenlijk wil ik dan niet die laatste week nog gaan werken. Kan ik dat gewoon aankondigen?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Jun 2021 13:16

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Ik denk dat die vrije dagen over een heel jaar berekend zijn?
Je hebt er dus waarschijnlijk minder...
2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 21 Jun 2021 13:17

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Ja hoor, je kunt dat zeker zo zeggen. Ze kunnen dit weigeren op zwaarwegende gronden (bijvoorbeeld inwerken vervanger?), maar in mijn ervaring vinden werkgevers het juist prettig als je de dagen nog even opmaakt zodat je eerder kunt stoppen. Je bent er ook goed op tijd bij.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:21

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Salome schreef:Ik denk dat die vrije dagen over een heel jaar berekend zijn?
Je hebt er dus waarschijnlijk minder...


Ja ik werk er dan 11 maanden. Ik heb 4 weken per jaar verlof, dus ik gek nog een kleine 3 weken dus over.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:23

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Nan schreef:Ja hoor, je kunt dat zeker zo zeggen. Ze kunnen dit weigeren op zwaarwegende gronden (bijvoorbeeld inwerken vervanger?), maar in mijn ervaring vinden werkgevers het juist prettig als je de dagen nog even opmaakt zodat je eerder kunt stoppen. Je bent er ook goed op tijd bij.


Ja ik wil het ook graag in juni al gaan vertellen, zodat ze even de tijd krijgen om de vacature uit te zetten. Mijn voorgangster heeft er ook precies een jaar gewerkt en ik heb 3 halve dagen met haar meegekeken om in te werken. Dus dat zou moeten lukken. Ik zal nog wel wat overuren maken die ik als tijd voor tijd kan opnemen, dan weet ik zeker dat alles af is en bijgewerkt, als er een nieuwe werknemer begint.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jun 2021 13:35

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Ik heb dit gedaan toen ik stopte bij m'n kantoorbaan, aansluitend aan m'n zwangerschapsverlof (waardoor ik dus met 30 weken stopte). Dit was prima.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jun 2021 13:45

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Hangt ook af van het soort werk dat je doet (stel je bent projectmanager en hebt een enorm project binnengehaald dat net in die periode live gaat, dan is het niet zo tof), maar die inschatting kun je zelf maken, en in wederzijds overleg kom je daar samen wel uit.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jun 2021 13:51

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Alexis schreef:
Salome schreef:Ik denk dat die vrije dagen over een heel jaar berekend zijn?
Je hebt er dus waarschijnlijk minder...


Ja ik werk er dan 11 maanden. Ik heb 4 weken per jaar verlof, dus ik gek nog een kleine 3 weken dus over.


Wordt het verlof niet berekend over een kalenderjaar?

Wat leuk dat je eindelijk een andere baan hebt!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 13:57

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Gympie schreef:
Alexis schreef:
Ja ik werk er dan 11 maanden. Ik heb 4 weken per jaar verlof, dus ik gek nog een kleine 3 weken dus over.


Wordt het verlof niet berekend over een kalenderjaar?

Wat leuk dat je eindelijk een andere baan hebt!


Ja, maar dan is het per saldo toch hetzelfde? 4 maanden over 2020 en 8 over 2021. Dus dat is dan in totaal 4 weken. Ik werk er dan trouwens wel precies een jaar bedenk ik me nu. Ben 1 sept begonnen, dus als ik eind aug stop, is dat een jaar. Dus 4 weken verlof. Plus tijd voor tijd, maar daarmee sta ik nog 10 uur in de min, maar ben hard bezig dat in te halen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jun 2021 14:28

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Ah je hebt sinds vorig jaar september dus maar 2 dagen opgenomen? Ik dacht dat je dit jaar (2021) bedoelde.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jun 2021 14:51

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Gympie schreef:Ah je hebt sinds vorig jaar september dus maar 2 dagen opgenomen? Ik dacht dat je dit jaar (2021) bedoelde.


Ja, in november 1,5 dag wegens ooglaseren. De rest rondom Corona heb ik met tijd voor tijd gedaan en voor het grootste deel weer ingehaald.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jun 2021 20:51

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Huh, je zei laatst nog in een ander topic dat je zoveel vrij had moeten opnemen rondom ziekte en een sterfgeval?

Hoe het ook zij, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Je mag de uren die je hebt gewoon opmaken, maar ik zou eerst wel even een berekening laten maken hoeveel uren dat dan zijn. Niet dat je straks terug moet betalen, dat zou echt zuur zijn.

♥♥
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2021 09:44

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Elliot schreef:Huh, je zei laatst nog in een ander topic dat je zoveel vrij had moeten opnemen rondom ziekte en een sterfgeval?

Hoe het ook zij, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Je mag de uren die je hebt gewoon opmaken, maar ik zou eerst wel even een berekening laten maken hoeveel uren dat dan zijn. Niet dat je straks terug moet betalen, dat zou echt zuur zijn.


Klopt, ik ben elke week aan het overwerken om die min uren weer in te halen. Ik moet er nog 9. Maar die zijn dus met tijd voor tijd verrekend en niet met verlof.
Edit: en omdat we in de zomer 2 weken verplicht vrij moeten nemen, had ik dus niet echt meer iets over voor de rest van het jaar. Maar nu ik eens goed alles naast elkaar ben gaan leggen, zou ik ruim 3 weken over houden.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 23 Jun 2021 09:53

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Bij ons kan zo iets alleen in overleg. Als er veel andere collega’s ook met vakantie zijn, kan het zijn dat een dergelijke vraag geweigerd wordt
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2021 09:56

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Bloom schreef:Bij ons kan zo iets alleen in overleg. Als er veel andere collega’s ook met vakantie zijn, kan het zijn dat een dergelijke vraag geweigerd wordt


Wij zijn van 2 tot en met 15 augustus gesloten, dus dan werkt er sowieso niemand. In principe zou ik daarna dan dus nog 1,5 week op kunnen nemen. Dus ik denk dat ik niet de hele maand augustus kan volmaken met verlof. Maar iemand inwerken wordt ook krap in 2 weken (ik werk maar 3 dagen en we kunnen nu natuurlijk niet met teveel mensen op kantoor zijn). Ik hoop in juni in ieder geval nog een contract te krijgen en tekenen, dan kan ik het op tijd aankondigen op mijn werk. Maar als zij de vacature uitzetten in juli, dan komt al snel de vakantiemaand en een nieuwe medewerker heeft waarschijnlijk ook een uitwerktermijn (tenzij diegene werkloos is). Dus ik vraag me af of inwerken wel gaat lukken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jun 2021 14:00

Re: Al je verlof opnemen bij stoppen met werk

Ik heb dat wel een keer kunnen doen. Een maand vrij tussen twee banen door, waarin ik ook nog eens ging verhuizen. Kwam perfect uit allemaal.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers