Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wisselen van school, twijfels..

<<

Brooke

Bericht 18 Jun 2021 12:37

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik krijg echt buikpijn bij het lezen van je verhaal. Ik zou de kinderen zo snel mogelijk naar een andere school doen. Dat ze het ook nog steeds niet serieus nemen na alles wat er is voorgevallen en het neergooien op menselijke fouten en dat er geen correspondentie mogelijk is, lijkt wel of ze totaal geen verantwoordelijkheid op zich willen nemen en het niet eens willen erkennen dat er grove fouten zijn gemaakt.
Zou ook toch een melding maken bij de inspectie of iets dergelijks. Vind dit echt zorgelijk. Ook voor andere kinderen op die school.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 18 Jun 2021 14:43

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik vind het nogal heftig. Een keer een ongelukje kan altijd gebeuren maar dit slaat nergens op. Ik zou echt gaan kijken naar een andere school.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Jun 2021 14:46

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik vind het wel allemaal grote dingen en allemaal op zichzelf al voldoende om over te stappen. Jemig zeg, deze hele opsomming van je is echt niet normaal of oke.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 18 Jun 2021 16:18

Re: Wisselen van school, twijfels..

Spencer, wat voor soort methode gebruikt de andere school? Misschien is hier iemand die deze methode kent en jouw meer informatie erover kan geven?
Maar op deze school zou ik echt niet blijven! Vooral als er dan geen correspondentie mogelijk is, ja dan breekt mijn klomp. Jij geeft de verantwoordelijkheid voor jouw kinderen in de handen bij de leerkracht en school. Dan moeten ze ook communiceren wat er aan de hand is.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2021 17:01

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik werk bij deze stichting en vind niet dat je de andere scholen kunt afrekenen op wat er voor verschrikkelijks op die ene school is gebeurd. Zij hebben daar de consequenties stevig van ondervonden en binnen de hele stichting zijn de veiligheidsmaatregelen op dat punt aangescherpt. Maar op elke school lopen kinderen en volwassenen rond en kan er altijd iets gebeuren wat je niet verwacht.
Los hier van zou ik ook gaan twijfelen aan hoe er gehandeld wordt door de opsomming die jij maakt. Ik zou het gesprek nogmaals aangaan en word je dan niet serieus genomen, dan zou ik naar een andere school gaan kijken, aangezien er dan schijnbaar geen wederzijds vertrouwen is.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Jun 2021 17:38

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik snap helemaal dat je van school wil wisselen, dat zou ik ook zeker doen. Er kan altijd iets gebeuren op school of de opvang, hoe daarmee omgegaan wordt is het belangrijkste. En deze organisatie faalt daar keer op keer in blijkbaar. Mijn vertrouwen zou helemaal weg zijn.

Ik weet niet welke methode de andere school is maar ik zou denk ik liever een methode hebben die me iets minder aanspreekt dan m'n kind ergens heen moeten brengen waar het niet meer veilig voelt.
2010 2012
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2021 18:04

Re: Wisselen van school, twijfels..

Als je twijfelt, ‘moet’ je er denk ik wel wat mee. De basisschool is natuurlijk heel bepalend als basis in je leven, en het klinkt zo niet goed.
Ik zou zoals exo zegt de andere scholen niet gelijk afschrijven omdat ze binnen dezelfde stichting vallen. Er werken toch andere mensen ook. Wellicht wel de moeite van het bekijken waard.
Zou er zeker wat mee doen.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2021 18:35

Re: Wisselen van school, twijfels..

Lexi schreef:Ik snap helemaal dat je van school wil wisselen, dat zou ik ook zeker doen. Er kan altijd iets gebeuren op school of de opvang, hoe daarmee omgegaan wordt is het belangrijkste. En deze organisatie faalt daar keer op keer in blijkbaar.


Ja? Op alle 14 scholen van de stichting? Hoe vaak is dat gebeurd dan?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Jun 2021 19:04

Re: Wisselen van school, twijfels..

Exogenesis schreef:
Lexi schreef:Ik snap helemaal dat je van school wil wisselen, dat zou ik ook zeker doen. Er kan altijd iets gebeuren op school of de opvang, hoe daarmee omgegaan wordt is het belangrijkste. En deze organisatie faalt daar keer op keer in blijkbaar.


Ja? Op alle 14 scholen van de stichting? Hoe vaak is dat gebeurd dan?


Ik heb het over de school waar haar kinderen zitten. Die faalt daar keer op keer in.

Maar ik zou mijn kind ook niet meer bij een andere school van de stichting willen. Na zoveel fouten op die locatie vind ik dat je mag verwachten dat er door de overkoepelende stichting actie zou worden ondernomen. Dat is blijkbaar niet voldoende gebeurd. Dat zou voor mij voldoende reden zijn om mijn kind daar niet meer aan toe te vertrouwen.
2010 2012
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jun 2021 20:25

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik begrijp werkelijk niet wat de stichting hiermee te maken heeft.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 18 Jun 2021 21:25

Re: Wisselen van school, twijfels..

Exogenesis schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat de stichting hiermee te maken heeft.


Wat ik denk, is dat men bang is dat de andere scholen hetzelfde zullen zijn ‘omdat het dezelfde stichting is’. En dat kan ik ergens wel begrijpen.
Jij hebt info van binnenuit, die een ouder als Spencer niet heeft. Dan zou ik, denk ik, ook zo redeneren.



@spencer: heel snel wegwezen daar! Maar ik zou wel een andere school binnen dezelfde stichting bezoeken. Om te kijken, sfeer te proeven en met de directie te spreken over hoe zij met dingen omgaan.
22112014 / 10042019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Jun 2021 22:44

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik zou vooral weg willen bij die NSO en schrik echt van de gebeurtenissen en vind ze meer dan “gewoon” iets wat gebeurd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jun 2021 06:00

Re: Wisselen van school, twijfels..

Exogenesis schreef:Ik begrijp werkelijk niet wat de stichting hiermee te maken heeft.


Was het dodelijke incident niet bij een andere locatie (opvang ipv school)? Misschien heb ik het mis hoor, dat weten jullie veel beter dan ik natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jun 2021 13:39

Re: Wisselen van school, twijfels..

Het incident was bij de opvang, in een school (een kindcentrum), van onze stichting. Een andere school dan waar de kinderen van Spencer heen gaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 20 Jun 2021 13:49

Re: Wisselen van school, twijfels..

Wat een heftige dingen allemaal! Hoe vinden je kinderen het zelf op school?
Ik denk dat ik overstappen naar een andere school inderdaad ook wel serieus zou gaan overwegen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jun 2021 14:03

Re: Wisselen van school, twijfels..

Exogenesis schreef:Het incident was bij de opvang, in een school (een kindcentrum), van onze stichting. Een andere school dan waar de kinderen van Spencer heen gaan.


Ja precies, daarom kan ik me voorstellen dat Spencer zich niet veilig voelt binnen de gehele stichting. Niks ten nadele van jou en jouw school natuurlijk, ik snap dat dit persoonlijk voelt voor jou. Maar ik kan me het gevoel van Spencer ook voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jun 2021 16:55

Re: Wisselen van school, twijfels..

Het gaat me niet om mijn eigen locatie, het gaat me om de stichting. Ik zit in de GMR en ben nauw betrokken bij alle scholen.
Dit was een ongeluk, het had overal kunnen gebeuren. Binnen alle kindcentra zijn nu maatregelen getroffen, want iedereen is hiervan ontdaan. Ik begrijp niet waarom er door de leidsters of leerkrachten van de kinderen van Spencer zo inadequaat is gereageerd, dat vind ik ook kwalijk, maar lijkt me hier echt los van te staan. Ik vind het gewoon verdrietig dat dat afschuwelijke ongeval als argument gepakt wordt en door sommigen klakkeloos wordt overgenomen.
<<

Anoniem310

Bericht 20 Jun 2021 17:46

Re: Wisselen van school, twijfels..

In al die jaren dat mijn kinderen naar de opvang en naar school gaan is er nog nooit zoiets gebeurd. Natuurlijk wel eens een ongeluk, een kind dat valt, zulke dingen, maar daar wordt altijd goed mee omgegaan en wij worden geïnformeerd.

Ik zou geen vertrouwen hebben in een kdv, of een school die zo met kinderen omgaat, want waarschijnlijk zijn dit de dingen die je hoort, maar gebeurt er veel meer waar je geen weet van hebt.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Jun 2021 19:06

Re: Wisselen van school, twijfels..

Lastig Spencer, ik zou naar andere scholen kijken binnen en buiten de stichting.
Tijdens het zoeken naar een geschikte school kwam ik er achter dat scholen die onder een stichting vallen zo kunnen verschillen qua sfeer, omgang met de kinderen en wat ze bieden. Daarnaast zou ik goed kijken naar de methodes, wat sluit goed aan bij je kinderen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Jun 2021 21:36

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik vind het gemak waarmee gezegd wordt dat er absoluut gekozen zou worden voor overstappen best opvallend. Het lijkt mij juist een hele moeilijke keuze om te maken. Natuurlijk zijn dit best heftige incidenten en valt het ook niet goed te praten dat daarin niet goed gehandeld is en heel slecht gecommuniceerd. Maar je kind uit zijn veilige omgeving halen en tegen zijn of haar zin overplaatsen naar een ander school, vind ik ook heel heftig. Ik zou dus heel veel moeite hebben met het maken van deze keuze. Ik hoop dat jullie eruit komen, Spencer!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jun 2021 06:30

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ook eens met lady, dit is gewoon echt een lastige keuze al vind ik deze incidenten wel echt te zwaar om overheen te stappen.

Ik twijfel zelfs al aan een aantal dingen die op school gebeurt zijn of de plek daar wel veilig is. En de incidenten die met J gebeurt zijn zijn echt een stuk minder heftig.
Een veilige plek moet ook echt veilig zijn. En dat is niet niet door hebben dat een vinger ontzettend bloed en een kind daardoor misselijk is en bellen om te zeggen dat hij moet testen.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 21 Jun 2021 07:27

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik ben het ook eens met Lady. Ik heb ook in de situatie gezeten dat ik voor de keuze stond om een andere school te zoeken voor mijn dochter en in de praktijk vond ik het toch een stuk moeilijker om een keuze te maken en die knoop door te hakken dan wanneer ik als buitenstaander tegen de situatie aan had gekeken.

Maar, uiteindelijk is het in ons geval wel een andere school geworden en achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen. Bij ons waren het overigens andere redenen dan die jij omschrijft, deels ook wel op het gebied van veiligheid maar ook andere dingen.

Als ik dit zo lees zou ik zeker wel gaan rondkijken naar andere scholen, zowel binnen als buiten de stichting. Kijken kan sowieso geen kwaad en mocht je je bij een andere school beter voelen en daar voor kiezen dan zijn kinderen vaak ook flexibel genoeg om te wennen en nieuwe vriendjes te maken. Niet dat je die keuze te makkelijk moet maken, maar dat zullen de meeste ouders niet doen neem ik aan.

In het geval van mijn dochter werd ik zelfs aangenaam verrast, ondanks dat ze het zelf ook niet meer fijn vond op school zag ze enorm op tegen wisselen van school en deels daardoor heb ik langer getwijfeld. Toch voor haar veiligheid, welzijn en leeromgeving de keuze gemaakt. En gelukkig, ze mist sommige dingen van de oude school na twee jaar af en toe nog wel (vooral dingen die bij dat type onderwijs horen) maar zeker niet haar klasgenoten, de sfeer in de klas, de incompetentie van de docent die 1,5 jaar voor die klas stond, etc. Ze voelt zich nu goed op school, veilig en komt weer tot leren.

Overigens zit haar broertje nog wel op dezelfde school, op een andere locatie. En wat hem betreft zijn we super alert, maar vooralsnog geen reden om hem van school te halen. Dus binnen dezelfde school weer hele andere ervaringen, het waren bij dochter echt een specifieke docent, een hele moeilijke klas en een directrice die de boel bijna 2 jaar lang te ver heeft laten gaan. Bij zoon zijn deze problemen allrmaal niet aan de orde. Wat dus ook kan maken dat problemen niet persé schoolbreed hoeven te zijn of gelden voor een hele stichting. Maar het maakt je als ouder op z'n minst wel heel erg alert overal op en kan me best voorstellen dat je dan een keuze maakt voor een school buiten de stichting.

In elk geval sterkte met het maken van een keuze!
<<

Muurbloempje

Noob

Berichten: 36

Geregistreerd: 20 Apr 2021 12:48

Bericht 21 Jun 2021 07:34

Re: Wisselen van school, twijfels..

Wasmand schreef:Ik vind het nogal wat en zou ook echt overstappen.
Binnen dezelfde stichting wil je niet?
Bij ons zijn er 6 scholen van 1 stichting en ze werken allemaal totaal anders, ook qua communicatie. Maar ik snap dat je weinig vertrouwen hebt in de stichting.
Zij echt wel nare dingen gebeurt. Bah!
Succes met de keuze en zoektocht.


Ik begrijp het als je geen vertrouwen hebt in andere scholen binnen de stichting. Bij de scholengroep waar mijn kind zit gaat de communicatie naar wens. Bij dezelfde scholengroep maar dus een andere school daar loopt het heel anders, veel minder helder. (daar zit de zoon van een vriendin, communicatie en regels bij corona waren bijvoorbeeld erg anders, terwijl het toch dezelfde scholengroep is).
Wellicht kan je bij de andere school een gesprek aan gaan, de school die niet bij dezelfde stichting hoort, maar misschien ook een gesprek bij een school wel van dezelfde stichting.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jun 2021 08:37

Re: Wisselen van school, twijfels..

Dat gemak waarmee dat gezegd wordt, dat zie ik niet zo, hoor. Ik zou het ook niet om het minste of geringste doen, maar ik vind de voorbeelden die hier worden gegeven echt wel ernstig en echt wel een wisseling rechtvaardigen. Zeker omdat het zich zo opstapelt en er niks verbetert.

Genoeg ouders die hun verhuisplannen bijvoorbeeld echt niet opzij zetten omdat het betekent dat hun kind naar een andere school en andere buurt moet, dan wordt er volgens mij ook niet gezegd dat dat zo gemakkelijk wordt gedaan. Dus waarom wel als ouders aangeven dat ze een andere school zouden zoeken als de huidige school gewoon een plek is die door meerdere toch vrij ernstige incidenten onveilig is gaan voelen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 21 Jun 2021 11:59

Re: Wisselen van school, twijfels..

Ik denk dat de meeste ouders heel erg goed nadenken voor ze hun kind(eren) inschrijven op een andere school. De voorvallen die Spencer omschrijft, vind ik meer dan logisch om over te stappen naar een andere school.
En als ze geen fijn gevoel heeft dankzij bepaalde voorvallen bij de stichting, dan is dat ook haar goed recht. Ondanks dat het op andere locaties misschien wel goed gaat.

Wij hebben zelf ook voor die keus gestaan, de laatste weken. Mijn grootste vraag was waarom ze het hier niet op de rit kregen. Terwijl het op omliggende scholen van dezelfde stichting wel redelijk gaat. Hetzelfde bestuur, clustermanager etc. Ik had geen zin om die gok te wagen met wellicht het risico dat het daar toch ook niet helemaal was wat we zochten. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een school met een andere stichting en zelfs buiten onze gemeente. Omdat we daar gewoon een fijner gevoel bij hadden. En dat mag. Gelukkig.

Uiteindelijk is er op iedere school wel iets, natuurlijk. Maar veiligheid gaat boven alles. Of dit nu betrekking heeft tot fysieke ongelukjes, pesten, geen goede leeromgeving, onbekwame leerkrachten... Als ouder moet je het voor je kind opnemen en soms beslissingen nemen die even heel moeilijk (kunnen) zijn maar die voor de toekomst van je kind beter zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers