Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2021 20:46

Re: Coronavirus

Susan schreef: Ik denk dat het anders was geweest als die versoepelingen alleen voor de gevaccineerden waren.


Ja dat is ook wel weer waar. Maar ik moet wel zeggen dat ik 't best snel vind gaan nu. Op zich natuurlijk super positief maar hopelijk niet te snel.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 20:50

Re: Coronavirus

Marin schreef:
Susan schreef: Ik denk dat het anders was geweest als die versoepelingen alleen voor de gevaccineerden waren.


Ja dat is ook wel weer waar. Maar ik moet wel zeggen dat ik 't best snel vind gaan nu. Op zich natuurlijk super positief maar hopelijk niet te snel.


Ja, maar ja, het vaccineren gaat nu ook echt heel snel. Het voelt echt zo kort geleden dat we er nog naar uit zaten te kijken dat de zestigers aan de beurt kwamen en nu zijn we al op het punt dat 1998 een afspraak mocht maken. In minder dan een week hebben alle volwassenen die willen een prikafspraak staan, dat is echt wel een mijlpaal. Ik denk dat als er nu geen gekke dingen gebeuren, het eind echt nadert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 16 Jun 2021 21:27

Re: Coronavirus

Ik vind dat thuiswerkadvies weg best bijzonder eigenlijk. Ben er wel blij mee trouwens, fijn om weer meer naar kantoor te gaan en collega’s te zien!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 22:22

Re: Coronavirus

Ik werk altijd al thuis (ben wel op zoek naar een baan daarbij buiten de deur), het zal raar zijn om weer in een leeg huis te zitten. Ik vond het ook wel gezellig dat we allebei thuis waren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem307

Bericht 16 Jun 2021 22:23

Re: Coronavirus

Ik wil heus eens in de zoveel tijd naar kantoor. Maar ik zie het overall niet zitten. Nergens bang voor, maar gewoon geen zin. Let wel, we hebben er anderhalf jaar over gedaan om in een bepaalde rol te komen en nu alles echt loopt, zie ik de noodzaak van terug naar kantoor niet.

Mijn werkgever volgt de regels echt 1:1 op, dus als dat vrijdag wordt medegedeeld, dan zit ik sowieso volgende maand weer op kantoor. 🤨
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 16 Jun 2021 22:27

Re: Coronavirus

Ik wacht nog steeds op mijn thuiswerkplek 😅, maar ik werk in een vitale sector en ben de hele coronatijd wekelijks nog op locatie geweest. Ik vind het wel fijn als ik ook weer in de stad waar ik woon wat gemakkelijker kan werken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

ChiQ

Bericht 16 Jun 2021 22:33

Re: Coronavirus

Hebben jullie ook steeds zo'n WTF moment? Waar waren we nou met zijn allen in terecht gekomen hé? Ik zegen mijzelf dat ik gelukkig in de storm van deze ellende niemand ben kwijtgeraakt. Ineens heb ik ook zo'n gevoel van, we did it! We zijn er bijna. Maar tegelijkertijd ook: dit komt (hoop ik) nooit meer terug. Vooral vorig jaar voelde elke dag als een zondag. Iedereen thuis, niets kunnen. Niets moeten vooral!
<<

Anoniem308

Bericht 16 Jun 2021 22:37

Re: Coronavirus

Ik ben juist bang dat we in het najaar echt niet van de ellende verlost zijn. Die delta variant ligt op de loer 😩
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jun 2021 22:38

Re: Coronavirus

Ik heb een bepaalde terughoudendheid merk ik. Alles gaat nu ineens zo ontzettend snel. Vorig jaar feb. Nee dat virus komt hier echt niet, dat ontlopen we wel zo ging het met SARS en MERS ook. Toen ineens alles dicht, men vond me een pessimist toen ik dacht dat het zeker tot de meivakantie wel zou duren. Was een paar weken en dan klaar. Toen kwam de zomer en ging het goed. En nu zijn er steeds meer mensen gevaccineerd en loopt half Nederland op z’n tandvlees. Ik vind het gewoon heel spannend. Zijn we er echt met het vaccineren? Wat gaat het effect zijn in september/oktober 🤷🏼‍♀️. Die zomer die geloof ik wel maar daarna.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jun 2021 22:39

Re: Coronavirus

AMM schreef:Ik ben juist bang dat we in het najaar echt niet van de ellende verlost zijn. Die delta variant ligt op de loer 😩


Ik denk dat hee daar wel beter voorstaan dan de UK aangezien die heel veel met AZ geprikt hebben en het in NL toch voornamelijk Pfizer is. Maar ja aan de andere kant de kwetsbare groep heeft dan weer AZ gehad. Aegggg heeft er iemand een tijdbol?
2015 💙
<<

Kira

Bericht 16 Jun 2021 22:40

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:Hebben jullie ook steeds zo'n WTF moment? Waar waren we nou met zijn allen in terecht gekomen hé? Ik zegen mijzelf dat ik gelukkig in de storm van deze ellende niemand ben kwijtgeraakt. Ineens heb ik ook zo'n gevoel van, we did it! We zijn er bijna. Maar tegelijkertijd ook: dit komt (hoop ik) nooit meer terug. Vooral vorig jaar voelde elke dag als een zondag. Iedereen thuis, niets kunnen. Niets moeten vooral!



Nee dat gevoel heb ik helemaal niet. We zitten nu in een impasse. Net als vorig jaar zomer, daarna ging alles weer op slot. Zo voelt het voor mij nu ook.
<<

ChiQ

Bericht 16 Jun 2021 22:50

Re: Coronavirus

Kira schreef:
ChiQ schreef:Hebben jullie ook steeds zo'n WTF moment? Waar waren we nou met zijn allen in terecht gekomen hé? Ik zegen mijzelf dat ik gelukkig in de storm van deze ellende niemand ben kwijtgeraakt. Ineens heb ik ook zo'n gevoel van, we did it! We zijn er bijna. Maar tegelijkertijd ook: dit komt (hoop ik) nooit meer terug. Vooral vorig jaar voelde elke dag als een zondag. Iedereen thuis, niets kunnen. Niets moeten vooral!



Nee dat gevoel heb ik helemaal niet. We zitten nu in een impasse. Net als vorig jaar zomer, daarna ging alles weer op slot. Zo voelt het voor mij nu ook.


Hmm, maar déze versoepelingen komen door vaccinaties. Niet uit ontwetendheid.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 22:57

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:
Hmm, maar déze versoepelingen komen door vaccinaties. Niet uit ontwetendheid.


Inderdaad, de situatie nu is echt niet te vergelijken met de situatie vorige zomer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kira

Bericht 16 Jun 2021 22:59

Re: Coronavirus

Ja laten we het hopen! Ik ben denk ik pas echt blij als het december is en we zitten al maanden zonder maatregelen, dan voelt het echt als het einde denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2021 23:01

Re: Coronavirus

Susan schreef:
ChiQ schreef:
Hmm, maar déze versoepelingen komen door vaccinaties. Niet uit ontwetendheid.


Inderdaad, de situatie nu is echt niet te vergelijken met de situatie vorige zomer.


Ja inderdaad. Ik voel de gezonde spanning die ChiQ voelt ook wel. Een soort naderend einde (van de donkere dagen, er is licht aan het einde van de tunnel, dat werk). Maar zoals ik al schreef vind ik het nu ineens wel heel snel gaan. Soort afraffelwerkje. Maar laten we van harte hopen dat dat niet zo is en dat het gewoon goed blijft gaan. Maar vergeet niet dat wij als Nederland er misschien bijna zijn, maar wereldwijd zijn we er voorlopig echt nog niet.

En inderdaad ChiQ, als we dit met z'n allen in 2019 hadden gezegd...
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 23:02

Re: Coronavirus

Wat betreft de deltavariant, de vaccins beschermen wel iets minder tegen besmetting (88% bij Pfizer en 60% bij Astrazeneca) maar wel heel goed tegen dusdanig ziek worden dat je moet worden opgenomen (96% Pfizer, 92% Astrazeneca). Dus al zullen we misschien nog wat naweeën krijgen van die deltavariant, evengoed denk ik niet dat het te vergelijken is met vorig jaar, toen er nog helemaal geen vaccin was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 23:03

Re: Coronavirus

O, en afraffelwerkje, dat zie ik echt niet zo. Ik geloof wel dat elke stap zorgvuldig wordt afgewogen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kira

Bericht 16 Jun 2021 23:05

Re: Coronavirus

Ik snap Marin wel, in een keer kan (bijna) alles. Dat maakt ook dat ik er huiverig voor ben. Het is een beetje een sneltrein geweest, ineens zaten we in een corona pandemie, en net zo plotseling komen we er weer uit (gevoelsmatig dan).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jun 2021 23:07

Re: Coronavirus

Nou, niet alles, want er zijn nog steeds veel maatregelen overal, maar mondkapje en thuiswerken weg zijn gewoon in één keer twee maatregelen weg die heel bepalend zijn geweest voor ons dagelijks leven. Dus ja, dat is wennen. Maar of het te snel is? Ik denk dat als ze zouden wachten tot juli/augustus en achteraf zou blijken dat het in juni al veilig had gekund, er ook weer geklaagd zou worden, ze doen het niet echt snel goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem310

Bericht 17 Jun 2021 07:22

Re: Coronavirus

Ik ben daar juist blij mee. Het gaat lijnrecht in tegen al die conspiracytheorieën, dat ze het doen om ons te onderdrukken en dat soort gekke ideeën.

Ik hoop dat mensen nu weer terugkeren naar de realiteit en niet blijven hangen in die waanbeelden.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Jun 2021 07:55

Re: Coronavirus

Over die delta variant: van de week op het journaal hadden ze het erover dat die in de VK het meeste rondgaat onder niet gevaccineerden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 07:56

Re: Coronavirus

Eloise schreef:Ik ben daar juist blij mee. Het gaat lijnrecht in tegen al die conspiracytheorieën, dat ze het doen om ons te onderdrukken en dat soort gekke ideeën.

Ik hoop dat mensen nu weer terugkeren naar de realiteit en niet blijven hangen in die waanbeelden.


Ja dat is wel heel erg waar. Laten we 't hopen dat die waanzin dan ook wat minder wordt maar dat vrees ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 17 Jun 2021 08:45

Re: Coronavirus

En in de uk hadden ze toch een andere aanpak, zo snel mogelijk alles er door heen prikken.
Hier was dat gedoseerde, planning dat iedereen twee prikken op tijd kreeg. Waardoor de kwetsbare volledig gevaccineerd zijn.

Ik vraag mij soms wel af wat er straks gaat gebeuren. Ik hoor nu in mijn omgeving een verhaal, iemand die meermaals gevraagd is zich te komen vaccineren en het maar onzin vond. En dat de HA diegene toch in moest sturen op de ic. Ik kan daar zo kwaad om worden.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat als er meer mutaties komen of de ongevaccineerde groep dat harder getroffen wordt. Zodat de elite overblijven 😂
<<

Kira

Bericht 17 Jun 2021 09:00

Re: Coronavirus

Housebird schreef:En in de uk hadden ze toch een andere aanpak, zo snel mogelijk alles er door heen prikken.
Hier was dat gedoseerde, planning dat iedereen twee prikken op tijd kreeg. Waardoor de kwetsbare volledig gevaccineerd zijn.

Ik vraag mij soms wel af wat er straks gaat gebeuren. Ik hoor nu in mijn omgeving een verhaal, iemand die meermaals gevraagd is zich te komen vaccineren en het maar onzin vond. En dat de HA diegene toch in moest sturen op de ic. Ik kan daar zo kwaad om worden.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat als er meer mutaties komen of de ongevaccineerde groep dat harder getroffen wordt. Zodat de elite overblijven 😂


Je kunt het de elite noemen, maar ook de volgzame types, die alles maar voor waar aan nemen. Als je een nieuwe wereldorde wilt creëren heb je natuurlijk die mensen nodig.
Nogmaals, ik geloof er niet in, ben geen wappie maar vind het wel interessant.
<<

Kira

Bericht 17 Jun 2021 09:02

Re: Coronavirus

Housebird dat is natuurlijk maar 1 van de verhalen. Ik heb dan weer een verhaal gehoord dat iemand na de eerste vaccinatie over haar hele lijf rode puntjes kreeg. Naar de huisarts is geweest, weggestuurd is. En een week na de tweede vaccinatie is ze overleden aan een hersenbloeding. Zegt natuurlijk niks, maar het zet mij wel aan het denken. En die familie is natuurlijk helemaal over de zeik.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers