Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opstelling zithoek

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 16 Jun 2021 16:02

Opstelling zithoek

Volgens mij is we geen topic voor algemene vragen in deze pijler, dus dan maar een nieuw topic.

We zijn aan het nadenken over nieuwe (zit)meubelen. Onze huidige hebben we samengevoegd met het samenwonen. We zijn toe aan iets nieuws en iets dat op elkaar afgestemd is.

Ik heb even een opzet gemaakt van onze huidige situatie.

Weg

We komen binnen via de meest linker deur in de keuken (nr 1). Daar staat ook onze eettafel (niet ingetekend).
Nummer 2 is een dressoir/tv meubel. Deze moet blijven staan op de plek waar hij staat (is om een koofje gebouwd). Nummer 3 is onze convectorput. Deze ligt voor de schuifpui (de hele wand bestaat uit ramen, verdeeld in 3 delen. middelste deel schuift open).
Nummer 4 zijn dichte kasten. Deze staan in principe prima en willen we eigenlijk niet verplaatsen.
Er staat nog een speelkeukentje en een speeltafel in de kamer, deze zijn niet ingetekend want die zullen wel weer vanzelf een plekje vinden.

We willen het liefste een nieuwe bank/banken/stoelen en nog een kast om boeken in te zetten. We hebben nu 8 zitplekken, maar dat hoeven er in de nieuwe situatie niet zoveel te worden. We hebben best een ruime woonkamer en de huidige meubels zijn best lomp. We hadden zelf een beetje zitten denken aan een bank in een hoekopstelling met twee nieuwe losse fauteuils (draaibaar). We komen er alleen qua opstelling niet helemaal uit. We zitten een beetje met de loop vanuit de keuken en we willen het liefste ook de schuifpui vrijer hebben (de lichte bank staat daar nu deels voor).

Hebben jullie misschien ideeen?
Laatst gewijzigd door Kaat op 13 Nov 2021 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
03/2019
11/2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 16 Jun 2021 16:49

Re: Opstelling zithoek

Even puzzelen altijd hè.

Als ik zo zie zou ik denk ik:
- ruime bank op de plek waar de 2 stoelen naast elkaar staan. 3 of 4 persoons afhankelijk van hoeveel ruimte je daar hebt. Dan heb je nog een mooie doorloop erachter.

- op de plek van de donkere bank een loveseat (die dus niet of nauwelijks voorbij de muur steekt

- voor de glazen wand/ waar nu lichte bank staat zou je dan nog een draaifauteuil in de hoek kunnen doen, dan houd je de convector put en de pui vrij

De lange bank kun je dan evt met een chaise longue doen aan 1 kant. Wij hebben zelf een vierpersoonsbank met een losse bijpassende vierkante poef/hocker en ik vind dat ídeaal. Kunnen er loungebank van maken als we lekker voor de tv hangen en als we visite hebben zetten we de poef opzij en hebben we meer zitplekken en blijft de kamer mooi ruimtelijk. Wij hadden voorheen een hoekbank maar ik vind dit echt veel praktischer, kun je nog eens wisselen van opstelling ook.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 16 Jun 2021 16:50

Re: Opstelling zithoek

Oja en de lange bank zou ik dan iets dichter bij t tvmeubel doen vergeleken bij hoe die stoelen nu staan. Heb je zitgedeelte want knusser en er achter wat ruimtelijker
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 16 Jun 2021 16:57

Re: Opstelling zithoek

Goed idee van dat losse deel, die tip neem ik mee! Bij de donkere bank hebben we nu een uitschuifbare zitting, dat vind ik ook echt heel chill.
Volgens mij staat het in het echt nu ook wat dichter bij, maar dat is idd wel iets om op te letten. Draai fauteul voor de schuifpui zou idd wel de mooiste plek zijn.
03/2019
11/2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers