Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaaphulp

<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 16 Jun 2021 01:33

Slaaphulp

Ik kan zo even niet een bestaand topic vinden dus vandaar even een nieuwe want we zijn echt ten einde raad.

Onze jongste zoon van 14 maanden huilt elke nacht tussen ongeveer 23.30 en 3.00 uur. Wanneer ik er heen ga en hem bij me neem op de schommelstoel is het goed. Dan gaat hij tegen mij aanliggen en zucht dan van ontspanning. Wanneer we hem terugleggen is het een minuut of 10 goed en daarna begint het hele verhaal weer.

Als we hem meenemen in ons bed is het alleen maar keten en gezellig doen. (Pap)fles drinkt hij wel wat van maar is niet te oplossing.

Overdag slaapt hij 1 of 2 keer en dat gaat prima. In de avond gaat hij om 19.00 uur naar bed. Krijgt dan een (pap)fles drinkt hem half leeg en na 10 minuten vraagt hij om de rest. Gaat daarna vrijwel altijd slapen.

Tot dat het weer 23.30 uur is..

We hebben hem laten huilen maar hij begint echt te schreeuwen en kan dit makkelijk een uur volhouden, naast dat we er zelf knettergek van worden hebben we een zoontje van 4 die net naar school gaat dus ook zijn slaap hard nodig heeft.

Via het CB kom ik niet echt veder, nu zie ik wel slaapcoachtrajecten maar die zijn al snel rond de €500,-. Nu heb ik dat er zeker voor over.. maar ik vraag me af of je dan niet de “standaard” tips krijgt van rust/regelmaat etc.

We zitten er zowel fysiek als emotioneel echt doorheen.. dus als iemand tips heeft, heel graag 😄
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Jun 2021 05:31

Re: Slaaphulp

Wij hebben met een heel vergelijkbaar probleem een consult gehad bij slaaptipsvoorbabys. Was ongeveer 100 euro. In 3 dagen sliep onze dochter van 20 maanden door, iets wat ze nog nooit gedaan had. Het is inderdaad heel slopend. Sterkte!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 16 Jun 2021 07:18

Re: Slaaphulp

Ben je al een keer op de kamer geweest voordat hij ging huilen? Dus voor half 12 erbij gaan zitten en meteen sussen als hij dreigt te huilen?
Dit werkte voor mijn zoon, vooral omdat we er toen achter kwamen dat er op dat moment bij de buren een apparaat aan sloeg tegen katten overlast 🙈 wij hoorde alleen een kat en die rende weg, keer op keer. Tot wij het met de buren bespraken of ze last hadden van het gehuil midden in de nacht.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jun 2021 09:47

Re: Slaaphulp

Ik volg slaaptipsvoorbabys op instagram en ik zou het zeker overwegen. Ik heb daar in de eerste maanden ook best veel aan gehad. Op hun instagram lees je ook al veel over de chairmethode. Zij kunnen ook meekijken naar het schema en bijvoorbeeld adviseren het ochtendslaapje in te korten.

Heel naar voor jullie. Succes!
<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 18 Jun 2021 07:30

Re: Slaaphulp

Joey schreef:Wij hebben met een heel vergelijkbaar probleem een consult gehad bij slaaptipsvoorbabys. Was ongeveer 100 euro. In 3 dagen sliep onze dochter van 20 maanden door, iets wat ze nog nooit gedaan had. Het is inderdaad heel slopend. Sterkte!


Bedankt voor de tip, ik heb ze even opgezocht en ga ze denk ik ook even benaderen. Je krijgt dan tips aan de hand van jouw situatie toch? Of is het vooral algemene tips?
<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 18 Jun 2021 07:32

Re: Slaaphulp

Toetie schreef:Ben je al een keer op de kamer geweest voordat hij ging huilen? Dus voor half 12 erbij gaan zitten en meteen sussen als hij dreigt te huilen?
Dit werkte voor mijn zoon, vooral omdat we er toen achter kwamen dat er op dat moment bij de buren een apparaat aan sloeg tegen katten overlast 🙈 wij hoorde alleen een kat en die rende weg, keer op keer. Tot wij het met de buren bespraken of ze last hadden van het gehuil midden in de nacht.


Jeetje dat is ook wat! Gelukkig dat je er achterkwam want wat is dat een naar geluid.

Het is bij ons begonnen op vakantie, daarna in zijn eigen bed houdt hij dit patroon aan.
<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 18 Jun 2021 07:33

Re: Slaaphulp

Carra schreef:Ik volg slaaptipsvoorbabys op instagram en ik zou het zeker overwegen. Ik heb daar in de eerste maanden ook best veel aan gehad. Op hun instagram lees je ook al veel over de chairmethode. Zij kunnen ook meekijken naar het schema en bijvoorbeeld adviseren het ochtendslaapje in te korten.

Heel naar voor jullie. Succes!


Bedankt! Ik volg ze en ga de chairmethode even opzoeken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Jun 2021 08:02

Re: Slaaphulp

Elsje schreef:
Joey schreef:Wij hebben met een heel vergelijkbaar probleem een consult gehad bij slaaptipsvoorbabys. Was ongeveer 100 euro. In 3 dagen sliep onze dochter van 20 maanden door, iets wat ze nog nooit gedaan had. Het is inderdaad heel slopend. Sterkte!


Bedankt voor de tip, ik heb ze even opgezocht en ga ze denk ik ook even benaderen. Je krijgt dan tips aan de hand van jouw situatie toch? Of is het vooral algemene tips?

Aan de hand van je situatie idd. Algemene tips kun je wel op hun insta of in de slaapgids lezen. Maar wij zaten zo vast in een verkeerd patroon dat we daar niet genoeg aan hadden gehad. Onze dochter werd ook 's nachts wakker, zette het dan op een krijsen en kon dat ook uren volhouden. Oh echt vreselijk was het. Vorige zomer uren 's nachts met haar rondgelopen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jun 2021 10:43

Re: Slaaphulp

Save our sleep van Tizzie Hall heeft ons leven gered haha. Van elk uur wakker tot 12 uur doorslapen. Ze geeft ook tips over bedjes, knuffeltjes etc. En dan eerst 1 minuut laten huilen, erheen, dan 2, erheen, 4 etc.
Ik weet nog dat ik er volledig doorheen zat en om 4 uur 's morgens met hem ging wandelen zodat man kon slapen (hij was toen 11 maanden en man had al 11 maanden op de bank geslapen naast zijn bedje vanwege al onze problematiek met hem - irritante is dat ik dit speciaal ga uitleggen omdat Eloise hier op het forum zit en anders ik me weer moet verdedigen waarom man niet met hem ging lopen om 4 uur). Ik kwam een vrouw tegen die me Tizzie Hall aanraadde (want ik barstte in snikken uit toen ze vroeg waarom ik zo vroeg liep). Diezelfde dag, toen man op werk was, heb ik alle tips toegepast en toen met fles wijn rond bedtijd in de keuken gaan zitten, klaar om om de zoveel minuten zijn kamer in te lopen. Hij heeft het tot 8 minuten gered en .... toen was hij stil. Let wel: dat was in 11 maanden NOG NOOIT gebeurd. En hij sliep 8 uren achter elkaar, 1 keer wakker en toen weer 4. Dag erna 2 keer wakker, week op en af en sindsdien, sinds hij 1 jaar is, slaapt hij elke nacht 12 uren, zonder wakker te worden.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers