Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2021 mama’s

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jun 2021 20:25

Re: Zomer 2021 mama’s

Lijkt goed te gaan bij jullie dames! Klinkt wel als een heel gesmeerde ochtend Emma, bijna overdreven 😂. Aangekleed, gedoucht én de was aan gezet.

Hoe gaan jullie nu om met het vasthouden van de baby mbt familie/visite?

Mijn lijstje wordt steeds korter gelukkig. Probeer nu een beetje in mijn bubbel te komen al is dat wel echt lastiger vind ik als je al een kind hebt rondlopen. Mijn vriend doet dit weekend nog de laatste klusjes en ik wil hierna ook wat minder afspraken plannen. Ik zie er ook tegenop om kind straks ‘los’ te laten. Hij is denk ik best goed voorbereid op de komst van zijn zusje en kinderen zijn flexibel maar ik vind het toch wel spannend voor hem. En vooral als ik hem in de nacht wakker moet maken om weg te brengen of zo. Ik hoop gewoon dat het voor hem ook zo soepel mogelijk verloopt. Ach ja het kan altijd gebeuren ook als hij op het Kdv is of zo. Ik merk dat daar wel wat spanning zit. Die ik waarschijnlijk straks heel goed kan loslaten maar je kunt je maar ergens op fixeren hè 😂.

Mijn bekken gaat trouwens weer wat beter, het is echt gelinkt aan wat ik doe en hoeveel ik rust. Blijf met kind nu wel rondom huis een beetje want echt een stuk lopen en sjouwen is niet prettig. Krijg dan ook een harde buik.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 15 Jun 2021 20:29

Re: Zomer 2021 mama’s

Hola!

Ja, ik weet het, ik ben hier echt heel lang niet meer geweest. Heb ook echt niet meer teruggelezen, dus iedereen die inmiddels bevallen is, gefeliciteerd!!

Ik heb in een behoorlijke rollercoaster gezeten. Eerst natuurlijk nog het hele samenwoon verhaal en de verhuizing van mn vriend naar mijn huis, etc. Enorm veel gedoe. Mijn vriend woonde uiteindelijk op zaterdag bij mij en op donderdag erna ben ik bevallen. Met 32+5, volledig onverwacht, op 29 april dus al.

We zijn nu 3 weken thuis met J.ulius, hij moest eerst nog in de couveuse blijven. Hij heeft het onwijs goed gedaan, geen zuurstof nodig gehad, wel sondevoeding. Hij woog 2270 bij de geboorte. Inmiddels zo'n 3300 gram en 48 cm.

Dus ja, een rollercoaster 😂.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jun 2021 20:30

Re: Zomer 2021 mama’s

Ah Lot, ik wilde even op je reageren. Jouw stukje herken ik namelijk heel erg van hoe ik de laatste loodjes ervaarde. Ik vond het ook heel lastig om in m'n bubbel te raken met m'n zoontje die thuis was. Ik kon daardoor ook de rust niet vinden. Hij is toen een paar keer overdag weg geweest en een paar keer een nachtje. Ook al zette de bevalling toen niet door, was het toch wel fijn om even m'n bubbel in te duiken. En uiteindelijk is de bevalling inderdaad op gang gekomen terwijl hij al uit logeren was. Mocht je dus die mogelijkheid hebben op een gegeven moment, zou dat misschien wel fijn zijn.
Ik kan me je gevoelens voor hem goed voorstellen, dat je hoopt dat het allemaal rustig en soepel voor hem verloopt! Vast wel! Straks is hij grote broer! <3
Succes met de laatste loodjes!
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jun 2021 20:47

Re: Zomer 2021 mama’s

Vanmorgen wat huishouden gedaan en daarna gewandeld en speeltuinen bezocht. De overgang van 1 naar 2 vind ik tot nu toe best soepeltjes! Je gevoel herken ik Lot, dat had ik ook de laatste weken. Zeker icm voorgeschiedenis vond ik het heel prettig dat ze inleiden voorstelden; scheelde veel stress omdat je er wat meer op kon plannen.

@Leaf, whow nog een april mama tussen de zomer mama's. Gefeliciteerd en fijn dat nu alles goed gaat. Nu samen genieten met elkaar thuis.
08/2018
05/2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jun 2021 21:08

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat lief Marin! Het is ook een beetje dat we zo close zijn en ik hem voor mijn gevoel meer moet loslaten :). Maar dat ga ik mooi niet doen (close blijven we sowieso 💓)! Hij is een paar dagen per week weg maar breng wel vaak later weg en haal hem wel eerder op en heb zelf dan ook nog afspraken gepland. Maar zeker goede tip! Ergens wil ik ook juist zo genieten van de tijd nog samen nu. Vandaag ook een fijne dag gehad ondanks dat ik niet alles meer kan. Komt goed hoor, ik heb nog even denk ik en vorige keer groeide ik er ook steeds meer naartoe.

Wat een rollercoaster Leaf! Wat een schrik, wel fijn dat hij het zo goed doet en een mooie naam
heeft hij gekregen! Hoe ervaren jullie het nu hij thuis is? Hebben ze een idee waarom hij al zo vroeg is gekomen? Van harte gefeliciteerd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jun 2021 21:15

Re: Zomer 2021 mama’s

Oh wow gefeliciteerd Leaf!

Snap je helemaal Lot! Lekker (blijven) knuffelen met je zoontje en ze straks samen zien is echt zo bijzonder.
Let's discover the world together.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Jun 2021 20:08

Re: Zomer 2021 mama’s

Wow Leaf, gefeliciteerd, wat een rollercoaster inderdaad die jullie hebben meegemaakt zeg! Maar fijn dat hij nu thuis is, hopelijk kun je nu de rollercoaster een beetje achter je laten en gaan genieten!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Jun 2021 15:07

Re: Zomer 2021 mama’s

Jeetje Leaf, wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk met elkaar.

Houden jullie het allemaal (zwanger of met newborn) een beetje vol in de hitte?
Hier ging het steeds echt prima, maar vandaag is het wel echt extreem warm zeg. Ik zit nu binnen naast de ventilator en dat is heerlijk ☺️
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 21 Jun 2021 11:04

Re: Zomer 2021 mama’s

Dankjewel!!

@Lot, er is geen aanleiding voor de vroeggeboorte gevonden. Nu heb ik wel adenomyose (een vorm van endometriose maar dan in de baarmoederwand) wat kan zorgen voor vroeggeboorte, maar dan had ik persoonlijk een aanloop verwacht met veel harde buiken oid en evt bedrust. Niet wakker worden met menstruatiepijn, bloed zien op het toilet, ziekenhuis bellen en een uur later weeen en 2 cm ontsluiting hebben. Dat was echt heel bizar. Maar er is geen infectie gevonden en de placenta was ook helemaal goed. Op de navelstreng die een slagader miste na. Maar ook dan was hij bijna 500 gram zwaarder dan gemiddeld voor die termijn. Dus totaal raadsel eigenlijk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jun 2021 14:15

Re: Zomer 2021 mama’s

Heftig joh, wel fijn dat hij al zo’n mooi gewicht had voor dat termijn.

Hier ben ik weer een ander mens na die warme dagen. Ik heb gisteren en vandaag gewoon genoten en ben weer op pad geweest. Deed ik vorige week ook wel maar dan echt gericht 1 ding en heel snel terug naar huis. En het liefst vroeg in de ochtend of wat later. Ik ben inmiddels naar de tandarts en kapper geweest, nagels laten lakken en wenkbrauwen laten verven. Lekker gaan lunchen met vriend en uiteten met vriendin, afspreken vriendinnen. Mijn to-do lijst wordt steeds korter. Laatste dingen in huis opgeruimd nog wat lijstjes aan de muur gehangen. Briefjes geschreven voor de logeertas en voor bij de wasmachine. Ik heb de camera opgeladen, alles in de kasten, bed gedekt met zeiltje, klossen onder bed etc. Toch wel een hele onderneming zo.

Dat waterdicht molton op het matras is alleen lekker zweten elke nacht. Man man man. En het bed staat weer zo hoog dat ik er met een krukje in moet.

Ik kan niet meer zo goed en ver lopen, en rust elke middag. Ik krijg echt harde buiken anders en moet steeds plassen en dat voelt dan heel onaangenaam die druk op de blaas. Morgen 39 weken en het is al een paar dagen aan het rommelen in mijn buik. In de nachten een soort kramp/menstruatiepijn in buik en rug en ik ben de slijmprop aan het verliezen merk ik. Vorige keer was dit een aanloop naar de bevalling en beviel ik ongeveer 6 dagen later dus het wordt spannend!

Hoe is het met de rest? Lekker verlof of ook al iets gaande?
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 19:41

Bericht 22 Jun 2021 17:29

Re: Zomer 2021 mama’s

@Leaf gefeliciteerd! Wel schrikken zo vroeg te bevallen.

Ik heb vooralsnog een rustig verlof. Ook heel blij dat het wat minder warm is, heb die dagen vooral binnen op bed gelegen en nu ook weer wat meer eruit. Wel wordt m’n buik echt wel zwaar en ben ik ‘s avonds ook echt wel op. Vaak is ze dan ook heel druk en krijg dan ook wat harde buiken maar verder nog niet echt voortekenen. Bij zoon had ik die harde buiken dagelijks vanaf 25 weken en hij kwam met 40+5 dus kan nog wel even duren.
Vannacht wel een zeiltje onder m’n billen gedaan voor geval dat. Verder is ook alles redelijk klaar, box moet nog naar beneden maar geloof dat man dat pas in de kraamweek wil doen. Vind het wel stuk spannender nu we zoon ook hebben, wanneer gaat het beginnen, hoe lang het allemaal duurt etc en hoe lang er dan oppas moet zijn. Schoonouders die eigenlijk altijd oppassen zijn nog een week op vakantie dus liefst daarna pas bevallen. Wel andere backup paraat voor nu dus komt vast goed. En heel benieuwd hoe hij überhaupt gaat reageren.

Wel spannend Lot! Dat gerommel kon wel even aanhouden zei mijn vk, vooral bij een 2e.
2017
2021
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 22 Jun 2021 20:19

Re: Zomer 2021 mama’s

Je klinkt lekker productief Lot, goed bezig! En spannend dat het wat aan het rommelen is. Een briefje bij de wasmachine, is dat voor de kraamhulp? Zo ja, best een slim idee, kan ik ook wel doen want of mijn vriend goed kan uitleggen hoe de machine werkt dat betwijfel ik haha.

Fijn dat het ook met jou goed gaat Pioen!

Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest en er is nu een datum gepland voor inleiding op volgende week vrijdag omdat z'n buikomtrek door de vergrote nierbekkens anders te groot wordt mogelijk voor een natuurlijke bevalling. Hoop uiteraard nog steeds dat hij voor die tijd zelf al komt maar vandaag wel fijn gesprek gehad met gynaecoloog over hoe inleiding er uit zou gaan zien en waarom inleiding precies nodig zou zijn (dat begreep ik eerst nog niet goed), dus dat geeft wel rust en vertrouwen en ik zie al wat minder er tegen op nu. Al zal ik het uiteindelijk denk ik alsnog wel heel spannend vinden ;-)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jun 2021 20:42

Re: Zomer 2021 mama’s

Ja voor de kraamhulp idd! Vorige keer had ze het even aan mij gevraagd en ging het ook goed maar heb ook even opgeschreven wat op welk programma en wat er wel en niet in de droger mag. Vorige keer woonde we in een appartement en als ze nu op zolder staat en denkt hmm hoe zat het ook alweer dan kan ze even op dat briefje kijken.

Spannend een geplande inleiding Birdie. Zou je dan 39 weken zijn?

Ik heb precies hetzelfde als jij Pioen qua spanning rondom wanneer en met kind etc. Al moet ik zeggen dat het nu weer wat afgezwakt is omdat ik er nu maar rekening mee houd dat het binnen een week of zo kan gebeuren.

Vandaag best last van voorweeën denk ik. Ga morgen maar even een dagje rustig aan doen. Al ben ik ook steeds alles netjes aan het maken in huis. Puntjes op de i en gewoon de vaat en was is al best een uitdaging. Oja en kind wegbrengen en naar de fysio. Dat is eigenlijk een dagvullend programma voor een zwangere toch? Mijn fysio zei laatst dat vrouwen vanaf 37 weken eigenlijk verplicht moeten Netflixen 😜.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Jun 2021 14:23

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd Leaf, wat zullen jullie geschrokken zijn! Mooie naam heeft hij gekregen.
Lot, fijn dat je lijstje zo goed als klaar is. Herkenbaar dat de was al een hele opgave is :smile:
GP, hoe gaat het met jou?
Pioen, fijn hè dat het weer wat koeler is. Die bloedhitte is niks als je hoogzwanger ben.
Bloom, hoe gaat het bij jou? Ik denk goed als ik je reacties in de andere topics lees :smile:
Birdie, spannend dat je inleiding gepland staat! Nog even en dan is je baby er!

Hier gaat het zo zijn gangetje. De nachten gaan op zich aardig alleen het inslapen is wel een dingetje.
Als we hem in zijn wieg leggen s’avonds is het standaard huilen, heeft iemand daar tips voor?
De borstvoeding loopt goed maar het voeden was erg pijnlijk dus vanmorgen is er een lactatiedeskundige geweest. Ik heb goede hoop dat het vanaf nu beter gaat.

Wat zouden jullie vinden van een appgroepje? Ik vind het wel leuk om wat foto’s te delen maar ik wil ze liever niet op het forum zetten 😊
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 23 Jun 2021 15:40

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat fijn dat het zo goed gaan met iedereen!

Ik ben gisteren op onze anniversary in een razendsnel tempo bevallen van onze dochter K.yra 🥰

Gelukkig heeft de geboortefotograaf de bevalling nog kunnen halen, dus we gaan zo even de preview bekijken. Heel blij dat zij erbij was, want er is zo veel langs me heen gegaan..

En alles gaat goed. Ze is superlief en superklein (maar 2862gram en 46 cm)😊💖



*foto gaat weer weg*

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Huppekee op 23 Jun 2021 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Jun 2021 15:43

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd Huppekee! Wat een leuke naam en wat een kleintje 🥰
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Jun 2021 15:43

Re: Zomer 2021 mama’s

Oh wauw Huppakee! Gefeliciteerd! Mooie naam!

@emma: een appgroepje lijkt mij leuk! Fijn dat het bezoek van de lactatiekundige je iets heeft opgeleverd! Voor het inslapen helaas geen tips!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jun 2021 16:08

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Jun 2021 16:45

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat een schatje Huppekee!

Bloom, leuk! Pm je je nummer? Dan zal ik een groep aanmaken 😃
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Jun 2021 16:57

Re: Zomer 2021 mama’s

Oooh Huppekee wat een ukkie! Van harte gefeliciteerd!! Veel geluk met elkaar!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jun 2021 16:58

Re: Zomer 2021 mama’s

Weer een baby erbij, gefeliciteerd!

App groep lijkt me ook leuk. Misschien kunnen we elkaar ook tips geven!
08/2018
05/2021
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Jun 2021 17:17

Re: Zomer 2021 mama’s

MissEnergy schreef:Weer een baby erbij, gefeliciteerd!

App groep lijkt me ook leuk. Misschien kunnen we elkaar ook tips geven!


Inderdaad! Altijd handig dat sommige dames hier al kinderen hebben 😃
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Jun 2021 17:21

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Jun 2021 17:28

Re: Zomer 2021 mama’s

Gefeliciteerd Huppekee! Wat een lief klein moppie, en hele leuke naam!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jun 2021 17:44

Re: Zomer 2021 mama’s

gefeliciteerd Huppekee
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985