Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst 2021 mama's

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Jun 2021 21:38

Re: Herfst 2021 mama's

Ach wat een lief buikje al Archie! Leuk juist om te gaan showen nu! Dikke truien zijn ook niet meer zo handig met dit weer :wink: Qua uitzetlijst heb ik wel een bestandje gemaakt met linkjes, maar dat zijn de kleinere dingen zoals luiertas en boxkleed. De meubels, matrassen, handdoeken etc. hebben we natuurlijk al wel. Met de kleding heb ik een paar dingetjes gekocht. Als het straks in de commode kan, dan zie ik wel hoeveel ik heb, dan leg ik alles op gesorteerde stapels. Zaterdag gaan we voor het eerst een dagje babyshoppen, dus dan zal er wel wat voorraad bij komen :angel:

Lekker Kexter, Frankrijk! Wij blijven in NL, ik zag de opties slinken en heb toch niet zo’n zin om met twee kleine kids en een zwangere buik in de auto te zitten. Wie weet volgend jaar.

Fijn van je placenta Liadan! En leuk dat je kinderen het ook al een tijdje kunnen voelen. Die maken het nu natuurlijk heel bewust mee door hun leeftijd!

Hier was de echo goed, heel fijn dus! Ik hoop morgen of overmorgen ook een afspraak te kunnen maken voor de vaccinatie. Ik heb bijna geen klachten, maar merk dat ik wat rustiger aan moet doen. We waren een weekend weg en een dag door de stad wandelen (vooral op het tempo van mijn zus :laughcry: ) is opeens best pittig. Sommige dagen heb ik last van een beknelde zenuw in mijn bil, dat is wel echt pijnlijk!
Laatst gewijzigd door Taeda op 09 Jun 2021 13:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 21:43

Re: Herfst 2021 mama's

Oh Archie met baby buikje. 😍
Let's discover the world together.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jun 2021 12:21

Re: Herfst 2021 mama's

Haha echt he Marin, wie had dat nou zo snel gedacht.

Gisteren naar de verloskundige geweest. M'n vriend is dan zo lief en betrokken. Stelt hij allemaal vragen, en tijdens het hartje luisteren reageert hij dan zo leuk. Ik ben echt heel blij met hoe hij zich opstelt tegenover de hele zwangerschap en de veranderingen in mijn lijf. Zal hem dat vanavond eens vertellen, is vast leuk om te horen :)

Verder ook wel een keer leuk om bloeduitslagen te zien en te horen dat eigenlijk alles gewoon goed is. M'n bloeddruk was heel netjes. Gewicht loopt inmiddels wel sneller op haha. Moet wel een keer bloedprikken verderop in de zwangerschap omdat mijn bloedgroep negatief is. Prima, doen we gewoon.

Verder nog over de Coronavaccinatie gesproken. Ondanks dat mijn gevoel het vreemd vindt en ergens heel spannend. Ga ik me toch laten vaccineren. Ik wil echt voorkomen dat ik in het najaar, hoogzwanger, Corona zou krijgen. Omdat het ook bijna een half jaar geleden is dat ik het gehad heb, denkt ze ook dat ik gewoon beide prikken moet halen. Nouja, dat doe ik dan maar. En dan nog die kinkhoestvaccinatie. Lijkt net of ik me helemaal plat laat spuiten haha. Laat ik maar vertrouwen op de wetenschap :P

@Taeda, aaah klinkt pijnlijk! Kan het me goed voorstellen dat je sneller moe bent en dan rustiger aan moet doen. Ik merk nu ook al dat ik me soms moet laten afremmen. Dan sta ik zware verhuisdozen te tillen, of ben ik gek aan het doen en ren ik een stuk (terwijl ik nooit ren) en -poef- dan ineens pijntjes in mijn bekken.

Lekker de vakanties in het vooruitzicht! Wij willen ook heel graag weg. We hebben begin september vakantie. Wordt een lekkere babymoon. Waarheen is nog niet helemaal duidelijk, maar we willen wel graag samen naar het buitenland. Een mooi plekkie ergens in Europa.
11.21
10.23
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Jun 2021 13:15

Re: Herfst 2021 mama's

Leuk dat je vriend zo meeleeft met de afspraken ook Archie! Mijn man gaat eigenlijk nooit mee, afgelopen week hadden we zelfs een beetje onenigheid over de 20wk echo. Hij dacht dat ie niet mee zou gaan :palm: Heb je een afspraak staan voor de vaccinatie? Ik kan over twee weken!

Afgelopen weekend zijn wij bij de Babypark geweest. Niet heel veel gekocht, een nieuwe kap voor de kinderwagen en een boxkleed, maar wel lekker gekeken tussen de verschillende lijnen voor o.a. dekens, doeken en tassen. In de nieuwe kamer van jongste zoon wel flink aan de slag geweest met opruimen en een nieuwe kast. Nog even wat aankleding voor hem regelen en dan kan hij over, kan ik aan de slag met de babykamer. Ook alvast wat dozen met kleertjes van zolder doorgespit op wat blijft en wat ik doorgeef. Heerlijk om zo langzaam voor te bereiden.

We waren van plan geen nieuw behang te doen op de babykamer, maar nu zag ik onderstaand en komt het er toch :angel:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem335

Bericht 14 Jun 2021 13:23

Re: Herfst 2021 mama's

Hier gisteren de Corona vaccinatie gehad. Nu over 5 weken de 2e en over 6,5e week de kinkhoest. Wat een gedoe haha.

Naast een zeer pijnlijke arm heb ik nergens last van. Hoop dat ik m'n arm ook weer snel normaal kan gebruiken.

Voor de rest weinig nieuws. Van de week de 20 weken echo, daarna gaan we aan de slag met alles.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jun 2021 18:32

Re: Herfst 2021 mama's

Heel tof behang Taeda!

Onze 20 weken was ook helemaal goed.

En het mag bekend worden hoor: wij krijgen een meisje 💗
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Jun 2021 18:41

Re: Herfst 2021 mama's

Ontzettend leuk Tabbie! Fijn van de echo ook. Wil je nog meer vertellen over de babyshower? Het filmpje was tof!

Tot nu toe alleen maar meisjes in dit topic, Belle, Kexter, Archie en Vlinder kunnen het nog gelijkspel maken 😉

Kexter, spannend! Hopelijk is alles goed. Fijn dat je niet ziek bent van de vaccinatie!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jun 2021 18:56

Re: Herfst 2021 mama's

Het filmpje zegt alles denk ik zo 😊 maar jemig wat was ik geëmotioneerd en kon het serieus pas echt geloven toen ik het zelf zag bij de 20 weken echo.

Mijn ouders hadden ook een groot doek opgehangen, waarop we allemaal konden opschrijven wie team boy en team girl was. Mijn schoonfamilie keken mee met videobellen. Heel leuk al die reacties.

Vond het echt echt echt echt heel leuk om er zo achter te komen dit keer. Kan iedereen dan ook een gender reveal aanbevelen. Of dat nu klein of groot is, het is toch anders dan zo bij een echo.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Jun 2021 09:14

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leukkk Tabbie! 💗 Heel leuk filmpje ook!

Taeda, wat een tof behang! Ik snap dat je toch overstag bent gegaan haha!
<<

Anoniem325

Bericht 15 Jun 2021 12:34

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leuk Tabbie, een meisje!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jun 2021 15:45

Re: Herfst 2021 mama's

Wat leuk een meisje tabbie
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jun 2021 15:51

Re: Herfst 2021 mama's

Wat een ontzettend mooi behang Taeda.

Oh Tabbie ik kreeg tranen in m'n ogen bij het zien van je enthousiaste reactie. Zo mooi!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jun 2021 16:08

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie ik heb je filmpje ook even gekeken. Wat heerlijk! Prachtige reactie van jou, zo mooi om te zien. En wat een leuke vriend heb je!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Jun 2021 16:21

Re: Herfst 2021 mama's

Enig filmpje Tabbie, gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Jun 2021 17:14

Re: Herfst 2021 mama's

Leuk Tabbie een meisje 💕 Ben benieuwd naar het filmpje nu 😊
⁠♡♡♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jun 2021 17:58

Re: Herfst 2021 mama's

Ik heb je filmpje ook even gekeken tabbie, zo leuk!

Ik ben benieuwd of er nog meer meisjes bij gaan komen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jun 2021 18:00

Re: Herfst 2021 mama's

Mooi behang taeda😍
<<

Anoniem325

Bericht 15 Jun 2021 18:57

Re: Herfst 2021 mama's

Uffe schreef:Leuk Tabbie een meisje 💕 Ben benieuwd naar het filmpje nu 😊


Op het YouTube kanaal kan je het zien 😉

Heel leuk filmpje inderdaad 💕
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Jun 2021 19:40

Re: Herfst 2021 mama's

Auxo schreef:
Uffe schreef:Leuk Tabbie een meisje 💕 Ben benieuwd naar het filmpje nu 😊


Op het YouTube kanaal kan je het zien 😉

Heel leuk filmpje inderdaad 💕


Gezien, superleuk 💕
⁠♡♡♡
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 16 Jun 2021 16:48

Re: Herfst 2021 mama's

Tabbie! Wat een geweldig filmpje. Ik moest er serieus bijna van huilen, jou reactie. Zo lief :love:

En Taeda, wat een ontzettend tof behang. Ben heel benieuwd hoe bij iedereen de kamertjes eruit gaan zien. Hier staat inderdaad de afspraak voor vaccinatie, volgende week mag ik. Hoef gelukkig maar 1 prik te halen, omdat ik afgelopen half jaar Corona heb gehad. Dus gelijk klaar daarna. Hahaha, oh nee, met de 20-weken echo ook. Kan me voorstellen dat je dan helemaal graag hebt dat hij meegaat. Bij mij komt het ergens ook wel door die echo die ik toen liet doen als proefpersoon (met 13 weken). Daar kreeg een vrouw slecht nieuws en ze was helemaal alleen. Ik vond dat zo erg, Hoe intens pijn doet dat. Mijn vriend vond dat ook vrij indrukwekkend, dus die gaat nu elke keer gezellig mee. Leuk! De babypark. Over 2 weken gaan wij ook. Ben benieuwd. We hebben wel een eigen babyuitzetlijst samengesteld met ook al een deel welk merk/ding/artikel we willen en prijzen erbij haha. Wat een voorbereiding.

Kexter, ook de vaccinatie binnen. Ik zit ook wel een beetje met al die prikken hoor. Straks dan inderdaad de kinkhoest. Daarna ben ik er ook wel wat klaar mee. Maar moet dan weer bloedprikken in week 27. Ben al niet zo'n held met naalden, maar goed. Wat moet, moet. Ben benieuwd of je de 20-weken echo al hebt gehad.

En inderdaad, wat een meidengroep hier! Het is de bedoeling dat wij het geheim houden tot de geboorte haha. Heb me al 1x versproken.. :eyes: En mijn moeder kan ook echt van die vragen stellen dat ik denk, oke nu oppassen. Lees nu ook allemaal verhalen dat het met de 20-weken dan ineens toch het andere geslacht blijkt te zijn haha. Maar wij hebben echt wel een goede foto van onder meegekregen, dus lijkt me heel raar als dat ineens veranderd. Maar toch ga ik het bij de 20-weken echo nog een keer navragen :P

Verder voel ik de baby steeds meer. Echt heel erg leuk. Ik had een dikke week geleden al het idee dat ik wat voelde, maar iedereen zei me dat dat heel vroeg was en bijna niet kon. Maar het afgelopen weekend was het zo duidelijk, en vandaag ook weer. Echte plopjes en een soort van strelingen aan de binnenkant van mijn buik, zo links onder mijn navel. Nu wil mijn vriend dus iedere keer voelen, maar dat is echt nog te vroeg haha. Gun het hem wel zo erg, dat hij ook iets kan voelen :cheering:
11.21
10.23
<<

Anoniem335

Bericht 18 Jun 2021 15:08

Re: Herfst 2021 mama's

Wij krijgen ook een meisje 🥰

20 weken echo gehad, maandag terug want niet alles was goed te zien en er moet nog een extra check gedaan worden aan de darmen. Als ze dan weer twijfelen moeten we door naar het ziekenhuis. Zit wel in m’n hoofd maar moest me niet te veel zorgen maken.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Jun 2021 21:00

Re: Herfst 2021 mama's

Leuk Kexter! Wat een meidensquad, onvoorstelbaar! Toch spannend dat je terug moet, hopelijk is maandag alles goed.

Archie, bijzonder dat bewegen! En dat kan prima met deze termijn. En leuk om met de uitzet bezig te zijn hè?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jun 2021 21:00

Re: Herfst 2021 mama's

Bedankt iedereen voor de lieve reacties. Merk wel dat ik extra hormonaal ben en ik ben enorme nesteldrang al. De baby voel ik trouwens al mega goed en hard! Ben benieuwd hoe bont en blauw ik over een paar weken ga zijn 😅

Wat leuk Archie dat je de baby voelt!

En wat leuk ook een meisje Kexter. Logisch dat het wel wat door je hoofd speelt, maar hopelijk is het enkel een extra keer genieten van jullie meisje tijdens de echo en zijn dan alle twijfels weg.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 20 Jun 2021 17:15

Re: Herfst 2021 mama's

Ah wat een leuk filmpje Tabbie! Gefeliciteerd allemaal! :love:



p.s ook echt mijn grootste wens, een meisje.. maar goed eerst maar zwanger zien te worden haha. :palm:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jun 2021 11:18

Re: Herfst 2021 mama's

Mocht iemand wat inspiratie hebben voor mij qua behang. Hoor ik het graag haha

En ook, wat zet je op het kraamlijstje voor een tweede? We hebben al zoveel?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers