Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobiele telefoon kind (nieuwe vraag 23/07)

<<

Linvi

Bericht 14 Jun 2021 10:57

Mobiele telefoon kind (nieuwe vraag 23/07)

Onze dochter krijgt straks voor haar verjaardag een mobiel. Ik vroeg me af wat voor telefoon jullie kinderen hebben? Hebben ze een nieuwe gekregen? Of juist een oudje van papa of mama?

Hebben jullie prepaid, sim only of een klein abonnement?
Laatst gewijzigd door Linvi op 23 Jul 2021 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Jun 2021 11:54

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter kreeg er 1 toen ze 8 was. Dit was met hoofdreden dat mijn ex en ik gescheiden waren en ze zo makkelijk de andere ouder kon bereiken als ze dat wilde.
Ze heeft mijn oude Samsung, met een klein sim only abo.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 14 Jun 2021 12:05

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter had de oude iPhone 5 van mijn man gekregen maar toen vond ze op straat €200 en nadat de periode van claimen voorbij was en ze het dus mocht houden heeft ze er een tweedehands iPhone 7 van gekocht.

Wij hebben een gedeeld abonnement via Vodafone
08-03-2010
08-02-2016
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Jun 2021 12:37

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter is 10. Ze heeft een oude Samsung van m'n schoonmoeder gekregen. We hadden eerst een prepaid kaartje maar dat werkt gewoon niet. Nu heeft ze een abbo. Ze zit bij m'n man op als familie abonnement.
Onze dochter gaat veel de hort op met vriendinnen door het dorp en ik vind het een heel fijn idee dat ze ons gewoon kan bereiken en andersom ook.
zussieskleding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jun 2021 12:42

Re: Mobiele telefoon kind

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou hetzelfde doen als mijn zus met de oudste. Die heeft een 2de hands telefoon gekregen, die in elk geval voldoende kan voor school (brugklas). Daarbij een sim only abonnement.
Verder hebben ze ingesteld hoeveel uur per dag de telefoon aan kan staan. Dus laatst had hij de telefoon nodig tijdens een les op school en dan stuurt hij een appje of hij meer tijd kan omdat hij anders niet in de les mee kan doen. Op deze manier proberen ze ook zijn schermtijd te beperken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 14 Jun 2021 12:53

Re: Mobiele telefoon kind

Silly-One schreef:Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou hetzelfde doen als mijn zus met de oudste. Die heeft een 2de hands telefoon gekregen, die in elk geval voldoende kan voor school (brugklas). Daarbij een sim only abonnement.
Verder hebben ze ingesteld hoeveel uur per dag de telefoon aan kan staan. Dus laatst had hij de telefoon nodig tijdens een les op school en dan stuurt hij een appje of hij meer tijd kan omdat hij anders niet in de les mee kan doen. Op deze manier proberen ze ook zijn schermtijd te beperken.


Hoe doe je dat? Ik had het met een vriendin erover dat ons dat wel ideaal lijkt maar we wisten niet dat het al kan.

Hier is het verder nog niet aan de orde maar ik neig nu naar een oud mobieltje om te oefenen in groep 8 maar niet op school. Dat ze al leren om zuinig op spullen te zijn voor het mee moet naar de middelbare school.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Jun 2021 14:39

Re: Mobiele telefoon kind

Via de app family link van Google kun je dat doen. Die zet je als ouderapp op die van jou en als kind app op de telefoon van jullie kind.

Edit wij hebben die op de tablet. Dan kunnen ze ook niet vanalles downloaden. En wij kunnen zien wat ze gedaan hebben. Dat bekijk ik nooit zit er altijd naast. Zoals app Doebiedie 15min gespeeld. App YouTube 40min gespeeld etc.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jun 2021 15:38

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn achtjarige heeft hem al een tijdje, oude van mijn man. 1 uur per dag schermtijd en controle op alles haha.

We hebben verder geen tablet of computer.

Hij appt wel eens met volwassenen (familie/gastouder) maar mag dat niet met andere kinderen. Daar vind ik hem te jong voor.
R. 2013
D. 2016
<<

Linvi

Bericht 15 Jun 2021 08:19

Re: Mobiele telefoon kind

Ze krijgt er 1 voor haar verjaardag, ze wordt 10. Twijfelde heel erg tussen een oudje of een nieuwe. Ze is wel het type die heel zuinig op haar spullen is dus vertrouw haar dat wel toe.

We hebben inmiddels een kids sim van kpn gespot, 10.50 per maand dus dat is prima te doen! Nu nog even zoeken naar wat voor telefoon.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 15 Jun 2021 09:57

Re: Mobiele telefoon kind

Jongste heeft op zijn 10e een oudje van ons gekregen met een klein abonnement.

Met schermtijd, kun je regelen als je beide een iPhone hebt.

Wanneer hij uit school is zijn alle apps beschikbaar. Games kan hij max. 2 uur spelen. WA en wat andere apps (spotify, weer, foto’s, gezamenlijk agenda enz) kan hij onbeperkt gebruik van maken.

Als hij iets wil downloaden dan moet hij eerst goedkeuring vragen van een ouder, dat wordt dus eerst onderschept.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 15 Jun 2021 11:17

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn kinderen hebben oude telefoons van ons. Alleen laatst was die van zoon stuk gevallen. Hij is er normaal heel voorzichtig mee. Maar laatst was er een noodgeval met een familielid en moesten we snel naar de auto. Toen was hij heel goed aan het helpen met spullen in de auto zetten en alles tillen zodat ik familielid kon helpen en toen was zijn telefoon gevallen.
Dus nu heb ik wel een andere voor hem gekocht. Wel gewoon een simpele smartphone. Ik ga geen telefoon van 500 euro kopen.
2010 2012
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Jun 2021 12:52

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter kreeg de zomervakantie voor ze naar groep 7 ging een telefoon, een oude iPhone van ons met prepaidkaart. We hebben dit omgezet naar een Sim only abonnement toen ze afgelopen jaar naar de brugklas ging (150 belminuten en 5 gb). Voor haar verjaardag afgelopen december, heeft ze een nieuwe iPhone gekregen.
Mijn zoon krijgt komende zomervakantie een telefoon, dat is een oude iPhone van ons met prepaidkaart.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jun 2021 14:35

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter kreeg begin groep 6 een telefoon, eerst een Nokia 1 en nu heeft ze een oude Samsung van mij. Daarvoor had ze zo'n GPS-watch waarmee ze ook kon bellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 15 Jun 2021 17:43

Re: Mobiele telefoon kind

Mijn dochter heeft voor haar negende verjaardag een mobiele telefoon gehad, wel een nieuwe, maar een goedkoop merk, van LIDL. Ze zit in groep 7 en zo kan ze wennen aan een telefoon terwijl wij nog mee kunnen kijken wat ze doet.
Het grote nadeel van family link is dat ze niet op youtube kan, want dat is geblokkeerd.
Ze heeft een prepaid kaart erin, ze kan er thuis en bij bekenden mee op de wifi, soms maken we een hotspot aan als we ergens zijn, maar verder vinden we mobiel internet ook nog niet nodig. En meer dan 10 euro per maand er aan uit geven hoeft ook niet, nu doet ze zo lang als kan met die prepaid kaart, want bellen en smssen doet ze toch niet.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Linvi

Bericht 23 Jul 2021 21:45

Re: Mobiele telefoon kind

De telefoon is gekocht, een hele mooie samsung a50 voor een mooi prijsje. Abonnementje is afgesloten en staat gekoppeld aan mijn man zijn abonnement.

Nu wilden we er een programma opzetten als familie link alleen is dat YouTube geblokkeerd en dat kijkt zij juist het meest.

Kent iemand iets soortgelijks? We willen sowieso graag kunnen zien waar zij is en wat ze download.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jul 2021 08:39

Re: Mobiele telefoon kind (nieuwe vraag 23/07)

Wij hebben Family Link en mijn dochter kan n gewoon YouTube kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem319

Bericht 24 Jul 2021 08:51

Re: Mobiele telefoon kind (nieuwe vraag 23/07)

Even gegoogled, misschien dat dit je verder helpt?

https://support.google.com/families/ans ... 5678?hl=nl

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers