Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziekte partner

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Jun 2021 21:30

Re: Ziekte partner

Oh, en alle tips zijn welkom hoor! Ik realiseer me heel goed dat alles door de verliefdheid enorm vertroebeld is dus waardeer alle meningen!
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2021 21:36

Re: Ziekte partner

Maar waarin lopen ze te hard van stapel dan? Het is toch logisch dat het een klap in je gezicht is als degene waar je, ook al zijn het maar een paar weken, mee omgaat ineens ernstig ziek blijkt te zijn?

Ik ben het eens met het advies dat ze goed om zichzelf moet denken en het bij zichzelf moet houden, maar 'te hard van stapel lopen'? In welk opzicht?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Jun 2021 22:12

Re: Ziekte partner

Feline, wat vreselijk en wil je veel sterkte wensen. Want het is heftig voor hem, maar ook voor jou.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 13 Jun 2021 22:56

Re: Ziekte partner

Wat een heftig bericht Feline, heel veel sterkte!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2021 06:04

Re: Ziekte partner

Wat ontzettend verdrietig en heftig Feline.
Ik vind helemaal niet dat jullie te hard van stapel lopen. Ik vind je juist considerate over de omgang en wat je voor hem kunt betekenen.
Vergeet niet dat je niet persé mee naar het ziekenhuis hoeft om er voor hem te zijn. Ik snap dat dat zo voelt, dat is iets concreets wat je kunt doen. Maar juist ook daarna er zijn voor een lach en een knuffel is ook er zijn voor hem.
Bijzonder en ook heel verdrietig dat je z'n familie op deze manier hebt ontmoet en ik snap dat het voelt alsof je in een wervelwind van emoties bent gekomen. Ik denk dat het goed is dat je je eigen emoties ook blijft aangeven maar snap het ook als hij daar even geen ruimte voor heeft.
Natuurlijk wil je dit niet nu, dit wil je nooit, en ik hoop ontzettend dat hij een vorm van kanker heeft die te genezen is. Heel veel sterkte.
En ik ga het ook gewoon zeggen:
He shit, wat ontzettend kut voor je! 😘
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jun 2021 07:47

Re: Ziekte partner

Exogenesis schreef:Maar waarin lopen ze te hard van stapel dan? Het is toch logisch dat het een klap in je gezicht is als degene waar je, ook al zijn het maar een paar weken, mee omgaat ineens ernstig ziek blijkt te zijn?

Ik ben het eens met het advies dat ze goed om zichzelf moet denken en het bij zichzelf moet houden, maar 'te hard van stapel lopen'? In welk opzicht?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jun 2021 08:35

Re: Ziekte partner

Ik vind dat te hard van stapel lopen ook onzin. Ja, natuurlijk moet je nu na een heel korte periode samen al op een heel serieuze manier met elkaar omgaan, maar dat ís toch gewoon niet anders? Ik zie niet echt een optie waarin hij ziek is en aan een behandeltraject begint en je daarnaast gewoon vrijblijvend blijft daten - dat past nu gewoon niet. Rest alleen de optie om het dan maar uit te maken, maar dat wil ze niet en dat vind ik heel terecht. Dus ja, je komt in zekere zin in een stroomversnelling, maar dat is normaal in deze situatie en heeft helemaal niks te maken met te hard van stapel lopen. Je hebt er gewoon geen invloed op op welk punt in je leven en in je relatie ernstige omstandigheden langskomen. Je kunt het nou eenmaal niet met een schaartje knippen.

Sterkte Feline! :hug:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 09:35

Re: Ziekte partner

ChiQ schreef:Ja want je wil toch een gezonde partner en als hij doodziek blijkt doe je even een dissapearing act voor hem en gaat weer door met je leven. Ik bedoel, waarom zou je uberhaupt iets van er voor iemand zijn? Het zijn maar mensen hoor. Je vindt zo weet een ander. Toch Eloise?

Feline, heel erg dat dit nu gebeurd. Ik vind je heel sterk en bijzonder dat je er voor hem wilt zijn! Sterkte!

Dit is totaal niet wat ik zeg. Jammer dat je mijn woorden zo verdraait.
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 09:39

Re: Ziekte partner

Caulfield schreef:Als ik het goed begrepen kennen ze elkaar nog maar een paar weken. Zonder de gevoelens te willen bagatelliseren, want dit is superheftig, denk ik wel dat de prilheid van een beginnende romance een rol speelt. Je kent elkaar nog nauwelijks en alle familie en vrienden die ook door dit verschrikkelijke nieuws worden geraakt al helemaal niet. Dat is toch echt anders dan wanneer je al geruime tijd steady bent. Hoe onaardig verwoord ook, zie ik wel een kern van waarheid in die reactie. Blijf dichtbij jezelf, zou ik willen zeggen.

Hier sluit ik me graag bij aan.

Het hoeft niet gelijk jouw rol te zijn om naar alle gesprekken en behandelingen mee te gaan in het ziekenhuis en dat soort dingen meer. Of om nu superclose te worden met zijn familie, dat had je anders ook niet gedaan als je net een paar weken iemand kent.

Je kunt hem ook steunen en er voor hem zijn en toch in acht houden dat jullie in de verliefdheidsfase zitten. Je hoeft je dus ook niet op te stellen alsof jullie al jaren bij elkaar zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Jun 2021 09:48

Re: Ziekte partner

En toch zou ik dat wel doen.

Allereerst: zo zo zo vreselijk Feline. Eindelijk weer iemand gevonden met wie je close bent en dan dit!

Op een gegeven moment ben op je een leeftijd dat de lange verliefdsheidsfase korter is; je praat al sneller over andere zaken dan wanneer je verliefd wordt in je twintiger jaren. Ook stuk levenservaring erbij en wat je wel en niet zoekt in het leven en in een partner.

Dus als er een klik is met deze man, zou ik ook het proces mee ingaan.

Ik heb jarenlang gewerkt met kinderen die, toen nog, stierven aan aids. Ik kreeg toen wel eens de vraag waaróm, brak mijn hart niet bij elk sterfgeval in stukjes? En nee, dat was niet zo, ik was dankbaar dat ik de tijd die ze nog op aarde waren zo geweldig mogelijk kon maken.

Waarom zeg ik dat? Omdat er 3 scenario’s zijn naar mijn mening l:
1) de ergste: dit loopt niet goed af. Maar dan hebben Feline en hij nog wel herinneringen kunnen maken, hopelijk waardevol voor allebei.
2) het lukt niet en ze moeten elkaar laten gaan
3) hij komt hier goed uit en hebben door deze verhaallijn misschien wel jaren vooruit gespoeld maar ook geleerd het leven te omarmen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jun 2021 09:48

Re: Ziekte partner

Eloise schreef:
Caulfield schreef:Als ik het goed begrepen kennen ze elkaar nog maar een paar weken. Zonder de gevoelens te willen bagatelliseren, want dit is superheftig, denk ik wel dat de prilheid van een beginnende romance een rol speelt. Je kent elkaar nog nauwelijks en alle familie en vrienden die ook door dit verschrikkelijke nieuws worden geraakt al helemaal niet. Dat is toch echt anders dan wanneer je al geruime tijd steady bent. Hoe onaardig verwoord ook, zie ik wel een kern van waarheid in die reactie. Blijf dichtbij jezelf, zou ik willen zeggen.

Hier sluit ik me graag bij aan.

Het hoeft niet gelijk jouw rol te zijn om naar alle gesprekken en behandelingen mee te gaan in het ziekenhuis en dat soort dingen meer. Of om nu superclose te worden met zijn familie, dat had je anders ook niet gedaan als je net een paar weken iemand kent.

Je kunt hem ook steunen en er voor hem zijn en toch in acht houden dat jullie in de verliefdheidsfase zitten. Je hoeft je dus ook niet op te stellen alsof jullie al jaren bij elkaar zijn.


Het hoeft inderdaad niet, maar het kan wel. Ik denk dat het belangrijkste dat Feline en vriend zelf aanvoelen wat zij hierin het fijnste vinden en een goede afweging maken. Dat kan niemand anders.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Jun 2021 10:30

Re: Ziekte partner

**
Laatst gewijzigd door Feline op 21 Jul 2021 08:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jun 2021 10:51

Re: Ziekte partner

Als ik terugkijk op de eerste periode met mijn man en dan bedenk hoe het zou zijn als een van ons ziek zou worden. Dan zouden wij elkaar echt niet los hebben gelaten. We waren knetterverliefd maar we wisten al heel snel dat het veel meer was dan dat. Ik had me enorm gesteund gevoeld door mijn prille liefde en andersom zou dat hetzelfde zijn geweest. Ik zou hem ook mee willen hebben naar het ziekenhuis, eventueel samen met een van mijn ouders.

Natuurlijk moet je op jezelf passen, maar dat is toch sowieso aan de orde wanneer je zoiets overkomt? Zelfs de meest langdurige relaties blijken niet opgewassen tegen zo’n major life event, terwijl een jonge relatie dat misschien juist wel is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Jun 2021 11:06

Re: Ziekte partner

Nou precies dat Lady
Afbeelding
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Jun 2021 11:15

Re: Ziekte partner

**
Laatst gewijzigd door Feline op 21 Jul 2021 08:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jun 2021 13:23

Re: Ziekte partner

En daar blijven jullie hopelijk, los van alle ellende, ook nog heel lang van genieten!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jun 2021 14:37

Re: Ziekte partner

In elk geval heel fijn dat je de liefde weer hebt gevonden, Feline! Waar ken je hem eigenlijk van?
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 14 Jun 2021 15:33

Re: Ziekte partner

**
Laatst gewijzigd door Feline op 21 Jul 2021 08:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 18:18

Re: Ziekte partner

Marsy31 schreef:Op een gegeven moment ben op je een leeftijd dat de lange verliefdsheidsfase korter is; je praat al sneller over andere zaken dan wanneer je verliefd wordt in je twintiger jaren. Ook stuk levenservaring erbij en wat je wel en niet zoekt in het leven en in een partner.

Dus als er een klik is met deze man, zou ik ook het proces mee ingaan.

Die hoor ik vaker. Feit is dat relaties die beginnen op latere leeftijd juist vaker stuk gaan, dus dat je het allemaal beter weet, dat denk ik niet per se.

Ik denk dat heel veel twintigers prima weten wie ze zijn en wat bij hen past, daarvoor hoef je echt niet eerst dertig of veertig of nog ouder te zijn.
<<

Anoniem320

Bericht 14 Jun 2021 19:52

Re: Ziekte partner

Wat is je bron achter dat "feit"?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jun 2021 19:56

Re: Ziekte partner

Is dit nou wel het topic om die discussie te gaan voeren?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 20:02

Re: Ziekte partner

Voor eerste huwelijken is het percentage scheidingen al hoog (40 tot 50 procdent). Voor tweede huwelijken stijgt dit naar ruim 60 procent en voor derde huwelijken naar meer dan 70 procent. En die tweede en derde huwelijken duren doorgaans ook nog eens korter dan het eerste.

Zegt niet alles en zeker niet over deze relatie, maar dit ontkracht wel het idee dat oudere mensen zoveel betere keuze maken op het gebied van de liefde, omdat ze zichzelf zo goed kennen en zo goed weten wat ze willen. Dat is echt niet zo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jun 2021 20:34

Re: Ziekte partner

Het gaat ook helemaal niet over een tweede of derde huwelijk hier. En daarbij vind ik het ongepast.
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Jun 2021 22:02

Re: Ziekte partner

Jemig Feline.. blijf met elkaar praten, wees er voor hem, en heel nuchter, houd zijn hand vast en zo. Veel meer kun je niet doen natuurlijk, dan op de artsen vertrouwen en hopen dat het goedkomt. En hoe raar ook, als het zo pril is, maar zie dat je ook gewoon je gevoel kunt delen met zijn ouders en zo.

Succes, beiden. En leuk te lezen dat je verhuisd bent!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Jun 2021 07:27

Re: Ziekte partner

Ik zou het enorm waardevol vinden wanneer iemand, waarvan ik hou en verliefd op ben, er in zulke zware tijden voor mij kan zijn. Sterkte Feline!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers