Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 11 Jun 2021 12:00

Re: Vaccinatie-topic

Brooke schreef:
Jip schreef:Dat had ik ook Brooke. Ik hoorde van mijn collega's dat dat bij de tweede niet of veel minder is.


O fijn, dank je wel dat het even zegt. Het geeft natuurlijk geen garantie dat dat bij mij ook is, maar zag er daardoor enorm tegenop. Geeft weer beetje hoop dat het misschien toch meevalt dit keer.


Bij de 2de prik totaal geen klachten, niets van gemerkt. Wel voelde ik de vloeistof duidelijk mijn lijf in lopen en dat had ik met de 1ste prik niet.
AZ ook en hoor dit ook van iedereen. Niemand had de 2de keer klachten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jun 2021 12:05

Re: Vaccinatie-topic

Toetie schreef:
Brooke schreef:
O fijn, dank je wel dat het even zegt. Het geeft natuurlijk geen garantie dat dat bij mij ook is, maar zag er daardoor enorm tegenop. Geeft weer beetje hoop dat het misschien toch meevalt dit keer.


Bij de 2de prik totaal geen klachten, niets van gemerkt. Wel voelde ik de vloeistof duidelijk mijn lijf in lopen en dat had ik met de 1ste prik niet.
AZ ook en hoor dit ook van iedereen. Niemand had de 2de keer klachten.
Ik heb twee weken geleden mijn tweede prik van AZ gehad en ook nergens last van (eerste wel heel beroerd). Ik had de dag nadien gereserveerd voor een pretpark met de kinderen, had er niet bij stilgestaan dat de kans er in zat dat ik niet lekker zou zijn. Maar ik heb dus 0 klachten gehad van de tweede prik.
2012 & 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jun 2021 12:07

Re: Vaccinatie-topic

Zowel man als ik beide koorts en lamlendig dag na vaccinatie 2. Wij hadden Pfizer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 11 Jun 2021 17:50

Re: Vaccinatie-topic

Ik had Pfizer en heb eigenlijk alleen wat pijn aan mijn arm gehad de dag erna. Ik was de dag erna ook vroeg erg moe (rond 21u naar bed gegaan). Verder geen reactie gehad. Ik heb Corona gehad en hoef maar 1 vaccinatie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jun 2021 18:11

Re: Vaccinatie-topic

Mijn vriend heeft woensdag Pfizer gehad. Is gisteren wel thuis gekomen van het werk met beetje grieperig gevoel. Hoofdpijn en koud en warm afwisselen. Vandaag voelde hij zich weer wat beter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Jun 2021 19:30

Re: Vaccinatie-topic

Ik ben in 1991 geboren en heb vandaag rond 12.30 uur gebeld. Ik kon vanmiddag om 16.05 uur al terecht op 30 minuten rijden van mijn huis. Ik heb de eerste shot er dus in. Ik heb Pfizer gekregen. Heb wat last van mijn arm en nek aan de prik kant. Verder nog geen klachten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Jun 2021 19:33

Re: Vaccinatie-topic

Dee schreef:
MissEnergy schreef:
Collega kon inderdaad ook al komende maandag in de grote stad naast jouw woonplaats, best snel zeg!


Gek! Die optie kreeg ik niet, mijn man ook niet. Dit is in Assen.


Ik ben ook in Assen geweest! Even bellen is dus zinvol.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Jun 2021 22:11

Re: Vaccinatie-topic

Gek! Ik belde maar kon niet heel veel eerder dan ik online zag. En Assen is vanuit hier toch nog gauw 45min enkele reis. En aangezien we niet naar het buitenland gaan, heb ik er toch maar voor gekozen om in eigen dorp geprikt te worden 29 juni. De 2e valt in onze vakantie, maar die vieren we zo vlakbij huis, dat ik prima even heen en weer kan 😅
<<

Anoniem310

Bericht 12 Jun 2021 09:15

Re: Vaccinatie-topic

Ik hoor best veel mensen die last hebben van het vaccin. Geen hele heftige klachten, maar wel een dagje minder fit, moe en sommige verhoging erbij. Vooral jonge mensen krijgen klachten lijkt het wel.

Ik had zelf een dag voor pampus gelegen na de eerste prik.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 12 Jun 2021 09:18

Re: Vaccinatie-topic

Ja ik had er ook wel even last van. Niet lang, een dagje ofzo. Maar ik was echt niet lekker. Ik krijg maandag de tweede prik en hoop dat ik daarna niet dezelfde klachten heb. Geen wereldramp, maar heb geen zin om een dag lamlendig te zijn.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Jun 2021 14:56

Re: Vaccinatie-topic

Ik merk dat ik vandaag ook wel moe ben. Ik heb echt helemaal nergens zin in. En heb ook wel echt last van mijn arm.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Jun 2021 14:57

Re: Vaccinatie-topic

Dee schreef:Gek! Ik belde maar kon niet heel veel eerder dan ik online zag. En Assen is vanuit hier toch nog gauw 45min enkele reis. En aangezien we niet naar het buitenland gaan, heb ik er toch maar voor gekozen om in eigen dorp geprikt te worden 29 juni. De 2e valt in onze vakantie, maar die vieren we zo vlakbij huis, dat ik prima even heen en weer kan 😅



Aan de telefoon zeiden ze dat omgeving G. Gewoon heel druk is.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 12 Jun 2021 15:28

Re: Vaccinatie-topic

Bij ons in het team is het zo met pfizer; hoe jonger hoe meer bijwerkingen. Maar het beperkt zich wel tot een dag lamlendig zijn en meer ook niet. Ouderen hebben nergens last van.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 12 Jun 2021 16:40

Re: Vaccinatie-topic

Ik had alleen wat spierpijn in arm en hoofdpijn.
Maar kan ook door de warmte komen ivm heel de dag een mondkapje op.
Vriend had nergens last van.

Ken mensen die ergens in de 40/50 zijn met pfizer en die hadden koorts of echt een dag niet lekker zijn dus leeftijd zegt niet altijd wat.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 12 Jun 2021 19:32

Re: Vaccinatie-topic

Vanochtend mijn tweede prik Pfizer gehad en nu wel redelijk wat spierpijn in die arm. Verder nog geen klachten, maar ik neem voor de zekerheid nog wel paracetamol vanavond zodat ik in elk geval een goede nachtrust heb.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Jun 2021 21:31

Re: Vaccinatie-topic

Sublimo schreef:
Snoes schreef:Daar wordt het ook niet landelijk geregeld he. Mijn vader (59) kreeg pas vorige week zijn uitnodiging. Maar het vaccinatiecentrum waar wij naartoe moeten, loopt blijkbaar wel achter. Ik vrees dat mijn man (36) ook nog een hele poos moet wachten.

Edit: ik vind het wel heel goed geregeld in Nederland, althans zo lijkt het toch als ik de berichten hier lees.

Ja dat klopt ook inderdaad. Balen dat ze bij jullie in de buurt achterlopen!

@Toetie: in België lees ik juist in de berichtgeving dat twintigers, dertigers en veertigers nog wat langer zullen moeten wachten vanwege leveringsproblemen...

Hoe staat het nu bij jullie? Heb jij inmiddels ook een uitnodiging? Mijn man kreeg afgelopen donderdag een mail om een afspraak te maken. Hij kon 17 juni terecht maar dan zou de tweede vaccinatie in onze vakantie vallen. Dus hij heeft hem nu op 28 juni gezet, dan is de tweede vaccinatie net de dag dat we weer aan het werk zijn. We gaan toch niet op vakantie, dus dan maakt het ons weinig uit dat hij dat later aan de beurt is.
2012 & 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 13 Jun 2021 04:55

Re: Vaccinatie-topic

Snoes schreef:Hoe staat het nu bij jullie? Heb jij inmiddels ook een uitnodiging? Mijn man kreeg afgelopen donderdag een mail om een afspraak te maken. Hij kon 17 juni terecht maar dan zou de tweede vaccinatie in onze vakantie vallen. Dus hij heeft hem nu op 28 juni gezet, dan is de tweede vaccinatie net de dag dat we weer aan het werk zijn. We gaan toch niet op vakantie, dus dan maakt het ons weinig uit dat hij dat later aan de beurt is.

Wat fijn dat je man een uitnodiging heeft! Nu staat t iig vast :-)

Ik kreeg vorige week vrijdag een oproep via de reservelijst voor de zaterdag, dus ik heb mijn eerste prik inmiddels gehad. Mijn man krijgt 19 juni zijn eerste prik.
Ben jij al gevaccineerd vanwege je werk of wacht je nog op een uitnodiging?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jun 2021 10:43

Re: Vaccinatie-topic

Sublimo schreef:
Snoes schreef:Hoe staat het nu bij jullie? Heb jij inmiddels ook een uitnodiging? Mijn man kreeg afgelopen donderdag een mail om een afspraak te maken. Hij kon 17 juni terecht maar dan zou de tweede vaccinatie in onze vakantie vallen. Dus hij heeft hem nu op 28 juni gezet, dan is de tweede vaccinatie net de dag dat we weer aan het werk zijn. We gaan toch niet op vakantie, dus dan maakt het ons weinig uit dat hij dat later aan de beurt is.

Wat fijn dat je man een uitnodiging heeft! Nu staat t iig vast :-)

Ik kreeg vorige week vrijdag een oproep via de reservelijst voor de zaterdag, dus ik heb mijn eerste prik inmiddels gehad. Mijn man krijgt 19 juni zijn eerste prik.
Ben jij al gevaccineerd vanwege je werk of wacht je nog op een uitnodiging?
Ik ben inderdaad al volledig gevaccineerd vanwege mijn werk. Fijn dat jij je eerste prik ook gehad hebt. Welk vaccin heb je gekregen? Pfizer?
2012 & 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Jun 2021 14:46

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb een paar uur geleden mijn eerste prik gehad, Moderna. Ik heb nu al wat spierpijn in mijn arm, hopelijk blijft het daarbij.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Brooke

Bericht 14 Jun 2021 11:13

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb zaterdag de 2e vaccinatie gehad van AZ. Ik had wel meteen spierpijn in de arm waar ik was geprikt. Gisteren nergens last van, maar vandaag voel ik hartstikke lam en chagrijnig. Geen idee of het daardoor komt, maar denk het eigenlijk wel.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 14 Jun 2021 15:44

Re: Vaccinatie-topic

De 2de zit er net in. Raad opgevolgd van oud collega, 2 pcm van te voren in nemen.
Voelde de vloeistof nu wel mijn arm in vloeien. Bij de vorige niet. Zie wel hoe ik mij vannacht en morgen voel.
<<

Anoniem310

Bericht 14 Jun 2021 16:15

Re: Vaccinatie-topic

Het is toch juist niet de bedoeling om paracetamol te nemen, zodat je lichaam de antistoffen kan aanmaken?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jun 2021 16:33

Re: Vaccinatie-topic

Gelukkig onderdrukt paracetamol het afweersysteem niet, dus dat kan echt geen kwaad.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jun 2021 17:05

Re: Vaccinatie-topic

mijn man heeft zijn vaccinatie zaterdag gehad en werd hem afgeraden om geen paracetamol te nemen anders maakt je lichaam minder antistoffen aan.

Hij had geen last er van alleen beetje stijve arm
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jun 2021 17:29

Re: Vaccinatie-topic

Ik lees dat ook idd. Dat je geen paracetamolletje mag nemen.
Maar als ik er goed over nadenk vind ik het onzin...eens met Scandic dus.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers