Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeeland

<<

Anoniem295

Bericht 05 Jul 2020 13:25

Re: Zeeland

Haha, een hoop weet hij zelf al, Texel gaan we ook af en toe heen. Meestal als die airshow er is. Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod, houden we zeker in gedachten! Midden Zeeland kende hij ook nog niet dus kennelijk zijn er toch nog vliegveldjes die hij niet ontdekt heeft :thumbup:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2021 14:42

Re: Zeeland

Een goed half jaar later dan gepland en met een kind extra gaan we nu toch naar Zeeland. Met Pasen een week, vriend gaat daar dan de rest vd week werken. Even lekker een andere omgeving. We gaan naar een Watervilla van Roompot. Heb er zin in!
Tips voor afhaaleten, lunch en diner, in de omgeving of in bepaalde plaatsjes zijn welkom.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mrt 2021 14:48

Re: Zeeland

Fijn! Ik weet niet waar je zit en of je van wijn houdt, maar zo ja dan is de Kleine Schorre een echte aanrader! Je kunt er nu helaas niet lunchen maar wel wijn kopen in de winkel.
Veere vonden wij een heel leuk plaatsje. En bij Sand and Pepper in Burgh Haamstede lekker (afhaal) eten, leuke strandtent - ik weet niet of die nu al open is.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2021 14:54

Re: Zeeland

Caulfield schreef:Fijn! Ik weet niet waar je zit en of je van wijn houdt, maar zo ja dan is de Kleine Schorre een echte aanrader! Je kunt er nu helaas niet lunchen maar wel wijn kopen in de winkel.
Veere vonden wij een heel leuk plaatsje. En bij Sand and Pepper in Burgh Haamstede lekker (afhaal) eten, leuke strandtent - ik weet niet of die nu al open is.

Ik hou van wijn! Maar icm borstvoeding heeft dat nog helaas weinig prio.
Veere gaan we idd naartoe en als we naar Burgh Haamstede gaan zal ik die strandtent onthouden, thnx.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Mrt 2021 14:56

Re: Zeeland

Hee ik kom als ik daar ben ook graag bij Sand & Pepper!

Houd je van mosselen? Vlak naast Neeltje Jans is een haute frituur waar je heerlijk mosselen met frietjes of kibbeling kunt eten.

Veere, Middelburg en Zierikzee zijn mooie plaatsjes.

In Burgh heb je een heel oud bakkerijtje waar ze de lekkerste verse bolussen verkopen.

En het bos- en duingebied bij Burgh Haamstede is prachtig om doorheen te wandelen of te fietsen. Bij de boswachterij is nog een kabouterpad, speeltuintje en een klimbos.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Mrt 2021 17:19

Re: Zeeland

Leuk naar zeeland.
Ik weet niet waar je zit,maar op walcheren weet ik wel lekkere afhaaladresjes.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2021 17:40

Re: Zeeland

Dubbel
Laatst gewijzigd door Joey op 02 Apr 2021 22:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mrt 2021 17:40

Re: Zeeland

We zitten in Kamperland. We hebben 3 dagen om echt wat te doen. Ik denk dat we naar: Burgh Haamstede, Veere, Domburg en Middelburg willen. We gaan met een baby van 12 weken en een peuter van 2. Dus plannen de dagen ook niet giga vol.
Leuke tips voor Burgh Haamstede Teun!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Mrt 2021 22:58

Re: Zeeland

In Middelburg vind ik luuks pattiserie heerlijke broodjes en taartjes hebben. De juf ook en het koffiepad had ik laatst ook een heerlijke lunch!

De klepper hoeve is een kinderboerderij die momenteel open is en de kaasboerderij schellach kun je kalfjes aaien en is een speeltuintje
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Mrt 2021 22:02

Re: Zeeland

Bij de Juf kan je idd heerlijk af halen,honey pie ook lekker. De kinderboerderij is wel gesloten,maar de speeltuin ernaast is dacht ik wel open.
In Domburg heb je Elfuego dat is echt een aanrader of de pannenkoekenbakker in oostkapelle.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2021 22:07

Re: Zeeland

Goede tips!! Ik ga ze allemaal googlen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2021 22:16

Re: Zeeland

Bolus26 schreef:In Middelburg vind ik luuks pattiserie heerlijke broodjes en taartjes hebben. De juf ook en het koffiepad had ik laatst ook een heerlijke lunch!

De klepper hoeve is een kinderboerderij die momenteel open is en de kaasboerderij schellach kun je kalfjes aaien en is een speeltuintje

Ik wil nu een glutenvrije high tea bij de Juf bestellen, leuk! De klepperhoeve is volgens hun site helaas wel dicht.. die kaasboerderij lijkt ook leuk!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 25 Mrt 2021 22:20

Re: Zeeland

Peach schreef:Bij de Juf kan je idd heerlijk af halen,honey pie ook lekker. De kinderboerderij is wel gesloten,maar de speeltuin ernaast is dacht ik wel open.
In Domburg heb je Elfuego dat is echt een aanrader of de pannenkoekenbakker in oostkapelle.

Oh! Wij houden van Mexicaans, die ga ik ook onthouden. En ik zie dat jij het wss diezelfde kinderboerderij bedoeld :).
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 26 Mrt 2021 16:50

Re: Zeeland

Wij gaan de 2e week van de meivakantie naar Zeeland.
Appartementje vlak bij zee, in Zoutelande. Zijn november samen naar Zoutelande geweest en dat vonden we erg leuk.
Gaan nu met alle 3 de kinderen.
Ik hou dit topic even in de gaten voor tips :)
Juli 2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 26 Mrt 2021 22:17

Re: Zeeland

Die speeltuin heet speeltuin het Meiveld

@radler! Leuk Zoutelande!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Jun 2021 10:43

Re: Zeeland

Ik up deze even, want afgelopen weekend was ik in Roompot Beach Resort Nieuwvliet-Bad.
Dit park is vrij nieuw. Tijdens de Corona hebben ze heel het zwembad aangepakt en door de versoepelingen was dat dus open (op reservering mochten 30 personen tegelijk 1,5 uur zwemmen). Wat was dat heerlijk om weer even te zwemmen en de glijbanen waren leuk!
De huisjes zijn super nieuw en erg mooi/luxe ingericht (ze kunnen overigens wel eigendom zijn van bijv. een Duitser) en vrijwel allemaal anders. Heel leuk opgezet. Het is voor mij persoonlijk een van de mooiere vakantieparken waar ik geweest ben. Het doet zeker niet onder voor een Center Parks (die vroeger altijd bovenaan stond).
Via een brug kun je zo naar het strand wandelen (of een wandeling door de duinen maken).

Met de fiets kun je er mooi over een verhard pad door de duinen fietsen naar Breskens of naar het Zwin. Ik heb naar het Zwin gefietst en dat was een klein half uurtje. Met name dat laatste is prachtig en bijzonder. Je hebt dan prachtig uitzicht over het bijzondere gebied.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jun 2021 10:51

Re: Zeeland

Dat klinkt goed. Fijn dat je zo genoten hebt.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Jun 2021 11:06

Re: Zeeland

Zeker, en we waren op uitnodiging van schoonouders (met ook aanhang van haar andere broers/zussen).
Hebben ieder jaar een soort van familieweekend waar je wel de ruimte krijgt om je eigen pad te trekken.
Vandaar dat ik ook een paar uurtjes alleen ben wezen fietsen en wandelen door de duinen. Heerlijk was dat!
Spelletjes gespeeld met haar familie en ook dat viel goed in de smaak.
Haar familie is ook van de biertjes testen dus s'avonds werden er biertjes getest. Was gezellig!

Ook heb ik een bolus op. Eentje met room erin. Heerlijk!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Jun 2021 11:45

Re: Zeeland

Wij waren daar vorig jaar in onze zomervakantie en ik vond het inderdaad ook zeer geslaagd, goede tip Fred. Zelfs zo leuk dat we even overwogen hebben om er dit jaar weer te gaan (en wij gaan nooit twee keer naar dezelfde plek), maar de prijzen deze zomer waren wel echt hoog vond ik.
Kinderen hebben uren krabbetjes en garnalen zitten vissen en met het zand gespeeld, fijn dat het park zo dicht bij het strand ligt ook. Wij zijn toen ook een dagje naar Brugge geweest. Ik denk dat we er buiten het hoogseizoen nog weleen een weekend naar toe gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Jun 2021 14:47

Re: Zeeland

Heerlijk Fred, staat ook nog hoog op ons lijstje.
Had je de mountainbike mee? Man wilde ook graag daar mountainbiken maar uiteindelijk besloten het daar niet te doen ivm dat de routes daar niet zo goed bekend stonden. Bepaalde gedeeltes mochten nu niet ivm toerisme.

Afgelopen week zijn wij een midweekje weer naar Westkapelle geweest. Vorige maand met de kinderen en dat beviel ons zo onwijs goed (particulier appartementje die verhuurd wordt door kustlicht).
Eerst ma tm wo samen en wo kwamen mijn ouders met onze dochter.
Heerlijk gewandeld langs het strand en de duinen, terrasjes van strandtentjes, Westkapelle, Domburg, Zoutelande en Terneuzen geweest.
In Terneuzen gegeten bij t zusje, was echt heerlijk.
Zijn stiekem wel beetje verliefd geworden op Zeeland.
Juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Jun 2021 15:14

Re: Zeeland

@ Radler, Ik had inderdaad de mountainbike mee en de MTB rode route https://www.mtbroutes.nl/zeeland/retran ... rensstreek gedaan.
Bovenste reactie daar is van mij.

De GPX-file is niet meer up to date want je kunt natuurlijk niet dwars het Zwin oversteken.
Er loopt een nieuwe lus door België heen, maar GPX-file is daarop helaas nog niet bijgewerkt dus bij het Zwin is het extra goed opletten op de bordjes. Eigenlijk is deze wel goed uitgepijld al zijn de bordjes behoorlijk klein dus zou je zonder GPX-file op pad gaan doen moet je echt goed opletten.

Qua mountainbiken stelt het niet veel voor. Het is veel verhard en gravelpaden. Eigenlijk is het een gravelroute.

Fietsen om het Zwin heen en langs de kust door de duinen (verhard/semiverhard fietspad dus met elke fiets goed te doe) is trouwens prachtig om sowieso te doen. Het was goed druk daarmee afgelopen weekend.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Jun 2021 23:34

Re: Zeeland

Thnx
Zal het morgen doorgeven aan hem.
Ja de vele verharde paden had hij het ook over. Hier zijn veel mooie routes en daar in Zeeland vond hij het wat tegenvallen wat hij las en zag. Maar alsnog lijkt het hem voor een volgende keer wel mooi om een keer te doen
Juli 2019
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 14 Jun 2021 23:53

Re: Zeeland

Hoe eet je een bolus met room er in? Dat lijkt me nou een hele rare combinatie, zeg ik, als geboren op de Zuid-Hollandse eilanden :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jun 2021 07:46

Re: Zeeland

Met je handen kerel haha.

En Radler, ik zeg verhuis naar Zeeland 😋 gezellig.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Jun 2021 12:24

Re: Zeeland

Inderdaad met je handen kerel. Ik had aardige plakhanden van de suiker etc. na afloop, maar het was wel heerlijk!
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers