Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bloedneuzen bij kind

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jun 2021 11:33

Bloedneuzen bij kind

Mijn zoontje is veel verkouden. Maar heeft volgens mij ook last van pollen (rode oogjes)
Ieder jaar rond deze tijd heeft hij veel bloedneuzen. Hij niest dan hard en veel en haalt zijn neus hard op.
Resultaat is dat hij dan een bloedneus krijgt. Maar dit komt dan vervolgens continu terug omdat hij zijn neus ophaalt of snuit. Als iemand iets tegen zijn neus aantikt begint het zo weer.
Vervolgens kan het weer maanden weg zijn. Vorig jaar rond deze tijd hadden we dus ook zo'n periode.
De huisarts heeft hem uitgelegd dat hij er af moet blijven en zachtjes moet snuiten. En dat het wel 2 dagen kan duren voordat de neus na een bloedneus goed genezen is.
Maar we zitten nu op op dag 4 (en nacht 4) waarop weer alles onder het bloed zit. De warmte helpt ook niet mee natuurlijk.
Ik geef hem nu maar Xylo neusspray in de hoop dat het een beetje wegblijft.

Herkent iemand dit ?
Ik ga morgen weer even overleggen met de huisarts.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jun 2021 11:42

Re: Bloedneuzen bij kind

Geen tips, behalve de neusspray. Zelf heb ik ook veel last van hooikoorts en in het seizoen ook geregeld bloedneuzen. 🤷🏼‍♀️
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jun 2021 11:43

Re: Bloedneuzen bij kind

Hier ook een kind met hetzelfde probleem. Momenteel standaard hooikoortstabletten want het is vreselijk steeds te pas en te onpas overal een bloedneus.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jun 2021 11:43

Re: Bloedneuzen bij kind

Ja ik ken het ook van mijzelf. Ik heb een keer 's nachts op de wc gezeten met een nachthemd vol bloed.
Ik dacht toen echt dat ik mijn man iets aangedaan had haha

Ik heb ook wat vaseline aangebracht in zijn neusje met een wattenstaafje. Meer kan ik toch niet doen geloof ik.
2016
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 13 Jun 2021 12:17

Re: Bloedneuzen bij kind

Als hij er zoveel last van heeft is het enige wat echt werkt het bestrijden van de oorzaak van z’n niezen en snotteren. Anders krijgt z’n neus inderdaad geen tijd om te herstellen, wordt het alleen maar kwetsbaarder, en blijven de bloedneuzen terugkomen.

Het zou heel goed kunnen dat er inderdaad sprake is van een allergie, zeker gezien het seizoenspatroon dat je beschrijft. In dat geval helpt de Xylo-neusspray niet en kun je met de huisarts kijken naar allergie-medicatie. Hou er wel rekening mee dat het even zoeken kan zijn naar de juiste medicatie.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jun 2021 12:26

Re: Bloedneuzen bij kind

Dat met die allergie is een gevoel inderdaad. Hij heeft ook in de winter wel bloedneuzen maar vorig jaar rond deze tijd was het ook erger. Ik werk zelf in de a.potheek dus herken het wel. Hij mag eventueel een half tabletje van wat ik zelf gebruik. Ik ga dit morgen even met de huisarts bespreken. Ik heb zelf ook Fluticason neusspray. Dit mag hij eventueel ook...maar omdat hij zijn hoofd wegtrekt bij neusspray geven durf ik dit niet goed aan. Als dit verkeerd gebruikt wordt dan kan hij daar ook weer bloedneuzen van krijgen.
2016
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 13 Jun 2021 15:38

Re: Bloedneuzen bij kind

Onze dochter had ook vaak bloedneuzen. Vooral ‘s winters als de lucht droger werd of ze verkouden was. Het bleek dat ze de adertjes te dicht op de huid in de neus had zitten. Wij hebben het dicht laten branden bij de KNO arts. Sindsdien is het over.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 14 Jun 2021 11:26

Re: Bloedneuzen bij kind

Hij heeft een neusspray gekregen van de dokter om mee te beginnen. Ben benieuwd.
Zijn neussslijmvlies is aardig geirriteerd.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers