Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 21:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Heeft ie nog niet aan de deur gestaan Sarah? Haha hier kent hij ons inmiddels zowat bij naam en zo 😁 Zeker net na de bevalling zo vaak geweest.

Ja Zora ben benieuwd! Als zij het niet leuk vindt dan papa en mama wel haha.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Jun 2021 21:47

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bloom schreef:Oeh Freddie is leuk 😍

Zou CenterParks met een baby van drie maanden leuk zijn.
Niet dat de baby er iets van merkt, maar zou het wat zijn? Man en ik zijn er nog nooit geweest (wel zwemmen, nooit huisje).
Ik wil eigenlijk in september nog een paar dagen weg.

Wij zijn met zoon naar CP geweest toen hij ruim 3 mnd was. Van het zwemmen keek hij eerder can moet dit? Verder vond hij er niet veel van toen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jun 2021 19:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

even vraagje. Waar vind ik deze speen? Hij is van philips avent. Zat 1 bij z'n starterset met flesjes en in een doos die je bij een winkel kreeg. Welke weet ik niet meer. In ieder geval niet de zwangerschapsdoos van blokker want die had ik 2x.

Ik vind die speen wel met plaatje maar ik wil graag zonder plaatje. Wie weet vind ze wel ergens ik zoek me al dagen suf online

foto weg-
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 12 Jun 2021 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 12 Jun 2021 19:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jun 2021 19:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

ik denk dat die het is Haha hoe vind je die zo snel. Ik had al op bol gekeken .
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 12 Jun 2021 19:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Eerste hit op Google 😬
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jun 2021 20:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Action wil ze ook nog wel eens hebben!
<<

Anoniem325

Bericht 13 Jun 2021 06:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb een flessen/spenen vraag. Onze dochter krijgt sinds kort Nutriton door de voeding, voeding wordt dus dikker. Door de Dr Browns speen 1 gaat het sowieso niet, 2 lukt ook niet, maar met 3 gaat het weer veel te snel. Hebben een 1/2/3 speen gekocht, maar op standje 1 gaat ie zelfs nóg sneller. Ook heb ik nog Difrax flessen, maar dat lukt ook niet. En heb ook nog een groter gaatje geprikt in speen 2 van Dr Browns, zonder succes.

Heeft iemand de tip voor ons?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Jun 2021 07:14

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Gaatje van nummer 2 zelf iets groter maken met een hete naald?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 13 Jun 2021 10:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben precies hetzelfde gehad en zijn toen overgestapt op Philips Avent flessen en dit ging beter.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 13 Jun 2021 11:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij gebruikte Johannes brood pitmeel van de Kruidvat, die wordt minder stroperig en doet z’n werk ook goed. Speen 2 lukte toen wel. Je zou ook de voeding in twee keer kunnen aanmaken, hoe langer het staat, hoe dikker het wordt.
<<

Anoniem325

Bericht 13 Jun 2021 12:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Gaatje groter maken met een naald hebben we gedaan. Die van Kruidvat ipv Nutriton gebruiken durf ik zelf niet, we hebben afgelopen weken zoveel veranderd dat ik daar nu nog niet aan ga beginnen. Avent fles zou ik eens kunnen proberen. Gewoon met de speen die erbij zit Jefi?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 13 Jun 2021 13:08

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Auxo schreef:Gaatje groter maken met een naald hebben we gedaan. Die van Kruidvat ipv Nutriton gebruiken durf ik zelf niet, we hebben afgelopen weken zoveel veranderd dat ik daar nu nog niet aan ga beginnen. Avent fles zou ik eens kunnen proberen. Gewoon met de speen die erbij zit Jefi?

Volgens mij wel, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen (is al even geleden). Weet nog wel dat het soms ook klonterde met de Nutriton en de fles dan ook niet goed doorloopt. De juiste hoeveelheid was best een dingetje.
<<

Anoniem325

Bericht 13 Jun 2021 13:29

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Jefi schreef:
Auxo schreef:Gaatje groter maken met een naald hebben we gedaan. Die van Kruidvat ipv Nutriton gebruiken durf ik zelf niet, we hebben afgelopen weken zoveel veranderd dat ik daar nu nog niet aan ga beginnen. Avent fles zou ik eens kunnen proberen. Gewoon met de speen die erbij zit Jefi?

Volgens mij wel, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen (is al even geleden). Weet nog wel dat het soms ook klonterde met de Nutriton en de fles dan ook niet goed doorloopt. De juiste hoeveelheid was best een dingetje.


We gebruiken maar 1 schepje, dus is niet super dik. Daarom snap ik niet dat ze het niet door de 2 speen van Dr Browns krijgt.. Bedankt voor de tip, proberen kan altijd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jun 2021 22:49

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Voor mama’s die thuis bevallen zijn, nog aanraders die ik niet moet/mag vergeten?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Jun 2021 22:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Een of twee emmers met een washandje/doekje en de doos met het kraampakket. Meer heb ik volgens mij niet nodig gehad of had de verloskundige bij zich.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 13 Jun 2021 22:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

- Pak zout voor de bloedwas.
- Zaklamp (mocht de stroom uitvallen).
- hydrofiele doeken in het kraampakket stoppen.
- vuilniszakken

Volgens mij waren dat de dingen die ik extra had klaargelegd. Kleertjes had ik wel in een ziplock zakje klaar liggen.
Laatst gewijzigd door Uffe op 13 Jun 2021 22:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
⁠♡♡♡
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Jun 2021 22:58

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Onze verloskundige wilde graag een tafeltje hebben om haar spullen op te leggen. Ons kleine bijzettafeltje (50x50 ofzo) was prima hiervoor.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem316

Bericht 13 Jun 2021 23:40

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Auxo schreef:
Jefi schreef: Volgens mij wel, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen (is al even geleden). Weet nog wel dat het soms ook klonterde met de Nutriton en de fles dan ook niet goed doorloopt. De juiste hoeveelheid was best een dingetje.


We gebruiken maar 1 schepje, dus is niet super dik. Daarom snap ik niet dat ze het niet door de 2 speen van Dr Browns krijgt.. Bedankt voor de tip, proberen kan altijd.


Sowieso roeren met een mes! Geen idee waarom dat beter werkt dan een vork maar die tip kregen van iemand die op een kinderdagverblijf werkt en sindsdien geen klonten meer.
Ik kan je trouwens wel aanraden om die van kruidvat te gebruiken. Idd veel minder stroperig. Hier merkten ze er niks van (ik durfde eerst ook niet hoor! Dus vooral niet doen als je het niet ziet zitten).
<<

Anoniem325

Bericht 13 Jun 2021 23:47

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Roeren met een mes ga ik zo meteen proberen, ik doe inderdaad met een vork. Ik ga die van Kruidvat wel even bespreken met de kinderarts dinsdag. We hebben in 4 weken tijd zoveel aangemodderd met voeding en nu reageert ze eindelijk goed ergens op dat ik het zelf niet meer durf.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Jun 2021 00:00

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dan eerst lekker zo laten joh. Als ze er goed op reageert en je hebt straks de juiste speen gevonden, is het natuurlijk ook prima.

Auxo, ik wil even zeggen dat je hartstikke goed bezig bent. Je doet wat het beste is voor jullie dochter.
Had het echt met je te doen afgelopen weken omdat ik zoveel van mezelf in je herkende. Je mag trots zijn op jezelf!
<<

Anoniem325

Bericht 14 Jun 2021 00:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wat een lieve reactie Dee, dank je wel. Doet me serieus wel iets. Ik zie dat zij het veel beter doet en dat is heel fijn. Maar bij mij komt het er nu pas uit helaas, het heeft meer met me gedaan dan ik had gedacht.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 14 Jun 2021 08:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Lot schreef:Voor mama’s die thuis bevallen zijn, nog aanraders die ik niet moet/mag vergeten?


Ikea heeft een hele fijne en goedkope waterdichte molton.

We hadden in beide nachtkastjes wat drinken en te eten klaargelegd (voor tijdens of na de bevalling voor mij en m’n man).

Als je wil dat de kraamhulp/verloskundige speciale hydrofiele doeken of beddengoed voor wieg/ledikant pakt, zou ik dat klaarleggen. Anders pakken ze gewoon iets uit de kast.

Ik had verder m’n ziekenhuis tas wel klaarstaan. Bovenin had ik de kleding van de baby in ziplock zakjes met een Post-it met de maat erop. Dan kon de verloskundige of man makkelijk vinden wat de baby als eerste kleding aanmoest.

En we hadden idd twee emmers onder het bed klaar gezet emmer rol vuilniszakken erin en een pakje billendoekjes (is fijn om tijdens de bevalling ontlasting mee weg te halen). Daarnaast stond onder het bed het kraampakket klaar (doos opengemaakt maar alles er in laten zitten).
03/2019
11/2020
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 14 Jun 2021 10:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb een vraag over poep (of tandjes).
Zaterdag moest mijn dochtertje van 9 maanden heel veel poepen, na elke maaltijd of flesje. Het was steeds een andere kleur en andere consistentie dus geen diarree.

Ik dacht dat ze misschien tandjes zou krijgen maar ik zag niets en het rook ook niet azijnachtig zoals hier op het forum werd beschreven. Toen dacht ik dat het misschien kwam doordat ze iets verkeerds gegeten had en dat het wel binnen een dagje over zou zijn.

Ik zag gisteren ook twee witte puntjes onderin in haar tandvlees (had ik eerder nog niet gezien) maar het poepen bleef gisteren ook zo vaak (wel 10 keer per dag en 2 keer ‘s nachts).

Vandaag waren twee tandjes (bijna) door maar ze poept nog steeds elke keer als ze iets eet. Haar billetjes zijn vuurrood (we smeren ons suf met Dr Leenarts billen zalf en Sudacrem) maar ze heeft er zeker pijn aan. Hebben jullie nog betere aanraders voor billen crème? Ze heeft geloof ik meer pijn aan haar billen (alleen met verschonen en smeren trouwens) dan haar tandjes die doorkomen.

Herkent iemand dit en kan het vele poepen door de tandjes kan komen of moet ik toch even de huisarts bellen? Ze is verder super vrolijk trouwens.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 14 Jun 2021 11:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ah, wat sneu dat ze er last van heeft. Als m’n kinderen rode billen hebben, smeren we altijd met bepanthen en evt poederen we dan nog maizena erbij. Dat werkt bij ons goed. Bij het schoonmaken van poepluiers haal ik eerst HDR grote stukken weg met een doekje en dan gooi ik wat (baby)olie over de billen om de resten met meer doekjes weg te halen. Dan komt het makkelijk los en is zachter schoonmaken coor de huid.
03/2019
11/2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers