Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe functie maar baas doet vervelend

<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 03 Jun 2021 07:01

Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Hallo mensen,

Ik heb een nieuwe functie binnen het bedrijf aangenomen.
Per 1 aug daar starten maar nog niet zeker of dat gelijk volledig is omdat er moeilijk wordt gedaan

Ik zal het even uitleggen, ik werk al 3,5 jaar op een kantoor met zijn 4-en. collega A, B, C en D. 2 daarvan A en B werken al meer als. 10 jaar samen. Op mijn functie en de functie van mijn collega die er nu 2 jaar zit, is heel veel verloop. Dat komt omdat men loopt tegen de samenwerking met collega A en B. Ik loop er ook tegen aan vandaar dat ik weg wilde. Voorzitter Raad van Bestuur heeft al in de loop van de jaren signalen hierover gehoord.
Nu vallen wij onder een afdeling die weer onderverdeeld is in andere onderdelen en bij 1 van die andere onderdelen kwam een vacature vrij.
Netjes opgezegd met 2 mnden opzeg termijn. Met als doel 1 aug over te gaan en na mijn vakantie te starten
Nu zijn mijn collega’s A en B niet zo heel collegiaal en als je vraagt of ze wat over willen nemen is dat te veel gevraagd en zeggen ze geen tijd te hebben.
Alles netjes geregeld met nieuw manager. Komt de voorzitter om de hoek dat ik voorlopig gedeeltelijk over gaan omdat ik bepaalde werkzaamheden nog moet blijven doen zolang er geen opvolger van mij is.
Mijn mening is dat dat makkelijk kan overgenomen worden door collega B. Maar omdat het iets is wat ze niet leuk vind en geen zin in heb zeggen A en B dat ze geen ruimte hebben maar ik geloof dat niet zo. Collega c zegt ook ze kunnen best een tandje harder lopen. Maar goed de voorzitter vind dit oké en zo zijn er nog meer situaties waarbij hand boven hun hoofd wordt gehouden.
Ik was blij dat ik een nieuwe functie heb gevonden en ik eindelijk van hun de voorzitter en die werkzaamheden verlost ben. Nu moet ik nog voorlopig 1 onderdeel blijven doen terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. Het maakte mij het meeste kwaad dat hun weet beschermd worden hun krijgen het weer voor mekaar beetje zielig doen dat het niet past in hun takenpakket.
Ben boos en verdrietig slaap er slecht door. Wil wel zeggen dat ik het er niet mee eens ben , maar ben bang door emoties dat ik verkeerde dingen gaat zeggen en hij is we de hoogste baaa van het bedrijf
Wie heeft raad
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jun 2021 07:28

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Los van wat jou mening is over het overnemen van taken door andere collega’s. Als jij met in achtneming van je opzegtermijn op hebt gezegd, kunnen ze je daar toch niet laten zitten?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 03 Jun 2021 07:32

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Denk het wel want het is intern en het is een functie binnen hetzelfde bureau alleen andere onderdeel, en dan: ‘hij zegt bij deze functies en op dezelfde afdeling kan dat ook stapsgewijs’
Het gaat om 1 bepaald activiteit die hun niet willen doen kreeg ik toen al in mijn mik geschoten toen ik daar kwAm werken het is een vergadering van 3,5 soms 4,5 uur
Laatst gewijzigd door Fleur_1976 op 03 Jun 2021 08:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Jun 2021 07:43

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Pick your battles, tegen dit soort mensen vechten heeft geen zin. Dit is 1 van de nadelen van intern solliciteren. Als ze echt zo moeilijk zijn zou ik denken prima blijf ik wel doen hebben ze ook geen punten om te zeuren of commentaar op te leveren.

Ik ben zelf binnen mijn eigen afdeling over gegaan op een andere functie. Ik ben per 28 maart officieel over en mijn vervanger is half april ergens begonnen en op dit moment neem ik nog steeds wel dingen van haar over. Ik zou vooral zorgen dat je met jouw vervanger lekker kan communiceren zodat die lang blijft. Sommige mensen zijn gewoon moeilijk en liever lui dan moe maar ik denk altijd die lopen vanzelf tegen de lamp.
2015 💙
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 04 Jun 2021 18:43

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Ik heb reactie gegeven op zijn mail en aangegeven dat ik het er niet mee eens ben dat ik graag met 100% aan mijn nieuwe functie wil beginnen en dat naar mijn mening de werkzaamheden best over genomen kunnen worden door het secretariaat
Dus ben benieuwd
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 19:18

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Wat goed dat je voor jezelf bent opgekomen!
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 11 Jun 2021 11:43

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Yes en het is nog gelukt ook.
Alles wordt overgedragen moet alleen 1 of 2 dagen na mijn vak op het secretariaat zitten vanwege de bezetting ivm vakantie
Nou prima toch
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 15:02

Re: Nieuwe functie maar baas doet vervelend

Wat goed! Zo zie je maar, niet met je laten sollen levert je direct veel op.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers