Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb je jezelf gegund?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Jun 2021 10:23

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Wij ruimen alles op voor het eten, nu ruimt J ook mee op en is ons huis echt super netjes. Na het eten pakken wij de vaatwasser even snel in. Ruimen op tijdens het koken. En als het lekker weer is gaan we na het eten een rondje wandelen met J op zijn fiets. Daarna kan hij gelijk naar bed. De laatste dagen komt hij er 48x uit maar ja dat zullen we maar wijten aan de verhuizing en al ons geregel.
2015 💙
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 11 Jun 2021 10:53

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Gister een heerlijke avond in de tuin met een wijntje erbij. Vriend was weg, en ik was dus alleen thuis. Muziekje aan, hond op schoot!

En zometeen ga ik naar de Sligro, al een paar dagen zin in oesters, dus die ga ik halen. En dan vanavond lekker eten. Ik maak ze op 3 verschillende manieren, met komkommer limoen granite, gegratineerd met zeekraal en hollandaise saus, en nog met een oosterse vinaigrette met gember en rode peper.😍
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Jun 2021 10:57

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Ik vraag me dit dus altijd af als ik dit lees, maar wat moet je dan allemaal opruimen dat je daar zo lang mee bezig bent? Als ik 10 minuten bezig ben met opruimen nadat zoontje naar bed is is het veel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jun 2021 11:00

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Ik ruim zelf weinig op. Maar meestal is het speelgoed binnen 5 min wel aan kant.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jun 2021 11:08

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Olijfje schreef:Ik gok voor 6 uur :P
Ik ruim ook al op als de kinderen nog op zijn. Als zij slapen ga ik echt niet meer in huis bezig.


Haha same here!
❤ 7 juni 2018
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 11 Jun 2021 11:13

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Met het gezeur van de kinderen duurt het een half uur 🙈
Maar speelgoed, afwas van het avondeten, gft, prullenbakken legen, was klaarzetten en soms de vloer even zuigen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Jun 2021 11:17

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Oh al die andere dingen doen wij gewoon tussendoor, dan voelt het ook niet als zoveel en kun je zelf ook even lekker zitten. Overigens vind ik de was en stofzuigen (voor mij) ook niet vallen onder opruimen, dus zo had het ook niet gelezen. Ik ging uit van puur alleen opruimen. Maar ook inclusief stofzuigen zijn we hier dan wel met 10 minuten klaar en dat hoeft ook niet elke avond gelukkig.
<<

Anoniem308

Bericht 11 Jun 2021 11:21

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Bij ons liggen ze voor acht uur op bed en dan racen we samen nog even langs de 'taken' zoals inderdaad vuilnis, kliko, planten water geven, konijnen eten geven, vaatwasser uitpakken. Dan zitten we vaak een paar minuten over 20.

Ik gun mijzelf een weekendje zonder kinderen, die gaan uit logeren dus wij gaan lekker op pad :D
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jun 2021 11:34

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Ik gun mezelf bijna dagelijks wel wat.
Vandaag gun ik mezelf een lang warm bad met allerlei maskertjes, kaarsen en rustgevende muziek. Gister gunde ik mezelf een avondje borrelen op het terras met vriendinnen.

Ben dol op zelf verwennerij! Je kunt maar beter zelf de slingers ophangen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jun 2021 11:35

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Moet wel zeggen dat ik mij voor het moederschap mezelf vaker iets gunde dan nu. Daar moet ik echt eens aan werken.
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 11:47

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Als we er allebei zijn dan brengt de ene de kinderen naar bed en de ander ruimt op en maakt schoon.

Rond half 8 kunnen we dan aan onze avond beginnen (sporten, gamen, lezen, in de tuin zitten, enz. )

Ik ga die uren echt niet lopen schoonmaken, dat zijn juist de uurtjes dat je lekker iets voor jezelf kunt doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2021 11:55

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Eloise schreef:Als we er allebei zijn dan brengt de ene de kinderen naar bed en de ander ruimt op en maakt schoon.



Zo doen wij het ook meestal. En daarna komt degene die beneden opruimt met een kopje koffie voor beide boven terwijl de kinderen in bad zitten of voorgelezen worden.

Alleen als m'n man sporten is, doe ik het alleen. Dat is wat meer een puzzel en dan ruim ik op nadat de kinderen op bed liggen. En tegenwoordig loop ik ook nog een rondje door de tuin 's avonds.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Jun 2021 11:56

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Wij doen vaak het avondritueel samen. Heerlijk en gezellig vind ik dat.

En opruimen als hij gaat slapen kan echt niet! Zodra ik lawaai maak, is hij wakker. We moeten dus echt wel een paar uur wachten, totdat hij in diepe slaap is.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Jun 2021 12:07

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Wij doen het s avonds ook samen, tenzij er visite is of een van ons weg is. Voor zoon maakt het niet uit. Vriend ruimt vaak even op als ik zoon pyjama aan doe en zn tanden poets. Schoonmaken doe ik als mn vriend en zoon boodschappen doen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jun 2021 12:51

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Interessant om te zien dat een topic over iets jezelf gunnen ineens compleet gaat over hoe / wie /waar/wanneer het huis opruimt.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jun 2021 12:56

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Max schreef:Interessant om te zien dat een topic over iets jezelf gunnen ineens compleet gaat over hoe / wie /waar/wanneer het huis opruimt.


Ha, inderdaad!

Ik gun mezelf trouwens heel veel. Ben vanochtend lekker een uurtje wezen boksen. Gisteren een pedicure gedaan. Vanavond 'gun' ik mezelf lekker een avondje wijn drinken met vriendinnen. Morgen hardlopen als de kinderen op hun sportclubjes zijn. Binnenkort heerlijk in mijn eentje een weekendje weg.
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 12:58

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Max schreef:Interessant om te zien dat een topic over iets jezelf gunnen ineens compleet gaat over hoe / wie /waar/wanneer het huis opruimt.

Het is wel relevant, want het wordt een stuk lastiger om iets voor jezelf te gaan doen als je man geen gelijkwaardige ouderrol op zich neemt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jun 2021 12:58

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Ik denk trouwens ook dat de behoefte naar leuke dingen (voor jezelf) doen groter is dan ooit! Echt alles wat weer kan voelt als een feestje. 🎉
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jun 2021 12:58

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Maar wanneer ruim je dan op Caulfield?
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 12:58

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Tabbie schreef:Wij doen vaak het avondritueel samen. Heerlijk en gezellig vind ik dat.

En opruimen als hij gaat slapen kan echt niet! Zodra ik lawaai maak, is hij wakker. We moeten dus echt wel een paar uur wachten, totdat hij in diepe slaap is.

Zou het dan niet veel fijner zijn om het opruimen al voor die tijd te doen? Zodat jullie ook echt de avond vrij zijn?
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 13:04

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Sporten vind ik normaal om te doen 3x per week, dat vind ik niet echt vallen onder mezelf iets gunnen. Voor mij is dat de basis van goed voor mezelf zorgen. Uiteindelijk levert het onder de streep zoveel energiewinst op.

Ik ga volgende week een hele dag naar de sauna. Vanavond vrijmibo en etentje met mijn liefste collega's. En zondag een lange wandeling met mijn beste vriendin en samen uitgebreid lunchen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jun 2021 13:09

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Max schreef:Maar wanneer ruim je dan op Caulfield?


Precies nooit, dat doet mijn vriend!
<<

Anoniem320

Bericht 11 Jun 2021 13:10

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Caulfield schreef:
Max schreef:Maar wanneer ruim je dan op Caulfield?


Precies nooit, dat doet mijn vriend!

Oh wow wat modern zeg. Eloise zal trots op je zijn.
<<

Anoniem310

Bericht 11 Jun 2021 13:18

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Opruimen doen wij een beetje tussen de bedrijven door, daar ga ik echt niet een hele avond aan opofferen.

Schoonmaken doet de schoonmaker.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Jun 2021 13:38

Re: Wat heb je jezelf gegund?

Eloise schreef:Opruimen doen wij een beetje tussen de bedrijven door, daar ga ik echt niet een hele avond aan opofferen.

Schoonmaken doet de schoonmaker.


Ligt eraan wat je onder opruimen verstaat, ik heb het gewoon over de spullen na het koken, vaatwasser, keuken schoon maken, prullenbak legen dat soort noodzakelijke dingen & niet iedereen wil / heeft schoonmaker dan zal je toch soms wat moeten doen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers