Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Servies

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Jun 2021 23:44

Servies

Voor mijn verjaardag heb ik bedacht dat ik graag nieuw servies wil. We hebben al jaren de witte strakke vierkante set borden, die jammer genoeg niet stuk te krijgen blijkt en ik inmiddels gewoon niet meer mooi vind.
Eigenlijk vinden vriend en ik allebei de serviezen met reactief glazuur wel mooi, maar ik twijfel omdat ik praktisch ook wel belangrijk vind. En de praktijk is dat we dagelijks aan tafel zitten met twee jonge kinderen die dingen om kunnen stoten, volle kracht op hun messen zetten bij het snijden van hun eten etc. Zul je net zien dat die dure borden heel krasgevoelig ofzo zijn. Maar de plastic kinderbordjes zijn we ook wel voorbij (behalve bij ontbijt). Nou goed, een nieuw servies moet er in elk geval komen, maar twijfel dus en joh ik weet ook niet meer zo goed waar ik het zoeken moet.

Wat voor servies heb jij? Merk, kleur, vorm? Gebruik je dit ook dagelijks of maak je onderscheid tussen servies voor dagelijks gebruik en servies voor speciale gelegenheden?

Ben jij van het mixen en matchen in servies of juist 1 set waarbij alles in dezelfde kleur etc is?

Van welke stijl servies hou jij? Kleurrijk of rustige tinten. Motiefjes of niet. Modern of ambachtelijk?

Voor degenen die het reactief glazuren servies kennen / hebben; bevalt het goed?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem326

Bericht 09 Jun 2021 23:51

Re: Servies

Bunzlau en Laura Ashley. Ik vind bunzlau een mooiste, maar is duur. Dus aangevuld met Laura Ashley. Beide serviezen zijn blauw met wit en bloemen. Ik gebruik het dagelijks en ook door elkaar en ook de kinderen eten ervan.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 10 Jun 2021 06:23

Re: Servies

Ik heb die van de Ikea
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jun 2021 06:29

Re: Servies

Wat een leuk servies!

Je kan dat goed combineren en steeds iets erbij kopen of vragen als cadeau.

Zo hebben wij dat ook gedaan. Wij hebben servies van iittala, uit verschillende series. Ik vind het leuk dat alles anders is en goed bij elkaar past. Ik wordt er nog elke dag heel blij van als ik het gebruik.
Het is knetter sterk, in de afgelopen jaren dat we het hebben is er 1 ontbijtbord gesneuveld.
De kinderen eten er ook van. Ik heb het idee dat ze meer de waarde van het materiaal zien, het kan kapot. Er wordt voorzichtiger mee gedaan dan plastic wat je zo op de grond schuift.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2021 06:42

Re: Servies

HollyGolightly schreef:Bunzlau en Laura Ashley. Ik vind bunzlau een mooiste, maar is duur. Dus aangevuld met Laura Ashley. Beide serviezen zijn blauw met wit en bloemen. Ik gebruik het dagelijks en ook door elkaar en ook de kinderen eten ervan.


Die zijn zo mooi inderdaad!

Wij hebben geen vast servies. We eten zelf al jaren van Rice bordjes.
En voor diners hebben we juist een hele mix aan servies zodat we van opmaak kunnen wisselen.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Jun 2021 06:59

Re: Servies

Housebird schreef:Zo hebben wij dat ook gedaan. Wij hebben servies van iittala, uit verschillende series. Ik vind het leuk dat alles anders is en goed bij elkaar past. Ik wordt er nog elke dag heel blij van als ik het gebruik.
Het is knetter sterk, in de afgelopen jaren dat we het hebben is er 1 ontbijtbord gesneuveld.


Dit dus, ik heb de Teema en de oranje Origo en ben er na 10 jaar nog steeds blij mee. Tijdloos en sterk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2021 07:54

Re: Servies

Hier ook het Teema servies van Iittala. Alleen dan in wit. Ik hou niet zo van gekleurde borden voor m'n eten.
We hebben wel ook kommetjes van Bloomingville, de serie Sandrine voor erbij.

Voordeel van Iittala is idd dat het super sterk is en tijdloos. Sinds 1952 al te koop en nog steeds in. Daar hou ik van.
Mocht er dan iets stuk gaan dan loop je niet de kans dat het uit de mode is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2021 08:04

Re: Servies

Ik heb heel veel blond en het roze Ikea servies maar zie zoveel mooi servies dat ik een wissel overweeg 🙈🙈
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Jun 2021 08:05

Re: Servies

True Life van de blokker. Juist omdat het vierkant is en dit handiger is voor in de vaatwasser.
Ronde borden raken bij mij in de vaatwasser namelijk het ronddraai ding wat niet goed is voor de vaatwasser.
De borden vind ik trouwens erg mooi en tot nu behoorlijk kras bestendig. Heb ze zo'n half jaar.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 10 Jun 2021 08:16

Re: Servies

Ik heb een servies van de Action, het heet Elin. Nadeel is dat ze het niet altijd verkopen (en misschien wel helemaal niet meer) maar omdat het goedkoop was heb ik best veel borden gekocht, dus als er 1 sneuvelt is t niet zo erg. Ik heb grote borden, kleine borden, 2 soorten kleine schaaltjes en 1 grote schaal.
Het lijkt een beetje op reactief glazuur, maar dat is het denk ik niet. Voor nu ben ik heel blij met mijn servies!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 10 Jun 2021 08:19

Re: Servies

Ik heb echt vanalles wat. Ik houd van bloemetjes, maar heb ook wat rustige borden in een egale kleur zoals wit, groen of bruin. Ik haal ze vooral bij de Action en kringloop. Ik vind de mengelmoes juist superleuk en qua prijs is het makkelijker om eens te variëren en is het niet heel erg als er wat sneuvelt.
2011 2012 2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 10 Jun 2021 08:38

Re: Servies

Ik wilde eigenlijk ook een servies van Iittala, maar zo duur!
Dus nu toch maar weer Ikea.. Donkergrijze grote borden en diepe borden. Licht grijze ontbijtbordjes.
Verder hebben we witte soepkommen. Witte gebaksbordjes van de Hema. Blauw-witte koffiekopjes van Ikea. En Grijs/turkoois/wit/blauwe kleinere kommetjes.
Mengelnoes dus, maar past wel bijelkaar
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jun 2021 08:46

Re: Servies

Fred schreef:True Life van de blokker. Juist omdat het vierkant is en dit handiger is voor in de vaatwasser.
Ronde borden raken bij mij in de vaatwasser namelijk het ronddraai ding wat niet goed is voor de vaatwasser.
De borden vind ik trouwens erg mooi en tot nu behoorlijk kras bestendig. Heb ze zo'n half jaar.


Moet je dan niet het bovenste rek hoger zetten?
2015 💙
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Jun 2021 10:11

Re: Servies

Oh wat leuk, ik zie allemaal verschillende smaken en merken voorbij komen. Ik merk dat ik zelf niet zo dol ben op bloemen op het servies, daar zou vriend ook niet om staan te springen. En een beetje kleur vind ik leuk, bijvoorbeeld grijs / blauw / groen, maar dan geen knalkleuren.

Goed om te lezen dat veel van jullie een combinatie van verschillende serviezen doen, dat lijkt mij ook wel leuk.

Jente, had het servies wat jij hebt even opgezocht. Nooit opgemerkt bij de Action, maar wel mooi volgens mij!

Fred, eigenlijk best vreemd dat er geen ronde borden in je vaatwasser zouden passen toch? Ik denk dat die toch veel meer voorkomen dan vierkante borden. Jouw servies lijkt heel erg op wat wij nu hebben. Heel degelijk, maar volgens mij hebben wij het al meer dan 10 jaar dus ben er langzamerhand op uitgekeken.

Ik kwam zelf net bij Wehkamp het Lisboa servies tegen.
Afbeelding

Maar zoiets als deze (Bitz, Cookinglife) vind ik ook wel mooi en dat is toch wel weer heel anders dan die eerste.
Afbeelding
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2021 10:15

Re: Servies

Dat onderste vind ik heel mooi. Wij zouden dan een paar bordjes daarvan doen zodat we verder af kunnen wisselen.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Jun 2021 10:15

Re: Servies

@ Minx, de ronde borden raken juist de onderste draaiende sproeier. De bovenste komt niet in de buurt van onderste trede waar ik de vieze borden plaats. Boven is voor glas en kopjes.

Vierkante borden vind ik tegenwoordig ook mooier staan en handiger bij bijv 2 boterhammen naast elkaar.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 10 Jun 2021 10:36

Re: Servies

Wij hebben van alles door elkaar..en dat heeft ook zn charme.
Maar ik vind serviezen wel mooi...als ik in een museum ben en er is een servies afdeling,zal ik zeker gaan kijken.
Mijn moeder had vroeger dingen van royal albert..vond ik toen mooi..nu niet meer.
Grappig dat je smaak zo kan veranderen.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 11 Jun 2021 10:07

Re: Servies

Wij hebben echt een allegaartje van servies. We hebben wat blauw reactief glazuur van HEMA, we hebben boerenbont, wat van IKEA (donkergrijs) en een compleet licht blauw servies met een gouden randje van Doulton, gekocht in een charity shop in Engeland.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 11 Jun 2021 10:40

Re: Servies

Ik heb reactief glazuur. Het meeste komt van de Action en was dus helemaal niet duur. Maar ik heb er ook nog wat bij van de Kwantum. Voordeel van verschillende kleuren is dat ik het mix and match gebruik. Ik kan er dus heel makkelijk iets bij kopen bij een andere winkel.

HK living vind ik ook erg mooi, maar die hadden net geen borden naar mijn zin en is een stuk duurder. Maar als dat merk een leuk item heeft match ik dat er ook gewoon bij.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers