Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met werken

<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 19:33

Re: Stoppen met werken

Omdat jullie hem dat voorbeeld geven. Kinderen pikken zoveel op. Jullie gedrag is daarin veel belangrijker dan wat je tegen je zoontje zegt.

Hij krijgt nu dit ingeprent: meneren werken, mevrouwen zijn thuis en faciliteren de meneren en kinderen in hun behoeften.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Jun 2021 00:39

Re: Stoppen met werken

Hij kent genoeg meneren en mevrouwen die werken hoor :). En meneren en mevrouwen die koken of voor de kinderen zorgen.
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 10:04

Re: Stoppen met werken

Lot schreef:Hij kent genoeg meneren en mevrouwen die werken hoor :). En meneren en mevrouwen die koken of voor de kinderen zorgen.

Het voorbeeld dat jullie hem elke dag geven is het belangrijkste en maakt de meeste impact.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2021 10:19

Re: Stoppen met werken

Maar Lot werkt buitenshuis en haar man werkt thuis. Dus je probeert een punt te maken wat niet op gaat.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Jun 2021 12:27

Re: Stoppen met werken

Ik zou nooit helemaal stoppen met werken. Je slaat een gat in je CV en als je man er over 7 jaar vandoor gaat met zn jongere secretaresse (of jij wilt er vandoor met die knappen buurman), dan ben je gewoon te afhankelijk van hem geworden als je het mij vraagt. Natuurlijk is dat niet het uitgangspunt van een huwelijk maar wat zelfstandigheid kan nooit kwaad. Ik heb ook periodes gehad dat mijn werk me leegzoog en ik het allemaal niet meer trok. Ik ben toen minder gaan werken en dat hielp wat maar was wel krap. Uiteindelijk heb ik wel een andere baan gezocht en dat scheelt zo veel. Als ik jou was zou ik nu een pauze inlassen en later kijken of je voor minder uren iets leuks kunt vinden. Het fijne is dat je de ruimte hebt om daar de tijd voor te nemen dus maak daar dan wel gebruik van. Overigens, als je wel compleet zou willen stoppen, heb ik daar ook geen oordeel over hoor. Maar zorg dat je bewust bent van de risico's.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 14:01

Re: Stoppen met werken

Ik hoop altijd dat vrouwen het voor zichzelf goed hebben geregeld. Helaas is dat in heel veel gevallen niet zo en belanden ze in de bijstand na een scheiding.

Niemand gaat ervan uit dat ze ooit gaan scheiden en toch gebeurt het in 40% van de gevallen. Ik vind het nogal een risico. Niet alleen voor jezelf, maar zeker ook voor je kinderen.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jun 2021 10:15

Re: Stoppen met werken

Relevant in het kader van dit gesprek: de SER adviseert de informateur om ook niet-werkende ouders kinderopvangtoeslag te geven, om te stimuleren dat ook hun kinderen naar de opvang gaan. Kinderopvang draagt namelijk bij aan de ontwikkeling van kinderen, dus dit is belangrijk voor alle kinderen.
FNV pleit voor gratis kinderopvang.
https://www.nu.nl/politiek/6138616/ser- ... geven.html
<<

Anoniem308

Bericht 10 Jun 2021 10:19

Re: Stoppen met werken

Caulfield schreef:Relevant in het kader van dit gesprek: de SER adviseert de informateur om ook niet-werkende ouders kinderopvangtoeslag te geven, om te stimuleren dat ook hun kinderen naar de opvang gaan. Kinderopvang draagt namelijk bij aan de ontwikkeling van kinderen, dus dit is belangrijk voor alle kinderen.
FNV pleit voor gratis kinderopvang.
https://www.nu.nl/politiek/6138616/ser- ... geven.html


Toch vind ik dit wel dubbel qua doel. Wil je dat alle kinderen recht hebben op kinderopvang vanwege de omgang met andere kindjes? Of wil je ouders extra aan het werk krijgen.
Ik vind het altijd een beetje een kulargument dat het te duur is. Mensen met de laagste inkomens betalen slechts 4% zelf https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eslag-2020.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Jun 2021 10:26

Re: Stoppen met werken

Dit wordt vooral gedaan om kinderen gelijke kansen te geven. Het is goed voor de ontwikkeling van kinderen. Volgens mij, en ik heb geen zin om nu een bron te zoeken, gaan ouders door gratis kinderopvang niet meer werken. Moeders met name in dit geval.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Jun 2021 10:54

Re: Stoppen met werken

Ik kan me wel voorstellen dat het ouders aanspoort te gaan werken. Zullen genoeg ouders zijn die dan wellicht denken dat het fijn is voor de kids 1 of 2 dagen naar de opvang (eerste jaren). Al is het maar om zelf even lucht te kunnen hebben. En dan komt wellicht ook wel eerder het gevoel van weer willen gaan werken. Nu moet je eerst werk gaan zoeken en dan nog eens hopen dat er dan ergens opvang te regelen is. Dat maakt de drempel wel hoger dan als het andersom zou kunnen.

Het klopt dat je amper wat betaalt als je weinig verdient maar mensen zijn nu eenmaal gek op gratis. En vooral het omgekeerd kunnen regelen maakt het aantrekkelijk. Als die ouders hiermee gestimuleerd worden te gaan werken, is de kans groot dat ze dit blijven doen als de kids naar school gaan. Wel even zorgen dat daar dan genoeg opvang is (helaas het omgekeerde meegemaakt, ik moest hierdoor dus minder gaan werken). En dan heb je dus ook minder ouders die in de bijstand moeten als het toch van scheiden komt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem310

Bericht 10 Jun 2021 15:47

Re: Stoppen met werken

AMM schreef:
Caulfield schreef:Relevant in het kader van dit gesprek: de SER adviseert de informateur om ook niet-werkende ouders kinderopvangtoeslag te geven, om te stimuleren dat ook hun kinderen naar de opvang gaan. Kinderopvang draagt namelijk bij aan de ontwikkeling van kinderen, dus dit is belangrijk voor alle kinderen.
FNV pleit voor gratis kinderopvang.
https://www.nu.nl/politiek/6138616/ser- ... geven.html


Toch vind ik dit wel dubbel qua doel. Wil je dat alle kinderen recht hebben op kinderopvang vanwege de omgang met andere kindjes? Of wil je ouders extra aan het werk krijgen.
Ik vind het altijd een beetje een kulargument dat het te duur is. Mensen met de laagste inkomens betalen slechts 4% zelf https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eslag-2020.

Nee het is bedoeld om alle kinderen de kans te geven naar de opvang te gaan, zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Het is niet bedoeld als stimulering om ouders aan het werk te krijgen, want het is juist bedoeld voor de kinderen van ouders die niet werken.

Ik vind het een goed initiatief. Je ziet toch vaak dat kinderen een achterstand ontwikkelen als ze tot het 4e - 5e jaar alleen maar thuiszitten met de moeder met heel weinig stimulering /activiteit. Helaas is dit voor veel kinderen de realiteit.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers