Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bezuinigen op boodschappen

<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 09 Jun 2021 12:38

Bezuinigen op boodschappen

Wie heeft de ultieme tip om te bezuinigen op boodschappen? Wij geven per maand ca. € 800 uit voor een gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen maar ik wil dit verminderen. Wat zou een realistisch doel hierin kunnen zijn?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jun 2021 12:50

Re: Bezuinigen op boodschappen

Waar is Savi als je haar nodig hebt?! ;)

- Koop je veel aanbiedingen/bonus?
- Heb je voor jezelf duidelijk aan welke soort producten je veel geld uit geeft? Denk je dat dat anders kan?
- Hoe doe je je boodschappen? Online of in de winkel? Dagelijks of wekelijks?
Let's discover the world together.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 09 Jun 2021 13:00

Re: Bezuinigen op boodschappen

Bukken, goedkopere staat vaak beneden.
Veel groenten kan je invriezen dus koop het als het in de aanbieding is.
Voor 2 dagen koken loont ook.
Koop geen pakjes en zakjes maar kruiden.
Folders in de gaten houden en maak lijstjes.
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jun 2021 13:03

Re: Bezuinigen op boodschappen

- Aanbiedingen in de gaten houden.
- Huismerk in plaats van A merken, vind ik zelfs vaak lekkerder. Niet altijd, maar vaak.
- Boodschappen doen met een lijstje en je daaraan houden. Met lijstje maken echt de kasten even goed nakijken, als ik dat doe is mijn lijstje veel korter dan wanneer ik uit m’n hoofd een lijstje maak.
- Een schema maken voor wat je eet voor een week en daar boodschappen voor doen ipv iedere dag naar de supermarkt (weet niet of je dat doet hoor). Scheelt ook veel.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 09 Jun 2021 13:10

Re: Bezuinigen op boodschappen

Wij geven tussen de 500-600 uit aan boodschappen per maand. Ook 2 volwassenen en 3 kinderen.

1x per week boodschappen doen scheelt hier enorm.
Minder luxe boodschappen. Appels ipv frambozen. Vegetarisch ipv biefstuk. Zak aardappels ipv zakje aardappelpartjes.

Hoe doe je nu boodschappen? Met een lijstje? Gooi je veel eten weg? Wat eten jullie zoal?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 09 Jun 2021 13:15

Re: Bezuinigen op boodschappen

Ik ga 2 à 3 keer per week naar de supermarkt. Ik gebruik een lijstje.
Meestal check ik niet de aanbiedingen maar kook ik gewoon wat wij lekker vinden/ of zin in hebben. Ik kijk ook vaak de kasten niet na.

Ik probeer heel gevarieerd te eten met veel groente. Hier eten de kinderen ook veel groente en fruit. Ik koop bv. altijd 6 komkommers, 2 of 3 emmers snacktomaten, 3 kg appels en ander fruit en dan is het na een halve week weer op. Er zijn hier ook altijd wel vriendinnetjes over de vloer.

Wij eten niet veel vlees maar als wij vlees eten haal ik het bij de slager.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 09 Jun 2021 13:21

Re: Bezuinigen op boodschappen

Dan kan je sowieso bezuinigen door een menu te bedenken met de aanbiedingen en aan de hand daarvan maaltijden te bedenken!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jun 2021 13:27

Re: Bezuinigen op boodschappen

Wij zijn zo'n 100 euro per week kwijt, 2 volwassenen en 2 kinderen. Inclusief luiers, doekjes en wasmiddel.
Maar ik ga bijvoorbeeld niet naar de slager voor vlees, dat is gewoon duur. Je zou eens kunnen kijken voor grote vleespakketten bij een boer te bestellen?
Eventueel op de markt je groente en fruit kopen. Maar als ik al drie emmertjes snacktomaten lees die krengen zijn zo duur (en lekker!) dan ben je zo door je budget heen. Misschien eens kijken of je een paar avonden budgetrecepten kunt maken?
Weekmenu maken en je daar aan houden is toch wel het belangrijkste.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Jun 2021 13:27

Re: Bezuinigen op boodschappen

- Koop je veel aanbiedingen/bonus?
Houdbare producten die we veel eten proberen we standaard in de bonus te kopen.
- Heb je voor jezelf duidelijk aan welke soort producten je veel geld uit geeft? Denk je dat dat anders kan?
Luxe fruit, duurdere levensmiddelen zoals notenpasta, kikkererwtenpasta en glutenvrije crackers. Kan deels anders maar ik wil niet op lekker en gezond eten bezuinigen en ben blij dat dat ook niet hoeft.
- Hoe doe je je boodschappen? Online of in de winkel? Dagelijks of wekelijks?
Wekelijks boodschappen en dan vaak nog 1 keer voor extra verse producten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jun 2021 13:32

Re: Bezuinigen op boodschappen

Haha Joey. Het waren vragen aan dancing queen haha Maar wellicht geeft het haar inzicht!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Jun 2021 13:32

Re: Bezuinigen op boodschappen

Marin schreef:Waar is Savi als je haar nodig hebt?! ;)

Koos-forumloos. Thuis zijn ze aardiger voor haar denk ik 👏🏻



On-topic. Lijstjes maken, voor bijvoorbeeld een week boodschappen doen. En kijken wat je echt nodig hebt. Denk dat ik het hier red voor een goeie 450€
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Jun 2021 13:34

Re: Bezuinigen op boodschappen

Marin schreef:Haha Joey. Het waren vragen aan dancing queen haha Maar wellicht geeft het haar inzicht!

Hahahaha ohhh 😆. Ik dacht dat dat juist een oud bericht was en jij het topic upte. Anyhow, een weekmenu maken is dan ook mijn tip 🤓.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 09 Jun 2021 14:47

Re: Bezuinigen op boodschappen

Snacktomaatjes vind ik ook duur idd. Bij de lidl valt het nog mee.
Gewone cherrytomaatjes zijn een stuk goedkoper
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem308

Bericht 09 Jun 2021 15:16

Re: Bezuinigen op boodschappen

Blue Phone schreef:Snacktomaatjes vind ik ook duur idd. Bij de lidl valt het nog mee.
Gewone cherrytomaatjes zijn een stuk goedkoper

Maar ook een stukje minder lekker :smile:

Bij onze groenteboer kosten ze trouwens maar 1,50 voor een grote zak, denk halve kilo. Dus wat rondkijken kan zeker helpen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Jun 2021 17:06

Re: Bezuinigen op boodschappen

Voor mij werkt het echt om gewoon een boodschappenlijst te maken.
Ik bekijk de folder voor de aanbiedingen. Daarop maak ik mijn menu voor die week. Ik kijk daarbij ook wat er nog in de vriezer/kast staat en haal bij wat nodig is. Producten die veel gegeten worden koop ik extra als het in de aanbieding is.
Verder kan je misschien gaan zoeken naar budget recepten. De AH heeft eens in de zoveel tijd gevarieerde recepten voor 6-7 euro voor 4 personen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jun 2021 17:36

Re: Bezuinigen op boodschappen

Vegetarisch ipv biefstuk is onzin. Zou je ipv biefstuk daar varkensvlees of kip neerzet dan is vegetarisch duurder.

Cherrytomaatjes zijn goedkoper dan snoeptomaatjes terwijl het bijna hetzelfde smaakt.

Ik weet niet precies waar je woont, maar eieren en aardappelen haal ik bijv bij een boerderijwinkel. Dat scheelt de helft ivm geen tussenhandel.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Jun 2021 17:56

Re: Bezuinigen op boodschappen

Ik haal vaak toogoodtogo bij Lidl, of in de afprijzingsbak bij Jumbo.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Jun 2021 18:18

Re: Bezuinigen op boodschappen

Wij bestellen boodschappen. Zijn we bij de €80 dan stoppen we. Zijn er dan nog dingen die echt moeten dan gaan we kritisch de lijst door en skippen we het eea.

Weeklijstje maken voor avondeten en dan zo plannen dat je restjes kunt gebruiken in andere gerechten. Desnoods einde week een soep/pastasaus maken die je dan weer evt kan invriezen.
30-04-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 09 Jun 2021 18:50

Re: Bezuinigen op boodschappen

Fred schreef:Vegetarisch ipv biefstuk is onzin. Zou je ipv biefstuk daar varkensvlees of kip neerzet dan is vegetarisch duurder.


Ik denk dat jij het over vleesvervangers hebt? Ik niet. Ei, kaas of peulvruchten is goedkoper dan vlees
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jun 2021 19:22

Re: Bezuinigen op boodschappen

Ligt er maar net aan. Ik eet geen kaas, maar ik heb wel eens naar de prijzen van kaas gekeken en dat vind ik behoorlijk prijzig en zit al dicht tegen een prijs van een biefstukje aan. Als je hetzelfde gewicht neemt.

Peulvruchten zijn inderdaad goedkoop (zeker sperziebonen die ik regelmatig eet).

Eieren hangt ervan af waar je ze koopt. Ik ben bij de boerderijwinkel voor 10 stuks 1,20 kwijt. Echter in de supermarkt ben je daarvoor het dubbele kwijt en zijn ze vaak zelfs minder van kwaliteit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Jun 2021 10:52

Re: Bezuinigen op boodschappen

Ik kijk altijd eerst wat er nog in de koelkast ligt en op moet en zoek daar vaak recepten bij. Vervolgens kijk ik wat in de bonus is en of daar bruikbare spullen tussen zitten, daarna vraag ik aan mijn man en kinderen of ze nog wensen hebben en zo maak ik eerst een menu en aan de hand daar van bestel ik de boodschappen online.

Wat Kees zegt, doe ik ook, niet zo'n harde grens qua bedrag maar als het duurder dan normaal uitvalt dan ga ik wel terug kijken wat ik kan skippen en waar het heen gaat.

Ik koop wel producten in de bonus maar ik kijk altijd wel kritisch of het wel echt voordelig is, vaak is een huismerk product nog goedkoper en als het qua smaak niet uit maakt ga ik daar dus voor. Producten die ik altijd bestel koop ik wel wat groter in als het in de bonus is.

Ik bestel vaak producten in het seizoen, dus nu hebben we wekelijks aardbeien en frambozen in huis en in de winter mandarijnen maar andersom niet. Ik koop nauwelijks voorgesneden groenten of aardappels bijvoorbeeld maar schil het zelf of we eten ze in de schil.

Wij eten ongeveer drie keer per week vlees, drie keer vega en 1 keer vis. Op de vega dagen eten wij maar heel soms vleesvervangers en dat scheelt toch wel in de kosten.

Ik hoef niet te besparen op de booschappen maar ik vind het gewoon zonde van het geld en geef het liever aan andere dingen uit, daarnaast probeer ik zo min mogelijk eten weg te gooien en op deze manier zoek ik ook vaak nieuwe recepten en blijft het koken voor mij leuk en eten we afwisselend. Maar ik koop wel lekkere dingen en ook echt wel luxe producten.
Ik bestel altijd voor 70 a 80 euro bij de AH en dan halen we in het weekend altijd nog verse broodjes en eventueel wat beleg, wijn bij de wijnboer ed, komen daarmee op ongeveer 90 euro per week aan boodschappen uit voor een gezin van 4.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Jun 2021 11:08

Re: Bezuinigen op boodschappen

Kijk wat je in je kast hebt liggen
Lees de foldertjes van de winkel waar je heen gaat
Maak adh van deze twee zaken een weekmenu (of in ieder geval voor een paar dagen)
Aan de hand daarvan maak je een boodschappenlijst (wees kritisch wat er op komt)
Haal alleen de boodschappen die op je lijstje staan
Schrijf desnoods een los lijstje met verse dingen die je bepaalde dagen moet bijhalen
en hou je dan ook aan dat lijstje uiteraard.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Jun 2021 11:25

Re: Bezuinigen op boodschappen

Gebruik voor je lijstje de app To Do. Ideaal, want je kunt producten die je eerder kocht dan weer aanklikken. Werkt handig!
Voor folders gebruik ik de app Alle folders. Dit voorkomt een enorme berg papier in je brievenbus als je dan een ja/nee-sticker daarop gebruikt, want de meeste folders die je krijgt staan op die app.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Jun 2021 11:32

Re: Bezuinigen op boodschappen

Wij zijn er nog mee bezig, want we zijn er ook niet goed in, maar ik zet nu inderdaad de bonusaanbiedingen op een rij en stem daar zoveel mogelijk het eten op af, de persoonlijke Bonusbox kan ook heel veel schelen. Ik probeer ook regelmatig te kijken of er een goedkoper alternatief is voor de dingen die ik graag koop. We maken ook het lijstje thuis in de app, dan zie je van tevoren wat het ongeveer gaat kosten en als ik het dan te veel vind bedenk ik thuis wat ik kan schrappen of vervangen voor iets goedkopers. Je ziet dan ook al hoeveel bonus je eventueel hebt.

Bij het kiezen van de persoonlijke bonus kijk ik ook niet alleen of het iets is wat ik vaak koop, maar ook of het echt wel een substantieel bedrag oplevert, sommige aanbiedingen zijn veel voordeliger dan andere. Soms is inderdaad het huismerk nog goedkoper. Soms zijn het aanbiedingen waar je niks aan hebt, iets wat je niet goed kan bewaren en dan de tweede voor de helft terwijl je er daar maar eentje in de week van koopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 11 Jun 2021 08:33

Re: Bezuinigen op boodschappen

Fred schreef:Ligt er maar net aan. Ik eet geen kaas, maar ik heb wel eens naar de prijzen van kaas gekeken en dat vind ik behoorlijk prijzig en zit al dicht tegen een prijs van een biefstukje aan. Als je hetzelfde gewicht neemt.

Peulvruchten zijn inderdaad goedkoop (zeker sperziebonen die ik regelmatig eet).

Eieren hangt ervan af waar je ze koopt. Ik ben bij de boerderijwinkel voor 10 stuks 1,20 kwijt. Echter in de supermarkt ben je daarvoor het dubbele kwijt en zijn ze vaak zelfs minder van kwaliteit.


Nee hoor, kwaliteit is hetzelfde. En van kaas heb je natuurlijk niet dezelfde hoeveelheid nodig als biefstuk. Maar kaas is duur ja.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers