Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vega voedsel voor kinderen

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Apr 2021 12:00

Vega voedsel voor kinderen

Hoi!

Onze zoon heeft nog geen vlees en 1x vis gegeten en ik ben eigenlijk voorlopig ook niet van plan om hem vlees te gaan geven. Vis wil ik af en toe wel geven, denk ik, maar ook nog niet helemaal uit. Ik zal hem geen vlees of vis weigeren als hij er om vraagt maar vind het ook niet nodig om hem aan te leren dat een maaltijd niet compleet is zonder.

Zijn er dingen waar je op moet letten als je kleine kinderen geen vlees en weinig vis geeft? Geven jullie specifieke andere voedingsmiddelen om bepaalde voedingsstoffen voldoende binnen te krijgen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17355

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Apr 2021 12:16

Re: Vega voedsel voor kinderen

T en M krijgen op de opvang wel vlees, dat mag van ons vooralsnog wel. Thuis eten we bijna geen vlees meer, alleen nog heel af en toe chorizo in een risotto, of spekjes. Maar zeker niet genoeg om de voedingsstoffen die ze missen te compenseren. Ik geef ze veel bonen, ijzerhoudende groenten en let op het vega-vlees dat ik koop dat daar oa b12 aan toegevoegd is. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dat werkt met een kind zo jong als die van jou...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6192

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Apr 2021 12:23

Re: Vega voedsel voor kinderen

Voor kinderen, ook vooral zulke jonge kinderen, is ijzer heel belangrijk. Ik zou dus er vooral op letten dat je genoeg ijzzerrijk voedsel geeft. Linzen, linzenpasta, hummus, kikkererwtenpasta, volkoren producten, tofu, sojabonen, ei, appelstroop.
Ik heb mijn wijsheid van insta van newwaysnutrition en thefamilynutritionist .
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Apr 2021 12:30

Re: Vega voedsel voor kinderen

Thanks beiden. Super Joey, veel van die dingen geven we al wel, maar dan ga ik daar extra op letten.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 09:59

Re: Vega voedsel voor kinderen

Nouuu even serieus. Zaterdag was mijn schoonmoeder even met onze zoon op pad. Ze hebben het super leuk gehad en ze is heel lief voor hem dus helemaal prima. Maar ze kwam in de Pijp bekenden tegen, heeft daar een biertje en een borrelhap gedaan en toen heeft ze hem de binnenkant van een bitterbal gegeven.. Hij leeft nog en hij vond het lekker dus prima maar dat is nou niet het eerste soort voedsel dat ik zou bedenken om aan een 9 maanden oude baby te geven en was ik dus uberhaupt niet echt van plan om hem binnenkort vlees te geven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43661

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2021 10:00

Re: Vega voedsel voor kinderen

Eeeh nee wtf. Natuurlijk leeft hij nog maar a) vinden jullie vlees niet nodig, b) zoiets vraag je toch en c) z'n eerste bitterbal. Momentje! 😭
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 10:02

Re: Vega voedsel voor kinderen

Haha jaa... Ik wist gewoon dat zoiets ging gebeuren met mijn schoonmoeder, dus ik was er al op voorbereid, maar toch vind ik het irritant.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3081

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 29 Apr 2021 10:13

Re: Vega voedsel voor kinderen

Oh wat irritant. Dit zou ook echt iets voor mijn ouders zijn. Die vinden het ook maar moeilijk dat wij onze dochter geen vlees geven.

Ik ben ook echt wel een beetje zoekende naar wat ze nou echt nodig heeft. Het Voedingscentrum adviseert geloof ik 3 keer per week vlees. Ik ben van mening dat dat helemaal niet nodig is. Ook niet voor een baby. Maar ik heb niet echt wetenschappelijke onderbouwde bronnen. Doe het allemaal maar een beetje op gevoel. Ik vind het toch een beetje spannend omdat ik uiteraard niet wil dat ze iets tekort komt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 11:41

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ja snap wat je bedoelt Carra, daar ben ik dan ergens toch ook een beetje bang voor. Dat er dan opeens blijkt dat hij een bepaald tekort heeft.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15927

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Apr 2021 11:46

Re: Vega voedsel voor kinderen

Onze kinderen eten wel gewoon vlees. Maar er zijn zoveel kinderen die groot worden met überhaupt nauwelijks (gezond) eten, dus in die zin zul je je kind niet heel erg tekort doen door hen geen vlees aan te bieden denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17355

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Apr 2021 11:55

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ohhh die (schoon)ouders en eten geven! Raaaas! Heb je er nog wat van gezegd?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Apr 2021 11:56

Re: Vega voedsel voor kinderen

Onze kinderenen hebben nooit vlees gegeten en ik zelf ook niet. Vroeger had je veel minder keuze in vleesvervangers en ondanks dat ik vroeger geen hele makkelijke eter was, ben ik gewoon gezond opgegroeid 🙂. Ik heb het bij onze kinderen ook altijd wel op gevoel gedaan, de jongste krijgt nu bijvoorbeeld ei of een gehaktballetje van de Vegetarische slager als aanvulling, dit is volgens mij gewoon voldoende. Ze oogt gezond, groeit goed, ontlasting is goed en eet het maar al te graag. De oudere kinderen eten ook regelmatig ei, maar ook vleesvervangers gaan er zonder probleem in. Wat betreft te zout eten valt het bij ons ook mee, we voegen bijna nooit zout toe aan het eten.
Ik zorg er wel voor dat er altijd meerdere soorten groenten bij het eten zit en rauwkost.

Wat betreft vleesvervangers voor kleine kinderen kan ik Falafel, Veggie sticks van Iglo, AH groentesticks, Garden Gourmet vegetarische groentenuggets wel aanraden!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 13:13

Re: Vega voedsel voor kinderen

Thanks Namasté! Zou je vega kipstukjes ook kunnen geven?
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Apr 2021 13:31

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ja hoor 🙂
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Apr 2021 15:18

Re: Vega voedsel voor kinderen

Oke ga ik eens proberen!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Mei 2021 23:30

Re: Vega voedsel voor kinderen

Wij eten wel vlees, maar zeker niet elke dag. Mijn kinderen zijn gek op de groenteballetjes van de ah. Verder eet mijn jongste echt super graag zo'n kaasschijf van valess, maar die zijn niet echt babyproof denk ik. Hier kregen ze het eerste jaar vooral veel groente en peulvruchten en inderdaad dingen als appelstroop en hummus. Wij eten helemaal geen sojaproducten (ondanks dat ik lactosevrij eet en de kinderen in principe geen melk krijgen (ze eten wel kaas en kwark).

Ik denk dat je met een gevarieerd eetpatroon een heel eind komt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4367

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Mei 2021 10:03

Re: Vega voedsel voor kinderen

Wat een mooi streven Harrison! Als wij ooit kinderen zouden krijgen worden ze ook vega opgevoed, net als jij vind ik vlees echt geen noodzaak. In ei zitten ook veel voedingsstoffen, ga je dat wel geven? Mocht je een multivitamine overwegen dan vind ik Ortiflor van Orthica echt een aanrader, is vanaf 1 jaar en in poedervorm.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43661

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Mei 2021 21:00

Re: Vega voedsel voor kinderen

Marin schreef:Eeeh nee wtf. Natuurlijk leeft hij nog maar a) vinden jullie vlees niet nodig, b) zoiets vraag je toch en c) z'n eerste bitterbal. Momentje! 😭


Nou mijn dochter (8 maanden) heeft ook haar eerste hapje bitterbal op hoor. Ze mag van ons best af en toe vlees maar dit was niet echt ons idee van geschikt eten voor een baby (een vriendin gaf het haar, heel klein stukje hoor maar zonder overleg hop). En dr eerste kinderkoekje ook maar direct voor ik er erg in had. Wat ik allergie technisch ook niet zo denderend vind, mensen die zomaar haar eten gaan geven. Het ging goed hoor daar niet van. Maar moest aan dit topic denken Harri door de bitterballekes.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Bericht 27 Mei 2021 09:10

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ik vraag me echt af hoe je erbij komt, om de baby van iemand anders een stukje bitterbal te geven.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3081

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 27 Mei 2021 10:52

Re: Vega voedsel voor kinderen

Nou inderdaad. En ook echt zonder het te checken bij de moeder.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7541

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 27 Mei 2021 11:51

Re: Vega voedsel voor kinderen

Nou inderdaad, ik word gewoon een beetje boos als ik het lees.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 27 Mei 2021 12:39

Re: Vega voedsel voor kinderen

Hier zou ik echt wel boos om geworden zijn. En helemaal in Marin haar geval met een dochter waarvan bekend is dat ze een allergie heeft.
Mijn schoonmoeder wilde mijn oudste dochter met 6 weken al een zelfgemaakt fruithapje met sinaasappelsap, kiwi en Liga geven. Daar heb ik toen ook een stokje voor gestoken. Ze begreep niet waarom kleindochter dat nog niet hebben mocht, want daar was haar zoon toch ook groot mee geworden?!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4519

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Mei 2021 13:03

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ik vind het ook mega raar! Zeker bij een kind met allergieën.
Scandic ik lees jouw bericht nu pas, wat een goede tip van die Orthiflor. Die ga ik geven als hij 1 wordt. Hij krijgt wel ei inderdaad. Advies is om daar vanaf 4 maanden mee te beginnen ivm allergieën.

Laatst vroeg iemand aan me of zoon een stukje boterkoek mocht dus ik zo nee. Begon ze een beetje te zeuren ahh nee echt niet? Ik vind dat echt irritant.

Zes weken?! Haha ik kan me zelfs niet voorstellen dat ze dat vroeger wel deden op die leeftijd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9760

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2021 07:49

Re: Vega voedsel voor kinderen

Jemig wat hebben mensen toch weinig respect voor de wensen van de ouders. Ik zou echt geflipt zijn denk ik.

Zoon in bijna twee, maar vind het nog steeds niet oké als iemand hem zomaar iets geef. Veel denken toch niet na of een kind allergisch is, of waar ze wel of niet in kunnen stikken.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Jun 2021 14:01

Re: Vega voedsel voor kinderen

Ijzer in appelstroop is echt achterhaald, dat zit er amper in.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers