Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Jun 2021 16:55

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik sluit aan bij Bloom! Zowel qua luiers als doekjes eerst uitproberen voordat je veel inslaat. De ene luier zit beter dan de andere (kan ook zijn dat eerst het ene merk fijn is, maar bij een groter worden kindje toch op een gegeven moment niet meer netjes zit) en qua doekjes was het bij ons ook even kijken of de huid er goed op reageerde.
03/2019
11/2020
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 08 Jun 2021 16:59

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Oh ik heb zo’n studio Noos tas voor m’n verjaardag gehad, ideaal met zooi van zoon en straks lijkt hij me ook ideaal aan de kinderwagen 🥰
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 17:00

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ja precies, dat idee van zooi van twee kinderen erin sprak mij ook wel aan. Ik moet toch ook vaak een schone set voor zoon mee en z'n graafmachines etc. 😂 En voor dochter moet ik ook steeds vaker aan speelgoed denken, die begint daar ook wel interesse in te hebben.
Ik ga 'm denk ik binnenkort maar bestellen dan! Leuk!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Jun 2021 17:15

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Leuk er past echt super veel in! Ze hebben nu sale zag ik.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2021 18:15

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Hier hadden we 2 kleine pakjes maat 1 en 3 voordeelpakken maat 2. Ondanks dat hij al boven minimum gewicht van maat 2 is, zijn deze nu nog te groot. Oftewel we hebben maat 1 bijgekocht. Ik zou proberen voor ongeveer week op voorraad te hebben (50 luiers).

Billendoekjes gebruiken wij van de etos, ruiken prettig en zijn ook nat. De berendoekjes van Albert Heijn hebben we ook wel eens. Laatst waren doekjes in actie 2+1 dus hebben we gelijk 9 pakjes ingeslagen.

Als je slim inkoopt zijn luiers altijd wel ergens in de actie. Volgens mij heb ik bijna nooit de volledige prijs betaald voor luiers! Scheelt je zo 3 euro per verpakking (etos luiers). Vorige week had kruidvat maat 1 in actie, 1 euro per pakje! Goedkoper kom je niet en zeker de eerste weken poepen ze voor, tijdens en na elke voeding...
08/2018
05/2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jun 2021 18:19

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Zijn die waterwipes doekjes fijn of juist beter gewone doekjes?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 08 Jun 2021 18:50

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb 2 Studio Noos tassen en vindt ze erg fijn. Heb ze nooit gebruikt als luiertas, maar wel als boodschappentas, werktas en weer II veel wanneer je een grote tas gebruikt. Super fijn en zoveel mooie!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2021 19:00

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

ik had 1 pak maat 1 newborn en 4maat 2 new born deel ervan gekregen, zijn nu met de laatsten bezig. Dan gaan we over op pamper maat 2. Heb nog wel een ander merk new born liggen.

die pamper aqua kokos doekjes heb ik ook. Nadeel vind ik de kleine pakjes, zo lastig in z'n doekjes box. Maar je kan ze ook los doen.

Wat hier een don't is, is een badje hij vind in bad gaan vreselijk alleen maar gillen, hebben hem 4x gebruikt. Douchen vind die wel fijn
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 19:26

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik was begonnen met 4 pakken luiers nr 1, heb uiteindelijk zelfs een paar pakken 0 gebruikt. 😅 Wij zijn nu pas sinds een paar weken over naar 2, ze is nu net 2 maanden. Dus is lastig inschatten vind ik.

Ik heb een studio Noos rugzakje voor mijn dochter met haar naam, die zijn ook zo leuk!
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jun 2021 19:39

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Haha ik ben wat luiers aangaat niet echt een voorbeeld want wij leven nog steeds op de voorraad die we vooraf hebben ingeslagen en de tweeling is 6 maanden 🙈😁 geldt ook voor de doekjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 19:41

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Haha wow een kast vol?!
Let's discover the world together.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 08 Jun 2021 20:06

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

haha hele kast vol. Zou ook wel echt wat voor mij kunnen zijn. Al zie ik nu ook wel de reacties over het uitproberen van.. Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen.

Om nog even gebruik te maken van dit topic. Is een babyfoon altijd nodig in jullie ogen? Wij wonen in een gehorig appartement. Alle kamers grenzen aan een halletje. De babykamer is naast onze slaapkamer en tegenover de keuken/woonkamer. Alles gelijkvloers. Ineens vroeg ik me af of ik wel een babyfoon nodig heb.

Of is dat meer handig als je weggaat ofzo? Ik bedoel het is de investering niet, kan er zo eentje kopen. Maar vind het ergens ook zonde om zo'n ding aan te schaffen en dan niet te gebruiken.
11.21
10.23
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Jun 2021 20:09

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Op het moment dat ze gaan rollen, vind ik het wel echt handig worden. Puur om te kijken hoe ze erbij liggen en of het misschien kan helpen je kind anders in bed te leggen.
03/2019
11/2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2021 20:10

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

wij gebruiken de babyfoon alleen als wij beneden zijn en hij boven. Hij slaapt sinds een week op zijn eigen kamer en dan hebben we geen babyfoon aan. Zelf zou ik in een appartement niet aanschaffen
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jun 2021 20:12

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Net wat je zelf fijn vindt. Wij hadden hem wel in ons appartement. Met beeld zelfs nog. En hij sliep de eerste maanden naast ons. Dan gebruikte ik hem voor zijn dutjes.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2021 20:13

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

wat ik een do vind, is badstof monddoekjes ipv die hydrofiele monddoekjes

deze bedoel ik https://www.baby-dump.nl/product/verzor ... en/157327/
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Jun 2021 20:32

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij gebruiken de babyfoon nog steeds! Fijn om te weten of hij al slaapt, hoe hij ligt etc.
Je hebt ook de babyfoon app (Babyfoon 3G), die werkt ook heel fijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2021 20:35

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij gebruiken nog steeds de babyfoon met onze vierjarige zelfs. Maar die slaapt wel op zolder. Ik vind het wel handig hoor. Zeker een babyfoon met knipperlichtjes. Soms ben je zo alert dat je constant wat denkt te horen maar dan kijk je op de babyfoon en zie je geen knipperlichtje dus dan was 't toch iets anders. Of vice versa dat de tv net aan de harde kant staat en je een lichtje ziet en daarna de baby pas hoort. Dat soort dingen. Wij hebben ook een jaren 30 huis, super gehorig, maar zelfs met de baby op de kamer naast ons vind ik de babyfoon wel echt fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 08 Jun 2021 20:57

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij hebben een babyfoon, maar zonder beeld. Heb ik expres gedaan, ik zou anders heel de tijd naar dat ding gaan zitten staren. Ik heb ‘m alleen aan als ze boven ligt en wij beneden zijn. Komende nacht gaat ze voor het eerst op haar eigen kamer en dan wil ik ‘m niet aan zetten. Zit naast onze kamer en ik denk dat ik haar wel hoor plus als ik ‘m aan zet hoor ik nog steeds ieder kreuntje waardoor ik zelf niet slaap.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Jun 2021 21:00

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij gebruiken geen babyfoon. Ik werd gek van de onrust die het me gaf. Als er wat is horen we het wel ook beneden of in de tuin.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 08 Jun 2021 21:02

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Wij hadden in appartement babyfoon met alleen geluid, toch wel erg fijn en veel gebruikt. Nu met 3 verdiepingen in huis is het helemaal fijn om te hebben; want je hoort het soms toch net wat laat als de tv wat harder aanstaat bv.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jun 2021 21:15

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

In jouw geval had ik de babyfoon niet gebruikt Archie. Ik denk dat zoals veel babyspul situatie- en persoonsgebonden is.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 08 Jun 2021 21:17

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Fantine schreef:Wij gebruiken geen babyfoon. Ik werd gek van de onrust die het me gaf. Als er wat is horen we het wel ook beneden of in de tuin.


Precies dit! En hoor haar altijd zelfs boven de tv geluiden of in mijn slaap😉
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 18 Jun 2021 17:26

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Bloom schreef:
Emma schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op een aankleedkussen waar je geen hoezen voor nodig hebt, is dit handig of raden jullie er toch een aan met hoes?


De Leander Matty?
Verschillende kennissen van ons hebben deze en allemaal zeer tevreden. Wij nemen deze ook!
Wij leggen er wel een hydrofiel op, maar dat zou ik op een gewoon kussen met hoes ook gedaan hebben.


Voor alle mama’s die nog een aankleedkussen overwegen.. deze kan ik echt aanraden!
Of ik ben niet goed in luiers verschonen, of onze zoon is een smeerpoets.. maar dit kussen scheelt echt heel veel wassen
De hydrofiel over het kussen hebben we na twee dagen overboord gegooid nadat ik voor de zoveelste keer poep eruit stond te poetsen. Maar ook zonder doek is het kussen zacht en ‘warm’.
Na iedere verschoonbeurt een billendoekje erover, en alles is weer schoon. En dan na het wassen/badje neem ik hem af met sop. Ideaal!
Zojuist ook weer een ongelukje met een natte scheet en een plas tijdens het verschonen. Doekje erover en schoon. En geen extra was.

Hij is wel prijzig, maar echt het geld waard. Zeker als je een aankleedkussen en meerdere hoezen hebt, dan verschilt de prijs wellicht niet eens zoveel.

Dus zeker een DO! De kraamzorg kende het ook nog niet en was ook helemaal lyrisch!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Jun 2021 19:05

Re: Do’s en don’ts van de baby-uitzetlijst

Ik heb net als Meneer de uil twee studio Noos tassen ( en mijn jongste zoon het rugzakje met zijn naam voor school). Ik heb een donker groene wollen tas en de teddy met cognac kleurige randen.
Ooit wel aan de kinderwagen gehad maar die staat inmiddels al een tijd op zolder. Maar ik vind die tassen zo fijn, de groene gebruik ik meestal als boodschappentas, zo fijn en stevig. En die andere gebruik ik dagelijks, ook voor mijn werk. Ik heb er zelf wel een vak in genaaid en een houtje-touwtje knoop op gemaakt om hem “ dicht” te doen.

Babyfoon nooit gehad, in ons appartement nooit nodig gehad ( kinderkamer zat tussen de woonkamer en onze slaapkamer in) en toen we verhuisde was de jongste 8 maanden en hoorde we hem echt heel goed als we beneden zaten. Voor als we ergens anders zijn gebruiken we de babyfoon3G app.
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers