Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 17:53

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Elliot schreef:
Zora schreef:Ik vind die fruitdagen ook een gekke boodschap mee geven trouwens. Of je wilt uitdragen dat je gezonde voeding belangrijk vindt, of niet, maar toch niet maar een paar dagen in de wk?


Ik typte het hierboven al, maar ik vind dat dus helemaal niet de boodschap (dat het dus maar een paar dagen per week gezond hoeft te zijn). Ik vind het juist goed om kinderen een gezond eetpatroon aan te leren en in mijn visie horen daar ook andere dingen dan enkel groente en fruit in. Op die 'niet-fruitdagen' mag je nog steeds geen chocola of plakken cake meegeven he? Alleen gezonde tussendoortjes, anders dan fruit.

Maar goed, ik vind het ook oprecht het toppunt van betutteling dat scholen zich überhaupt bemoeien met het eetpatroon van mijn kind. Ik begrijp heus dat het nodig is in sommige gevallen, ook als ik hier lees over dingen als noodles en chocoladerepen. Maar als ik het nou leuk vind om met Pasen een chocolade-eitje in de (verder volledig gezonde) broodtrommel van mijn zoon te stoppen dan mag ik dat toch zelf weten?

Het is vooral niet zo handig om te doen, omdat andere kinderen dan natuurlijk ook een chocolaatje willen.

Ik snap heel goed dat scholen een heldere grens aangeven. Thuis kun je ze dan weer volstoppen met chocolade zoveel je maar wil.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Jun 2021 18:48

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Hier was het vandaag fruitdag (dinsdag&donderdag). Hij had voor de kleine pauze daarom een bakje druiven. Voor het overblijven had hij een boterham met smeerworst en eentje met witte chocoladepasta, een plak ontbijtkoek en een kaasje.

Wat me heel erg opvalt in dit topic hoe het tussen de regels door bijna een competitie lijkt van gezonde keuzes maken. Het eventuele ongezonde broodbeleg en de tussendoortjes worden gespecificeerd met suikervrij, volkoren of mager. Wij letten daar dus niet zo op. Ik ben ook prima opgegroeid met een combinatie van Brinky’s en appelstukjes met kaneel als pauzehap. Het gaat voor mij veel meer om het aanleren van een balans. Dus bijv. klein laagje broodbeleg, maar chocoladepasta of hagelslag is hier dagelijkse kost. En ik ben dus ook blij dat er hier, naast twee fruitdagen, geen regels zijn. Wij zijn prima in staat hier zelf keuzes in te maken voor onze kinderen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 10:58

Bericht 08 Jun 2021 19:15

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

In de kleine pauze mogen ze alleen groente of fruit meenemen en zoon had bakje met aardbeien en druiven. Tussen de middag, 2 boterhammen: 1 met kaas en 1 met eiersalade en daarbij 2 snackkomkommers en beker melk
💙 2016
💙 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 19:39

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Taeda, ik zou dat zelf ook prima vinden maar als de school (wat hier niet zo is hoor voor zover ik weet) zodanige strenge regels oplegt dat het niet anders kan, zou het niet echt aan de ouders zijn daar een keuze in te maken.

Mijn zoontje eet bijna alleen maar zoet beleg op brood dus dat zal hij ook mee naar school krijgen. Maar heb er niks over gehoord nog dus zal wel prima zijn.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jun 2021 19:43

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik moet ook weleens lachen als iemand typt pasta met héééél veel groenten of limonade aangelengd met hééél veel water (doe ik ook maar hoe mensen het dan typen vind ik grappig).

Maar ik denk dat het er ook aan ligt hoe je zelf met voeding omgaat. En daar heeft iedereen een andere mening over (scholen ook) daar trek ik soms ook mijn wenkbrauw op bij wat ‘gezond’ zou zijn.

Wij hebben bijvoorbeeld ook geen chocopasta in huis, nu lust ik dat zelf ook niet. En anders zou ik het ook niet elke dag als keuze geven. Dat zou voor mij goed voelen maar een ander vind dat weer niet belangrijk. Ik vind peperkoek bijvoorbeeld ook veel suiker bevatten (en zelf ook niet lekker) dus geef mijn kind liever een volkoren cracker met beleg of een ander ‘gezonder’ koekje. Hij mag van mij alles eten dus komt overal mee in aanraking maar ik vind het fijn om de basis ‘goed’ te doen. Oja hij eet geen groente dus zo perfect is het niet. Daarom vind ik die basis ook belangrijk.

Ik geloof trouwens zeker dat hij ook groot zal worden van ‘minder bewuste’ voeding maar ik voel me zelf ook beter bij wat meer neutrale voeding dus dat projecteer ik op hem. Oja ik vind de woordkeuzes heel lastig merk ik want ik bedoel het zeker niet als aanval en respecteer andermans keuzes hierin.

Mijn schoonmoeder had laatst een soort voor verpakte berencakejes gekocht met van binnen een chocoladevulling. Dat zou ik dus nooit zomaar als koekje geven. Het leek wel een taartje :).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2021 19:50

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Taeda schreef:Hier was het vandaag fruitdag (dinsdag&donderdag). Hij had voor de kleine pauze daarom een bakje druiven. Voor het overblijven had hij een boterham met smeerworst en eentje met witte chocoladepasta, een plak ontbijtkoek en een kaasje.

Wat me heel erg opvalt in dit topic hoe het tussen de regels door bijna een competitie lijkt van gezonde keuzes maken. Het eventuele ongezonde broodbeleg en de tussendoortjes worden gespecificeerd met suikervrij, volkoren of mager. Wij letten daar dus niet zo op. Ik ben ook prima opgegroeid met een combinatie van Brinky’s en appelstukjes met kaneel als pauzehap. Het gaat voor mij veel meer om het aanleren van een balans. Dus bijv. klein laagje broodbeleg, maar chocoladepasta of hagelslag is hier dagelijkse kost. En ik ben dus ook blij dat er hier, naast twee fruitdagen, geen regels zijn. Wij zijn prima in staat hier zelf keuzes in te maken voor onze kinderen.


Ik denk dat ‘we’ dat hier in dit topic allemaal idd heel goed kunnen maar er is een aantal scholen waar het dus blijkbaar nodig is om hier een strenger beleid op te voeren en om er duidelijke richtlijnen voor mee te geven. Als ik hoor wat sommige kindjes anders mee krijgen dan snap ik dat wel, want dat verschil is echt groot als je zelf ‘gewoon normale’ tussendoortjes mee geeft. Ik denk dat het goed is dat je op school gaat voor gelijkheid, en dan kun je thuis idd doen wat je zelf belangrijk vindt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2021 20:00

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik lees helemaal niet dat ouders in dit topic gezond willen benadrukken, maar aangeven dat het de specifieke wens of regel van school is. Ze hebben een beleid gebaseerd op een landelijk advies dat gezond eten erg belangrijk is voor de ontwikkeling van een kind. En dan kan je thuis alsnog balans tussen gezond en ongezond geven.

Ik geef mijn kinderen geen snoep. En ook geen boterhammen met hagelslag. Geen pakjes drinken. Geen chips. Ik vind dat oprecht niet goed voor mijn kinderen. Ze moeten groeien. En in snoep en koek zitten gewoon weinig voedingstoffen. Als ze dat eten hebben ze minder trek ik gezond eten. Waardoor ze minder voedingsstoffen binnen krijgen. Als er een feest is krijgen ze taart. En als het warm is een ijsje. En als ze een traktatie krijgen mogen ze het opeten. Maar dat is het ook wel. Ik vind dat regelmatig ongezond eten weinig bijdraagt. En scholen hebben dat gezond eten beleid omdat er veel kinderen met overgewicht zijn en gezond eten erg belangrijk is als je in de groei bent en je op school moet concentreren. Dan kan je als ouder alsnog de suikers thuis geven als je het belangrijk vindt om je kind een goede balans tussen gezond en ongezond wil meegeven.
<<

ChiQ

Bericht 08 Jun 2021 20:19

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik snap wel dat als je op een school zit met kinderen die het thuis minder breed hebben goed dat school ingrijpt en geen luxe fruit regel heeft. Als jij een half appeltje meekrijgt in je bakje maar kindje naast je een bakje met aardbeien en frambozen, ja weet niet, daar kan ik wel oprecht een beetje verdrietig om worden.

Ik geef mijn kind trouwens nooit zoet beleg mee, ik maak wel werk van zijn broodjes in de zin van lekker rucola op zijn broodje, kaas met augurkjes, ik verstop soms een mini koekje (van milka heb je dat nu, zo'n koekje zo groot als een 50cent muntje in zijn trommeltje op dagen dat hij het zwaar heeft en niet naar school wil, dan zeg ik: yo er zit een lekkertje in je trommeltje maar je moet wel zoéken. En dan vraagt hij om een hint. Moet hij altijd wel om lachen omdat ik het verstop (bijv tussen zijn broodje). Maar dat komt ook een beetje omdat ik een keer zag dat ze gingen eten, zaten ze zó sneu aan hun tafeltje met een bakje. Ik ben ook zo'n moeder die dan smiddags voor corona lekkers maakte. Soep, of pannekoeken, of tosti's. Met corona moeten ze dus op school broodje eten.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2021 20:29

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ja dat vind ik ook (sneu aan een tafeltje). Wat zou het fijn zijn als ze de tafel gezellig zouden dekken en de kinderen het gezonde eten zouden krijgen aangeboden op school. Ook het fruit om 10.00 gezond eten voor ieder kind en een fijn uitgebreid lunchmoment. En dan ook nog leren dat groente en fruit groeit in de moestuin van school. Een utopie. Maar het gaat erom dat de school wil bijdragen aan gezondheid en gelijkheid en daar beleid op maakt waar regels uitkomen. Niet om creatieve weldenkende ouders dwars te zitten, maar uit het belang voor hun leerlingen.

Ik snap ook de opmerking van elke dag fruit, weinig afwisseling niet. Het is toch de bedoeling dat een kind elke dag fruit eet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 20:38

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik hoorde van mijn zoontje dat ze met hun knietjes op de grond eten en de bankjes als tafeltje gebruiken. Dat vond ik ook wel echt heel vreemd toen ik dat hoorde. Ik mocht alleen de eerste dag even kijken in de klas en in dat lokaal stonden inderdaad geen tafeltjes. Maar gelukkig eten ze nu veelal buiten met z'n allen aan een picknicktafel. Ik hoop dat de andere lokalen (ze rouleren tussen drie lokalen) wel tafeltjes en stoeltjes hebben want ik vond dit een beetje vreemd overkomen, of is dat gebruikelijk bij de kleuters?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 20:39

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

HollyGolightly schreef:
Ik snap ook de opmerking van elke dag fruit, weinig afwisseling niet. Het is toch de bedoeling dat een kind elke dag fruit eet.


Bedoel je mijn opmerking eerder? Ik heb dan zelf 't idee dat elke dag alleen maar appel zo snel saai wordt voor hem, daarom leuk ik 't graag op met af en toe wat ander fruit. Gewoon wat afwisseling. Maar hij houdt van niet veel fruitsoorten dus 't blijft sowieso beetje beperkt. Groenten eet hij trouwens ook niet, alleen wortel soms.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2021 20:44

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Marin schreef:
HollyGolightly schreef:
Ik snap ook de opmerking van elke dag fruit, weinig afwisseling niet. Het is toch de bedoeling dat een kind elke dag fruit eet.


Bedoel je mijn opmerking eerder? Ik heb dan zelf 't idee dat elke dag alleen maar appel zo snel saai wordt voor hem, daarom leuk ik 't graag op met af en toe wat ander fruit. Gewoon wat afwisseling. Maar hij houdt van niet veel fruitsoorten dus 't blijft sowieso beetje beperkt. Groenten eet hij trouwens ook niet, alleen wortel soms.


Volgens mij werd het vaker gezegd. Maar ik snap het inderdaad niet. Dagelijks fruit eten behoort toch sowieso in een eetpatroon. Dat hoef je toch niet af te wisselen met een dag een (gezonde) koek. En ik kan me niet voorstellen dat een school de regel heeft om elke dag zelfde fruit mee te geven. Dan wissel je toch af? Hoe is het dan anders dan thuis? Daar krijgt hij toch ook elke dag fruit? Op school gaat het ook allemaal in een vaste structuur. Dat is duidelijk en voorspelbaar. Dus elke dag, op dezelfde tijd en plaats met het zelfde liedje het fruitmoment. Dat wordt niet saai. Dat is duidelijk. En dan kan het een appel, peer, meloen of aardbei zijn of een mix. Maar geen koek.

En ik begrijp bij sommige scholen ook nog wel de reden van het niet geven van luxe fruit. Zou ik ook jammer vinden. Maar wel begrijpen. En afwisselen tussen banaan, peer, appel, kiwi en druif of een mix in een bakje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 20:46

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik snap niet waar je de koek vandaan haalt uit mijn (laatste) bericht, behalve als je aan m'n oorspronkelijke vraag over de bananenmuffin refereert.

Maar hij krijgt dus appel en af en toe wat ander fruit erbij.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Jun 2021 20:47

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Oh dat van die tafeltjes klinkt wel gek ja Marin!

Als bij ons die regel op school zou zijn, zou ik er ook niet tegenin gaan. Hier gaat er ook elke dag fruit mee voor tussendoor of bij de lunch. Ik snap het beleid vanuit scholen, maar ben dus ook blij dat het vooralsnog niet nodig lijkt hier. Het ging me ook een beetje om dat ik het gevoel krijg dat keuzes verantwoord moeten zijn/worden. Ik neem aan dat een leerkracht niet gaat controleren welke chocoladepasta er op een boterham zit. Misschien valt het mij meer op dat er gespecificeerd wordt dat iets de ‘verantwoorde’ variant is, omdat ik daar niet zo bewust mee om ga. Selectieve perceptie :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2021 20:52

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Nee niet bij jou maar bij andere opmerkingen. Al begrijp ik ook niet zo goed waarom jij denkt dat het saai wordt. Als je thuis op een zelfde manier ook fruit geeft. Ik heb vandaag ook een mix van appel en meloen gegeven en morgen krijgen ze kersen. Niet om het minder saai te maken, maar omdat het in de bonus was en ik er zelf zin in had.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 20:54

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik houd zelf ook erg van afwisseling, misschien dat het daardoor komt inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jun 2021 20:57

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Ik denk niet dat je je aan iemand moet verantwoorden. En het is er ook niet voor ouders die thuis balans aanbrengen tussen gezond en ongezond. Het beleid is er omdat er kinderen zijn die echt ongezond eten krijgen thuis uit onwetendheid van ouders. En school neemt daar een verantwoordelijkheid in.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jun 2021 21:20

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Marin, bij ons op school hebben ze bij de kleuters idd ook geen tafeltjes voor elk kind. Bij de pauzes zetten ze allemaal hun bakjes en drinken op de grote tafel in het midden van de kring en dan zitten ze daar op stoeltjes in een kring omheen. Bakje mag ook op schoot. Vind ik er altijd wel gezellig uitzien. Bankje/stoeltje als tafel gebruiken klinkt best gek idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem310

Bericht 08 Jun 2021 21:53

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Marin schreef:Ik snap niet waar je de koek vandaan haalt uit mijn (laatste) bericht, behalve als je aan m'n oorspronkelijke vraag over de bananenmuffin refereert.

Maar hij krijgt dus appel en af en toe wat ander fruit erbij.

Fruit kan toch van alles zijn? Of mag het echt alleen een appel zijn bij jouw kind op school?

Hier wisselen we af, maar wel altijd fruit. Ik vind dat prima. Ze moeten toch elke dag fruit eten, dus fijn dat het een vast moment op school is.

Mango, frambozen, aardbeien en appel/kaneel (zacht gemaakt in de pan) zijn hier favoriet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2021 21:58

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Nee maar voor de zoveelste herhaling, hij houdt niet van zoveel verschillende fruitsoorten dus appel is altijd een safe bet en af en toe hebben we ander fruit in huis wat hij lekker vindt zoals aardbeien en frambozen.

Het was meer een opmerking en niet echt een issue of iets dergelijks.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Jun 2021 06:32

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Met de week boodschappen vraag ik de meiden altijd wat voor fruit ze willen.
N. wil het liefst altijd appel. Aardbeien, peer of banaan kiest ze ook vaak.
J. wil het liefst elke dag druiven mee. En net als haar zus aardbei, peer of banaan.

Vandaag toch weer een stukje bananenbrood mee, wat fruit, komkommer en worteltjes. Brood eten doen we vanmiddag thuis want het is een korte dag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Jun 2021 08:01

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

HGL ik denk dat je aan mijn opmerking refereert? Ik eet thuis ook niet elke dag op dezelfde tijd fruit met de kinderen. Het is maar net hoe de dag loopt. We hebben wel globaal vaste eetmomenten (ontbijt, tussendoortje rond 10 uur, lunch, tussendoortje als de meiden uit bed komen rond 15 uur en dan nog avondeten) maar het is dus niet standaard ontbijt-fruit-brood-groente-avondeten ofzo. Die tussendoortjes kunnen van alles zijn, afhankelijk van wat de andere maaltijden inhouden.

Als ze hebben ontbeten met broodjes pindakaas, dan krijgen ze om 10 uur fruit. Als ze hebben ontbeten met brintapap en fruit on the side, dan krijgen ze als tussendoortje een cracker met hoemoes. Ik breng op die manier balans aan en dat voelt voor mij goed.

Vandaag zit er trouwens in D's broodtrommel het volgende: twee boterhammen met pindakaas, een snoeppaprika en een stukje kaas. Als fruit heeft hij een appel mee.

♥♥
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 09 Jun 2021 08:25

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Hier mag er ook alleen maar fruit mee in de ochtend. Mijn jongste wil het liefste appel, druiven, mandarijn of aardbeien. Mijn oudste lust al het fruit graag dus daar wissel ik meer mee af. Ik maak vaak ook een fruitsalade.

Voor de lunch ieder twee volkoren boterhammen. Daar balen ze een beetje van want ze vinden het bruin en wit brood bij oma lekkerder, maar dat vind ik niet vullend genoeg. Mijn jongste wil alleen maar kaas op brood. Mijn oudste kiest altijd eentje met smeerkaas en eentje met appelstroop. Daarnaast krijgen ze altijd wat rauwkost mee afhankelijk van wat ik in huis heb en vaak doe ik er dan nog wat aardbeien of druiven bij. Blokjes kaas, worstjes etc zijn ze niet dol op en ook niet op vleeswaren. Dus ik varieer meer met groente dan met broodbeleg.

In de ochtend mogen ze wel zoet beleg op brood maar niet mee naar school.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jun 2021 08:59

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Hier inderdaad ook 's ochtends fruit en alles moet ook op van school. Voordeel daarvan is dat ik L soms fruit mee kan geven die ze anders nooit wil proeven/eten terwijl ik weet dat ze het lekker vindt.
In het broodbakje gaan vaak 2 broodjes, een stukje worst of kaas en soms wat cashewnootjes of wat anders lekkers. Maar eigenlijk altijd wel verantwoorde dingen. Ik durf niet zo goed iets minder gezonds mee te geven haha. Wel krijgt ze soms een stukje pannenkoek mee als we dat over hebben van de dag ervoor.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 09 Jun 2021 09:07

Re: De broodtrommel van je kind bevat vandaag ...

Bij ons op school is er ook bijna elke dag fruit en rauwkost vanuit de school. Maar toch geef ik ze elke dag ook fruit/rauwkost mee vanuit thuis.

Op de boterham geef ik thuis bijna elke dag 1 snee chocopasta aan zoon, en 1 snee hagelslag aan dochter. Vlees krijgen ze niet mee naar school want het broodtrommeltje kan niet gekoeld staan daar. Nu blijft mijn zoon maar 1 dag per week over en mijn dochter niet. Tijdens strengere coronamaatregelen moesten ze verplicht overblijven.

Ook krijgen ze thuis elke dag een snoepje. In het weekend krijgen ze vaker pas later op de dag fruit.

Voordat de school strenger werd met eten mee geven kreeg zoon wel eens een liga of een peperkoekje mee, naast het fruit. Ook met de reden omdat zijn buikje nog niet super gevuld was omdat hij niet zo graag zo vroeg ontbijt. Nu ontbijt hij gelukkig iets meer want anders zou hij het totaal niet trekken op een paar hapjes ontbijt en daarna wat fruit. Ze krijgen ook 2 dagen in de week in de ochtend gym, dat zou ik echt rot vinden op een lege maag.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers