Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem6

Bericht 06 Sep 2013 15:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik vroeg me af of er misschien nog iemand met een negatieve bloedgroep is? Over 2/1/2 week moet ik bloedprikken om te kijken wat de bloedgroep van de baby is. Is deze positief krijg ik met 30 weken en na de geboorte een spuit :thumbdown:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 06 Sep 2013 15:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Theezakje, bij de ARBO zeiden ze dat ze een dergelijke melding bij het UWV er niet door krijgen. Maar ik wil sowieso eerst eens proberen om mijn rustmomenten te pakken, degenen waar ik recht op heb. Vrijdags werk ik nu van huis uit, kwam vandaag een beetje raar uit met die evenementen. Deze acties helpen wel. Bedankt voor je berichtje.

Steep, alvast gefeliciteerd en spannend hoor!

Uiltje, fijn dat alles goed is!
L2014 & H2017
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 06 Sep 2013 15:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mzcharlotte, Tuurlijk is het beter om goed je rust te pakken zodat je het misschien wel volhoudt. Maar als het niet gaat dan gaat het niet. . Uwv heeft nooit moeilijk gedaan, evenals bedrijfsarts en manager. .

Penelope, bij mijn zoontje heb ik die spuiten ook gehad, al kan ik me die na de bevalling niet eens met herinneren. . Moet nu ook binnenkort bloedprikken. En dan krijg ik tevens een suikertest omdat dit kleintje op de bovenlijn zat met de 20 weken echo.
2011 - 2013
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 06 Sep 2013 16:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mzcharlotte; vervelend dat je zo moe bent :( . Hopelijk gaat het beter door je rustmomenten te pakken.

Wat het trouwens geworden is aan babyspullen: De antraciete Joolz kinderwagen. We hebben de box en het kamertje van Bopita(kamertje model Genova). En het badje weet ik eigenlijk niet wat voor merk. Was een compleet pakket met luieremmer die weer helemaal gevuld was met verzorgingsproducten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Sep 2013 16:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Leuk Kajaka! Ik vind de Joolz ook zo mooi. Alleen ga ik dat er never nooit niet doorheen krijgen bij mijn man. Sowieso ben ik er nog niet over uit wat ik nou voor wagen wil. Ik twijfel tussen een enkele of een dubbele een nieuwe moeten we sowieso want de wandelwageninzet is niet goed meer. Als we dan voor een enkele gaan twijfel ik weer of ik wil dragen of dat ik een plankje wil (al kan allebei natuurlijk ook). En een dubbele, tja die vind ik niet zo mooi, behalve een paar maar die zijn zoooooo duur! DUS... Hahaha!

Charlotte, vervelend joh die vermoeidheid. Je hebt ook recht op meer pauzes enzo he, toevallig een ruimte waar je kunt gaan liggen?

Theezakje, jij ook de bloedsuikertest ja? Ik ook, maar meer omdat ik me een slag in het rond drink. Ik kan 3 van die grote 0.5liter glazen water wegdrinken zonder moeite en ik kom normaal met moeite aan de 2 liter per dag.

Ik hoop binnenkort ff naar de babydump te gaan met mijn man en ff nog wat dingetjes te halen.

Hier een drukke dag gehad en ik heb nog een hoop te doen. Vanavond teamuitje waar we gaan steengrillen en daarna bowlebn. Alleen steengrillen voor mij dus! Maar ik merk nu al dat ik teveel heb gedaan. 2 keer op de fiets gestapt, vaatwasser in en uit geruimd, wasjes aangezet, stofgezogen..
Ik heb zo'n zin in morgen. Wordt ook ff bikkelen, versieren enzo, maar ik hoop zooo de moeite waard!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Sep 2013 17:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb wel een eigen kantoor, maar ik vind het moeilijk om me van mijn computer af te zonderen en niks te doen. Dus ik moet daar echt weg en we hebben geen rustruimte. Ze hebben nu pas een ruimte dat de kolfruimte gaat worden, wel klein, maar praktisch. Ik begrijp dat niet, want er zijn mij vele vrouwen voor gegaan.

Steep, hoe was je surprisefeest?

Ik heb vanmorgen de kleding die wij hebben geinventariseerd, waarvan het leeuwendeel gerkegen is. Ik heb van maat 62/68 veruit de meeste kleding, niet normaal. We moeten van maat 50/56 nog kledingsetjes, maar ik vind het zo lastig inschatten hoeveel ik 'moet' hebben. We hebben ook nog geen eerste pakje. Oh en dan de luiers; hoeveel moet ik er daarvan kopen?
L2014 & H2017
<<

Theezakje13

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:58

Bericht 07 Sep 2013 19:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mzcharlotte, hoeveel pakjes we in 50/56 hadden bij mijn zoontje weet ik niet meer precies. Wel weinig 50 omdat hij vrij groot geschat werd. Toen hij geboren was bleek maatje 56 toch nog wat groot en heeft mijn vriend nog wat in maatje 50 bijgehaald. Vooral shirtjes wisselden nogal eens op een dag doordat ze vies werden als hij spuugde ofzo. \
Omdat hij groot geschat werd hadden we maar 1 pak maat 1 luiers gekocht, de rest maat 2. Dit was prima. Zoontje was overigens 3860 bij de geboorte. Van maatje 1 vond ik die plasindicator wel handig op de luiers.
Eerste pakje heb ik ook nog niet. Wil met de groeiecho nog even de bevestiging dat het geslacht ook echt klopt haha.. Zou ons overkomen dat het met de geboorte toch het andere geslacht blijkt te zijn!
2011 - 2013
<<

Anoniem6

Bericht 07 Sep 2013 20:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep Gefeliciteerd met je man! Hoe was zijn verrassingsfeestje?
Mzcharlotte Probeer toch je rust te pakken! Als je erg moe bent kan je gezondheid daar toch onder gaan leiden en lijkt het mij zeker iets van de arbo. Vreemd dat het overal zo verschillend is!
Waar hebben die andere vrouwen dan gekolfd?
Wij hebben 12 broekjes met shirtjes maat 50/56 en stuk of 6 pakjes aan een stuk maat 50/56. Meeste is combinatiemaat 50/56 en enkele dingen maat 50 weet niet precies hoeveel ik daarvan heb. Ik heb best veel pakjes omdat ik een beetje shopverslaafd ben haha Ik heb laats in de aanbieding 3 pakken luiers maat 1 gekocht dat is wel voldoende!
Kajaka Mooie kinderwagen hebben jullie uitgezocht. Ik heb getwijfeld tussen de Joolz en de Bugaboo maar mijn vriend vond de Joolz niet mooi dus de keuze was snel gemaakt.
Theezakje Toevallig dat jij ook een negatieve bloedgroep hebt. Het schijnt dat maar 10% van de mensen dit heeft dus de kans dat de baby positief heeft is wel groot.
Wij hebben wel al het 1e pakje maar wij weten het geslacht niet.


Wij hebben gister een box opgehaald via Marktplaats! Ik kan steeds meer spullen afstrepen van mijn lijstje.
Vanavond met mijn vriend nog meer eens namenlijstjes doorgespit en ik denk dat we de namen hebben.
Heb ook al een paar keer gekeken naar een geboortekaartje maar kan niks naar mijn smaak vinden misschien laten we iets ontwerpen eens even naar de kosten informeren.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 07 Sep 2013 21:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb 1 pak luiers maat 1. Hydrofiele luiers eerst 12 gekocht. Dacht kan altijd nog bijhalen. (wist niet welke luiers je op doelde hahaha). Pakjes. Ik heb 7 pakjes, 7 rompers en 7 paar sokjes. In principe alles in maat 56 of een combimaat 50/56. 1 Shirtje is maat 50 (van name it). Was alleen nog 50 en 62 van dus daarom voor 50 gekozen. Broekje daarvan is wel 56. Mijn vriend was 54 cm bij de geboorte dus had ik een beter gevoel bij 56.

Voor mij voelde het goed om voor 'een week' kleding te hebben. En als het geboren is krijg je vaak meteen wel geslachtelijke kleding. Heb wel pakjes/rompers uitgezocht die wat duurder zijn, maar ik wel echt leuk vind zodat ik ze ook nog aan doe als ik weet wat het geslacht is hahaha. Ik weet nog niet welke van deze pakjes het eerste pakje gaat worden.
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 08 Sep 2013 10:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hallo allemaal,
Ook ik heb de weg weer gevonden naar het nieuwe forum en ga weer meeschrijven! Wij hebben gisteren de kinderwagen gekocht en ben er echt superblij mee. Het is de Joolz day earth in parrot blue geworden. Hij moet alleen nog geleverd worden, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor haha. Wij hebben nog getwijfeld tussen de Joolz en de Bugaboo alleen mijn man vond de Bugaboo niet mooi dus het is de Joolz geworden. Bij ons dus net andersom dan bij Kajaka lees ik.

Ik heb aanstaande vrijdag de 16 weken controle bij de gynaecoloog. I.v.m. het werk van mijn man kon het niet eerder gepland worden. Dus ik ben al bijna 18 weken als ik de controle heb. Hetzelfde geldt voor de 20 weken echo, die heb ik dus pas met 21 weken. We hebben het hartje nu dus nog steeds niet gehoord maar donderdagavond is het informatie avond in het ziekenhuis en dan kunnen we ook naar het hartje laten luisteren (wel individueel hoor). Dus dan kunnen we het eindelijk horen hoop ik!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Sep 2013 11:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Isabel: wij hebben niet getwijfeld tussen 2 wagens. Ik vond de Joolz altijd al mooi en praktisch, dus die is het ook geworden. Bij Penelope was het net andersom dan bij jullie :) .

Wat betreft pakjes. Wij hebben tot nu toe 5 pakjes in maat 56. En een stuk of 8 rompertjes. Ik twijfel heel erg of ik ook maat 50 moet halen. Ikzelf was behoorlijk groot( 54 cm en 4180gram). Misschien dat ik op het laatst toch nog een paar pakjes haal in maat 50. Luiers ed hebben we nog niet gehaald. Maar eens even de acties in de gaten houden de komende tijd en dan inslaan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 11 Sep 2013 08:26

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@kajaka, klinkt als een rustige trouwdag!

@mzcharlotte, ziekmelden tijdens zwangerschap vanwege vermoeidheid kan hoor, alleen je verlof gaat dan wel 6 weken van te voren in.
Tot 4 weken van te voren is wel pittig hoor. en wat als je met 38 weken bevalt? dan was het wel erg kort.
Wij hadden best veel setjes in 50/56. er ging behoorlijk vaak iets de was in de eerste weken.


@uiltje, leuk zoveel foto's! ik heb er nu ook al meer dan bij de eerste.

@isabel, was jij op het oude forum degene die het hartje nog niet had gehoord?


hier in de lappenmand, alledrie verkouden, ik hoest en heb keelpijn.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem6

Bericht 12 Sep 2013 14:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo ik heb ons weer van de 3e pagina afgevist! Hoe gaat het met iedereen?

Happydobby beterschap!
Isabel, Grappig dat het bij jullie andersom was met de kinderwagen keuze! Vervelend dat jullie het hartje nog steeds niet hebben gehoord maar als ik het goed begrijp gaat het vanavond dan eindelijk gebeuren?
Stokstaartje Ik was benieuwd hoe het is afgelopen met de manier hoe de 20 weken echo is verlopen. Heb je nog een klacht ingediend en weten jullie inmiddels het geslacht?


Met mij gaat het wel prima deze week veel last van mijn rug. Ben aan werk bij een gezin die geen klossen onder het bed hebben en veel begeleiding met borstvoeding nodig hebben echt niet te doen! Advies klossen onder het bed voor de kraamzorg :razz:
Gister weer een les hypnobirthing gehad en deze keer gingen de oefeningen mij een stuk beter af moet er alleen echt tijd voor maken om het ook thuis toe te passen. Zondag weer een lesje en gaan we ook al een en ander over bevalplan hebben. Ik heb wel wat wensen en ideeën en zij denkt goed mee! Wat ik fijn vind is dat zij zelf ook verloskundige is waardoor je wel een realistisch beeld hebt van wat mogelijkheden is en wat je mag verwachten/eisen van je gyn of vk! Ze vertelde ook dat er in mijn regio ook iemand is die hypnobirthing geeft en die mw stuurt erop om alleen met je partner te bevallen en je geen medici nodig hebt. Dat gaat mij toch echt veel te ver ondanks mijn voorkeur voor een natuurlijk mogelijke bevalling, er zijn grenzen natuurlijk!

Verder ben ik overal maar lijstjes voor het maken want mijn geheugen is echt slecht het worden! Heb nu een lijstje voor mensen die een geboortekaartje krijgen, wat nog te doen in huis, wat nog aan te schaffen voor de baby. Moet zeggen dat het erg prettig werkt!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Sep 2013 13:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penélope: Mijn dagen in groep 8 zijn prima gegaan. Wel zijn ze mij gigantisch aan het uitproberen maar dat hoort erbij! Het is wel een leuke groep dus dat gaat wel goed komen dit jaar.
Scheren was voor mij afgelopen week ook een stuk moeilijker. Dat wakker liggen is hier helaas wel herkenbaar. Bij mij is het alleen niet zo vaak per week. Maar vervelend is het wel. De afgelopen 2 nachten heb ik trouwens weer heerlijk geslapen. Voelt echt als een luxe!
Fijn dat jullie de namen hebben! Hier nog niet... Dit weekend maar weer eens over beginnen.
Wij hebben ons geboortekaartje hier ontworpen: http://www.geboortekaartjesdrukkerij.nl/ Ik kon ook nergens wat vinden maar hier heb je zo enorm veel mogelijkheden dat het ons uiteindelijk wel gelukt is!

Steep: Wat leuk dat je vriend de kleine ook kon voelen. Hier heeft mijn man die 'spelletjes' ook ontdekt. Hij begint nu ook steeds meer aan mijn buik te zitten. Leuk feestje gehad trouwens?

Theezakje: Ik zal het zo in de tabel even aanpassen ;)

Uiltje: Een kleine eigenwijs in je buik dus haha! Maar fijn dat alles uiteindelijk goed was. Hier ging ze gelukkig wel goed liggen toen ze in mijn buik drukten tijdens de echo. Het voelen van je baby blijft zeker heel bijzonder. Hier voel ik haar heel veel en dat blijft genieten. Al is het soms in bed wel vervelend af en toe. Dan blijft ze trappen en zodra ik anders ga liggen is het rustig.

mzcharlotte: Ik hoop voor je dat de rustmomenten werken. Maar als het niet meer gaat dan gaat het niet!

Kajaka: Nog gefeliciteerd met je trouwen! De Joolz vond ik ook erg mooi maar ik vond 'm veel te duur. Hier is het de Mutsy Igo Lite geworden. Ook hier ben ik heel blij mee! Qua kleertjes hebben wij veel te veel. Ik hoop maar dat ze lang in maatje 56 zit! Sokjes en rompers moet ik nog wel bij hebben.

Isabel: Leuk dat jij hier ook weer bent. Wat jammer dat je het hartje nog steeds niet hebt gehoord. Hier was het bij 9 weken al raak en nu krijgen we het hartje iedere controle weer te horen.

Hier zit de drukste periode van het jaar er alweer op. De laatste weken voor de bloemencorso is altijd druk en zijn we bijna niet meer thuis. Maar het is ook altijd een hele gezellige periode. Het plakweekend en de kermis heb ik prima overleefd. Ik kon alles goed volhouden en kreeg vaak de vraag of het allemaal we goed ging met mij en dat ik goed op mezelf moest passen. Tsja ik was wel moe maar niet meer dan anders. Ik kon het prima volhouden. Ik voel me gewoon goed en waarom moet ik dan dingen laten vraag ik me dan af! Ik heb wel steeds meer last van maagzuur, soms zit mijn buik in de weg en vorige week was ik mijn enkels gewoon even kwijt maar verder is het gewoon genieten. De 'kwaaltjes' die ik heb horen er gewoon bij.
Afgelopen donderdag weer een controle bij de VK gehad. Ook hier was alles goed. Er was een stagiaire bij en zij wilde graag proberen of ze de ligging van de kleine kon bepalen. Met deze termijn is dat schijnbaar nog best lastig. Maar het is haar gelukt. Zelfs mijn man heeft het hoofdje kunnen voelen. Dat vond ik wel heel bijzonder! Nu mag ik over 3 weken weer en daarna komen de afspraken al om de 2 weken. De tijd gaat wel heel erg snel hoor!
Morgen gaan we trouwens ECHT met het kamertje beginnen!
Hier vergeet ik ook steeds meer dingen. Dan staan we alweer buiten en dan oh ja, ik ben dat en dat nog vergeten. Oh echt heel erg de laatste tijd. Mijn man is er maar druk mee!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:24

Bericht 14 Sep 2013 14:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penélope schreef:Ik vroeg me af of er misschien nog iemand met een negatieve bloedgroep is? Over 2/1/2 week moet ik bloedprikken om te kijken wat de bloedgroep van de baby is. Is deze positief krijg ik met 30 weken en na de geboorte een spuit :thumbdown:


Mijn bloedgroep is negatief.A had het zelde bloedgroep.Nu is het afwachten wat voor bloedgroep onze baby heeft.
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 14 Sep 2013 18:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo hier een berichtje van mij, we zijn gisteren terug gekomen van midweek weg :)
Heerlijk genoten !

Wij hebben een quinny wandelwagen :)
Vandaag hebben we in de babykamer de meubeltjes zo neergezet dat ze zo kunnen blijven staan.
Volgende week wil mijn vriend de stickers die we gekocht hebben op de muur doen dus ben erg benieuwd :)
Heb ons net ook aangemeld voor een rondleiding op het ziekenhuis aangezien ik op het ziekenhuis ga bevallen, kwam meteen allerlei andere cursus avonden tegen dus me daar ook voor ingeschreven :D bij twee sta ik op een wachtlijst maar hoop dat ik toch nog word gebeld maar dat is dus even afwachten.

Wij zijn ook druk bezig met de namen , maar de jongensnaam word echt een dilemma hier ... :laughcry:
maar goed rondneuzen in boeken en het internet en wie weet komen we er nog uit ;)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 14 Sep 2013 19:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik was inderdaad degene op het vorige forum die het hartje nog niet had gehoord. Nu inmiddels wel :cheering:. Donderdagavond was het informatieavond in het ziekenhuis en kreeg je een rondleiding op de verloskamers, kraamafdeling en kraamhotel. Toen konden we ook het hartje luisteren en dat was zo bijzonder :heart: Gisteren had ik een controle bij de gynaecoloog en alles zag er goed uit. Ze probeerde nog naar het geslacht te kijken maar ons kleintje hield de beentjes bij elkaar dus het is nog even spannend!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 14 Sep 2013 20:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat fijn Isabel_ :cheering:
Nog even geduld dus tot jullie weten wat het word :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Sep 2013 15:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Goedemiddag dames,

Hoe gaat het hier? Bedankt nog voor alle tips en bemoedigende woorden. Afgelopen week heb ik dus een beurs gedraaid, maar man man wat was dat vermoeiend. Deze week heb ik mondeling examen, maar nu staat op mijn studentenprofiel dat ik 'het niet heb gehaald' en een totaal andere examendatum (vorige maand). Ik ben 'm dus zwaar in de stress geschoten en heb er geen zin meer in. Ik heb al gemaild en morgen bel ik, maar ik ben er zo niet blij mee (het is een zoveelste fout in een reeks). Ik huil momenteel veel en om alles. Maar nu ik ook nog de update van Exogenesis heb gelezen (najaar mama's), moet ik echt even een stap terug doen omdat ik lees wat stress kan doen. Ik wilde vanmiddag nog veel meer doen aan de voorbereidingen, maar ik kan het gewoon niet opbrengen.

Gelukkig doet het mannetje het (volgens mij) goed. Zijn bewegingen zijn steeds aanweziger, momenteel is hij volgens mij bezig met een Grand Designs aflevering in mijn buik. Ik geniet er volop van, zelfs 's nachts. Over twee weken heb ik weer een afspraak met de verloskundige.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Sep 2013 18:35

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo ook maar weer even een update van mij!

Charlotte; Goed dat je aan jezelf denkt, een stapje terug kan echt geen kwaad! Wat ontzettend irritant trouwens van je studie, ik kan me er alles bij voorstellen. In het derde jaar van mijn opleiding werd ik zwanger (stagejaar) en daarna was het een minor volgen en afstuderen. God wat een fouten worden en er soms gemaakt en ik vroeg me echt af waar ik dat in hemelsnaam aan had verdient. Gelukkig doet je mannetje het goed, geniet er idd van (hoe cliche het nu ook klinkt, straks als hij eruit is ga je het onwijs missen *clichemodus uit).

Isabel; Jeeeej! Hartje gehoord!! Fijn hoor!! Mooi geluidje is dat he, wij hebben het opgenomen op onze telefoon tijdens een controle zodat de rest van de familie het ook kon horen (we hebben een familie app op WA).

Uiltje; Leuk dat jullie de meubels nu goed hebben staan! Ziet er ineens heel anders uit he. Waar waren jullie heen geweest op vakantie? CP? Ik wil ook graag stickers op de muur, maar wij hebben spagtelpoets dus dat gaat niet. Volgende huis dan maar!

Tsjip; Goed bezig in groep 8! Wij laten ons geboortekaartje drukken via een drukkerij waar mensen met een handicap werken. We halen een design van internet af en sturen dat naar hen op. Zij maken vervolgens een proefdruk en die krijgen we weer terug. Kosten; 1 euro per kaartje! Misschien wel een tip, ook voor de rest? De/het (?) bloemencorso is goed verlopen begrijp ik? Leuk he die 'kenkels' nu met het koelere weer heb ik er bijna geen last meer van gelukkig!

Penelope; Wat een eng verhaal van die vrouw die stellen aanraadt om zonder begeleiding te bevallen. Eerlijk gezegd snap ik dat soort mensen niet zo goed. Je vergeeft het jezelf toch nooit als je dat soort grote risico's gaat lopen en het gaat fout?

Wij gaan dinsdag kijken voor een 2ehands bugaboo met alles erop en eraan. Ben ontzettend benieuwd!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2013 18:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje: Plaats je ook foto's als het kamertje klaar is?

Isabel: Wat leuk dat jullie het hartje nu ook hebben gehoord!! En inderdaad nog even afwachten voordat jullie het geslacht ook weten.

Mzcharlotte: Het zit je allemaal niet mee op moment zeg. Goed aan jezelf en aan jullie mannetje denken hoor! Ik schrok trouwens ook van de update van Exogenesis. Dat drukt je wel weer met de neus op de feiten.
Gelukkig kun je wel genieten van de bewegingen van jullie kleine mannetje. Dat is en blijft bijzonder!

Steep: Voor Bloemencorso gebruiken we hier eigenlijk de en het door elkaar. Maar alles is inderdaad goed verlopen. Helaas buiten de top 10 geëindigd maar dat mocht de pret niet drukken.
Dikke enkels heb ik nu ook al even niet meer gehad gelukkig. Maar goed vorige week was het wel logisch. Het was erg warm dus ik liep de hele dag op slippers en 's avonds moest ik mijn werkschoenen weer aan. En tsja bij de corsowagen liep en stond ik ook alleen maar. Dus best logisch dat mijn enkels verdwenen waren haha!

Hier hebben we eindelijk een begin gemaakt met het opruimen van de bovenverdieping. Onze kledingkast is qua inhoud al gehalveerd. Daar liggen nu alle babyspullen in. Alles wat ik niet meer in mijn handen heb gehad sinds we hier wonen gaat weg. Weg met de zooi!

Hebben jullie het nieuwe nummer van Niels Geusebroek trouwens al gehoord? Take your time girl. Dit nummer heeft hij gemaakt op het ritme van de hartslag van een baby. Gisteravond hoorde ik 'm voor het eerst. Kippenvel en tranen in mijn ogen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 16 Sep 2013 20:16

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje Leuk dat jullie de meubels hebben staan. Welke stickers gaan jullie plakken?
Steep Leuk dat jullie naar een bugaboo gaan kijken onze is ook tweedehands! Voor welke kleur gaan jullie? Ja ik ben zelf heel erg van natuurlijk ouderschap maar dit vind ik echt onverantwoord zou het mijzelf nooit vergeven als wat mis gaat! Snap mensen die zo denken ook echt niet maar goed..
MzcharlotteFijn dat jullie mannetje het goed doet en lekker actief is! Wat vervelend van school. Heb je nu wel al duidelijkheid of je het wel of niet hebt gehaald?
Tsjip Wij hebben gister een deel van de kelder opgeruimd en laats al mijn kledingkamer. Wat een troep verzamel je toch in de jaren hé?
Ik heb inderdaad zijn nr gehoord maar het is niet zo mijn smaak al vind ik de hartslag van de baby op de achtergrond wel mooi!


Verhaal weggehaald te persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 16 Sep 2013 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Sep 2013 20:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat naar Penelope. Je hebt helemaal juist gehandeld en vanuit jezelf geredeneerd. Jammer dat ze dat nu even niet wilt horen, misschien moet je het even laten rusten en later er nogmaals over beginnen en gewoon weer uitleggen. Uiteindelijk is het jullie 'show' en jullie bepalen de regels. Uiteraard is er ruimte voor haar teleurstelling, maar ze zal het toch moeten accepteren.

Ik kan woensdag gewoon het examen doen, in hun planningspapieren stond het gelukkig wel goed. Ik hoop er woensdag van af te zijn, ik krijg dan direct de uitslag.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 16 Sep 2013 20:56

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Penelepe: wat vervelend dat je moeder dit niet kan/wil begrijpen. Soms veranderen meningen/gevoelens/dingen nu eenmaal. Ik heb ook altijd gedacht dat mijn moeder erbij zou zijn, nu twijfel ik daar ook over en neig steeds meer naar haar er niet bij te laten terwijl ik toch een hele goeie band heb met mijn moeder. In jou geval begrijp ik des te meer dat je haar er niet bij wilt hebben. Het is jou beslissing, jou bevalling jou kindje en niet die van je moeder. Geld hetzelfde als voor de beslissing over het peettante zijn. Jij moet bij die beslissing een goed gevoel hebben mocht het ooit zover komen.
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Sep 2013 21:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope; Ik vind het een raar verhaal van je moeder. Ik vind dat zij erg overdreven reageerd en apart dat zij je aan een belofte wil houden die je hebt gemaakt toen je jong was. Daarnaast bepalen jullie als ouders wie er welke rol/titel krijgt in de bevalling/leven van jullie kindje. Ik zou als ik jou was duidelijk je verwachtingen uitspreken en eigenlijk daarna gewoon punt. Ik zou er wel gewoon normaal met je moeder over praten, maar eigenlijk geen ruimte voor discussie laten. Jij bevalt, jij bepaalt.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan