Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecups

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Mei 2021 17:23

Re: Menstruatiecups

Ik heb inmiddels 3 cups in mijn collectie maar de laatste keer heb ik toch tampons gebruikt omdat ik het zat was. Mijn menstruatie is soms licht en soms zwaar, zeker met de wat zwaardere vond ik het echt geen doen. Ik wil het nog wel een kans geven, misschien heb ik de juiste manier van inbrengen nog niet onder de knie. Het idee vind ik namelijk wel heel fijn.

Maar mij viel ook op dat in de handleiding van de ene cup staat dat je het na elke keer leeggooien moet uitkoken, en in de handleiding van de andere dat uitkoken aan het einde en aan het begin van je menstruatie genoeg is. Misschien ligt het ook aan het materiaal?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Mei 2021 18:01

Re: Menstruatiecups

Urban Naked schreef:
Spencer schreef:Ik heb dezelfde als jij UN. Ik spoel ze goed om en 's avonds als ik ga douchen doe ik het uitkoken even.

Ik vind het inbrengen wel een uitdaging. Thuis is dat geen probleem maar op het werk heb ik niet zo'n zin om ik een spagaat op het toilet te liggen.

Maar in principe zou je met smorgens vroeg en Savonds voor het naar bed gaan klaar moeten zijn toch? Ik was iig niet van plan om ergens anders dan thuis te gaan verwisselen.. maar nou heb ik een lichte menstruatie dus misschien is dat voor anderen anders inderdaad. (Ik stel me even voor hoe dit zou moeten.. dan moet je je cup dus legen en omspoelen in een fonteintje.. lijkt me ook nog wel een uitdaging)


Inderdaad is amper nodig, maar ik word meestal tijdens kantooruren ongesteld 😐
R. 2013
D. 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Mei 2021 18:19

Re: Menstruatiecups

Ik moet op de eerste dagen ook wel 2-3x overdag legen en ‘snachts redt zo’n cup het vaak niet. Daarom gebruik ik, als het op werkdagen valt of met weggaan, de cup pas vanaf dag 3/4.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Mei 2021 19:57

Re: Menstruatiecups

Wat naar dat het bij sommigen zoveel is!
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 20:18

Re: Menstruatiecups

Ik heb de beppy besteld, en las hier laatst ergens dat iemand anders die ook had besteld.
Wie was het, en hoe bevalt het?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2021 20:34

Re: Menstruatiecups

Ik heb de beppy! Bevalt onwijs goed. Inbrengen gaat goed, uithalen ook (al lukt dat vacuüm verbreken bij niet goed, maar als ik wat meeduw gaat het prima). Ik haal hem er smorgens uit, spoel hem om en doe hem er weer in. Savonds net voor het slapen gaan ook. Fijn ding!
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 06 Jun 2021 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 20:38

Re: Menstruatiecups

Ah jij was het! Dus tevreden?
Ik was benieuwd, is er verschil met inbrengen vergeleken met de andere?

Ik heb een oranje en een roze 😆
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2021 20:39

Re: Menstruatiecups

Dat weet ik niet want het is m’n eerste cup ever!
Leuke kleurtjes hè! Ik heb een roze en een lila.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 20:40

Re: Menstruatiecups

Vouw je hem dubbel! En dat ie dan open popt?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2021 20:42

Re: Menstruatiecups

Ja ik vouw hem dubbel, in een C. Zo breng ik hem in, zo ver als lukt. Daarna doe ik twee squats en dan voel ik even of de onderkant plat voelt. Als dat zo is zit hij goed!
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 20:44

Re: Menstruatiecups

haha! Top. Dankje. Dan zal het mij vast ook lukken.

Ik heb wel andere cups geprobeerd. Maar altijd last van het steeltje. En de laatste tijd fiets ik veel, en is dat geen doen! Ik had er hier eens over gelezen, en bij beppy had je nu de tweede gratis. Dus dacht dat lijkt me wat. Ben benieuwd hoe het me bevalt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jun 2021 20:45

Re: Menstruatiecups

Van de week had ik met mijn verloskundige een gesprek over anticonceptie. Ze gaf hierbij aan dat de combinatie spiraal en menstruatiecup bij een cliënt problemen gaf en ze het gebruik ervan ook afraden omdat je door het maken van vacuüm met cup de spiraal eruit 'zuigt'. Persoon had hier zelf last van en ook werking van spiraal is hierdoor niet goed.

Geen idee of dat hier van toepassing is voor iemand hier, maar leek me waardevol om te delen!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 20:47

Re: Menstruatiecups

Ik las het net ook. Maar gebruik geen spiraal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2021 21:01

Re: Menstruatiecups

Ja dat las ik deze week ook! Ik heb geen spiraal dus bij mij geen risico.
#teammaple🍁
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Jun 2021 21:44

Re: Menstruatiecups

Ik heb een vraag omtrent het steriliseren. Ik heb zo’n magnetron bakje die je helemaal in kunt vouwen. Maar hoe hoog doe je het water nou?
Heb de laatste keer een vaginale infectie gekregen. Vermoedelijk door de cup.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2021 21:52

Re: Menstruatiecups

Is uitkoken niet gewoon een optie? Weet je zeker dat het goed zit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Jun 2021 07:37

Re: Menstruatiecups

Uitkoken vind ik ook het makkelijkst!

Mijn oudste van 9 kwam m’n cup vanmorgen tegen (want ik had de cup vrijdag uitgekookt) en vroeg wat het was maar hij kent het hele concept menstruatie nog niet dus wij zaten bij de havermout al lekker in de biologielessen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 13 Sep 2021 19:54

Re: Menstruatiecups

Urban Naked schreef:Wat jammer dat het niet goed ging Jip! Later ook niet meer?

Ik heb sinds gisteren de beppy cups in huis. https://www.beppy.com/product/beppy-cup-2-stuks/

Afbeelding

Tot nu toe ben ik heel tevreden! Had nog nooit eerder met cups gewerkt. Maar na twee pogingen zat ie goed. Dat is met deze cup goed te voelen: de onderkant moet vlak zijn en dan weet je dat hij goed zit.
Vannacht ook mee geslapen en ja ik ben heel tevreden tot nu toe!



Ik heb na het lezen van jou post toen 2 beppy’s besteld. En tot op de dag van vandaag nog nooit weer wat anders gebruikt. Heel soms wil ik te snel en zit ie niet goed, maar voor de rest echt ideaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Sep 2021 20:13

Re: Menstruatiecups

Oh wat goed! Ik ben ook nog steeds enorm tevreden, ben zo blij dat ik van de tampons af ben. Niet dat ik er zoveel gebruikte maar gewoon het idee dat ik alleen maar deze cup gebruik en verder niks aan waste veroorzaak. En dat ie zo makkelijk is!
Fijn dat jij er ook ‘plezier’ van hebt!
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 13 Sep 2021 20:17

Re: Menstruatiecups

Ik kan er zelfs de hele nacht mee door. Terwijl dat al jaren drama was! Echt heel fijn!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Sep 2021 07:27

Re: Menstruatiecups

Ik ben er helaas mee gestopt. Ik ben zo hevig ongesteld dat het cupje steeds overliep. En dan is verschonen best onhandig steeds.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 14 Sep 2021 10:48

Re: Menstruatiecups

Ik ben ook gestopt met cups. De zachtere cups blijven bij mij niet goed zitten of deuken weer in, maar de stevigere veroorzaken heftige krampen. Jammer, want het idee sprak me wel erg aan.

Ik wist niet dat Beppy nu ook cups heeft naast sponsjes. Zo'n platte onderkant lijkt me ook wel praktisch.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Sep 2021 18:26

Re: Menstruatiecups

Ik zou het eigenlijk ook wel heel graag willen proberen, maar ben zo bang dat het niet echt past of fijn zot ofzo. En dan vind ik het nogal een uitgave.. dat houdt me dus tegen.
Maar ik vind die tampons toch wel niet zo zonde van het milieu. Argh..ik twijfel nog even verder.

Wel fijn jullie reacties te lezen in elk geval.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem334

Bericht 20 Sep 2021 18:48

Re: Menstruatiecups

Ik ben ook een happy cupgebruiker hoor. Nu alleen even niet in verband met de zwangerschap natuurlijk, maar zodra het kan en mag ga ik weer de cup gebruiken na de bevalling. Voor mij persoonlijk zijn de voordelen dat ik me schoner voel, minder krampen heb, op lichte dagen geen schrale onderkant heb van tampons te gebruiken en hem een dag pre-menstruatie al in kan doen om de eerste bloeding op te vangen. Oh en natuurlijk dat ik maar twee keer per dag hoef te verschonen.
<<

Beertje

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 25 Sep 2021 18:18

Bericht 25 Sep 2021 19:05

Re: Menstruatiecups

Zit er nog veel verschil in de merken? Er is zoooveel keuze!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers