Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Speciaalbier topic

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 24 Okt 2020 21:11

Re: Speciaalbier topic

En ik drink nu een Gulpener IJsbock. Misschien niet al te bijzonder maar eerste keer dat ik deze probeer. Smaakt goed. Van hun site: Gulpener IJsbock dankt zijn naam aan de brouwtechniek waarbij het brouwsel, na vergisting, wordt gekoeld tot -20 graden Celsius. Hierdoor bevriest een deel van het water en worden de alcohol en aromacomponenten geconcentreerd. Met als resultaat een intens krachtig bier met een verrassend volle smaakbeleving.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Okt 2020 17:23

Re: Speciaalbier topic

Die ken ik nog niet RN. Ik weet wel dat er meerdere brouwerijen op deze manier bier brouwen waardoor het alcohol percentage een stuk hoger is. Zo hadden wij laatst een ipa van 15%. Maar klinkt in elk geval goed.

Ik moet zeggen je andere biertjes zaggen er ook goed uit
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2020 09:41

Re: Speciaalbier topic

Heeft er iemand een tip voor een lekker winters biertje? Of nog iets herfstbokkigs?

Ik had gisteren een hele lichte Session IPA van Lagunitas wat nog in de koelkast lag maar paste zo totaal niet bij m'n snert haha. En ik vind over 't algemeen sowieso de winterse biertjes wel lekker. Ik heb ook nog de La Chouffe N'Ice in huis, die is ook lekker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 28 Nov 2020 11:00

Re: Speciaalbier topic

Texels Stormbock! Heerlijk, wij hebben er nog 1 liggen, hij is voor m’n vriend maar ik biets zeker een slokje of wat mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2020 11:13

Re: Speciaalbier topic

Thanks! Direct gekeken of ik die op de valreep nog toe kon voegen aan m'n AH bestelling maar die hebben wel de gewone bock maar niet de stormbock. Ik ga er naar op zoek van de week!
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 28 Nov 2020 12:16

Re: Speciaalbier topic

Arcticus van Maximus is een lekker winterbier!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 28 Nov 2020 13:30

Re: Speciaalbier topic

Van Luvanium vorige week lekker winterbier gehad.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 28 Nov 2020 14:26

Re: Speciaalbier topic

N’ice le chouffe is lekker ja, vind de gewone standaard Grolsch winterbok ook erg lekker.

Uhm verder
Duits & Lauret Winterstout
‘T ij ijndejaars
Maximus winterale


Heb vandaag aan man dit gegeven, gevuld met speciaalbiertjes.
Afbeelding
Juli 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Nov 2020 15:21

Re: Speciaalbier topic

Ziet er goed uit radler.

@marin. Misschien eens kijken naar een stout. Daarvan wordt het mout gebrand waardoor het een beetje een koffiesmaak krijgt. Ik ben er geen fan van, maar in deze tijd leer ik ze wel waarderen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2020 15:27

Re: Speciaalbier topic

Ja ik vind stouts erg lekker ook! Porters trouwens ook. Maar wel heftig. Vind bokjes wel iets toegankelijker (en ik vermoed minder alcohol dan stout of klopt dat niet?).

Bedankt voor alle tips. Ik ga eens speuren.

Wat een leuke adventskalender Radler. Mag jij er ook van of is het alleen voor hem?
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 28 Nov 2020 18:46

Re: Speciaalbier topic

Ik hoop heel stiekem dat ik het niet mag de komende maanden 🙈
maar dat is nog even afwachten 😉
Laatst gewijzigd door Radler op 29 Nov 2020 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2020 10:51

Re: Speciaalbier topic

Oeh spannend!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jun 2021 18:42

Re: Speciaalbier topic

En iemand nog leuke speciaal biertjes ontdekt? Ik moet zeggen het warme weer van de opgelopen dagen heeft mij gemotiveerd om sours te kopen. Lekker fris met die warme dagen.
Net een blikje open getrokken en we moesten krassen voor de juiste smaken hop. Wel grappig op zich.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 05 Jun 2021 19:46

Re: Speciaalbier topic

Afgelopen zaterdag op een terras in Warffum deze gehad, lekker met het zomerse weer: Martinus Saison is een Saison van brouwerij Martinus. Het bier is geïnspireerd op de traditionele gewoontes rondom de Saison, dit bier werd in het voorjaar gebrouwen voor de landarbeiders om bij te komen en af te koelen. Het is dan ook een echt verfrisser. Wat lichte kruidigheid en een vleugje citrus.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jun 2021 19:29

Re: Speciaalbier topic

Een paar weken geleden heb ik een paar hele bijzondere biertjes op van Hertog Jan. Beide in een houten vat gerijpt waar maar een beperkte oplage van is gemaakt.

Grand Prestige Vatgerijpt Zuidam (2019), deze heeft een diepe karamel smaak en was best lekker.

Grand Prestige Vatgerijpt Islay (2020), deze heeft een gerookte smaak. Ik was daar geen liefhebber van.

Beide bieren hebben en flink alcoholpercentage van boven de 12%.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers