Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Jun 2021 11:52

Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Mijn buren komen uit Syrië en ik hoor dagelijks een aantal keer harde Arabische muziek. Een vriendin van me heeft ook Syrische buren en herkent dat. Dus misschien een beetje een gekke vraag hoor, maar zijn er vaste gebedstijden? Dan kan ik daar met thuiswerken een beetje rekening mee houden (dan draag ik een tijdje een koptelefoon).
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 02 Jun 2021 11:55

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Is het echt muziek of is het de gebedsoproep? Er zijn inderdaad 5 x per dag vaste gebedstijden, dus als je het dat aantal keer per dag hoort dan denk ik dat het de gebedsoproep is.

https://www.assidq.nl/gebedstijden op deze site kun je jouw woonplaats invullen en dan krijg je de precieze tijden te zien.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Jun 2021 11:57

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Ah top dankjewel! Ik weet het niet zo goed, ik ben daar niet zo in thuis. Meestal draait ze westerse muziek, maar ik hoor ook vaak Arabisch. Het is wel echt muziek, dus ik denk niet de gebedsoproep, maar misschien combineert ze dat ofzo. Mijn buurvrouw haar Nederlands is niet goed, dus ik kan het ook niet zo goed vragen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 02 Jun 2021 11:58

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Wauw, het is gewoon om 3.55, 5.25 en dan een paar tussendoor en de laatste om 23.15. Dan kun je toch geen volledige nacht slapen?
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 02 Jun 2021 12:03

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Haha daarom vroeg ik het me af want de gebedsoproep klinkt niet als muziek 😄 Ik snap wel dat het soms een beetje onhandig kan zijn met thuiswerken inderdaad.

Die van 5.25 is geen gebed, dat betekent dat het de zonsopgang is en dat je tot die tijd de tijd hebt om Fajr te bidden (het gebed van 3.55).
Ik bid Fajr en slaap daarna weer door, het volgende gebed is dan pas om 13.40 (maar het verschuift elke dag een paar minuten), dus dat is goed te doen 😅.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Jun 2021 13:23

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Recitaties uit de Koran kunnen als je het nog nooit gehoord hebt wel klinken als gezang, dus misschien klinkt het voor jou als muziek. Het kan zijn dat ze dat voor of na een gebed luisteren, maar het kan ook de rest van de dag natuurlijk. Je kunt eens opzoeken of dat het is.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jun 2021 19:33

Re: Zijn er vaste gebedstijden (islam)?

Volle nacht slapen is ook niet in iedere cultuur hetzelfde. Je kunt prima overdag dutjes doen om dat te compenseren. (Ik doe dat niet maar ken genoeg mensen die bijv tussen 17h en 21h slapen)
#teammaple🍁

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers