Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter slaap opeens extreem veel

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 11:33

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Nee de familie vindt die slaapjes maar niks, maar iedere ouder heeft wel wat he :) (ze vinden rapley ook niks bijvoorbeeld)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 11:35

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

hahaha mijn moeder houdt ook allemaal niet van 'dat flauwe gedoe van tegenwoordig' hahaha

Bij R deed ik Rapley alla Printje maar hij heeft lange tijd slecht gegeten dus nu krijgt N eten door mij gevoerd nog zeker een paar maanden tot een jaar. Geen zelf eten meer hier. ( volgens mijn moeder ligt het namelijk aan het zelf eten dat R zo slecht at, bij N doen we het daarom compleet anders)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 11:39

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Gewoon sinaasappelsap met een liga en een banaan in de blender en dat geven :thumbup:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 11:48

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

ow maar dat vinden wij hier heeeeeeerlijk. Alleen doe ik het niet in de blender ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 11:51

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Volgens mij hebben wij niet eens een blender of iets wat daar op lijkt. (mijn vriend is de chefkok thuis :))
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 11:56

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

hahah wij wel maar vrijwel nooit gebruikt. De kinderen aten al snel wat grover eten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Dec 2013 13:06

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Printje schreef:Ik heb juist een familie die dat echt niet zou waarderen/snappen haha neem gewoon mee is altijd gezegd en dat vind ik eigenlijk zelf ook. Ze krijgen er idd niets van, ik denk dat ze er alleen maar makkelijker van worden.


Sorry alvast, maar ik kan het even niet laten ;):
Ik lees bovenstaande zin heel vaak van jou. Maar als jij iets níet heb, is het toch makkelijke slapers??
Dus ik snap die zin eigenlijk niet echt, wat bedoel je dan met 'makkelijk'?

@ Chipa: Ik denk altijd dat een kind de slaap pakt die hij/zij nodig heeft. Dus ik zou me geen zorgen maken. Als hij voor de rest niet hangerig is?
Die ontwikkeling gaat ook zo snel, hij zal het wel nodig hebben dan.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 13:09

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Haar kinderen slapen overdag toch gewoon goed? Alleen 's nachts is het altijd feest.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Dec 2013 13:12

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Caroow schreef:Haar kinderen slapen overdag toch gewoon goed? Alleen 's nachts is het altijd feest.


Nou ja R slaapt ook vanaf 2 jaar al niet meer overdag.
Het maakt me verder niet uit, maar ik vraag me af wat er dan bedoeld wordt met 'daar worden ze lekker makkelijk van'.

Ik ben namelijk zelf wel van het slapen doe je in bed ( dus ik voel me stiekem even aangesproken, haha ) en hou veel rekening met het slapen van de kinderen, maar ik heb verder hele makkelijke kinderen en ze slapen altijd goed.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 13:20

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Maar Lana, het is toch handig als kinderen ook ergens anders kunnen slapen?

Nichtje slaapt van 1 tot 4 en moet om half 8 weer op bed, R slaapt van 11 tot 1 ongeveer en van half 5 tot half 7 ongeveer.

Als we iets willen doen (Sinterklaas vieren bijvoorbeeld), dan is het toch heel handig dat 1 van ons niet vast blijft houden aan slapen doe je in bed?
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 13:23

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik zeg trouwens niet dat het onzin is ofzo hoor Lana, ieder z'n ding :)
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Dec 2013 13:45

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Tuurlijk is dat handig! Dat ben ik helemaal met je eens. Wat dat betreft is het wel heel makkelijk.
En iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Maar wat ik Printje steeds hoor zeggen, is dat je makkelijke kinderen krijgt als je ze gewoon meeneemt overal naartoe. Maar in welke zin worden ze makkelijk dan.
Ik denk namelijk niet dat het daarmee te maken heeft.

Want R van Printje vindt het ook eng om uit logeren te gaan.
Dus ik vraag me af waar het zich dan in uit dat ze makkelijk worden daavan.

Maar goed, zo'n heel 'item' wilde ik er ook weer niet van maken hoor ;).
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2013 13:46

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Het is gewoon makkelijk als je niet om slaapjes heen hoeft te plannen, ik denk dat dat is wat Printje bedoelde. Hij heeft nooit alleen maar in bed willen slapen, omdat hem geleerd is overal te slapen; dus dat is makkelijk.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Dec 2013 13:47

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Oh en ik ben het zeker met je eens hoor.
Wat dat betreft zijn we het eerste jaar echt heel erg beperkt geweest. Toen sliepen ze heel erg veel.
Maar een tweeling is wel anders, denk ik, want dan wil de een niet in de wagen slapen en dan de ander weer niet.
Ik dacht van tevoren dat ik daarin heel makkelijk zou zijn ;).
Afbeelding
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 01 Dec 2013 13:52

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

ruilen?? mijn dochter slaapt juist extreem weinig.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 01 Dec 2013 13:54

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Mijn kinderen slapen ook alleen in bed. Maar waar dat bed staat maakt niet uit, als het maar rustig is.
Een slapend kind in buggy hebben wij hier nooit gehad...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 15:51

Bericht 01 Dec 2013 16:12

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Hier ging het weken ook goed zonder middag slaapje, maar afgelopen week op de peuterspeelzaal gaven ze aan dat ze toch wel om 11;00 moe werd. Dus nu gaat ze op die middagen slapen. En dan is het later op de dag ook geen drama meer en valt ze ook niet onder het eten of net daarvoor in slaap wat dan ook weer lijd tot extreme, jammerige ikwildatnieeeeeeeet huilbuien.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 21:16

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Ik snap wat je bedoelt Lana en R is ook niet de beste slaper dat klopt. Maar ik bedoel het meer algemeen eigenlijk. Als je ze altijd maar overal van weghoudt zullen ze nooit dingen ervaren en er mee om leren gaan. R is idd geen goede slaper maar ik sliep zelf ook als kleine uk al heel snel niet meer overdag. R is er nooit lastig door geworden, dat scheelt veel.

Logeren durft hij idd niet maar dat heeft meer met zijn gevoelige karakter te maken denk ik.

Ik ben toen N klein was al helemaal niet meer thuisgebleven voor slaapjes. Tenminste niet alle slaapjes en nu nog niet, ik jou altijd als soort regel een slaapje in bed als het kan en de andere kan ook onderweg oid. Maar wanneer we een dag weggaan ga ik niet pas wanneer ze geslapen heeft ofzo.
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 21:17

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

Caroow schreef:Het is gewoon makkelijk als je niet om slaapjes heen hoeft te plannen, ik denk dat dat is wat Printje bedoelde. Hij heeft nooit alleen maar in bed willen slapen, omdat hem geleerd is overal te slapen; dus dat is makkelijk.



Klopt dat bedoel ik
<<

Anoniem20

Bericht 01 Dec 2013 21:21

Re: Peuter slaap opeens extreem veel

sommige kinderen in de nacht beter wanneer ze overdag ook een ritme hebben. Hier is dat iig wel zo. Wanneer ik een dag met de slaaptijden van de jongste zou gaan rommelen, slaapt hij in de nacht ook onrustiger.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Auxo