Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

<<

Anoniem308

Bericht 08 Jan 2021 23:06

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Jullie de aflevering gezien van jasmijn en Jamie? Ik vond het wel een bijzonder lastig situatie hoor. Sneu ook dat de vader van het kindje niet eens bij de bevalling mocht zijn en niet eens erkend wordt als vader.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Jan 2021 23:40

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het wel heel logisch dat hij zijn kindje niet mocht erkennen. Daar zat zoveel trauma, van de kersverse moeder, dat dit het beste leek. En daarnaast is het zo, dat hij zijn kind later ook nog kan erkennen.

Verder vond ik het een mooie aflevering. Jamie heeft bevestigd hoe ik haar altijd al zeg; Als een lieve vrouw. En als de kersverse moeder eerst wil werken om schulden af te lossen, om daarna pas naar school te gaan, dan vind ik dat ook een goede keuze. Een kind krijgen is niet iets wat je eerst wil, maar je soms wel overkomt.

Wat ik wel jammer vind, en dat is puur mijn guilty pleasure, is dat er niet zoveel meer aan te merken is op de jonge moeders. Ze roken niet, doen geen verkeerde dingen, maken wel verkeerde keuzes, maar is niet het einde van de wereld.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2021 09:30

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Dat vond ik ook echt zielig. Vanuit haar kant misschien wel maar uiteindelijk heeft de vader gewoon het recht om het te erkennen en gezag aan te vragen. Als hij dat aanvecht kan zij dat in deze situatie echt niet tegenhouden.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Jan 2021 10:06

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Vanuit haar snap ik de keuze wel een ik heb ook het idee dat ze het er samen echt wel goed over gehad hebben. Je weet nooit wat er kan gebeuren gezien ze niet meer samen zijn. Als het kindje later bv wil studeren moet je dan alles weer oprakelen. Niet erkend zijn maakt sommige dingen veel makkelijker (andere overigens juist weer moeilijker).
Zolang zij maar samen de keuze hebben gemaakt en het er beide mee eens zijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2021 10:46

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Er zit wel verschil in erkennen en gezag aanvragen. Erkennen stelt niet zo heel veel voor dat is ik ben de vader. Pas op het moment dat hij gezag heeft moet hij over dingen meebeslissen. Stel dat zij nu komt te overlijden is hij helemaal niets van zijn dochter. Dan moet dat eerst aangetoond worden terwijl als hij haar wel erkent heeft dat al makkelijker gaat. Gezag kun je een discussie over voeren maar niet laten erkennen is gewoon een beetje dom.
2015 💙
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 09 Jan 2021 15:27

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Eens met Minx.
Qua gezag snap ik de beredenering wel van het meisje, maar erkennen vind ik ook een beetje dom.

Ik vond het wel een heel lief meisje. Ook hoe Jaimie met haar omging en haar vriend/ex. Wat een lieve man was dat ook.
Knap ook dat ze zo openheid van zaken durfde te geven tijdens dat gesprek met die budgetcoach. Vond haar trouwens wel jonger ogen dan 19. Niet qua uiterlijk, maar wel qua doen en laten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Jan 2021 15:31

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Als het gaat om de aanvullende beurs met studiefinanciering, is de erkenning voldoende. Stel dat het wel misgaat en ze hebben de komende 17 jaar geen contact, dan is dat voor de aanvullende beurs een heel gedoe.
Ik denk dat dat meisje ook met dat soort dingen bezig is als ik me haar verhaal een beetje kan herinneren, en dat wil voorkomen voor haar dochter. Als dat voor haar zo pijnlijk was, snap ik wel dat ze dat voor haar dochter niet wil.

Of alle keuzen even slim zijn valt te betwisten natuurlijk, maar gezien haar eigen situatie snap ik haar wel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Jan 2021 21:59

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Het zou dan alleen om een aanvullende studiebeurs gaan die er wellicht helemaal niet meer is tegen die tijd. Wanneer de vader het kind erkent heeft horen daar ook plichten bij waaronder het betalen van alimentatie ook al ziet hij het kind niet.

Maar mocht hij het willen kan hij het aanvechten en dan moet zij echt met hele goede redenen komen waarom het niet kan. En zoals ik het in dit geval inschatte zijn die er niet dus zal een rechter het gewoon toekennen.
2015 💙
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Mei 2021 13:43

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Vanaf vanavond begint het nieuwe seizoen!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Mei 2021 19:56

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Jaa, altijd een fijn programma en ondertussen vind ik het soms kwetsbaar dat bepaalde personen zo op tv komen. Dubbel dus.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 07 Mei 2021 20:13

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Vind ik ook, heb de laatste seizoenen bij meerdere afleveringen me ook wel eens afgevraagd wat de bekende moeders nog precies toevoegen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 26 Mei 2021 09:00

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

De aflevering van vorige week was een herhaling, toch? Nu is er wel weer een nieuwe, dus ik ben in de war.
<<

Anoniem325

Bericht 26 Mei 2021 09:03

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het zo’n mooie aflevering gisteren. En wat vind ik Kim toch een geweldige vrouw!
<<

Anoniem310

Bericht 27 Mei 2021 08:36

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Mooie aflevering inderdaad.

Alleen het stukje waarin ze met de verloskundige gingen praten over de bevalling vond ik tenenkrommend. De informatie die wordt gegeven is zo eenzijdig.

De baarkruk wordt voorgesteld als het beste voor iedere bevallende vrouw, terwijl liggen op bed wordt voorgesteld als vreselijk fout, want dan zou het kind er niet uit kunnen en sta je machteloos als vrouw.
Door dit soort praatjes krijgen zoveel vrouwen een vertekend beeld van de bevalling. Heel veel vrouwen kunnen en willen niet eens van het bed af als ze eenmaal bezig zijn. Maar dan heb je het idee dat het moet, want het is zo goed en mooi en anders komt het kind er niet uit, dus vrouwen gaan tegen hun eigen gevoel, of het medisch advies in toch proberen om te bevallen op een baarkruk, of bijvoorbeeld in bad.

Ik vind het echt een erge vorm van indoctrinatie.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 27 Mei 2021 08:37

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Mee eens Eloise! Bevallen is zo persoonlijk en per persoon passen er weer andere manieren bij diegene.
<<

Anoniem310

Bericht 27 Mei 2021 08:40

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Minx schreef:Er zit wel verschil in erkennen en gezag aanvragen. Erkennen stelt niet zo heel veel voor dat is ik ben de vader. Pas op het moment dat hij gezag heeft moet hij over dingen meebeslissen. Stel dat zij nu komt te overlijden is hij helemaal niets van zijn dochter. Dan moet dat eerst aangetoond worden terwijl als hij haar wel erkent heeft dat al makkelijker gaat. Gezag kun je een discussie over voeren maar niet laten erkennen is gewoon een beetje dom.

Ik dacht altijd dat de vader het kind gewoon kan erkennen, daar heeft de moeder in feite niks mee te maken. Of er moet twijfel zijn of het de vader is, maar dan kan de vader een DNA test doen om aan te tonen dat het zijn kind is.

Ergens is het wel gek dat de ene ouder zoveel te zeggen heeft over de rol van de andere ouder, terwijl ze beide evengoed ouders zijn van het kind. Of er moet sprake zijn van mishandeling, of misbruik, dan snap ik het, maar voor de rest zou het goed zijn als vaders en moeders dezelfde rechten hebben en gelijk staan als het gaat om erkenning en gezag over hun kind.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Mei 2021 08:46

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik heb het niet heel goed gekeken, maar vind het juist wel goed dat er aandacht is voor andere bevalposities dan alleen in bed.
Liggend op je rug in bed is vaak de standaard, terwijl heel veel vrouwen de weeën beter op kunnen vangen als ze staan, hurken, op handen en knieën zitten oid.
Er is geen goed en fout in, het is net wat jij als vrouw fijn vindt. Maar ik denk wel dat het goed is voor die jonge meiden (of iedere zwangere eigenlijk) om er even bij stil te staan dat je echt niet op dat bed hoeft te blijven als jij dat niet fijn vindt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 27 Mei 2021 09:36

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Dat is zeker goed hoor Arwyn! Maar Kim maakte nu opmerkingen dat liggend in bed bevallen bijna onmogelijk zou zijn en een heel onlogische vorm die we alleen uit gewoonte gebruiken. Ik ben twee keer liggend in bed bevallen en dat beviel goed met een krachtig gevoel :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem310

Bericht 27 Mei 2021 09:50

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Taeda schreef:Dat is zeker goed hoor Arwyn! Maar Kim maakte nu opmerkingen dat liggend in bed bevallen bijna onmogelijk zou zijn en een heel onlogische vorm die we alleen uit gewoonte gebruiken. Ik ben twee keer liggend in bed bevallen en dat beviel goed met een krachtig gevoel :wink:

Precies, dit bedoel ik. Het is prima om te benoemen dat andere houdingen ook mogelijk en goed kunnen zijn, helemaal eens. Maar je moet er niet in doorslaan door te zeggen dat wanneer je in bed ligt het kind er nooit uit kan komen, of dat je je daar per definitie machteloos voelt, of niet voor jezelf zou kunnen opkomen. Dat is simpelweg niet waar.

Heel veel vrouwen hebben een prima bevalling, terwijl ze op bed liggen en kunnen zich daar goed en krachtig bij voelen, daarvoor hoef je echt niet in een bad te liggen, of op een baarkruk te zitten.

Het zou beter zijn om te benadrukken dat elke bevalling anders is en dat elke vrouw anders is en dat je het beste op het moment zelf kunt aanvoelen wat jij de fijnste houding vindt, of kijken wat überhaupt mogelijk is, gezien hoe je bevalling verloopt. Daar kun je vooraf niet zoveel over zeggen.

Ik zie zoveel vrouwen die teleurgesteld zijn in de manier waarop ze zijn bevallen en zelfs het gevoel hebben dat ze falen, omdat ze niet die perfecte bad/baarkruk bevalling hebben, die zo wordt gepropagandeerd door de verloskundige, of hun yogajuf, of hypnobirthing coach. In deze aflevering zag je ook dat deze vrouw nu nog een trauma erbovenop heeft gekregen omdat haar bevalling niet verliep, zoals zij dacht dat het moest/hoorde.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Mei 2021 10:11

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Zo goed heb ik het dus gekeken, want die opmerking van Kim kan ik me helemaal niet herinneren, haha.
Dat is wel onzin idd.

Bij de 2e 'moest' ik in bed bevallen, omdat ze bang was dat het anders te snel zou gaan. Maar een andere houding snap ik wel, vond ik zelf ook fijner.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mei 2021 11:51

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik moest van de baarkruk naar bed op een gegeven moment: verplicht, omdat het niet helemaal goed ging.

Verder, ben ik eens dat het goed is je kind te erkennen. Dat gezag is idd een andere discussie. Want wie weet is de relatie met de vader wel minimaal of wat dan ook en dan moet je voor alles toestemming vragen. Zelfs als je een nachtje weg wil of welke school. Ik vind dat het prima is als de hoofdverzorger hier invloed op heeft (Dat dit nu automatisch de moeder is, is natuurlijk een discussie waard bv ook met draagmoederschap).
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2023 08:55

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Zijn er nog mensen die dit seizoen volgen? Ik vraag me soms wel af wat ze nou precies willen bereiken met de serie, zeker nu de meiden vaak niet eens open staan voor hulp.

Wat ik trouwens ook erg zorgwekkend vind, is het aantal ouders dat het eigenlijk wel leuk vind dat hun 16-, 17- of 18-jarige zwanger geraakt is en een baby krijgt. Opmerkingen als "ik had het eigenlijk wel verwacht" en "leuk om al opa/oma te worden" vind ik echt tekort doen aan de vaak best schrijnende gevallen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Okt 2023 11:42

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik volg het. Gister niet gezien maar ik vond er ook echt mooie verhalen tussen zitten. Zoals dat meisje die die brand had meegemaakt. Wat een topper. Die gaat echt nog wel mooie stappen maken en zo kan het ook. De aflevering van vorige week met Nienke Plas vond ik heftiger. De moeder moest voor mijn gevoel zelf nog een hele ontwikkeling doormaken en groeide ook veel minder. Daar voelde ik heel veel boosheid. Wat daar met bijvoorbeeld het roken ook niet meehielp is dat vader zei dat zo’n arts dat wel kan vinden maar dat hij anders om zich heen ziet.
2015 💙
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2023 13:53

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Oh ja die (stief?)vader die aangaf dat het slechts een mening was als een arts vertelt dat roken slecht voor je is, geen wetenschappelijk onderbouwd feit. Dat vond ik oprecht best schokkend. Had ook het gevoel dat dit meisje van ver moest komen, hoop ook dat ze in de toekomst wel open staat voor hulp.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers