Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rolluiken?

<<

Anoniem307

Bericht 23 Mei 2021 21:48

Rolluiken?

Wie heeft ze? En reduceert het het geluid van de straat? Wie heeft het mogen aanbrengen? En wat kostte het?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 23 Mei 2021 22:21

Re: Rolluiken?

Wij hebben boven rolluiken, reduceert zeker geluid! We hebben ze zelf gemonteerd. Prijs weet ik niet precies meer,was via een vriend
<<

Anoniem307

Bericht 23 Mei 2021 22:37

Re: Rolluiken?

Thanks voor het antwoord. 🙂

We wonen aan een drukke autoweg en hoewel ik er weinig hinder van ondervind, zal mijn man daar anders over denken. We slapen niet samen en zijn slaapkamer grenst aan de autoweg. Wat is er mooier dan een rolgordijn dat iets van geluid wegneemt? Geheel geluidloos zal het niet worden, maar alle beetjes helpen. 😁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Mei 2021 22:44

Re: Rolluiken?

Ze zaten er al toen ik hier kwam wonen. Reduceert inderdaad een beetje het geluid, maar de totale duisternis en dat je in de zomer de hitte buiten kunt houden vind ik de voornaamste redenen voor rolluiken.

In de zomer scheelt het erg veel warmte in de slaapkamer dus je kan er daardoor wellicht een airco op besparen.

Overigens zou ik kiezen voor witte / beige rolluiken qua kleur. Hier in de buurt hebben sommige gekozen voor bruine / zwarte rolluiken en ik vind dat persoonlijk niet mooi staan. Met name de balk (of hoe dat heet) boven het raam waar de rolluik in oprolt.

Tevens zou ik kiezen voor een handmatig systeem om de rolluiken omhoog of omlaag te doen. Elektrisch kan eerder stuk gaan.
Ik heb er met rollinten. Werkt goed genoeg vind ik.

Een klein nadeeltje is als het stormt / heel hard waait en de windrichting een bepaalde richting heeft dan kan en rolluik een beetje klapperen en heb je er beetje geluidsoverlast van. Echter dit heb ik nog maar een enkele keer gehad met een flinke storm.
<<

Anoniem307

Bericht 23 Mei 2021 22:51

Re: Rolluiken?

De warmte buiten houden is ook een goed punt. We slapen helaas onder het dak en ik ben bang dat een rolluik de hitte niet wegneemt. Dat weet je voor je het huis koopt. Dus we zijn ook bezig met offertes voor airco.

Ik heb altijd gezegd dat dit het mooiste huisje van de straat gaat worden. En we zijn al erg ver. 🥰
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2522

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 23 Mei 2021 22:56

Re: Rolluiken?

Het helpt wel wat. Heb je al wel goed dubbelglas?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem307

Bericht 23 Mei 2021 23:17

Re: Rolluiken?

June schreef:Het helpt wel wat. Heb je al wel goed dubbelglas?


Het hele huis is voorzien van dubbel glas. Er zijn 2 ramen lek en dat wordt binnenkort vervangen, maar het is dubbelglas.
<<

Anoniem325

Bericht 24 Mei 2021 04:41

Re: Rolluiken?

Wij hebben ze sinds een aantal maanden nu, maar alleen aan de achter(zon)zijde. Het reduceert inderdaad geluid, maar de voornaamste reden dat wij ze hebben genomen is om het extra donker te krijgen en de warmte buiten te houden in de zomer. Of dat laatste werkt weten we nog niet.

We hebben ze laten opmeten en ophangen door een bedrijf hier in de buurt. Voor 2 rolluiken (2 slaapkamers) waren wij ruim €1500 kwijt.
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2021 06:42

Re: Rolluiken?

Wij hebben ze! Top! Donder? Niets te horen. Storm? Niets! Hitte in de zomer blijft idd goed weg maar die hittes van hel van vorig jaar dagen achter een voel je de warmte wel. Die van ons zijn trouwens wel de 'midden' kwaliteit. Je had goedkoper en duurder. Goedkoper kon je wel last krijgen van dat geklapper waar fred het over heeft omdat er goedkoper materiaal wordt gebruikt en de duurdere varianten waren anti inbraak maar wij hebben alarmsysteem dus was niet nodig. Wij hebben ook een elektrische, en na 8 jaar nog niet stuk.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 24 Mei 2021 10:32

Re: Rolluiken?

Wij hebben overal rolluiken. Het reduceert zeker wel wat geluid en vooral veel warmte. Afgelopen zomer hadden wij 1 rolluik aan de zonkant voor kapot. Dat scheelde zeker 5 graden in huis.

Boven blijft het ook vrij koel met de 35 + graden dagen. Maar zoals afgelopen zomer toen het zo lang achter elkaar zo warm was werd het op een gegeven moment ook boven wel bloedverziekend heet. Maar ik moet er niet aan denken hoe heet het zou zijn geweest zonder de rolluiken.

Doe ze wel omhoog met storm want bij ons zijn er al 2 gesneuveld. Wij hebben trouwens wel overal elektrische.


De eerste lading rolluiken die hier hangen komen van de plaatselijke rolluikenzaak. Maar we hebben inmiddels 4 nieuwe sinds januari en die heb ik bij Solano wonen uit Leeuwarden(wonen totaal niet in de buurt, meer dan 2u rijden) gekocht. Gewoon online. Daar had ik 4 rolluiken inclusief plaatsen voor minder dan 2 rolluiken exclusief plaatsen hier bij de plaatselijke zaak en 5 jaar garantie ipv 2 jaar hier. En de andere oude willen we ook door hun laten vervangen. Wij zijn er erg tevreden over. Vooral hoe weinig geluid ze maken bij het omhoog/omlaag doen. De oude maken echt een herrie vergeleken bij de nieuwe.
Laatst gewijzigd door Signature op 24 Mei 2021 14:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Mei 2021 11:10

Re: Rolluiken?

@ ChiQ... Of het goedkopere zijn weet ik niet. Qua storm zijn het altijd dezelfde die klapperen (voorkant, maar dit is denk ik tot nu toe op 1 hand te tellen dat het is voorgekomen), aan de achterkant en zijkant van het huis klapperen ze dan niet. Ik denk dus dat het puur met de windrichting te maken heeft en die is in Nederland vaak het zelfde. Net zoals de regenkant waar ik nauwelijks last van heb, want dat die kant zit bij de buren waar ik de kap mee deel zeg maar.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 24 Mei 2021 14:12

Re: Rolluiken?

Wij hebben de hoogste kwaliteit gehad maar daarvan zijn er dus 2 van 3,5 meter breed kapot gekletterd.
Ik denk niet dat het uitmaakt welke je hebt, als het stormt en ze hangen gedeeltelijk dicht dan gaat de wind eronder en dan is het vaarwel rolluik als je pech hebt. Heb je ze helemaal open of helemaal dicht dan is er weinig aan de hand tijdens de storm.

De eerste ging 2 jaar geleden met de storm kapot, bij meerdere buren ook. Vorig jaar ging er nog 1. Hoop dat we er nu voldoende van geleerd hebben dat het geen 3de keer gebeurd 🙄
<<

Anoniem307

Bericht 24 Mei 2021 15:37

Re: Rolluiken?

Mijn ouders hadden ze 20 jaar geleden ook. Of ze waren helemaal open of helemaal dicht. Mijn vader is doodsbang voor storm en no way dat het hem zou gebeuren dat ze kapot waaiden. 😂

Als we rolluiken nemen, dan weet ik al precies welk bedrijf ik daarvoor in de arm neem. Alle raambekleding binnenshuis en onze pvc vloer komt bij hun vandaan. Dat moet goedkomen. Dat we diep in de buidel moeten tasten, ook. Maar ik hoor van jullie voornamelijk lof, dus daarvoor wil ik wel even diep tasten, haha
<<

Muurbloempje

Noob

Berichten: 36

Geregistreerd: 20 Apr 2021 13:48

Bericht 25 Mei 2021 16:25

Re: Rolluiken?

Ik heb rolluiken, bij alle 3 mijn huizen laten plaatsen. Op alle ramen en buitendeuren, behalve de badkamer en voordeur.
Ik vind het prettig dat je het echt donker kunt maken en gewoon kunt slapen, ook in de zomer.
De hitte blijft wat langer buiten als je ze overdag in de zomer ook dicht houdt.

Ik heb 1x lichte (gebroken wit ofzoiets) rolluiken gehad maar je ziet echt heel snel dat ze vies zijn aan de binnenkant en als je geen gordijnen hebt zit je zelf 's avonds tegen de vieze binnenkant aan te kijken.
Lichte rolluiken ogen wel wat anders in de avond. Ik heb nu weer donker grijs net als in mijn eerste huis. Je kijkt iets meer in een 'donker gat' als je naar het raam kijkt. maar ik persoonlijk vind dat niet erg. Vind het fijner dat het raam gewoon donker oogt 's avonds dan dat het lichte rolluik vies is. Maar ik begreep van mijn rolluikenman dat sommige mensen dat donkere niet prettig vinden om naar te kijken.

Bij het tweede huis had de vorige eigenaar al 1 rolluik geplaatst in de woonkamer, echter van niet zo'n beste kwaliteit die hoorde je dus klapperen als het echt hard waaide (rolluik was 2.50*2.50meter). Degene die wij toen hebben laten plaatsen waren van betere kwaliteit dan heb je daar tenminste geen last van.

Rolluiken omhoog doen als het stormt heb ik nog nooit gedaan. Ze zijn ook nog nooit stuk gegaan (zelfs niet degene die van mindere kwaliteit was). Inmiddels heb ik toch al 16 jaar rolluiken hangen.
Nu ik er over nadenk mijn ouders hebben een rolluik hangen en die is ook altijd dicht als het stormt, dat rolluik hangt er al 30 jaar minimaal, de motor is 1x stuk geweest en soms laten ze hem schoonmaken omdat het een licht rolluik is.

Ik heb altijd verschillende, op de echt grote ramen elektrische bediening, gewoon een knop op de muur. Op de ramen die behoorlijk groot zijn maar nog wel net handbediend kunnen een bandvertrager (dan trek je dat lint wat gemakkelijker). en verder gewone handbediening.

Ik heb maar 1x gehad dat mijn rolluiken (de elektrische) niet open konden op de beneden verdieping, dat is afgelopen winter geweest met de extreme sneeuwval en kou. toen zat er te veel ijs/vastgevroren stuifsneeuw tussen de lamellen, dat kraakte zo hard toen ik ze open wou doen dat ik uit veiligheid ze dicht heb gelaten voor 3 dagen, zodat de motor niet kapot zou gaan.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 25 Mei 2021 16:37

Re: Rolluiken?

Wij hebben boven in alle slaapkamers rolluiken. Wij wonen rustig dus of het helpt tegen geluid geen idee, tegen de hitte vind ik ook minimaal. Bij ons zijn ze elektrisch en werken nog steeds prima. Bij de voorste slaapkamer konden ze het niet buiten ophangen en hebben we gekozen voor een sunscreen aan de binnenkant van het raam. Wij hebben het vooral voor een donkere slaapkamer/ fijne nachtrust en daarvoor zijn ze perfect!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers