Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Sep 2013 15:18

Re: Haak&Brei Topic

Pietje, heb je al op de site van Annemarie Arts, de ontwerpster, gekeken? In haar webshop verkoopt ze volgens mij veel losse patronen. Haar site heet haakidee.nl
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 15:19

Re: Haak&Brei Topic

Angela schreef:Pietje, heb je al op de site van Annemarie Arts, de ontwerpster, gekeken? In haar webshop verkoopt ze volgens mij veel losse patronen. Haar site heet haakidee.nl

Hij staat inderdaad op die website, voor €2,95.

Ik vind altijd dat je dan bijna net zo goed het hele boekje kunt kopen. :laughcry:
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 06 Sep 2013 15:49

Re: Haak&Brei Topic

Pietje schreef:Oeww die rammelhamer is echt heel erg leuk!! Is het patroon ook ergens los te kopen? Heb gezocht maar vind alleen het complete boekje.

Ik heb geen idee wie je eerst was, maar pm me maar als je het patroon wilt!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Sep 2013 16:08

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:
Angela schreef:Pietje, heb je al op de site van Annemarie Arts, de ontwerpster, gekeken? In haar webshop verkoopt ze volgens mij veel losse patronen. Haar site heet haakidee.nl

Hij staat inderdaad op die website, voor €2,95.

Ik vind altijd dat je dan bijna net zo goed het hele boekje kunt kopen. :laughcry:


Ja voor dat bedrag inderdaad wel!

Ik zag trouwens ook dat de Boekenvoordeel weer gecombineerde boekjes gaat uitgeven, o.a. Gelukspoppetjes haken met Dierenhangers haken, beide van Annemarie. En ook kerstboekjes.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 06 Sep 2013 16:09

Re: Haak&Brei Topic

Ja het is me eindelijk gelukt om mijn PayPal account te activeren. Heb gekozen voor de trein nog even wachten en dan vrees ik dat ik Karel toch even aan de kant ga leggen en eerst de trein ga maken voor mijn neefje's nieuwe kamer.

Krijgen jullie ook altijd last van een rode wijsvinger aan de hand waar je de haaknaald niet hebt zitten?
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 16:10

Re: Haak&Brei Topic

Siem schreef:Ja het is me eindelijk gelukt om mijn PayPal account te activeren. Heb gekozen voor de trein nog even wachten en dan vrees ik dat ik Karel toch even aan de kant ga leggen en eerst de trein ga maken voor mijn neefje's nieuwe kamer.

Krijgen jullie ook altijd last van een rode wijsvinger aan de hand waar je de haaknaald niet hebt zitten?

Ja, soms ook pijn haha.

Maaruhm, wil je nu ook ruilen? :thumbup:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 06 Sep 2013 16:18

Re: Haak&Brei Topic

Ja het lijkt wel alsof hij ontstoken is soms.. Dacht al dat ik iets verkeerd deed. Ik heb hem nog niet binnen via de mail. Maar zodra ik hem heb dan pm ik je, wil wel graag ruilen!
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 06 Sep 2013 16:31

Re: Haak&Brei Topic

Thnx Sjaantje, ik ga je pm-en!

Hahaha dacht ook dat ik het fout deed, maar het is dus normaal als je vinger pijn doet ;)

Ik ben nu bezig met Olivier het olifantje. Lijfje en kopje zijn goed gelukt ( vooral voor mijn 1e haakwerk) Alleen ben ik aan het vechten met de achterpoten, ik denk te strak gehaakt dus ga weer opnieuw beginnen!
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Sep 2013 20:03

Re: Haak&Brei Topic

Heb een haaksetje gekocht bij de Action! Vanavond dus maar eens aan de slag. Heb het net al even geprobeerd aan de hand van een youtubefilmpje, maar 't valt nog niet mee... Al ben is dit setje ook wel erg klein (qua dikte van de draad enzo), dus dat is misschien ook niet handig.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 06 Sep 2013 20:28

Re: Haak&Brei Topic

Leuk Kenya! Wat kun je er mee maken? Veel succes!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 06 Sep 2013 21:18

Re: Haak&Brei Topic

Wat leuk dat dit topic zo lekker actief is!
Kenya, wat leuk dat je ook gaat beginnen, laat je zien wat het geworden is?

Ik heb afgelopen nacht nachtdienst gehad, en mijn collega's leren haken, erg grappig!
<<

Anoniem 63

Bericht 06 Sep 2013 23:36

Re: Haak&Brei Topic

Haha, nou het is geen patroon ofzo hoor. Gewoon een naald en wat garen/wol. Eerst maar eens proberen een lapje te maken. Maar het valt tot nu toe erg tegen, al heb ik er nog niet heel lang aan gezeten. Kom niet verder dan de opzet. Maar goed, morgen weer een dag.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 08:05

Re: Haak&Brei Topic

Siem schreef:Ja het lijkt wel alsof hij ontstoken is soms.. Dacht al dat ik iets verkeerd deed. Ik heb hem nog niet binnen via de mail. Maar zodra ik hem heb dan pm ik je, wil wel graag ruilen!

Jippie! :thumbup:
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 07 Sep 2013 09:08

Re: Haak&Brei Topic

Hoewel ik vanwege reuma snel ontstekingsverschijnselen heb, heb ik dan weer geen last van mijn wijsvinger! Er zit wel ineens sinds kort een knobbeltje op mijn pols aan de hand waar ik de naald mee vast hou maar die pols kan al jaren niet meer bewegen dus snap niet zo goed waar het knobbeltje vandaan komt. Misschien toch van m'n vingers mja ik heb er geen last van dus haak lekker door :D

Siem, wat fijn dat het gelukt is!
<<

Anoniem205

Bericht 07 Sep 2013 10:12

Re: Haak&Brei Topic

Pas allemaal maar op, ik kreeg een slijmbeursontsteking in mijn arm door het haken :-D

Ik ga zo/straks eens kijken of haken wil. Ben donderdag aan mijn schouder geopereerd maar het gaat verbazingwekkend goed!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Sep 2013 17:07

Re: Haak&Brei Topic

Rush en Sjaantje ik heb jullie een pm gestuurd!

Iemand nog een goede site waar de vertaling opstaat voor de engelse termen?
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 17:24

Re: Haak&Brei Topic

Siem

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 17:25

Re: Haak&Brei Topic

Je moet dus US naar NL doen.
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2013 17:42

Re: Haak&Brei Topic

Zojuist maar even met mijn schoonmoeder gebeld. Die heeft nog een etui vol haaknaalden dus binnenkort daar weer eens op de koffie :P Zij gaf aan dat het handiger was om met katoen garen te haken. Ik zit hier met wol te klooien, maar daar kom ik nog niet ver mee...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Sep 2013 18:19

Re: Haak&Brei Topic

Bedankt rush!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 07 Sep 2013 18:25

Re: Haak&Brei Topic

Oreo, hoe gaat het met je schouder nu? Lukte het om te haken?

Ik krijg overigens niet snel last van mijn wijsvinger op de manier waarop jullie er last van hebben. Ik heb wel snel last van mijn vingers door de vorm van reuma die ik heb waardoor ik ook regelmatig even een paar minuten los moet laten en sowieso regelmatig pauze hou. Misschien dat daarom mijn wijsvinger ook niet zo snel rood wordt.

Kenya, het gaat inderdaad makkelijker met katoen, zeker als je pas begint. Fijn dat je schoonmoeder je wil helpen!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 19:07

Re: Haak&Brei Topic

Siem ik mail je vanavond terug. Dan zit ik op de laptop, daar staat het patroon.

Ben helemaal blij met het patroon. Kan de trein leuk haken als cadeautje voor mn neefje!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Sep 2013 19:20

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:Siem ik mail je vanavond terug. Dan zit ik op de laptop, daar staat het patroon.

Ben helemaal blij met het patroon. Kan de trein leuk haken als cadeautje voor mn neefje!


Prima heeft geen haast. Ik ga ook nu toch eerst aan de trein beginnen ook voor mijn neefje ipv verder te gaan met karel. Maar ik ga eerst.het patroon maar even vertalen voor mezelf zodat het haken wat makkelijker gaat.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 19:50

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb idd ook alleen een zere wijsvinger als ik echt extreem lang gehaakt heb aan 1 stuk door. Helaas ben ik nogal snel afgeleid door telefoon/Facebook. Echt slecht... Maar het is wel handig als pauzes haha.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 07 Sep 2013 20:00

Re: Haak&Brei Topic

Siem en Pietje, jullie hebben allebei pm terug!

Ik heb extreem drukke dagen achter de rug dus ik nestel me zo eens lekker in mijn relaxstoel met mijn haakspulletjes en een kopje thee en Ik Hou Van Holland op de tv :heart:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers