Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grondbox kopen? Twijfel

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 10:35

Grondbox kopen? Twijfel

R doet niks anders dan ondeugende dingen, hij hangt de hele dag aan de lamp, prullenbak of boekenkast. Hij weet dat het niet mag, hij kruipt er heen met een grote lach en gaat naar mij lachen terwijl hij het aanraakt. Niet zo'n heel groot probleem, krijg ik ook nog wat lichaamsbeweging.

Maar als ik aan het strijken of koken ben vind ik het niet zo'n succes dat hij overal bij kan (open keuken).

Nu twijfelen we over een grondbox, het lijkt ons ideaal maar we zijn ook bang dat R zo niet goed leert dat je niet overal aan mag zitten en dus straks op visite daar alsnog in de lamp hangt.

Wie heeft er een grondbox en hoe bevalt het?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 01 Dec 2013 10:48

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik zou het om die reden niet doen. Mijn dochter deed ook alleen maar dingen die niet mochten, zoals kastjes open maken en alles eruit halen. Ik werd er wel eens zo gek van dat ik haar gewoon maar even liet aanklooien, maar over het algemeen zei ik dat het niet mocht. Ze wist het ook best. Ik geloof dat ze rond 11 maanden het niet meer deed, om vervolgens met andere dingen te beginnen. Ik gok dat je bezig zult blijven, want als hij de kastjes en prullenbak met rust laat, dan klimt hij op de tafel en springt hij op de bank. En als hij dat niet meer doet, dan gooit hij spullen weg die hij niet weg mag gooien. Het is soms best vervelend, maar op zijn leeftijd zou ik geen grondbox meer kopen.
<<

Anoniem57

Bericht 01 Dec 2013 10:55

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Dit is gewoon een lastige fase, maar ik zou er geen grondbox voor kopen.
Strijken zou ik doen als hij slaapt, of als je vriend ook thuis is, en bij het koken zou ik hem erbij betrekken en met de kinderstoel bij je in de keuken zetten of aan tafel. Anders zet je hem in de gewone box, voor iedere partij even doorbijten. Het is even lastig, maar uiteindelijk is dat ook wel te overleven gok ik.

Het is natuurlijk wel persoonlijk hoor, allemaal eigen keuze, maar zelf zou ik het gewoon even doorbikkelen vinden.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Dec 2013 11:28

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ruben zette ik in zijn Eetstoel (van de ikea met gespen) en ging dan koken. Dan kreeg hij blokken. Zong ik liedjes of zat hij te knabbelen op een soepstengel. Of hij hing te gillen in zijn stoelen.. Maar ja, ik moest wel koken..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem57

Bericht 01 Dec 2013 11:31

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ja precies, maar leuk zijn die fases op z'n allerminst. Helaas maken wij élke fase uitvoerig mee dankzij onze dramaqueen :laughcry:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Dec 2013 11:42

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Parel schreef:Ja precies, maar leuk zijn die fases op z'n allerminst. Helaas maken wij élke fase uitvoerig mee dankzij onze dramaqueen :laughcry:


Verschrikkelijke fases! Ik heb m weleens de stoep willen zetten met een bordje om z'n nek: gratis mee te nemen..

Het enige kastje waar een slot op zit is die van de schoonmaakspullen. Voor de rest kan hij overal bij en heeft ook een tijdje alles uit de lades getrokken. Altijd fijn om een nieuw pak hagelslag te vinden over de keukenvloer.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 11:45

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Het gaat mij niet zo zeer om het steeds verbieden van dingen, maar echt vanwege de veiligheid. Zou heel handig zijn om een dichte keuken te hebben, dan had ik vandaag nog een hekje in de deur er naar toe geklemd :)

Ik kan natuurlijk al veel doen als hij slaapt maar dan moet hij of langer slapen of ik moet minder gaan doen :) En ik doe ook graag andere dingen als hij slaapt (forum:))

Maar niet echt een aanrader dus, een grondbox.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 12:25

Re: Grondbox kopen? Twijfel

N zit ook overal aan als ze de kans krijgt. Maar ik haal haar er steeds weg en zet haar terug op dr speelkleedje. Ik heb ook nooit dingen weggezet oid. Wanneer ik het echt beu ben zet ik haar in de kinderstoel haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 12:27

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik wil hem niet voor straf in de stoel of box zetten, want ik wil graag dat hij dat leuke plekken vind. Ik zet hem wel als ik ff stil wil zitten in de loopstoel, kan hij lekker racen en overal net niet bij.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 01 Dec 2013 12:28

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ow maar het is ook niet voor straf maar omdat ik er ff klaar mee ben;)
Ik geef haar een speeltje en het is weer goed.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Dec 2013 12:47

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik denk niet dat ik voor die fase een grondbox zou kopen. Al heb ik zelf in het vorige huis een hekje naar de keuken gemaakt. En hier hebben we nu geen hekje meer, omdat het niet past. Maar ze doet geen rare dingen meer, en heeft verder bij anderen bijvoorbeeld ook nooit de keuken leeggehaald. Maar toen ze wat jonger was vond ik het ivm veiligheid toch wel fijn om de keuken af te kunnen sluiten.
<<

ChiQ

Bericht 01 Dec 2013 12:47

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Laat hem gewoon even ontdekken. Dat is een belangrijke fase. Julian hangt hier in de shutters, de lamp trok hij omver, maar uiteindelijk gaat dat over. Dat is 't gewoon niet meer interessant. Ik zou er geen grondbox voor kopen, alles wat hem kan verwonden wegzetten maar verder is dit eem fase. Julian vindt t allemaal niet meer interessant. Hii zit zelfs niet aan de vaas met bloemen en water op de grond. Je kan hem in zijn stoeltje of box zetten. Dat moet je niet zien als strafmiddel maar als hulpmiddel
<<

Anoniem166

Bericht 01 Dec 2013 13:17

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Steep schreef:Verschrikkelijke fases! Ik heb m weleens de stoep willen zetten met een bordje om z'n nek: gratis mee te nemen..


Maar niet gedaan zeker, omdat hij vast niet zou blijven zitten... :wink:

Caroow, wij hebben ook een open keuken. De schoonmaakmiddelen staan inmiddels ergens anders. Dat wat in de lades zit, kan kapot, kan over de vloer, maar ik ben er wel gemakkelijk in. Als de rijst uit een pak vliegt, dan schrikt ze daar zelf ook even van. Of iets dat kapot valt, tja, dat gebeurt echt een enkele keer en dan ruim ik dat weer op.
Inmiddels gaat het echt alweer een stuk beter, je moet er doorheen.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Dec 2013 13:29

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Caroow schreef:Ik wil hem niet voor straf in de stoel of box zetten, want ik wil graag dat hij dat leuke plekken vind. Ik zet hem wel als ik ff stil wil zitten in de loopstoel, kan hij lekker racen en overal net niet bij.


Weet je dat die loopstoelen heel slecht voor de heupjes zijn?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 13:39

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Dat weet ik. Hij zit er (tot zijn grote verdriet) dan ook niet dagelijks in en nooit heel lang.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 01 Dec 2013 13:44

Re: Grondbox kopen? Twijfel

TukTuk schreef:
Caroow schreef:Ik wil hem niet voor straf in de stoel of box zetten, want ik wil graag dat hij dat leuke plekken vind. Ik zet hem wel als ik ff stil wil zitten in de loopstoel, kan hij lekker racen en overal net niet bij.


Weet je dat die loopstoelen heel slecht voor de heupjes zijn?


Julian heeft er heel veel en vaak ingezeten, nooit langer dan 20min maar 't is echt heel erg fijn als je baby zo onwijs gefrustreerd is omdat ie vanalles wil en niets kan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Dec 2013 13:46

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Sanne schreef:
Steep schreef:Verschrikkelijke fases! Ik heb m weleens de stoep willen zetten met een bordje om z'n nek: gratis mee te nemen..


Maar niet gedaan zeker, omdat hij vast niet zou blijven zitten... :wink:
.


Haha, dat ook. Denk dat mijn man er ook niet zo blij mee zou zijn. En af en toe is hij nog best lief.

Wij hebben ook een open keuken trouwens. Maar Caroow, waarom zet je m niet in het loopwagentje als je gaat koken en als hij het beu is (of na 15 min a 20min, veel langer zou ik m er niet indoen) in de box of de kinderstoel? Soms is het toch gewoon even niet anders? Hij krijgt geen trauma van huilen in de box of de kinderstoel denk ik.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Dec 2013 13:49

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ja dat kan wel hoor, maar ik dacht dat een grondbox voor hem leuker zou zijn, gewoon voor de momenten dat ik even niet 100% aandacht voor hem heb. Zo'n flexibel ding, dat hij als ik wel gewoon tijd heeft wel weer gewoon overal bij kan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem122

Bericht 01 Dec 2013 13:55

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Caroow schreef:Dat weet ik. Hij zit er (tot zijn grote verdriet) dan ook niet dagelijks in en nooit heel lang.


Ok :)
<<

Anoniem75

Bericht 01 Dec 2013 14:51

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik zou het ook niet doen. Ik heb toen alles weggezet waar hij niet aan mocht komen en op de keuken deurtjes en lade's van die beveiligings dingen geschroefd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Dec 2013 15:18

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik ben heel blij met de grondbox, maar die staat bij mij boven. Beneden zit hij gewoon in de box of hij zit in de wagenbak (op de grond) te spelen of ik zet hem in de kinderstoel als ik moet koken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Dec 2013 15:20

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Steep schreef:Ruben zette ik in zijn Eetstoel (van de ikea met gespen) en ging dan koken. Dan kreeg hij blokken. Zong ik liedjes of zat hij te knabbelen op een soepstengel. Of hij hing te gillen in zijn stoelen.. Maar ja, ik moest wel koken..

Zo deed ik het ook! Een paar houten spatels en lepels erbij en hij kon daar prima mee spelen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 01 Dec 2013 15:51

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ik zou je huis gewoon zoveel mogelijk kindveilig maken. Want geloof me: het wordt nog veel erger!
Als hij straks gaat lopen, dan kan hij bij nog veel meer dingen. Lekker alles van tafel maaien. Haha, een beetje kruipen is er nog niks bij. :razz: :cheering:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Dec 2013 17:01

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Urban Naked schreef:
Steep schreef:Ruben zette ik in zijn Eetstoel (van de ikea met gespen) en ging dan koken. Dan kreeg hij blokken. Zong ik liedjes of zat hij te knabbelen op een soepstengel. Of hij hing te gillen in zijn stoelen.. Maar ja, ik moest wel koken..

Zo deed ik het ook! Een paar houten spatels en lepels erbij en hij kon daar prima mee spelen.


Ja die waren ook altijd goed!

Nu zit hij overigens op het aanrecht en koken we 'samen'.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Dec 2013 20:19

Re: Grondbox kopen? Twijfel

Ha Steep, de mijne kijkt Brandweerman Sam en heel soms speelt hij in de keuken met een vergiet en wat spatels.
#teammaple🍁

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers