Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met werken

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 20 Mei 2021 16:45

Stoppen met werken

Op dit moment kijken mijn man en ik naar een nieuwe woning elders in het land. We hebben berekend dat we ons nieuwe huis op alleen zijn inkomen kunnen kopen en dat zijn inkomen ook voldoende is om ons te onderhouden. Wat mijn man betreft hoef ik dan ook niet meer te werken na de verhuizing. Dat betekent dus dat ik thuis kan zijn voor de kinderen, wat zeker de eerste periode na de verhuizing fijn zal zijn voor ze. Ik heb tijd voor het huishouden, kan elke avond voor het eten zorgen en daarnaast heb ik natuurlijk alle tijd voor mezelf. Zoals ik het nu voor me zie is dat echt heel relaxed, maar zie ik het niet te rooskleurig? Ik ben graag bezig, dus er is altijd wel iets dat ik kan doen. Wie werkt er ook bewust niet en hoe bevalt dat? Wat doe je zoal op een dag?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Mei 2021 16:56

Re: Stoppen met werken

Het lijkt mij vreselijk! Als E straks 5 dagen naar school gaat als ze oudste kleuter is heb ik de mogelijkheid om enkel onder schooltijd te werken. Heel fijn, lijkt me dat.
Nu is ze op vrijdag vrij en werk ik 2 hele dagen en 2 halve dagen, op de hele dagen gaat ze na school maar de BSO, heeft ze geen problemen mee en vind ze zelfs heel erg leuk dus ik voel me daar ook prima bij.

Ik werk om onder de volwassen mensen te zijn, bij te blijven met ontwikkelingen, uitdaging te hebben in m'n leven en vooral om ook gewoon mezelf te zijn.
30-04-2017
<<

Anoniem331

Bericht 20 Mei 2021 17:03

Re: Stoppen met werken

Ik verveel me dus echt te pletter momenteel met veel vrije tijd. En ben blij dat ik over een paar weken 5 dagen per week kan gaan werken.
En los daar van, je hebt vast bedacht dat je dan geen pensioen opbouwt. En dat je zeg maar niks hebt als je alleen komt te staan?
Ik zou het voor de eerste periode prima vinden, er verandert veel voor je kinderen. Daarna zou ik zelf gewoon weer willen werken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2021 17:46

Re: Stoppen met werken

Een eerlijke reactie? Ik vind het pittig.
Komt wel ook omdat ik de peutertijd als heel heftig heb ervaren. Jouw kinderen zijn al ouder natuurlijk, dat scheelt wel.

Wat ik ook lastig blijf vinden is financiële afhankelijkheid. Ik 'mag/kan' de wereld aan geld uitgeven, maakt niet uit, maar ik vind het toch lastig.

En het belangrijkste wat ik lastig vind is het gevoel van eigenwaarde. Dat is echt wel een dingetje. Voor mij in elk geval. Dit is wel iets waar ik zelf mee in de knoop zit. (hoef ik het verder niet hier over te hebben want niet mijn topic maar vond 't wel belangrijk om te benoemen).

Ik vind het ook heel fijn. Ik heb geen werkstress, ik hoef minder ballen hoog te houden. Ik bén er gewoon. Toen de peuterspeelzaal dicht ging ivm corona was ik al thuis. Geen thuiswerkstress gehad. Ik hoef niet iets te regelen met werk als hij ziek is. Ik vind het echt enorm fijn dat hij niet naar de bso hoeft na een dag school. Dat zijn voor mij allemaal punten waardoor ik het waard vind. Toch is het voor mij uiteindelijk niet dé oplossing denk ik.

Maar goed je vraag over wat je dan de hele dag doet? Dat wisselt wel per dag. Het huishouden, alle zaken omtrent de kinderen. De gehele mental load eigenlijk alleen is het dan gewoon meer mijn taak, ipv er bovenop. Daar ervaar ik dus ook geen stress aan, ik vind dat allemaal wel leuk en het is prima behapbaar. Ik doe (sinds een week 😂) de school routine (daarvoor was het hetzelfde maar drie keer per week). Verder alles met de kinderen eigenlijk. Relaxed is het alles behalve. Dat is een illusie. 😂 Maar wat ik al zei, dat zal per leeftijd verschillen. Heel soms kan ik wat voor mezelf doen, wat lezen of wat kijken. Maar dat komt niet zoveel voor. Internetten wel overigens, dat is natuurlijk ook wat voor mezelf doen en zo houd ik mezelf 'sane', niet alleen doelloos dus maar ook ergens wat inhoudelijks vandaan halen. Maar ik mis het wel hoor, echt een doel hebben. Voor mij is het dus wel duidelijk dat ik tzt weer meer wil.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je jezelf een periode geeft om te landen op de nieuwe plek. Voor jou en voor jullie kinderen. En dan kan je vanuit daar kijken naar wat je daar zou willen. Wie weet rolt er zo wel wat op je pad en anders kan je daar rustig oriënteren.

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
Let's discover the world together.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 20 Mei 2021 17:52

Re: Stoppen met werken

Ik ben de eerste 4 jaar bewust thuis geweest en heb niet gewerkt, in deze periode heb ik mij niet verveeld. Had met de kinderen genoeg om handen.
Toen de jongens eenmaal naar school gingen ben ik werk gaan doen wat prima paste tijdens de school uren. Niet het allerleukste werk maar ik ben gaan werken als huishoudelijk hulp.
Ik bracht de kinderen naar school, ging 3 a 4 uur werken en haalde de jongens weer op.
Na 1,5 jaar gingen wij verhuizen naar een heel ander deel van het land. Ik ben bewust een paar maanden thuis gebleven, deze periode verveelde ik me rot.
Na de zomervakantie ben ik weer gaan werken als huishoudelijk hulp.
Nu doe ik dat nog 4 ochtenden in de week.
De jongens worden nu ouder, mijn man is thuis aan het werk. Per 1 juni ga ik naast die adresjes weer terug de zorg in en kom ik te werken in een flexpool.

Wat ik zelf zie als een heel groot voordeel is dat de kinderen nooit naar een opvang zijn geweest. Er is altijd iemand thuis!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Mei 2021 17:57

Re: Stoppen met werken

Dit is iets dat je alleen zelf kan beslissen.
Voor mij zou het niks zijn. Ik weet gewoon dat ik er geen leukere moeder van wordt als ik 24/7 alleen moeder ben en geen andere uitdaging. Ik word er gelukkiger van als ik ook werk en daar mijn contacten heb. Ook vind ik de zo goed als financiële onafhankelijkheid toch wel heel belangrijk.

Er zijn echter genoeg moeders die juist bewust thuisblijven omdat zij daar gelukkiger van worden. Dit kun je alleen voor jezelf bepalen.
En kies je ervoor om eerst niet te werken, kun je later alsnog iets zoeken natuurlijk. Nu stoppen met werken betekent niet dat je nooit meer aan het werk kan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Mei 2021 18:20

Re: Stoppen met werken

Wat vind je leuk aan je werk, waar krijg je energie van? Kun je deze dingen ook doen als je niet meer werkt? Dat lijkt me belangrijk in de keuze.

Ik kan me niet voorstellen wat ik met zoveel vrije tijd zou moeten doen. Maar ik heb makkelijke kinderen en heb ondanks mijn fulltime baan nog steeds genoeg tijd voor mezelf.
R. 2013
D. 2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 20 Mei 2021 18:56

Re: Stoppen met werken

Op dit moment merk ik dat het werken me opbreekt. Vooral het werken van avonden en weekenden gaat me tegenstaan, ik haal er niet echt voldoening meer uit. Ik weet niet of het puur het werk zelf is of dat ik lichamelijk gewoon (weer) op ben. Liefst wil ik alle ballen hoog houden, maar als ik heel eerlijk naar mezelf ben moet ik toegeven dat dat me niet meer lukt. Ik kom moe uit mijn werk, ben dan de hele avond en de dag erna niets meer waard, moet mezelf dan weer naar mijn werk slepen en tel de dagen naar het weekend af. Op mijn vrije dagen ben ik te moe om iets te doen, wat ik ook niet echt leuk vind voor de kinderen (en zelf baal ik daar ook van natuurlijk). Wellicht is een break sowieso geen slecht idee en kan ik, mocht ik echt gillend gek worden thuis, wat ochtenden gaan werken ofzo. Wat ik fijn vind is dat het dan is omdat ik dat zelf wil en niet omdat het moet.

Popcorn, dat pensioen is wel een ding inderdaad, maar we zetten sowieso al geld opzij voor 'later' (zo heet dat potje ook haha). We hebben dus wel wat achter de hand, en dat sparen kunnen we blijven doen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 20 Mei 2021 18:57

Re: Stoppen met werken

Ik zou het niet trekken. Ik heb de vlag uitgehangen toen in weer mocht werken na mijn verlof. Ik ben meer dan alleen moeder en heb mijn werk echt nodig qua uitdaging en geprikkeld worden.

Ieder zijn eigen keuze lijkt het je wat om thuis te zijn moet je het vooral doen.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mei 2021 19:01

Re: Stoppen met werken

Vreselijk. Ik ben van begin april 2020 tot begin februari 2021 thuis geweest en als het kon had ik een groot afscheidsfeest gegeven om die periode af te sluiten. Wat een regelrechte hell is dat.

Ja misschien niet als de kinderen gewoon naar de opvang gaan. Of als ze ouder zijn naar school gaan. Maar opvang zonder KOT is niet te betalen. 😅
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 20 Mei 2021 19:17

Re: Stoppen met werken

Giselle schreef:Op dit moment merk ik dat het werken me opbreekt. Vooral het werken van avonden en weekenden gaat me tegenstaan, ik haal er niet echt voldoening meer uit. Ik weet niet of het puur het werk zelf is of dat ik lichamelijk gewoon (weer) op ben. Liefst wil ik alle ballen hoog houden, maar als ik heel eerlijk naar mezelf ben moet ik toegeven dat dat me niet meer lukt. Ik kom moe uit mijn werk, ben dan de hele avond en de dag erna niets meer waard, moet mezelf dan weer naar mijn werk slepen en tel de dagen naar het weekend af. Op mijn vrije dagen ben ik te moe om iets te doen, wat ik ook niet echt leuk vind voor de kinderen (en zelf baal ik daar ook van natuurlijk). Wellicht is een break sowieso geen slecht idee en kan ik, mocht ik echt gillend gek worden thuis, wat ochtenden gaan werken ofzo. Wat ik fijn vind is dat het dan is omdat ik dat zelf wil en niet omdat het moet.

Popcorn, dat pensioen is wel een ding inderdaad, maar we zetten sowieso al geld opzij voor 'later' (zo heet dat potje ook haha). We hebben dus wel wat achter de hand, en dat sparen kunnen we blijven doen.

Dan is een break misschien wel fijn ja. Als je werken nu al veel vindt en dan nog gaat verhuizen, zou ik denk ik rustig aan doen en jezelf de tijd gunnen er verder over na te denken als je je tzt op de nieuwe plek weer fijner voelt. Niet direct werk zoeken maar er in je hoofd ook niet een definitieve beslissing over willen/moeten maken.

Ik heb ook wel tijden gedacht dat ik nooit veel zou kunnen of willen werken zonder dat het grote impact op de rest van m'n leven heeft. Moe, gestrest door wat ik er allemaal naast moest, idd op vrije dagen niks leuks kunnen doen. Ik dacht een tijd dat dat het nou eenmaal voor mij is als ik werk. Dat blijkt niet zo te zijn. Als ik me beter voel zoals nu, merk ik dat ik naast en juist ook door werk wel energie (over) heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mei 2021 19:24

Re: Stoppen met werken

Ik kan me in jouw geval inderdaad wel goed voorstellen dat iets van een break wel welkom kan zijn. Als jij je daar goed bij voelt, dan zou ik het zeker overwegen. Bovendien denk ik dat wij allemaal onze eigen ervaringen kunnen delen (de één lijkt het verschrikkelijk, de ander fijn) maar uiteindelijk zal je het zelf moeten ervaren of het je de rust of juist meer onrust geeft.

Laat ik het zo zeggen:ik zou het in jullie situatie helemaal niet gek vinden als je eerst even rustig de verhuizing af wacht en dan gaat kijken naar wat je zou willen.

Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat je voor je gevoel sneller mensen leert kennen als je wel gaat werken.
Let's discover the world together.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 21 Mei 2021 08:48

Re: Stoppen met werken

Dan zou ik gewoon een pauze nemen tot je helemaal gesetteld bent. Maar wil je in jouw nieuwe omgeving nieuwe mensen leren kennen, dan zou ik wel iets van werk zoeken, vrijwilligerswerk of een hobby. Anders kan het heel eenzaam worden
<<

Brooke

Bericht 21 Mei 2021 09:31

Re: Stoppen met werken

Toetie schreef:Dan zou ik gewoon een pauze nemen tot je helemaal gesetteld bent. Maar wil je in jouw nieuwe omgeving nieuwe mensen leren kennen, dan zou ik wel iets van werk zoeken, vrijwilligerswerk of een hobby. Anders kan het heel eenzaam worden


Precies dit wilde ik ook gaan typen. Ik zou voor nu een pauze inlassen als het je zwaar valt om het werken. Als het financieel toch geen probleem is.. Voor nu lijkt me dat ook goed om te doen zo aan aan je verhaal te merken, je zit je er echt doorheen en je wilt natuurlijk sowieso geen burn-out krijgen/ zwaar overspannen raken. En nu jullie toch ook willen verhuizen, lijkt het me voor nu wel een goed moment. Je kan als je wat meer rust in je lijf en je leven ervaart, altijd weer kijken wat je wilt gaan doen en je merkt vanzelf wel hoe je je leven weer wilt inrichten.

Ik zou zelf nooit helemaal en dus voor altijd stoppen met werken, of een aantal jaar lang. Dat zou voor mij niet weggelegd zijn. In het begin is dat fijn en relaxed maar na een poos zou ik me toch opgesloten voelen tussen de vier muren en ik zou me denk ik wel eenzaam voelen dwz, dat je toch veel minder volwassenpraat om je heen zal hebben. Het nieuwe is ervan af en het thuis zijn wordt zo gewoon. Maar als ik echt geen werk meer zou hebben en de kinderen zitten toch op school, zou ik wel iets als vrijwilligerswerk gaan doen, voor je eigen gevoel dat je toch nuttig bezig bent en je gevoel van eigenwaarde en dat je toch dus niet helemaal stil zit, week in en week uit. Desnoods zou ik bijv. mee helpen op school van de kinderen met activiteiten, zodat je toch bezig blijft. Maar thuis, alleen maar moeder en partner zijn, zou niets voor mij zijn.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 22 Mei 2021 05:53

Re: Stoppen met werken

Bedankt voor het meedenken! Ik had zelf inderdaad ook bedacht om me eventueel op school aan te melden om daar te helpen, maar ik ben snel overprikkeld en trek meerdere kinderen (van een ander) om me heen erg slecht, dus dat werkt dan averechts. Misschien kan ik wel ‘maatje’ worden ofzo, dat lijkt me wel dankbaar werk!

De eerste periode na de verhuizing zal ik wel thuis blijven, even tijd nemen om te acclimatiseren. De tijd zal leren of ik uiteindelijk wel of geen behoefte (of energie) heb om (al dan niet betaald) te gaan werken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 22 Mei 2021 06:34

Re: Stoppen met werken

Ik werk niet tot de jongste naar school gaat en ik vind het heerlijk. In de ochtend geen gestress om de oudste 2 op school te krijgen en ook geen gedoe rondom oppas regelen. Thuis is bij ons genoeg te doen, behalve de 2 jongste kinderen en het huishouden hebben we ook dieren en een tuin wat de enige aandacht nodig heeft. Ik geniet er nog steeds elke dag van en ik merk ook dat de kinderen het heel fijn vinden dat er iemand van de ouders thuis is. Mijn man werkt ook heel onregelmatig dus hij is nooit een dag van 8 tot 5 weg.

Als de kinderen uiteindelijk allemaal naar school gaan, ga ik wel weer terug beginnen met werken.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem310

Bericht 22 Mei 2021 18:50

Re: Stoppen met werken

Het klinkt meer alsof je je werk niet meer zo leuk vindt en dat je er geen energie meer uithaalt.

Een logische stap lijkt me om dit eerst eens rustig te onderzoeken. Is er iets veranderd op je werk? Vond je het een paar jaar geleden wel leuk en hoe kwam dat dan? Zijn er gebieden in je werkveld waar je wel energie en plezier uithaalt?

Wellicht kun je ergens anders gaan werken waar je beter op je plek zit? Of een functie zoeken waar je regelmatige uren kunt maken?

Je kunt ook onderzoeken waarom je energieniveau zo laag ligt. Hoe is de verdeling bij jullie thuis? Kan je man wellicht meer taken en zorg thuis oppakken, zodat jij meer energie overhoudt? Kan hij (tijdelijk?) minder werken door bijvoorbeeld ouderschapsverlof aan te vragen, zodat hij jou thuis wat kan ontlasten?

Stoppen met werken vind ik erg drastisch. Daar zou ik niet snel voor kiezen. Voor je man is het makkelijk om te zeggen dat jij wel kunt stoppen, maar jij bent degene die financieel afhankelijk wordt en alles thuis mag gaan opknappen.

Is dat echt wat je wil?
<<

Anoniem307

Bericht 22 Mei 2021 21:23

Re: Stoppen met werken

Mijn man kan mij financieel onderhouden. Hij zei, stop met werken en zorg voor ons. Toen ik zei dat ik het overwoog kwam hij ervan terug. Ik heb mijn baan nodig om mijn gelukkige ik te zijn. Dat zag mijn man ook in. Ik zou het niet kunnen. Fulltime zorgen voor mijn gezin. Maar als het gelukkig maakt, waarom niet?
<<

Anoniem310

Bericht 23 Mei 2021 07:13

Re: Stoppen met werken

Ik kan mijn man financieel onderhouden, toch zou ik niet snel tegen mijn man zeggen: stop met werken en zorg voor ons.

Ik vind het nogal wat om dat tegen een volwassen persoon te zeggen. Het gaat immers niet alleen om nu, maar ook om de toekomst. Samen sta je sterker.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 23 Mei 2021 08:07

Re: Stoppen met werken

Als het financieel kan zou ik het doen. Je kan altijd weer opzoek naar werk binnen de schooltijden van je kinderen of met regelmatige tijden als het thuis zijn je toch niet bevalt.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Mei 2021 13:22

Re: Stoppen met werken

Eloise, zoals jij het schetst zit het natuurlijk niet. Ik ben geen onderdanige vrouw die gehoorzaam alles doet wat haar man haar opdraagt. Dat ik eventueel zou stoppen met werken gaat in onderling overleg, daar gaan gesprekken aan vooraf en ik kan eerlijk zeggen hoe ik me erbij voel, mijn man kan onderbouwen waarom ik wat hem betreft niet hoef te werken. Het is een optie, het is niet dat ik per se niet meer wil werken, maar de mogelijkheid om thuis bij de kinderen te zijn is er en dat is voor de kinderen natuurlijk fijn. Zeker als we naar een andere woonplaats verhuizen kan ik me voorstellen dat het belangrijk is dat ik ze uit school kan halen en dat we tijd hebben om te wennen aan het nieuwe huis, de nieuwe woonplaats, de nieuwe school etc. Als we eenmaal gesetteld zijn kan ik altijd nog werk zoeken als ik daar behoefte aan heb.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mei 2021 13:50

Re: Stoppen met werken

Ik vind het óók sterk als je gewoon samen naar de gezinssituatie kunt kijken en die beslissing kunt maken. En wat je zegt, het hoeft niet (mag wel/hoeft niet) voor altijd.

Maar volg vooral je eigen gevoel hierin, los van wat anderen zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem310

Bericht 23 Mei 2021 14:26

Re: Stoppen met werken

Ik zeg nergens dat je een onderdanige vrouw bent.

Ik raad je alleen aan om er goed over na te denken en geen overhaaste beslissingen te nemen.
Zoals ik je bericht lees hebben jullie dat huis nog niet gekocht, toch? Dus of jullie gaan verhuizen is nog niet zeker, waarom dan nu al stoppen?

Voor de rest valt het me op dat wanneer je als vrouw veel verdient het nooit als serieuze optie wordt gezien dat de man stopt met werken. Ik heb dat in elk geval nog nooit gehoord, dus het is toch wel een traditioneel man-vrouw ding.

Als ik tegen mijn man zou zeggen dat hij wel kan stoppen met werken, dan zou hij me raar aankijken, denk ik, haha! Terwijl ik toch echt genoeg verdien om ons gezin te onderhouden.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Mei 2021 14:47

Re: Stoppen met werken

Ik zeg nergens dat ik nu al wil stoppen, toch? Het staat zelfs letterlijk in de OP dat het na de verhuizing zou zijn. Mijn huidige baan breekt me op, het is alleen maar onregelmatig en ik merk steeds meer dat ik behoefte heb om 's avonds en in het weekend thuis te zijn en dat mijn kinderen behoefte hebben aan hun moeder. Aan de hand daarvan heb ik een gesprek gehad met mijn man en die gaf aan dat ik helemaal niet hoef te werken als ik dat niet wil of aankan. Plus alle punten die ik al genoemd heb in voorgaande post(s). Waarschijnlijk zou mijn man trouwens ook stoppen met werken als ik genoeg zou verdienen om het gezin te onderhouden, hij vindt het heerlijk om thuis te zijn met de kinderen, het huis een beetje te onderhouden en te kokkerellen. Nu is hij degene die prima verdient en kan ik (de eerste periode na de verhuizing) thuis blijven als ik dat wil.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 23 Mei 2021 14:47

Re: Stoppen met werken

Oh ja en dat we gaan verhuizen is wel zeker, alleen we weten nog niet waarheen en wanneer.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers