Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding

<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 17 Mei 2021 20:14

Re: Flesvoeding

Begrijp ik. Ik ben zelf met mijn zoontje naar de osteopaat geweest en heb er wel wat aan gehad. Maar dat is ieder persoonlijk natuurlijk.

Ik vind het zo vervelend voor jou en jullie meisje dat ze zo’n last heeft van haar buikje. Het hoort er deels misschien wel “gewoon” bij, maar het maakt je zo machteloos.
Laatst gewijzigd door Hugo op 17 Mei 2021 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem325

Bericht 17 Mei 2021 20:17

Re: Flesvoeding

Hugo schreef:Begrijp ik. Ik ben zelf met naar de osteopaat geweest en heb er wel wat aan gehad. Maar dat is ieder persoonlijk natuurlijk.

Ik vind het zo vervelend voor jou en jullie meisje dat ze zo’n last heeft van haar buikje. Het hoort er deels misschien wel “gewoon” bij, maar het maakt je zo machteloos.


Ja dat laatste is het precies. En als niks helpt dan dealen we ermee en probeer ik het haar door veel knuffelen en troosten zo fijn mogelijk te maken en hopen we dat het uiteindelijk minder wordt, maar ik wil wel van alles geprobeerd hebben.

Buiten haar buikje doet ze het super goed gelukkig, daarom wil ik haar zo graag helpen.
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 17 Mei 2021 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mei 2021 20:23

Re: Flesvoeding

Knuffel voor jou Auxo. Het klinkt zo rot en zwaar voor jou en zielig voor je meisje. 😘
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 17 Mei 2021 20:30

Re: Flesvoeding

Marin schreef:Knuffel voor jou Auxo. Het klinkt zo rot en zwaar voor jou en zielig voor je meisje. 😘


Ja het is echt sneu. En het is echt niet heel de dag, ze ligt nu bijvoorbeeld lekker te slapen. Maar dan ineens uit het niks betrekt dat gezichtje, begint ze te stekken, scheetjes te laten en ontroostbaar te huilen.😞
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 17 Mei 2021 21:16

Re: Flesvoeding

Auxo, wil je even zijn naam uit mijn berichtje halen? Foutje van mij.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem325

Bericht 17 Mei 2021 21:32

Re: Flesvoeding

Meteen gedaan, sorry niet op gelet.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 17 Mei 2021 21:37

Re: Flesvoeding

Geen sorry joh, de fout lag bij mij!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Mei 2021 13:45

Re: Flesvoeding

Hier ook 2x bij de osteopaat geweest ivm reflux. En dat icm medicatie heeft erg goed geholpen. Ook voor zijn voorkeurshouding geweest toen. Kost inderdaad wel wat maar was het zeker waard vond ik.

Maar zo machteloos hè als je zo weinig verder kunt doen eigenlijk.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 894

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 18 Mei 2021 14:28

Re: Flesvoeding

Bij mij wordt de osteopaat trouwens voor een groot deel vergoed. Daar zou je ook nog even naar kunnen kijken Auxo.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem325

Bericht 18 Mei 2021 14:36

Re: Flesvoeding

Ik zal het eens opzoeken in mijn polis en dan even kijken of ik er iets mee ga doen, mochten we denken dat het nodig is.
<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 12:24

Re: Flesvoeding

Wij zijn nu 2 dagen overgestapt, maar ze lijkt alleen maar oncomfortabeler te worden. Heel erg onrustig met haar hele lijfje, meer huilen, als ze op haar rug in bed ligt maakt ze enge geluidjes en regelmatig moet ze dan later ook spugen (moet ze sowieso meer heb ik het idee), slaapt slechter. Ze drinkt het verder wel goed.

Ik weet dat jullie geen CB of (jeugd)verpleegkundigen zijn, maar aangezien ik het CB niet te pakken krijg ben ik benieuwd of dit erbij kan horen, bij het overstappen of dat we beter terug zouden kunnen naar het oude? Ik zou eventueel de huisarts kunnen bellen maar geen idee of zij hier iets van weten?

Ik weet trouwens dat ze adviseren 2 weken te proberen, dat is mijn vraag dus niet. Ik wil graag weten of het kan dat het eerst erger wordt voor we verbetering kunnen zien?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mei 2021 12:45

Re: Flesvoeding

Auxo schreef:Wij zijn nu 2 dagen overgestapt, maar ze lijkt alleen maar oncomfortabeler te worden. Heel erg onrustig met haar hele lijfje, meer huilen, als ze op haar rug in bed ligt maakt ze enge geluidjes en regelmatig moet ze dan later ook spugen (moet ze sowieso meer heb ik het idee), slaapt slechter. Ze drinkt het verder wel goed.

Ik weet dat jullie geen CB of (jeugd)verpleegkundigen zijn, maar aangezien ik het CB niet te pakken krijg ben ik benieuwd of dit erbij kan horen, bij het overstappen of dat we beter terug zouden kunnen naar het oude? Ik zou eventueel de huisarts kunnen bellen maar geen idee of zij hier iets van weten?

Ik weet trouwens dat ze adviseren 2 weken te proberen, dat is mijn vraag dus niet. Ik wil graag weten of het kan dat het eerst erger wordt voor we verbetering kunnen zien?


Ik zou toch afwachten wat ze bij het CB zeggen denk ik. Bij L. zorgde Omneo direct voor rust in combinatie met Infacol al weet ik van het laatste niet of het nou echt hielp of niet.
<<

Anoniem308

Bericht 19 Mei 2021 12:54

Re: Flesvoeding

Auxo dit klinkt als reflux? Heb je de huisarts hier al voor gebeld? Het CB is naar mijn mening niet altijd de aangewezen instantie om dit soort dingen mee te bespreken juist een arts laten checken is fijn.

Voor de rest kreeg mijn zoon ook veel last van die voeding daarom ben ik binnen 48 uur weer terug gegaan toen.
<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 13:03

Re: Flesvoeding

We zijn vorige week bij de HAP geweest die haar gecheckt heeft en zij had het wel over reflux maar dat ze daar niet echt in geloofde of zo? Van haar uit met het CB overlegd voor de andere voeding, omdat die huisarts zeker wist dat het haar darmpjes waren waar ze zoveel last van had.

Ik weet het even niet. Wil haar zo graag helpen maar ze zeggen overal wat anders. Misschien inderdaad een mijn eigen huisarts bellen.
<<

Anoniem308

Bericht 19 Mei 2021 13:31

Re: Flesvoeding

Ze geloofde niet in reflux? Wat een gekke uitspraak. Alle kleine baby’s hebben wel wat refluxklachten. Hikken na een fles, krampjes, wat teruggeven etc. Misschien bedoelde ze dat. Maar uren huilen tot krijsen waarbij je zeker weet dat het haar buikje is, is niet normaal.

Zeker een afspraak maken!
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mei 2021 13:48

Re: Flesvoeding

Misschien dat ze bedoelde dat ze op basis van de klachten die Auxo beschreef, er niet in geloofde dat het reflux kon zijn?
Op basis van puur en alleen de krampjes zou ik ook niet direct aan reflux denken. De refluxgerelateerde klachten zijn pas met de nieuwe voeding op komen zetten, toch? Misschien is die voeding dunner waardoor het sneller omhoog komt dan de andere voeding.

De andere kant is wel dat ik het idee heb dat 80-90% van de baby's die in coronatijd geboren zijn, refluxgerelateerde klachten hebben. Ik zou wel eens benieuwd zijn naar een officieel onderzoek daarnaar. Vrijwel iedere baby die het afgelopen halfjaar bij ons nieuw binnen gekomen is, heeft refluxklachten. Dus dat het reflux zou zijn, lijkt me ook niet eens heel onmogelijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mei 2021 13:54

Re: Flesvoeding

Wat gek Rixt! Hoezo zou dat verband met elkaar houden? Ik herken het in ieder geval niet uit mijn omgeving. Geen ervaring Burn. Is ze elke keer onrustig na een voeding? Heel de dag huilerig? Of alleen in de avond?
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mei 2021 13:58

Re: Flesvoeding

Ik heb ook geen idee hoe dat verband met elkaar zou kunnen hebben hoor! Maar alle baby's spugen natuurlijk wel eens, dat zeker. Maar nu lijken vrijwel alle baby's die we krijgen ook echt allemaal reflux te hebben, dus echt veel spugen, het ongemak en de pijn ervan. Ik vind het wel heel bijzonder.
<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 14:30

Re: Flesvoeding

‘Het kan reflux zijn, maar ik geloof daar niet zo in. Het maag/darmstelsel is bij die kleintjes nog niet af, daar moeten ze even doorheen’.
Zoiets maakte ze ervan. Maar ze gaf wel aan dat de klachten daar vandaan kwamen, van maag en/of darmen. We moesten het even aankijken en zouden eventueel voeding aan kunnen passen. Hebben we allebei gedaan, maar nu merk ik dus weer andere dingen waar ik vragen over heb en ik kan niemand bereiken, ook de huisarts niet, die zijn er vandaag niet.. Dus vandaar dat ik me afvroeg of het íemand bekend voorkomt, dat het na wisseling van voeding eerst erger kan worden voor het beter wordt.

Rixt, deze voeding is juist wat dikker, dus dan zou je toch zeggen dat er minder reflux klachten moeten zijn. Het liggen op de rug wat ze minder fijn vindt nu en daar enge geluidjes bij maken is wel sinds de nieuwe voeding, daarom neig ik nu ook naar terug gaan en hopen dat de krampjes op de piek zitten en snel minder worden.

Lot, ik neem aan dat je mij bedoelt? :wink: Ze is tijdens en na de voeding onrustig. Eind van de dag iets meer dan vroeg op de dag (misschien omdat de darmpjes dan voller zitten?) Tijdens met drinken, maar ook als ik haar wil laten boeren. Na het drinken ook een poosje, moet haar echt ruime tijd rechtop houden. Na een tijd ontspant ze en valt ze meestal lekker in slaap. Alleen nu dus sinds een paar dagen (sinds de nieuwe voeding) slaapt ze minder goed op haar rug, terwijl ze dat altijd gewoon deed in de nacht ook, ook met krampjes. Ze ligt nu bijvoorbeeld op haar buikje tegen me aan en dan slaapt ze heerlijk. Maar ik durf dat niet in bed.
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mei 2021 14:33

Re: Flesvoeding

Het is dat rugligging de meest veilige houding is ivm wiegendood, maar ik heb wel eens gelezen dat dat ook de meest tegennatuurlijke houding is voor een baby. Als ze op haar buikje lekker bij jou slaapt, zou je het dan aandurven om haar ook eens op haar buikje zelf in de box/wieg/cosleeper/bedje te laten slapen?
<<

Anoniem325

Bericht 19 Mei 2021 14:35

Re: Flesvoeding

In bed vind ik dat wel een beetje eng. Zeker voor de nacht. Zou het eens kunnen proberen overdag als ik er de hele tijd bij kan zijn.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mei 2021 14:36

Re: Flesvoeding

Ik herken het niet van Omneo iig maar jullie gebruiken nu voeding van Kruidvat toch? Wellicht zit daar toch verschil in? Omneo was hier direct meer rust en minder krijsen.

Wat bijzonder Rixt! Waar het hem dan in zit?
<<

Anoniem303

Bericht 19 Mei 2021 14:36

Re: Flesvoeding

Snap ik hoor, dat je het eng vindt!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 19 Mei 2021 14:39

Re: Flesvoeding

Auxo, het klinkt voor mij wel herkenbaar. Mijn zoon was ook heel onrustig, eigenlijk altijd huilen en bewegen/draaien als hij wakker was. Hij wilde ook helemaal niet meer in slaap vallen. Wij hebben ook even JBPM gebruikt om de voeding te verdikken, maar hielp niets. Het viel juist heel zwaar op de maag. Ik denk dat je er eigenlijk gewoon doorheen moet (makkelijk gezegd, I know), Bij mijn zoon werd vanaf 10 weken rustiger. En heb hem tot die tijd eigenlijk de hele dag gedragen in de draagzak, daar werd hij rustig van en was de enige manier om hem te laten slapen.
03/2019
11/2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Mei 2021 14:44

Re: Flesvoeding

Wat sneu Auxo ik zou ook de huisarts bellen!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers