Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Mei 2021 19:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dat was bij mij ook zo, mijn man mocht trouwens wel mee. Ik had een gynaecoloog die heel goed kon uitleggen hoe het in zijn werk zou gaan. Ook de voor- en nadelen van inleiden kon hij goed vertellen. Ik mocht een keuze maken of de volgende dag inleiden of toch nog wachten. Maar mijn gesprek was omdat de kleine man het nog veel te goed had en ik bijna 42 weken was, ik denk dat het gesprek dan wel iets anders is

Zou nogmaals vragen of je man echt niet mee mag, het is zoveel fijner om zulke dingen samen te doen!
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Mei 2021 19:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Oh die lijkt me ook leuk voor ze Teun! Vind het eerlijk gezegd nog wel leuk om een beetje kiddie producten te hebben in de badkamer 😬
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Mei 2021 19:44

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja, dat is ook leuk Zora! Wij hebben van dat doucheschuim/foam voor de meiden. Shampoo heb ik geen kinderspul voor hun krullen.
⁠♡♡♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mei 2021 20:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bloom schreef:Ik heb donderdag een afspraak bij de gynaecoloog voor het inleiden.
Wat kan ik verwachten van dit gesprek? Mijn man mag overigens niet mee 🙄

bij mij werd er een datum geprikt afspraak maken voor de corona test. Ze legde uit wat er ging gebeuren met de inleiding. Ik moest op de dag ervoor om 18u bellen om te vragen hoe laat ik moest komen. om 20u moest ik me melden. Kreeg een ctg en daarna een ballonkather . Dat werd allemaal uitgelegd tijdens dat gesprek.

Mijn man mocht ook niet mee . Oh ik kreeg ook nog een laatste echo
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Mei 2021 20:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Oké thanks! Ben heel benieuwd. De verloskundige gaf aan dat de afspraak in week 39 gepland zou worden, nu is het dus met 38 weken en staat erbij semi-spoed. Ik vind het dus opeens rete spannend.
Ik heb twee keer gevraagd of man mee mocht,
Maar hij mag alleen aansluiten middels videobellen. Helaas!

Ben heel benieuwd dan donderdag. Komt het toch opeens dichtbij 😱
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Mei 2021 20:22

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Spannend Bloom! En mooie termijn heb je toch al gehaald. Bijna 38 al!
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Mei 2021 07:43

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Succes met het gesprek donderdag, Bloom.

Zora, ik heb douchegel/shampoo van Fa voor de kinderen, ook iets met piraten en prinsessen denk ik. Hun haren ruiken heerlijk, zo fijn!
2012 & 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Mei 2021 09:45

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bij de oudste gebruikte ik ook Naïf, bij de jongste was dat toch minder.
Inmiddels hebben we hier ook van die Paw Patrol of prinsessenshampoo oid. Haren van de oudste ruiken altijd lekker fris, van de jongste toch net anders. Maar die zit ook regelmatig met haar handen aan haar haar, dan krijg je er gewoon meer geurtjes in.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 15:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ff een vraag mbt oefenhapjes.

L. Is nu 4 maanden en krijgt nu oefenhapjes naar behoefte. S morgens fruit en s avonds groente. Hij vindt het erg lekker en eet zo een half potje per keer.

Merkten jullie bij jullie kinderen iets aan de ontlasting? Meer moeite bijvoorbeeld met poepen? Of andere structuur?

Zijn jullie gestart met 4 of 6 maanden?

Mijn schoonouders passen op en hebben nogal een obsessie met zijn ontlasting 😆. We zijn zaterdag begonnen met hapjes en blijkbaar kostte het poepen hem vandaag veel moeite en was de structuur ook anders en overstrekte hij zich.

Ik maak me er niet zo druk om. Baby’s zijn net mensen en mijn poep patroon is ook niet elke dag hetzelfde 🤣. Maar ben wel even benieuwd of jullie iets merkten bij je kind nadat de begonnen met hapjes?
Laatst gewijzigd door Fantine op 18 Mei 2021 15:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 15:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja dat doet zeker wat met poepen. Andere structuur en kleur ja! Maar ik las dat L z'n poep al groen was haha. Zal misschien best veranderen nu ja. En grote kans dat ie er een beetje van opstipeert. Die darmen weten niet wat hen overkomt joh. Voor 't eerst vast voedsel!
Eventueel als je twijfelt kan je de hoeveelheid verminderen of maar eentje (dus of fruit of groenten) per dag geven. Bij dat laatste kan je ook wat makkelijker pin pointen of ie van iets last heeft of niet. En misschien niet elke dag. Nu ik er over nadenk vind ik het wel wat veel klinken in één keer.

Wii zijn beide keren met 4 maanden begonnen. Bij zoontje kan ik het me niet herinneren maar bij dochtertje gaven we 't zeker niet elke dag, maar meer omdat het er bij in schoot. 😂 En eerste maand alleen groenten, om voorzichtig te wennen en daarna pas fruit (omdat ze die smaak vaak sowieso wel lekker vinden.)
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 15:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik wilde het even aankijken. Het kan ik ook toevallig zijn toch?

Gaven jullie langdurig hetzelfde? Wij hebben nu wortel, pompen, appel en peer gegeven.

Wellicht iets te enthousiast? 😆 hij at iig alles met veel smaak op haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 15:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja 'ze' zeggen dat 't 't beste is om paar dagen achter elkaar 't zelfde te geven om rustig te wennen aan de smaak.

Kan toeval zijn hoor maar ik zou het helemaal niet gek vinden als z'n ontlasting door de vaste voeding verandert, en ook niet erg. Dat lijkt mij normaal.

Maar als ik 't zo lees zou ik wel even bij één of twee smaken houden, voor de rust van z'n darmpjes.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 15:38

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

T wennen aan de smaak maak ik me niet zo druk om eigenlijk. Daar zit het hem niet in denk ik. Hij lijkt er makkelijk mee om te gaan.

Wij maken ons nooit zo druk om zijn ontlasting. De ene keer kost het hem wat meer moeite dan de andere keer. Dus ik was even benieuwd hoe dit bij andere baby’s ging na het introduceren van bijvoeding.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 18 Mei 2021 16:02

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Het is geheel normaal dat zijn ontlasting wat steviger is door de hapjes, zolang hij er geen last van heeft prima toch.

Mijn dochter is 8,5 maand en we zijn bij haar, en de andere drie trouwens ook, begonnen bij 6 maanden. Zij krijgt niks gepureerd en krijgt ook nog niet zoveel binnen, dus haar poepluiers zijn nog altijd dunnig.
Ze krijgt bijna alles wat wij ook eten en heeft nooit ergens last van qua krampen, wennen aan een smaak of bewust 2 dagen achter elkaar hetzelfde hebben we ook nog nooit gedaan eigenlijk.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mei 2021 16:10

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hier ook hoor Fantine, heeft ook wel 1,5 week geduurd voordat het weer wat normaal was. Voornamelijk dochter had er 'last' van.
Wij zijn begonnen met 5 maanden (gecorrigeerd 4, op advies van cb).
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 16:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hij leek er nu meer last van te hebben vandaag. Overstrekken en gillen en hij spuugt zuur. Ik wil het eigenlijk gewoon even aankijken. Hij heeft weleens vaker een moeizame dag. Baby’s zijn net mensen 😆.

Mijn schoonouders willen nu direct stoppen met fruit geven (zij geven hem het fruit s morgens) en dan alleen groente de komende 2 weken. Ik vind niet dat dit direct na 1 moeizame dag hoeft.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 16:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dee schreef:Hier ook hoor Fantine, heeft ook wel 1,5 week geduurd voordat het weer wat normaal was. Voornamelijk dochter had er 'last' van.
Wij zijn begonnen met 5 maanden (gecorrigeerd 4, op advies van cb).


Jullie geven ook groente en fruit op 1 dag toch? Wat voor last had ze? Zijn jullie gewoon doorgegaan met geven?
<<

Anoniem308

Bericht 18 Mei 2021 16:12

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb wel echt een beetje een schema aangehouden. Als je echt net begint is het advies ook een paar hapjes en dan rustig opbouwen tot een half potje ofzo. Ik vind die 4 maanden potjes al best flink als ze die in een keer opeten. Dus zou lekker nog even een halve geven. Z’n darmen moeten nog rijpen.

Edit ik zie dat hij overstrekte en spuugt. Rustig opbouwen zou ik vooral doen. Paar hapjes en dan klaar.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 16:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

AMM schreef:Ik heb wel echt een beetje een schema aangehouden. Als je echt net begint is het advies ook een paar hapjes en dan rustig opbouwen tot een half potje ofzo. Ik vind die 4 maanden potjes al best flink als ze die in een keer opeten. Dus zou lekker nog even een halve geven. Z’n darmen moeten nog rijpen.


Hij krijgt geen heel potje per keer hoor. Een halve ongeveer.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 16:15

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

AMM schreef:Ik heb wel echt een beetje een schema aangehouden. Als je echt net begint is het advies ook een paar hapjes en dan rustig opbouwen tot een half potje ofzo. Ik vind die 4 maanden potjes al best flink als ze die in een keer opeten. Dus zou lekker nog even een halve geven. Z’n darmen moeten nog rijpen.

Edit ik zie dat hij overstrekte en spuugt. Rustig opbouwen zou ik vooral doen. Paar hapjes en dan klaar.


Overstekken en spugen doet hij weleens vaker. Soms heeft hij van die dagen. Ook gewoon bij flesvoeding. Ook vaak genoeg dagen dat hij niet spuugt of overstrekt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 16:18

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Je voelt natuurlijk zelf het beste aan hoe hij reageert op dingen dus als jij het liever zus of zo hebt, dan kan je dat gerust tegen je schoonouders zeggen. Al denk ik wel dat ze het goed bedoelen.
Ik vind het zelf allemaal best veel verschillende dingen klinken achter elkaar, een beetje een cocktail in z'n buikje. Als je graag zowel fruit als groenten wilt blijven geven zou ik het voor nu even één soort fruit en één soort groenten kiezen en daar even een weekje hetzelfde geven en dan halve potjes per keer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mei 2021 16:28

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Fantine schreef:
Dee schreef:Hier ook hoor Fantine, heeft ook wel 1,5 week geduurd voordat het weer wat normaal was. Voornamelijk dochter had er 'last' van.
Wij zijn begonnen met 5 maanden (gecorrigeerd 4, op advies van cb).


Jullie geven ook groente en fruit op 1 dag toch? Wat voor last had ze? Zijn jullie gewoon doorgegaan met geven?


Ja klopt. Nu komt fruit er niet altijd van, maar avond eigenlijk altijd wel. En we zijn gewoon doorgegaan, de ontlasting ging wel en het is toch een kwestie van wennen. Nu is alles weer normaal. R en T hadden er verder ook niet zichtbaar last ofzo, alleen het poepen ging wat lastiger.
Ze delen overigens een potje (en zelfgemaakte prakjes krijgen ze totdat ze zelf aangeven geen zin meer te hebben. Komt denk ik neer op iets meer dan een half potje pp). T. is de grote kliko hier, die kan blijven eten. Daarin temperen we hem wel wat. Maar wat ik zeg; hij had er nauwelijks last van.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 18 Mei 2021 16:30

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ze bedoelen het idd goed en ze mogen er zeker wat van vinden. Maar ik merk bij hun een enorme obsessie met zijn ontlasting sinds zijn geboorte waardoor het fijn is om anderen hun ervaringen te lezen. Het grote onderwerp van gesprek bij ze is L zijn poep. Terwijl hij naar mijn mening gewoon normaal poept met soms een moeizame dag 😆. En soms spuugt hij een dag veel en zuur en vaak zat niet. Valt geen pijl op te trekken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Mei 2021 16:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Oh ja daar zou ik me ook niet zo druk om maken idd. Grappig, of nou ja, beetje irritant ook wel, dat het hen zo bezig houdt.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Mei 2021 16:33

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik vind het ook wel als een beetje veel klinken, ondanks dat hij er niet meteen negatief op reageert. Ik kan me goed voorstellen dat je na de moeilijke tijd die je hebt gehad een beetje een aversie hebt gekregen van dingen volgens ‘het’ boekje doen maar sommige adviezen kunnen natuurlijk best handig zijn om een beetje als leidraad te geven. En je hoeft ook niet iemand te zijn die zich er ‘druk’ om maakt als je dat doet :) ik zeg dat er even bij omdat ik je dat zo vaak zie benoemen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers