Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel mag een baby drinken?

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Dec 2013 16:38

Hoeveel mag een baby drinken?

R. drinkt nu 3 a 4 flessen per dag. De laatste dagen gaan 3 x 180+6 enorm goed!

Voor de smaak geef ik bij de boterham en het tussendoortje water of groene thee. Maar nu is ze zo dol op water en thee, dat ze begint te stuiteren en boos word als het op is! Ze drinkt zo 100 ml water of thee als ik haar haar gang laat gaan. Ze vind het echt heerlijk!

Maar hoeveel mag ze eigenlijk drinken? Wordt het niet teveel als ik haar naast het brood, fruit, groente en 3 flessen ook nog zoveel water/thee laat drinken?

Ze is nu 7 maanden.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 01 Dec 2013 17:09

Re: Hoeveel mag een baby drinken?

Een gezond kind heeft 100 ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig per 24 uur.Bijvoorbeeld: je baby weegt 7 kilo. Dan heeft het 7 x 100 is 700 ml vocht nodig per dag. Voor opvolgmelk geldt een minimum van een halve liter per dag, zodat je kleine voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Voor een kind van acht maanden is dat 600 ml per dag. Ook in deze leeftijd drinkt niet elke baby dezelfde hoeveelheid. Laat je kind voldoende drinken, maar let op dat het ook niet te veel drinkt. Dit kan de eetlust verminderen. Geef ook niet te veel melk, maar houd je aan de aanbevolen hoeveelheid.

Dus volgens mij wat jij nu aan haar geeft zit je aardig goed qua hoeveelheden.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Dec 2013 17:24

Re: Hoeveel mag een baby drinken?

Bedankt! Ze weegt 7.4 kg, dus je zit wel aardig goed met je berekening. Ik ga dan gewoon 2x 50 ml aanbieden zodat ze inderdaad haar eetlust niet verliest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers