Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2021 mama’s

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 13 Mei 2021 09:17

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat fijn Pioen dat je zo genoten hebt van de vakantie en dat je het nu lekker rustig aan kan doen 😊
GP, wat een leuke dingen maak jij zeg! Ik ben totaal niet creatief, lijkt me zo leuk als je dat zelf kan!
Birdie, wat kan een weekje lang duren hè als je moet wachten.
Lot, hoe gaat het met jou?
Bloom, het klinkt echt alsof jij heerlijk aan het genieten ben van je verlof! Ook in andere topics , lekker hoor!

Hier gaat het even niet zo denderend, ben zo klaar met het ziekenhuis. Gisteren moest ik tussen 16:00 en 16:30 urine inleveren en dat heb ik gedaan. Zou tussen 20:00 en 21:00 de uitslag krijgen. Zelf nog een keer gebeld maar om 23:00 belden ze dat het er niet was want ik heb het na kantoortijd ingeleverd. Volgens afspraak ja 🙄
Nu moest ik vanochtend maar weer bellen, net gedaan en ik kreeg een verpleegkundige aan de lijn, het was druk op de afdeling en ze hoopte dat ze me vanochtend konden bellen. Zo’n vaart zal het dan allemaal wel niet lopen, maar ben wel klaar met die onrust die er gestookt wordt. Mijn verloskundige ging ook nog even bellen vandaag want die vindt het ook een rare gang van zaken. Als je geen hoge bloeddruk hebt krijg je het hier wel van 😅
Maar goed ik ga ervan uit dat ik de komende dagen niet ingeleid hoef te worden dan.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 13 Mei 2021 09:19

Re: Zomer 2021 mama’s

Me, wat heftig dat bloedverlies! Lijkt me dan fijn onder controle te zijn ja!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 13 Mei 2021 18:17

Re: Zomer 2021 mama’s

Net weer naar het ziekenhuis geweest, ze wilden me toch nog even zien. Ctg was goed, bloeddruk ook en ze vermoeden dat de afwijkende waarden van mijn urine komen door een blaasontsteking dus nu maar aan de antibiotica. Voorlopig is er dus totaal geen sprake van inleiden gelukkig!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mei 2021 18:21

Re: Zomer 2021 mama’s

Fijn Emma, dan maar aan de antibiotica en hopen dat het snel aanslaat!
08/2018
05/2021
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 14 Mei 2021 08:46

Re: Zomer 2021 mama’s

Mooie dingen heb je gemaakt GP, erg leuk als je dat zo zelf kan.

Emma, fijn dat het dan toch geen inleiden hoefde te worden! Wel gedoe en slechte communicatie 😒

Hier ook medisch bevallen door ernstige fluxus maar had in principe bij gewone vk eerst gekund. Nu werd ik direct medisch door m’n Corona bij terugplaatsing al. Dat is er nu af maar er is besloten gewoon in zh te blijven, wel bij de verloskundige inmiddels, alle gegevens hebben ze nu daar en zou daar sowieso moeten bevallen.
Ja planning is verre van ideaal om nog 3 weken alleen te zijn, ik plan wat extra ochtenden opvang als het lukt en gelukkig wel familie dichtbij. Man is redelijk in de buurt (3 uurtjes rijden) dus mocht er wel iets gebeuren, komt hij direct naar huis. Hij komt thuis als ik 36 weken ben dus zou goed moeten gaan 😬
2017
2021
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Mei 2021 20:31

Re: Zomer 2021 mama’s

Hoe is het nu met je Emma? Wat een rare communicatie daar inderdaad.

Ah fijn dat je man nog wel op redelijke rijafstand is in ieder geval Pioen, maar hopelijk kan hij gewoon doen wat hij moet doen en blijft je kindje nog rustig even zitten totdat hij er weer is!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 18 Mei 2021 18:21

Re: Zomer 2021 mama’s

Hoe gaat het zonder je man Pioen? Wel fijn dat hij redelijk snel thuis kan zijn mocht het nodig zijn!
Wanneer heb jij je afspraak deze week Birdie?
Bloom, ik las dat je deze week een gesprek hebt over inleiden? Spannend! Wel jammer dat je man er niet bij kan zijn.

Hier gaat alles goed! Vanochtend naar de verloskundige geweest en ik mag weer een week wegblijven want mijn bloeddruk was prima :banaan:
Het is nu echt aftellen, maar het geeft me veel rust dat ik waarschijnlijk de eerste uren van de bevalling gewoon thuis kan zijn en niet ingeleid hoef te worden.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 18 Mei 2021 21:43

Re: Zomer 2021 mama’s

Ah wat een fijn nieuws Emma!

Wij hebben vandaag eindelijk de echo gehad. Het goede nieuws was dat het nierbekken hetzelfde nog was qua formaat en niet groter was geworden (waar ik bang voor was) en dat er ook nog steeds een normale hoeveelheid vruchtwater was en hij verder echt helemaal in orde is (voor zover ze kunnen zien dan op een echo). De kinderuroloog heeft naar de echofoto's en filmpjes gekeken en op basis daarvan denken ze nu dat het klepje in de urinebuis wat eigenlijk goed open moet staan deels dicht staat, waardoor er een soort stuwmeer aan urine in de blaas en één nierbekken ontstaat. Het andere nierbekken zat net nog binnen de marge, maar het was niet bijzonder dat er maar eentje zo vergroot was. Omdat het vruchtwater qua hoeveelheid normaal is kan hij dus wel wat plassen en denken ze nu dat de nieren wel allebei gewoon functioneren, maar dat valt pas vast te stellen na de geboorte. Na de geboorte willen ze hem daarom binnen 3 dagen zien (en eerder als we merken dat hij niet of slecht kan plassen) en dan gaan ze een echo doen om te kijken of het inderdaad dat klepje is of toch wat anders en afhankelijk van hoe het dan gaat kijken ze verder. Mogelijk moet er tijdelijk een katheter geplaatst worden om de urine af te laten vloeien en wordt dan ook het klepje verwijderd of wat dan ook waardoor er geen obstakels meer in de buis zitten maar in het gunstigste geval slinken de blaas en nierbekken vanzelf doordat de plasbuis groter wordt doordat hij natuurlijk nog groeit en zijn alleen regelmatige controles nodig. Maar dat weten we dus pas na de geboorte. En we moeten hem ter preventie van een blaas- of nierbekken ontsteking antibiotica dagelijks geven na de geboorte.

Maar al met al valt het dus gelukkig nog wel mee. Het is absoluut niet goed natuurlijk, maar het had volgens de uroloog ook veel ernstiger kunnen zijn en dit is in ieder geval goed te behandelen. Moet voor zekerheid wel over 2 weken nog voor nieuwe echo om te kijken of vruchtwaterhoeveelheid nog steeds goed is en als dat zo is mag ik ook gewoon thuis of poliklinisch bevallen, tenzij meneer niet uit z'n huidige stuithouding komt, dus nog even duimen ook daarvoor. Ik ben al met al toch wel opgelucht dus, we weten nu wat er waarschijnlijk de oorzaak van is en heel fijn dat ze het sowieso kunnen behandelen, dus dat neemt een hoop onzekerheid die ik had weg.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mei 2021 22:00

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat een leuke dingen GP! Vooral dat jasje vind ik heel schattig!~

Emma: wat een goed nieuws! Jammer dat je de afgelopen weken er stress van hebt gehad maar wel fijn dat het nu wss toch 'gewoon' gaat verlopen. Had je nu een blaasontsteking of weten ze dat nog niet zeker?

Bloom: jij bent er echt klaar voor he?! Succes met het gesprek over inleiden. Jullie zijn ook al ver joh.

ME: Jij ook al helemaal klaar. En wat fijn dat je dochter zo lief kan spelen. Jammer dat er nu weer zoveel regen is he? Zon maakt de dagen wel lichter en makkelijker vind ik.

Pioen: hopelijk gaat het nog goed zonder je man. Lijkt me best zwaar. Niet teveel van jezelf verlangen.

Birdie: wat fijn dat je meer weet. Hopen dat het lichaam het allemaal zelf op gaat lossen. Die antibiotica geven meteen lijkt me niet leuk qua gevoel maar alles voor een gezonde baby natuurlijk. En fijn dat het niks heel ernstigs is (al zijn deze zorgen ook niet leuk natuurlijk).

Hier begint mijn verlof na morgen! Heerlijk maar aan de andere kant vind ik het ook ineens allemaal heel snel gaan en wil ik nog zoveel doen (meer in mijn hoofd). Had ook weer even wat zorgen rondom mijn moeder dus daar ben ik ook wel mee bezig geweest de afgelopen dagen. Ik heb afgelopen dagen de commode ingeruimd met alle kleertjes die ik nog had en uitgezocht wat ik leuk vond uit de collectie van mijn nichtjes. Dat was wel een heerlijk klusje. Ik moet nog wel alles wassen. En bovenin alles ingedeeld. Ik heb nu alleen een commode (mijn zoontje heeft ook een kledingkast) dus moest wel even denken hoe ik het nu dan wil inrichten. Verder hangt het hemeltje en ziet het bedje er nu zo schattig en knus uit. Ik wacht nog steeds op mijn stoel (ben echt geirriteerd erover) en moet nog e.a. aan de muur ophangen. Maar daar moet mijn vriend voor boren dus moet nog even geduld hebben (en wil de stoel hebben om precies te kunnen zien wat ik waar wil ophangen). Ik heb nog een controle gehad en alles ging goed (enige wat ze dan doen is even hartje luisteren en vragen hoe het gaat). Mijn buik was precies goed qua groei zei ze.

Verder is de pijn in mijn bekken veel beter te doen nu ik meer rust. Mijn zoontje rende vandaag alleen weg in de speeltuin richting de auto's en toen moest ik er wel in een sprintje achteraan. Dat was misschien niet zo heel goed. Zag er misschien ook wel een beetje gek uit, vrouw met zwangere buik in een sprint. Maar het ging nog wel. Verder is mijn zoontje ook heel aanhankelijk de laatste weken. Misschien is dat ook de leeftijd maar hij wil veel vaker op schoot, opgetild worden, knuffelen. En dat past niet meer zo goed met die buik ertussen :). En als ik wil knuffelen wil hij het natuurlijk niet.
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 19 Mei 2021 10:02

Re: Zomer 2021 mama’s

Oh fijn Emma, dat het nu goed gaat. Kan echt elk moment ook wel gebeuren nu, spannend hoor!

Birdie, klinkt alsnog wel heftig hoor maar gelukkig lijkt het niet heel ernstig. Nu nog even goed draaien 😊

Bloom, las ergens anders dat je alleen naar gesprek over inleiden moet. Bijzonder hoor dat ze zo streng zijn, snap dat het rare tijden zijn maar dit lijkt me toch iets wat je samen wilt horen. Mijn gyn was juist verbaasd dat ik vaak alleen kwam op controle.

Lot, succes nog vandaag en dan echt verlof. Ik moet ook nog wassen etc, merk ineens dat ik daar wat onrustig van word dus ga er maar een beetje mee aan de slag. Fijn dat je bekken wat beter gaan! En sprintje hoef ik denk ik niet te proberen, kom amper vooruit 😂

Hier is man nog niet weg, naja afgelopen 2 nachten wel maar maandag echt voor langere tijd. Heb al extra dagdeel opvang ingepland en wil schoonouders ook vragen voor wat oppasdagen. Zoon is op zich goed te doen maar moet gewoon doseren en wil niet steeds dat hij verplicht binnen bij mij moet zijn. Verder is baby soms echt enorm druk, met best wat harde buiken tot gevolg. Hopelijk duikt ze niet weer in stuit.
2017
2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Mei 2021 14:42

Re: Zomer 2021 mama’s

Oh fijn Emma dat je nog rustig af kan wachten! Wat een geruststelling!

Birdie, wat fijn dat het mee lijkt te vallen en dat ze jullie goed in de gaten blijven houden. Ik hoop dat alles aan de gunstige kant van het spectrum blijft vallen!

Nog even Lot! En dan heb je zometeen verlof! Heerlijk! Hoe is het nu met je moeder?

Spannend Pioen dat je man nog voor langere tijd weggaat. Wel goed geregeld met de extra opvang. Goed voor jezelf zorgen!

Hier is alles goed! Ben er klaar voor hoor!
Dit weekend voor het eerst af en toe harde buiken gehad, terwijl ik niks deed. Dus ik denk dat de baby zich ook langzamerhand aan het voorbereiden is.
Net controle gehad bij de verloskundige. Bloeddruk blijft stabiel 130/85. Alleen viel ik de baby minder, je ziet hem echter wel bewegen. Waarschijnlijk is ie dus gedraaid waardoor die tegen de placenta aan schuurt. Hij is overigens nog steeds niet ingedaald.

Morgen afspraak bij de gynaecoloog 🤞🏻
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2021 14:54

Re: Zomer 2021 mama’s

Fijn birdie dat het waarschijnlijk erg mee valt, hopelijk is bij volgende controle alles gewoon goed. Wij hadden een GUO (uitgebreide echo) ivm ontbrekende nieren in familie en dan is afwezigheid van vruchtwater een van de kenmerken.

Fijn Emma, bloeddruk toch gewoon stabiel. Een man op 3 uur rijdafstand klinkt beter dan dat hij echt in buitenland zit. Hopelijk verloopt je bevalling rustig en/of pas na zijn afwezigheid!

Lot, geniet van je verlof en nu lekker wassen en kasten inruimen! Twijfel niet om soms even hulp te vragen. Stiekem kost een baby in je buik veel energie.

Bloom, fijn dat alles goed gaat. Minder voelen komt ook omdat hij minder ruimte gaat hebben om te draaien. Indalen kan altijd op laatste moment nog, zolang hoofd maar naar beneden ligt.

Hier gaat alles ook prima. Ik slaap vaak even tussen de middag en ben soms blij als papa of oma even met dochter eruit is. Gister deel vd dag bij mijn moeder geholpen met administratie en dochter kon mooi met oma spelen.

Harde buiken zijn hier tot nu toe afwezig (of ik voel ze niet?). Bij vorige zwangerschap had ik deze stuk vaker, al voordat mijn verlof begon. Ik mag de 26e me weer melden bij gynaecoloog. Ze hoeft me blijkbaar niet elke week te zien in deze laatste periode!

Edit: zie net mijn bloeduitslag in dossier, ijzer zit op 8.1 nu (begin zwangerschap 9.4), oftewel bloedarmoede heb ik zeker niet!
08/2018
05/2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Mei 2021 19:23

Re: Zomer 2021 mama’s

Oh fijn ME dat je ijzer goed is.
Ik had tot dit weekend ook nog geen harde buiken gehad. De verloskundige vraagt het wel altijd, maar ik zei steeds geen idee. Nu wist ik meteen dat het een harde buik was.

Ik wil graag deze ook even delen:
Afbeelding

Heb zelf een dekentje voor de baby gehaakt. Hij is circa 100 bij 70 cm groot! ❤️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Mei 2021 19:53

Re: Zomer 2021 mama’s

Birdie, wat fijn dat het van alle slechte opties een relatief goede optie is. Blijft natuurlijk wel minder onbezorgd zo en straks na de bevalling ook nog spannend.

Bloom, wat een mooi dekentje zeg! Alvast veel succes bij de gynaecoloog morgen.

ME, fijn dat je ijzer goed op niveau is :)

Pioen, klinkt alsof je het goed geregeld hebt voor de periode dat je man weg is. Verstandig!

Lot, wat fijn zeg verlof! Heel herkenbaar wat je zegt over dat het dan ineens zo snel gaat en nog veel willen doen. Wat mega irritant van je stoel zeg! Welke had je nou uiteindelijk besteld?

Emma, wat fijn dat je bloeddruk nu gewoon goed is! Houden zo! Lukt het nu ook om iets meer te genieten van je verlof, is de onrust over wel/niet inleiden wat afgezakt?

Hier gaat alles goed. Nog twee weken en dan ga ik met verlof. Mijn verlof begint met de twee afsluitende dagen van mijn opleiding waarbij we een casus voorgelegd krijgen en de verwachting is dat we zo'n 20 uur werken in 2 dagen. Dat wordt nog even flink pittig dus, maar daar sla ik mij vast door heen.
Via mijn werk kan ik mij volgende week al laten vaccineren, dat voelt wel fijn dat ik voor de bevalling en kraamweek nog beschermd ben tegen Covid.
Ik was afgelopen maandag jarig en heb van mijn man een nachtje weg gekregen naar een wellness hotel. We gaan daar komend weekend heen, hij heeft een zwangerschapsmassage en gezichtsbehandeling voor mij er bij geboekt. En een 5-gangen verrassingsdiner. Ik heb er zo enorm veel zin in! Niet wakker worden door de kinderen vind ik alleen al heerlijk!
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 19 Mei 2021 21:36

Re: Zomer 2021 mama’s

Leuke deken Bloom!

Mooi ijzer ME, hoog ook al met start zwangerschap. Mijne lijkt altijd wat laag te zijn, had dus nu 6.3. Hopelijk helpt het ijzer nog een beetje hier.

GP, wat een heerlijk weekend voor de boeg! Erg lief van je man 🥰 Lekker van genieten! En dan nog even laatste afsluiter op het werk.

Grappig die verschillen tussen harde buiken. Ik heb ze eigenlijk elke keer als ik snel op sta, moet bukken, schoenen aantrek oid. En dat al weken, hoort schijnbaar echt bij mij.
2017
2021
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 19 Mei 2021 21:45

Re: Zomer 2021 mama’s

Bedankt voor jullie reacties! Ja goed is het natuurlijk niet en zal ook wel spannend worden na de geboorte hoe het dan gaat zijn, maar ik ben allang blij dat het niets echt ernstigs is en dat het sowieso behandelbaar is. Dus gezien de omstandigheden mogen we niet klagen denk ik. Ben zelf niet zo'n positieve denker dus ging toch in m'n hoofd al hele enge scenario's af, dus nu voel ik met name opluchting. En inderdaad het idee van antibiotica moeten geven aan zo'n kleintje is niet fijn, maar we willen natuurlijk ook niet dat hij doodziek zou worden van een nierbekken- of blaasontsteking, dus dan maar de minste kwade optie. De kinderuroloog gaf ook aan dat ze steeds per stap ook straks steeds beslissen of het echt nodig is of dat ze het bijvoorbeeld nog even aan kunnen kijken, maar antibiotica was iets wat hij wel echt wilde doen sowieso dus daar vertrouwen we graag op zijn advies. Hier ook nog geen harde buiken gevoeld overigens, ben wel benieuwd of ik het ook direct ga herkennen als het wel gaat komen.

@Bloom, heel veel succes morgen. En fijn dat jij dan in ieder geval wel langs mag komen (las in je andere post dat het eerst alleen digitaal was) en je gaf aan dat jullie je goed ingelezen hebben dus dat komt vast goed. En mooi dekentje heb je gemaakt!

@Lot, MissEnergy, Pioen en Green_Pepper, fijn dat het ook met jullie goed gaat! Zo'n wellness hotel klinkt trouwens heerlijk. Kun je wel dan van de faciliteiten gebruik maken nu met de coronamaatregelen of is het alleen dan die massage en gezichtsbehandeling wat mogelijk is?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Mei 2021 11:04

Re: Zomer 2021 mama’s

Wat fijn Birdie dat het sowieso behandelbaar is! Blijft natuurlijk niet leuk maar je weer waar je aan toe bent nu.
Lot, wat fijn dat je verlof hebt! Herkenbaar dat je nog veel wil doen, had ik ook. Inmiddels heb ik het maar losgelaten, de baby merkt er niets van als mijn buffetkast niet is gesopt :smile: Wat rot dat er weer zorgen zijn om je moeder 😔
Wat een leuke verrassing van je man GP, heerlijk!
Bloom, ik ben wel jaloers op je hoor, ik denk steeds dat ik er helemaal nog niet klaar voor ben in m’n hoofd :smile: maar dat komt vast goed. Succes met je afspraak. Mooi dekentje heb je gehaakt!
ME, fijn dat je ijzer goed is!
Hopelijk lukt het Pioen met wat extra opvang voor je zoon, zou voor jullie allebei fijn zijn! Komt je man tussendoor wel naar huis in de weekenden?

Hier heeft het genieten van m’n verlof niet lang geduurd, mijn oma is onverwachts overleden vannacht. De thuiszorg heeft haar vanochtend gevonden. Ik vind het heel jammer dat ze onze baby niet meer kan zien maar voor haar is het beter, ze wilde al heel lang niet meer. Hoop wel dat ik nog bij de begrafenis kan zijn maar anders is het ook goed, ik ben gisteren nog bij haar geweest.
Lichamelijk gaat het gelukkig wel goed, ben klaar met mijn antibiotica en voel me prima.
Volgens mij heb ik van de week ook voor het eerst harde buiken gehad, het voelde als een soort heftige menstruatiekramp maar trok ook wel weer vrij snel weg.
Ik word wel een beetje gek van alle mensen die nu opeens contact zoeken terwijl ik ze normaal nooit spreek :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Mei 2021 11:05

Re: Zomer 2021 mama’s

Ach gecondoleerd Emma. Wat verdrietig.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Mei 2021 11:31

Re: Zomer 2021 mama’s

Gecondoleerd Emma!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 20 Mei 2021 13:48

Re: Zomer 2021 mama’s

Hier ben ik een beetje van het padje af 😅

Vanmorgen gesprek gehad in het ziekenhuis en meteen controle. Baby maakt nog geen enkele aanstalten om naar buiten te komen. Baarmoeder was nog potdicht en ik wist al dat de baby nog niet ingedaald was.
Inleiden gaat dus ook wel even duren.
Baby is nog steeds groot, wel fijn dat deze meting door iemand anders het nogmaals bevestigde, vooral omdat er toch een behoorlijke foutmarge op kan zitten.
Gynaecoloog had al een heel plan van aanpak, ze ging een beetje snel.
Ik gaf aan dat ik perse niet over de 40 weken heen wilde. Had de verloskundige in de verwijzing geschreven inleiden vanaf 40 weken. Ging dus heel voorspoedig.
Het advies was om komende week in te leiden. Omdat dit mogelijk wel een aantal dagen gaat duren. Ik kreeg de keuze om vanavond een ballon te plaatsen. Met het risico dat er niks gebeurd en ze pas op dinsdag verder doorpakken. Of zondag een ballon en vanaf dan in een keer door.
Vanavond overrompelde mij echt, dus we hebben gekozen voor zondag.
Zondagavond even bellen, en als het schikt kan ik dan komen voor een ballon. Dan terug naar huis. Maandag weer melden. De kans is zeer aannemelijk dat er weinig tot niks gebeurd, dus vanaf maandag wordt er per dag gekeken naar een plan van aanpak. Dus nogmaals ballon of tabletten e.d.
In principe wordt ik dan ook vanaf maandag opgenomen. Tenzij er niks niks gebeurd, dan wachten ze nog een paar dagen voor ze verder doorpakken.

En nu ben ik helemaal leeg. Wel ook in positieve zin. Volgende week komt gewoon onze baby!
Dit weekend echt de puntjes op de i zetten en nog een keer buiten de deur lunchen. Nog even genieten met z’n twee.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 20 Mei 2021 14:24

Re: Zomer 2021 mama’s

Bedankt Marin en Bloom!

Oh wow Bloom dat gaat ineens echt snel! Snap dat je vanavond nog niet wilde, maar wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.
Geniet van jullie laatste dagen samen!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 20 Mei 2021 18:00

Re: Zomer 2021 mama’s

Gecondoleerd Emma!

En wat spannend nu allemaal zeg Bloom, echt de laatste loodjes! Geniet nog lekker van je weekend met z'n tweetjes!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mei 2021 18:36

Re: Zomer 2021 mama’s

Gecondoleerd Emma.

Dat is wel even snel doorpakken Bloom, geniet van je laatste dagen zwangerschap.
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 21 Mei 2021 20:24

Re: Zomer 2021 mama’s

Emma, gecondoleerd!! Wat een onrustig een mentaal zwaar verlof heb jij zo zeg. Gaat het een beetje met je?

Bloom, wat gaat het bij jou nu ineens snel! Spannend zeg!! Geniet nog even van het zwanger zijn en de tijd samen met je man.

Birdie, ja de thermaalbaden zijn gewoon open en sauna kun je reserveren voor privégebruik (zelf ga ik niet zwanger in de sauna). Ook zijn de relaxruimtes e.d. gewoon open.
Wanneer ga jij met verlof? Met 36 weken?

Ik was vandaag sinds een hele poos weer op mijn werk en kreeg van collega's alvast een pakketje voor tijdens mijn verlof. Zo lief! Nog 4 werkdagen en 2 dagen opleiding en dan heb ik verlof, zin in!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 21 Mei 2021 20:36

Re: Zomer 2021 mama’s

Ah klinkt heerlijk, ga er lekker van genieten! En wat lief van je collega's! Ja ik ga met 36 weken met verlof, dus nu precies nog 3 werkweken te gaan (vrijdag de 11e de laatste werkdag), het gaat hard!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers