Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzekeringen

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Nov 2013 13:42

Verzekeringen

Welke verzekeringen heb je allemaal?
Heb je deze allemaal bij dezelfde maatschappij ondergebracht?
Hoeveel betaal je per verzekering per maand (of per jaar)?

Ik denk dat wij namelijk nog wat geld op verzekeringen kunnen besparen, dus ik ben benieuwd hoe jullie dit precies geregeld hebben.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Nov 2013 13:48

Re: Verzekeringen

Ik zal zelf de vragen ook even beantwoorden:

Welke verzekeringen heb je allemaal? Hoeveel betaal je per verzekering per maand
Autoverzekering auto 1 26 euro
Autoverzekering auto 2 28 euro
Zorgverzekering 1 79 euro (met 500 euro extra eigen risico)
Zorgverzekering 2 89 euro (met 500 euro extra eigen risisco, 500 euro tandarts)
Inboedelverzekering 10 euro
Woonhuisverzekering 14 euro
Aansprakelijkheid 3 euro
Reisverzekering 6 euro
Rechtsbijstand 18,50 euro
Gezinsongevallen 2,30 euro
Overlijdensrisicoverzekering 22 euro

In totaal 297,80 euro per maand

Heb je deze allemaal bij dezelfde maatschappij ondergebracht? Nee, een aantal bij OHRA, 1 zorgverzekering bij FBTO en 1 autoverzekering bij IAK.
<<

Nyx

Bericht 28 Nov 2013 15:03

Re: Verzekeringen

Ik heb een heel pakket bij Univé en weet daardoor niet wat ze per stuk kosten.

Univé: Rechtsbijstandverzekering, inboedelverzekering (superieur), WA verzekering en auto WA+ verzekering voor € 51,86 per maand.
Monuta: Uitvaartverzekering, € 7,80 per maand.
Reaal: Levensverzekering, 29,85 per kwartaal.
Zorgverzekering: € 72,10 per maand.

En via de VvE heb ik nog een glasverzekering en opstalverzekering. Maar nu blijken sommige dingen in huis ook onder de opstalverzekering van de VvE te vallen, wat niet hoort. Dus in Januari ga ik met Univé om tafel om de verzekeringen na te lopen.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Nov 2013 15:20

Re: Verzekeringen

Welke verzekeringen heb je allemaal? Hoeveel betaal je per verzekering per maand
Autoverzekering auto 1 31,25 euro
Autoverzekering auto 2 nvt
Zorgverzekering 1 98,78 euro
Zorgverzekering 2 107,50 euro
Inboedelverzekering 9,09 euro
Woonhuisverzekering 7,66 euro
Aansprakelijkheid 3,76 euro
Reisverzekering nvt
Rechtsbijstand nvt
uitvaartverzekering 6,15 euro
Overlijdensrisicoverzekering 20,63 euro

In totaal 284,82 euro per maand. Ik heb dan alleen nog niet de nieuwe tarieven voor de zorgverzekering van volgend jaar. Mijn maan gaat overstappen en dat scheelde sowieso al weer iets van 20 euro per maand.
Wij hebben alles bij Interpolis met uitzondering van de zorgverzekering van mijn man, die zit bij IZZ. Maar hij stapt dit jaar dus ook over naar Interpolis.

Heb je deze allemaal bij dezelfde maatschappij ondergebracht? Nee, een aantal bij OHRA, 1 zorgverzekering bij FBTO en 1 autoverzekering bij IAK.[/quote]
<<

Anoniem193

Bericht 28 Nov 2013 15:42

Re: Verzekeringen

Auto: 80,- per maand
Woonhuis+Inboedel+AVP+RB: 52,- per maand
Zorgverzekering: 280,- euro per maand
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2013 18:17

Re: Verzekeringen

Auto 1: 45 per maand
Auto 2: 27 per maand
Inboedel/opstal/ongevallen/aansprakelijkheid: 25,01
zorgverzekering 1: 115 (aanvullend 1 + tandarts)
zorgverzekering 2: 82 (verhoogd eigen risico + tandarts)

Totaal: 294 euro per maand

Alles is bij een andere maatschappij.
Autoverzekering 1 gaan we binnenkort oversluiten, dan kan er een tientje vanaf. We hebben 1 polis overwogen voor de auto's maar dat is niet altijd goedkoper, daarbij spaart één van beide dan vaak geen schadevrije jaren meer...
08/2018
05/2021
<<

Anoniem12

Bericht 28 Nov 2013 18:50

Re: Verzekeringen

MissEnergy. Wij hebben 1 polis op beide namen waardoor de auto verzekeringen precies hetzelfde gebleven zijn alleen een paar euro goedkoper dan alles los van elkaar.

Als mn vriend de polis alleen op zijn naam had en mijn auto als tweede auto dan zou ik niks meer opbouwen inderdaad.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Nov 2013 18:52

Re: Verzekeringen

Wij hebben auto's, aansprakelijkheid, rechtsbijstand en inboedel bij elkaar voor 86euro.

Zorgverzekeringen beide basis voor 101 en 103 euro. Volgend jaar is dat een paar euro minder.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Nov 2013 19:09

Re: Verzekeringen

Rush schreef:MissEnergy. Wij hebben 1 polis op beide namen waardoor de auto verzekeringen precies hetzelfde gebleven zijn alleen een paar euro goedkoper dan alles los van elkaar.

Als mn vriend de polis alleen op zijn naam had en mijn auto als tweede auto dan zou ik niks meer opbouwen inderdaad.


Hebben er al wel naar gekeken. Niet alle verzekeringen hebben een regeling voor tweede auto in de polis.

Ik betaal nu 27 euro voor autoverzekering en hij 45.
Als hij overstapt naar mijn verzekering blijft zijn premie hetzelfde (45) en ga ik naar beneden: 19 euro = 64 euro
Hij kan ook zelf overstappen naar een goedkopere verzekeraar: 35 euro en dan blijf ik 27 betalen = 62 euro
Overstappen naar zijn verzekering blijft hij 45, krijg ik 23 als premie = 68 euro
We kunnen ook beide naar een andere (Ohra) geeft 35 + 23 = 58 euro

Ik ga nu trouwens alleen uit van WA + inzittenden. Maar bij mijn huidige verzekering zit gratis pechhulp, dat zit bij de meeste bedragen nog niet in... onder de streep scheelt het in ieder geval heel weinig.
08/2018
05/2021
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Nov 2013 21:34

Re: Verzekeringen

Autoverzekering: 1400 euro per jaar
Familiale verzekering: 65 euro per jaar
Brandverzekering: 110 euro per jaar
Zorgverzekering: 70 euro per 3 maanden
Uitvaart-, overlijdens- en hospitalisatieverzeking is allemaal via mijn vriend zijn werk. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij daarvoor betaalt...

Niet alles is bij hetzelfde.
AfbeeldingAfbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Nov 2013 21:55

Re: Verzekeringen

@Slakje:
Ik wist dat een zorgverzekering bij jullie veel goedkoper is, maar wat is een autoverzekering dan duur!
08/2018
05/2021
<<

Nyx

Bericht 30 Nov 2013 22:09

Re: Verzekeringen

MissEnergy schreef:@Slakje:
Ik wist dat een zorgverzekering bij jullie veel goedkoper is, maar wat is een autoverzekering dan duur!


Nou inderdaad! Ik verbaas me echt. Ze zijn natuurlijk wel 'categorie jongeren' en is het altijd duurder, maar zo duur? Pfft!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Dec 2013 07:30

Re: Verzekeringen

Aansprakelijkheids, inboedel en doorlopende reisverzekering 30 euro per kwartaal
motorverzekering 56 per kwartaal
zorgverzekering is rond de 100 per kwartaal vanaf 2014.

Zodra ik in mijn nieuwe huisje zit, maak ik een afspraak met de man van de verzekeringen om te kijken welke ik nog meer af moet sluiten. Ik ga het daar eerst even met mijn ouders over hebben, maar nu ik een eigen (huur) woning heb moet er wel wat meer bij lijkt mij.
Op de zorgverzekering na heb ik alles bij Meeus. De zorg zit bij Zilveren Kruis.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 01 Dec 2013 14:46

Re: Verzekeringen

auto: 53€
zorgverzekering 1: 120€
zorgverzekering 2: 150€
Uitvaart 1: 11€
uitvaart 2: 5€
reisverzekeringen: 10€
verzekering rondom huis: 40€
overlijdensrisico: 20€

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers