Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewone bakfiets

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Mei 2021 21:48

Gewone bakfiets

Om me straks in en om het huis te kunnen verplaatsen met baby en (dan) kleuter zoek ik een gewone bakfiets, niet elektrisch. Iemand tips? Ik zie er ZO veel op marktplaats.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem308

Bericht 09 Mei 2021 22:49

Re: Gewone bakfiets

Ik ken meerdere mensen met een niet elektrische bakfiets die hem weg hebben gedaan. Ze kwamen er toch slecht meer vooruit. Met een beetje wind trap je je al kapot. Die van ons met fietst heerlijk.

Qua merken zie ik vaak bakfiets.nl rondrijden zonder ondersteuning en babboe.

Wil je een 2 of 3 wieler. Evt een fietskar erachter kan ook handig zijn. Heb je gelijk een kinderwagen ter plaatse
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Mei 2021 23:02

Re: Gewone bakfiets

Het is voor naar de basisschool straks, boodschap doen & ff weg kunnen met kleintje zolang die niet op de fiets kan, verder heb ik fijne elektrische fiets & auto voor de deur dus is echt voor gemak ipv alles met ov zoals bij zoon.

Ik zie vooral veel Babboe op marktplaats, hele mooie, wil sowieso geen stang maar een stuur en twijfel, voor fiets comfort is denk ik 2 wielen wel fijn, maar voel gevoel is bv met sneeuw of regen stevigheid met 3 wielen toch prettiger
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mei 2021 05:45

Re: Gewone bakfiets

Naar het schijnt fietsen 3 wielers veel zwaarder en lomper dan 2 wielers. Ik heb zelf eentje van bakfiets.nl (cargo long) en vind hem helemaal niet zwaar fietsen, zelfs niet met alle 3 de kinderen er in ( L weegt toch al gauw 20-25 kilo).
<<

Anoniem308

Bericht 10 Mei 2021 06:22

Re: Gewone bakfiets

Ja drie wielen zijn echt wel zwaarder dan twee. Ik vond twee fietsen als een gewone fiets en drie onstabiel en wennen. Mijn fiets is zonder ondersteuning echt wel zwaar.

Babboe tweedehands is denk ik slechter dan bakfiets.nl.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mei 2021 07:13

Re: Gewone bakfiets

Pippa schreef:Om me straks in en om het huis te kunnen verplaatsen met baby en (dan) kleuter zoek ik een gewone bakfiets, niet elektrisch. Iemand tips? Ik zie er ZO veel op marktplaats.


Haha ik moest lachen om "in en om het huis"! Hoe groot is jullie nieuwe huis wel niet? 😆
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Mei 2021 08:02

Re: Gewone bakfiets

Hahahaha, ach je snapt me 😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Mei 2021 19:19

Re: Gewone bakfiets

Ik heb een gewone bakfiets, een gazelle cabby. Ik heb het nooit gemist dat deze niet elektrisch is. Inmiddels heb ik 'm al een paar jaar niet meer gebruikt maar volgend jaar zal ik 'm waarschijnlijk weer veel gebruiken. Het is een tweewieler en dat vind ik veel fijner fietsen dan een driewieler (die hebben we op mijn werk en fiets ik ook wel eens mee). De cabby is een lichte bakfiets en fietst eigenlijk net als een gewone fiets. Ik gebruikte 'm voornamelijk altijd in het dorp voor korte ritjes, maar 10 km kon ik er ook prima mee fietsen.
Als het sneeuwde/glad was dan reed ik er niet mee, dat is dan het nadeel van een tweewieler, maar zo vaak is dat niet in Nederland, dus dat vond ik geen probleem.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 10 Mei 2021 19:44

Re: Gewone bakfiets

Bijna 6.5 jaar één gehad, heel wat bruggetjes in Amsterdam mee gefietst en dat ging prima altijd toen de kinderen nog kleiner waren. We hebben er veel plezier van gehad, die fiets is twee jaar ons hoofd vervoermiddel geweest (geen auto).
We hebben hem laatst verkocht en kregen er nog een prima bedrag voor terug, qua afschrijving heeft hij ons ongeveer 100 euro per jaar gekost. Maar het afgelopen half jaar pakte mijn man hem alleen nog maar, voor mij was het echt te zwaar geworden met 35kg aan kinderen en tassen ed die ik mee sleep.

Gewoon voor kleine ritjes in de omgeving echt prima, daarvoor kan ik het wel aanraden. En omdat wij in de stad woonde waar bakfietsen heel veel gestolen werden een hele bewuste keus om geen dure elektrische te nemen destijds. Maar nu heb ik een Urban Arrow en denk ik wel, waarom heb ik dat niet jaren eerder gedaan🙈
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers