Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 27 Nov 2013 23:40

Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Nu we druk aan het klussen zijn in ons huis, merk ik wel dat de ramen met name aan de voorkant toch wel erg open zijn en ik daar dus graag 'iets' voor wil! (naast de gordijnen, maar die zijn echt voor als het donker is!)

Twijfel alleen over wat nu leuk/handig/praktisch is en vroeg mij af wat jullie hebben en of jullie daar foto's van hebben? :^^:

Ik zit zelf te denken aan iets van raam folie. Of plissé's, maar mijn ouders hebben bijvoorbeeld vitrages hangen, en tegenwoordig heb je ook steeds meer keuze qua inbetween's dus ben benieuwd naar jullie ideëen en voorbeelden :D
<<

Anoniem119

Bericht 27 Nov 2013 23:41

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Planten :-) maar wij wonen op drie hoog dus geen inkijk, loop gerust naakt rond ;-)
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 27 Nov 2013 23:42

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Ghehe! Dat doe ik hier in 't oude huis ook nog.. of huis.. appartement, 2 hoog! Maar zo meteen niet meer.. haha!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Nov 2013 23:43

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

In m'n vorige huis op de begane grond had ik overigens van dat folie.
<<

Anoniem124

Bericht 28 Nov 2013 00:05

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Niks, houd wel van een beetje open en vrije ramen. Nu zit de woonkamer ok boven straatniveau, anders had ik het wel dichter. HAd altijd twee grote vazen maar die smijten mijn kinderen nu om.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Nov 2013 02:16

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Ik had altijd raamfolie aan de voor- en achterkant maar sinds kort is dit eraf en hangen er alleen nog lamellen en aan de achterkant rolgordijnen. Ik heb toch altijd alles vrij vroeg "dicht". Ik hou niet van inkijk.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 28 Nov 2013 07:43

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Wij hebben verder niks voor de ramen behalve gordijnen. We hebben best grote ramen, maar ik vind het juist wel fijn zo. Nu wonen we ook redelijk vrij. Vrij uitzicht en een diepe tuin, lintbebouwing. We hebben op zich wel inkijk, maar wonen redelijk ver van de straat af.
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Nov 2013 09:07

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Wij hebben gewoon ouderwets vitrage, ik heb een hekel aan inkijk.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Nov 2013 09:15

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Wij hebben een rolgordijn in de keuken. Het raam komt tot iets boven je knie.
Meestal is het rolgordijn 2/3e open en als we minder inkijk willen gaat hij verder naar beneden.
Ik vind het wel fijn om naar buiten te kunnen kijken. Maar wij wonen ook in een heel rustig straatje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 28 Nov 2013 09:19

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Bij m'n balkon niks maar daar komt straks een balk van dat matte folie overheen. Ik kan iedere week m'n balkon ramen gaan zemen omdat zoonlief en de kat er steeds vlekken opmaken. Mooi of niet ik ben het gewoon zat. Iedere week bijna 7 meter raam zemen van vloer tot plafond ben ik nu echt even beu. Verder hebben we geen inkijk omdat we op 3 hoog zitten en een half dicht balkon hebben.

Bij de andere ramen hebben we grijze luxaflex hangen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Nov 2013 09:54

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Niks.
De gordijnen die er hangen zijn nog nooit dicht geweest.
Wij wonen op 1 hoog en alle overburen doen netjes hun gordijnen dicht. Dus voor de inkijk hoeven we het niet te doen.
Vind het ook al snel benauwend als de gordijnen dicht zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 28 Nov 2013 09:59

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Niks anders dan versiersels. We hebben een klein raam aan de voorkant van het huis bij de woonkamer en dus weinig inkijk. Aan de achterkant hebben we een pui over de hele breedte van de woonkamer.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem280

Bericht 28 Nov 2013 11:14

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Voor heb ik 2 houten lantaarns in het vensterbank, achter 2 planten.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 28 Nov 2013 19:18

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Rolgordijnen.
Leven en laten leven
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2013 19:51

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Inbetweens. En aan de zijkant een soort rolgordijn van diezelfde inbetweenstof.
<<

Anoniem26

Bericht 28 Nov 2013 20:35

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Voor en achter dezelfde vitrage en dan een rolluik.
<<

Anoniem 47

Bericht 28 Nov 2013 20:48

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Vouwgordijnen, planten en windlichten.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 28 Nov 2013 22:10

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk inderdaad ook dat wij voor een strook raam folie gaan, eventueel met motiefje. We hebben geen overburen en de straat is uber rustig..dus als er 2 personen langs lopen per dag is het veel geloof ik! Maar is gewoon 'n gevoel dat ik niet te kijk wil zitten!

Foto's zijn nog steeds welkom1 :wink:
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 28 Nov 2013 22:13

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Een dikke kat. ;)
<<

Nyx

Bericht 28 Nov 2013 22:18

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Lonely Goatherd schreef:Wij hebben gewoon ouderwets vitrage, ik heb een hekel aan inkijk.


+1

Ik heb vitrage, rolgordijnen, een grote pot met nepbloemen en twee lampen voor het raam staan. Ik heb dan weliswaar geen inkijk vanaf de straat, maar mijn overbuurman mag nogal graag kijken en dan vind ik het wel een fijn idee dat alles dicht is of in ieder geval dicht kan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Nov 2013 23:05

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Wij gaan een folie op de ramen plakken. Er staat een groot raam in de badkamer. Onze overburen kunnen me dus in al mijn glorie zien als ik uit de douche kom en dat gun ik hen niet.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Nyx

Bericht 28 Nov 2013 23:13

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Slakje schreef:Wij gaan een folie op de ramen plakken. Er staat een groot raam in de badkamer. Onze overburen kunnen me dus in al mijn glorie zien als ik uit de douche kom en dat gun ik hen niet.


Even een tip; Check wel even of je geen vocht op de ramen krijgt, anders dan condens, want als folie te vaak vochtig wordt dan wordt het bruin en dat is echt heel vies. Dan kun je beter een rolgordijntje kiezen.
<<

Anoniem255

Bericht 01 Dec 2013 13:36

Re: Wat heb jij voor je ramen (naast je gordijnen?)

Wij hebben vouwgordijnen die aan de voorkant voor 3 kwart naar beneden zijn.
Op de vensterbank heb ik potten met bloemen/planten, siertakken gebundeld en een dienblad met een hoog windlicht, plantje en kaarshouders. Je kunt bij ons moeilijk naar binnen kijken als je voorbij loopt. Dan moet je echt stil blijven staan wil je zien wie er zit o.i.d.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers