Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Puberteit?

<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 08 Mei 2021 07:19

Puberteit?

Mijn oudste dochter is nu 11 en ik denk dat ze in de puberteit komt. Denk ik want ervaring heb ik niet

Ze is opeens zo aan het veranderen... veel over dingen nadenken, snel verdrietig omdat ze overal zo over nadenkt.
Gister middag begon ze opeens te huilen omdat ze vind dat ze niets kan, ze doet niets goed zijn haar eigen woorden.

Ze voelt zich ongemakkelijk over dat de jongens het over borsten hebben in de klas bevoordeeld omdat die bij haar nu beginnen te groeien .
Gister heeft iemand haar nog lelijk genoemd, iemand die ze helemaal niet kent. Hé lelijk meisje kreeg ze naar gaat hoofd, dan is ze gelijk helemaal van slag. Zie je wel mam ik ben lelijk met mijn rode haar en sproeten.

Ze lijkt wel niet helemaal lekker in haar vel te zitten.

Zou dit allemaal door de puberteit kunnen komen?
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2021 08:12

Re: Puberteit?

Ik weet niet of dat de puberteit al is, maar ja, het is in die zin wel een lastige leeftijd.
Ze veranderen lichamelijk, maar ook in hun hoofd word alles volwassener. Ze gaan anders in het leven staan ook inderdaad. Hoort er wel allemaal bij.
Vind het hier vooralsnog prima te doen, maar wanneer ze echt gaat puberen, zich overal tegen af gaat zeggen, wanneer die mond soms wel heel groot word, wanneer ze er bij hangen alsof het leven soms zo zwaar is, ja dan word ik wel wat nerveus. Maar dat is met 11 wel heel vroeg.
Mijn oudste is ruim 12, en dat is nog weer veel anders dan 11.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2021 08:15

Re: Puberteit?

Oh wat ik eigenlijk wilde zeggen, je moet er wat in mee groeien. Ze gaan niet van de een op de andere dag een puber zijn.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 08 Mei 2021 08:15

Re: Puberteit?

Ja bedacht me ook dat het misschien meer komt door al die hormonen ipv echt al de puberteit. Dat zou ook nog kunnen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 08:20

Re: Puberteit?

Maar die hormonen zorgen toch juist voor al die veranderingen in het gedrag die bij de puberteit komen kijken? Puberteit en hormonen gaan in mijn ogen hand in hand samen.
Ik denk wel degelijk dat dit samen kan hangen met de (pre)puberteit. Ook het vele nadenken over alles, dingen op zichzelf betrekken en zich daardoor echt even ontdaan voelen. Lastig wel!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Mei 2021 08:30

Re: Puberteit?

Ah, ik vind het zo naar om te lezen dat iemand haar lelijk noemt. Waarom zo gemeen zijn? Ik vind je dochter juist een hartstikke mooi meisje!

Ik herken het wel, rond die leeftijd begon ik ook gevoelens te krijgen die ik eerder niet herkende. Ik geloof wel dat dit door hormonen kan komen, al kun je niet direct uitsluiten dat ze ook gewoon niet goed in haar vel kan zitten door een andere oorzaak.

Lastig hoor!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2021 08:58

Re: Puberteit?

Rixt schreef:Maar die hormonen zorgen toch juist voor al die veranderingen in het gedrag die bij de puberteit komen kijken? Puberteit en hormonen gaan in mijn ogen hand in hand samen.
Ik denk wel degelijk dat dit samen kan hangen met de (pre)puberteit. Ook het vele nadenken over alles, dingen op zichzelf betrekken en zich daardoor echt even ontdaan voelen. Lastig wel!



Mee eens hoor. Maar echt puberen, of je er iets van aantrekken wat er gezegd word zijn wel 2 heel verschillende dingen.
Hou ouder ze worden hoe duidelijker je dat verschil ziet.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 08 Mei 2021 09:15

Re: Puberteit?

Popcorn schreef:
Rixt schreef:Maar die hormonen zorgen toch juist voor al die veranderingen in het gedrag die bij de puberteit komen kijken? Puberteit en hormonen gaan in mijn ogen hand in hand samen.
Ik denk wel degelijk dat dit samen kan hangen met de (pre)puberteit. Ook het vele nadenken over alles, dingen op zichzelf betrekken en zich daardoor echt even ontdaan voelen. Lastig wel!



Mee eens hoor. Maar echt puberen, of je er iets van aantrekken wat er gezegd word zijn wel 2 heel verschillende dingen.
Hou ouder ze worden hoe duidelijker je dat verschil ziet.



Maar is het dan niet zo dat de puberteit hier gewoon mee begint? Dat meer nadenken en echt aantrekken wat iemand zegt en dan snel verdrietig zijn enzo? Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit zo tegen alles aangeschopt in mijn puberteit zei mijn moeder, wel die hormonen maar niet grote mond etc.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem303

Bericht 08 Mei 2021 09:19

Re: Puberteit?

Als ik terugkijk naar mezelf, denk ik wel dat daar het begin lag, idd.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 08 Mei 2021 09:21

Re: Puberteit?

Ik vind het wel echt lastig moet ik zeggen. Het hoort er allemaal bij maar ik vind het wel lastig om haar zo te zien. En dan is dit misschien pas het begin.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2021 11:14

Re: Puberteit?

Dobby schreef:
Popcorn schreef:

Mee eens hoor. Maar echt puberen, of je er iets van aantrekken wat er gezegd word zijn wel 2 heel verschillende dingen.
Hou ouder ze worden hoe duidelijker je dat verschil ziet.



Maar is het dan niet zo dat de puberteit hier gewoon mee begint? Dat meer nadenken en echt aantrekken wat iemand zegt en dan snel verdrietig zijn enzo? Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit zo tegen alles aangeschopt in mijn puberteit zei mijn moeder, wel die hormonen maar niet grote mond etc.


Ja kan. Dan geef je antwoord op je eigen vraag.
Maar ik denk dat er dus nog wel een verschil in zit. Maar goed. Beleef het.
Ik denk dat als je een jaar of anderhalf verder bent dat je ook duidelijk verschil merkt.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Mei 2021 22:59

Re: Puberteit?

Als ik jouw post lees, Dobby, is het net of het over mijn dochter gaat. Zij vertoont precies hetzelfde gedrag. Overal om huilen, onzeker over zichzelf (‘ik ben toch stom’), over haar kunnen (‘ik kan toch niks’) en over haar lichaam (ze heeft borsten en ‘krijgt haartjes’). Oh en alles is stom. Haha ik moet er soms wel om lachen (nooit waar ze bij is want dan lach ik haar uit (zegt ze😏)), wat een zwaar leven hebben ze ook.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Mei 2021 23:00

Re: Puberteit?

Oh en ik denk dus wel dat dit de (pre)puberteit is inderdaad.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers