Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2021 08:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoe ik hierop kom. Ik krijg al 8 jaar lang hetzelfde bedrag per maand. Partner betaald ook al vanaf het begin hetzelfde bedrag. Maar hier is natuurlijk veel veranderd.
Ex is nooit de beste geweest in iedere maand iets overmaken. Maar nu gaf ie laatst aan te willen praten over alimentatie omdat hij minder is gaan verdienen. Nu twijfel ik daar een beetje aan maar goed. Maar van daaruit ben ik gaan zoeken op internet. Omdat we het al jaaaaaren op dezelfde manier doen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Mei 2021 09:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Elroya heb je het dan over partneralimentatie of kinder? Ik neem aan kinder, gezien je een nieuwe partner hebt waar je mee samenwoont denk ik?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Mei 2021 09:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lastig Elroya.
De 1ste keer heeft de mediator de berekening gedaan en nu ligt er een aanvraag bij het LBIO https://www.lbio.nl/ voor een herberekening, mijn ex wilde ook minder gaan betalen. Alleen nu moet zij nog wat stukken (sinds januari/februari) toesturen.

Maar voor €50,- berekenen zij de alimentatie voor je, je moet alleen per post of mail diverse stukken opsturen. Welke dat zijn verschillen per situatie, maar dat laten ze je dan wel weten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2021 12:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Harrison, kinderalimentatie idd. Partner alimentatie nooit gehad

High heels, tnx voor de link.50 euro valt idd mee (had hoger verwacht)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 07 Mei 2021 00:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Elroya schreef:Hoe ik hierop kom. Ik krijg al 8 jaar lang hetzelfde bedrag per maand. Partner betaald ook al vanaf het begin hetzelfde bedrag. Maar hier is natuurlijk veel veranderd.
Ex is nooit de beste geweest in iedere maand iets overmaken. Maar nu gaf ie laatst aan te willen praten over alimentatie omdat hij minder is gaan verdienen. Nu twijfel ik daar een beetje aan maar goed. Maar van daaruit ben ik gaan zoeken op internet. Omdat we het al jaaaaaren op dezelfde manier doen


Niet elk jaar de vaste jaarlijkse indexering erbij?
Maar in principe is elke verandering een herberekening waard waardoor het hoger of lager kan uitvallen. Of het nu eigen keuze is geweest of niet.
Hier had man zoiets dat hij niet minder wilde gaan betalen door een extra kindje erbij en minder werken, ook is zij meer gaan verdienen. Wel betaald hij elk jaar de jaarlijkse indexering extra erbij per maand.
Juli 2019
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 08 Mei 2021 13:38

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik ben een tijdje minder actief geweest hier maar de reden is dat ik me ook kan melden hier in het groepje. Mijn man (of moet ik hem al ex man noemen) is enorm veranderd de laatste tijd en hij kwam met het bericht dat hij wilt scheiden. Relatietherapie of vechten wilde hij niet meer. Voor mij kwam het geheel uit de lucht. Hij is ook wel erg close met een vrouwelijke collega op het werk, heeft dat ermee te maken, geen idee. Ik wil me nu vooral op mezelf richten maar vind het zo moeilijk. Het grootste verdriet maakt nu plaats voor woede en ik vind het zo vervelend allemaal.
Ik ben voor hem naar België verhuisd maar heb hier inmiddels een vaste baan, vriendinnen en echt een leven opgebouwd dus heb beslist hier wel te blijven wonen. Ik heb inmiddels ook een appartementje gevonden voor mij en de katten. Ben nu alle andere praktische zaken aan het regelen.
Gelukkig zijn er geen kinderen in het spel al was ik eind vorig jaar wel gestopt met de pil dus zo'n dubbel gevoel. Ik ben 'blij' ik herkenning vind hier en ik niet de enige ben.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Mei 2021 21:03

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Radler, nee die hebben we ook niet meegenomen. Wel even berekend, scheelt in die jaren 50 euro per maand wat ik ex heb bespaard ;) Mijn vriend trouwens ook niet bij zijn alimentatie, die betaald ook al zeker 6 jaar hetzelfde bedrag.


Vanya, wat verdrietig. Vooral omdat je het niet zag aankomen. Veel sterkte komende periode
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 08 Mei 2021 23:11

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat naar, Vanya, zeker omdat je het niet aan zag komen. Wel fijn dat je inmiddels een eigen plekje hebt. Heel veel sterkte!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 09 Mei 2021 14:47

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Vanya sterkte
Juli 2019
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Mei 2021 21:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sterkte Vanya, zeker als het voor jou totaal uit de lucht komt vallen.
Fijn dat je inmiddels wel je eigen plekje hebt gevonden.
Heb je ook veel steun van vrienden?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 10 Mei 2021 10:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Elroya, ik zou dan toch ook gaan bespreken dat je die indexering meegenomen wilt hebben in de toekomst. Want in een tiental jaren gaat dat echt wel veel verschil zijn. Ik heb mijn ex daar het eerste jaar op gewezen en gelukkig doet hij het sindsdien zonder te vragen.

En tja, als je ex nog graag een kindje wil dan levert dat nu eenmaal meer kosten op. Als je ex willens en wetens superweinig gaat werken om jou als ex te "naaien", dan zou ik dat wel een rechtzaak waard vinden. Geen idee of je dan een zaak hebt maar dat lijkt me toch ook niet in de haak. Als hij daarentegen bv een dag minder gaat werken omdat hij een kindje krijgt en daar 1 dag in de week voor thuis wil zijn vind ik dat ook weer een ander verhaal.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 11 Mei 2021 19:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dank jullie wel lieve meiden!

High Heels schreef:Sterkte Vanya, zeker als het voor jou totaal uit de lucht komt vallen.
Fijn dat je inmiddels wel je eigen plekje hebt gevonden.
Heb je ook veel steun van vrienden?


Ja, ik krijg super veel steun van vrienden, familie en ook van mijn collega's. Echt heel fijn! Het komt uiteindelijk allemaal wel goed maar even deze periode doorkomen en hopelijk duurt het verwerken niet te lang (maar moet ook niet te snel willen).
Ik hoop snel weer meer mee te schrijven maar ben na een werkdag ook vaak best moe en nog niet alles lukt me zoals ik wil maar komt vast weer :) In juli kan ik eindelijk verhuizen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Mei 2021 11:49

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Heftig Vanya! Wat al gezegd is, zeker als je het niet aan ziet komen.
Het zal nu inderdaad lastig zijn en er komt veel op je pad. Kun je wel nog normaal met een deur, zodat je alles op een fatsoenlijke manier kunt afsluiten?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 22 Mei 2021 13:55

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dank je wel voor jullie reacties.

Een week geleden, na een kort ziekbed, is mijn vader overleden. Het is heel snel gegaan allemaal en hij was nog maar 69 jaar.

De scheiding valt hierdoor wel op de achtergrond. Mijn ex en ik kunnen wel nog door een deur maar niet van harte, ik denk dat we na mijn verhuizing en als de scheiding rond is ook geen contact meer hebben. We proberen nu wel gewoon normaal met elkaar om te gaan en gelukkig zijn er geen kinderen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mei 2021 14:03

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Gecondoleerd en sterkte
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2021 10:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Gecondoleerd Vanya!

** Wil dit toch liever niet hebben staan
Laatst gewijzigd door Sam op 31 Mei 2021 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 31 Mei 2021 10:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Klinkt lastig, Sam. Communiceren jullie altijd via WhatsApp? Of hoe maak je deze keuze dat je zoiets via de app doet?

Edit: misschien heb je het wel anders verstuurd. Ik zie alleen dat je een bericht gestuurd hebt. Ik ben wel benieuwd vanwaar de keuze om dat geschreven te doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2021 10:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik communiceer altijd via de app als het om 'belangrijke(re)' zaken gaat. Dat is ons geadviseerd, omdat we dan altijd zwart op wit afspraken terug kunnen zoeken.
Plus, ik laat over me heen lopen tijdens gesprekken face to face met hem. Vind ik lastig, dus kies ik liever voor schriftelijk.

Het was een lang en net bericht overigens. Wel duidelijk. En zijn reactie is terug gekomen en daaruit bleek dat het eenmaal voor gekomen is en niet meer gaat gebeuren. Dus prima!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mei 2021 11:21

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik communiceer ook veel via de app met mijn ex idd omdat het dan vast ligt. Niet dat er verder echt een mogelijkheid is om hem bv face to face te spreken want hij heeft besloten dat zijn vriendin prima kan halen en brengen 🤦🏼‍♀️
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jun 2021 20:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wij doen ook veel via de app, soms via de telefoon.
Laatst vroeg ik of hij tijd had voor een face to face gesprek over dochter, maar hij had het allemaal druk druk druk, dus dat werd videobellen.

Ik weet niet waar het over ging Sam, maar fijn dat het niet meer voor zal komen!
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 22 Jul 2021 06:43

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sterkte Vanya. Het komt nu ook allemaal tegelijk :( zo rot is dat
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 22 Jul 2021 06:45

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Er is bij mij wat moois op mijn pad gekomen. Echt super. We gaan voor de 2e date. We hebbeb dagelijke contact en het klikt mega goed. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem en het is wederzijds. Had niet verwacht. Zo super. Ik ken hem van vroeger! Al zo'n 15 jaar ofzo. Alleen nooit echt contact. Nu wel : D We hebben ook echt veel overeenkomsten. Ben echt weer verliefd. Lang geleden dat dit was :D
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Jul 2021 07:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat leuk Straycat! En na 1 date al verliefd zijn.. dat is dan wel liefde op het eerste gezicht :) Heel veel plezier op jullie tweede date!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Jul 2021 09:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat leuk zeg! Lekker van genieten 😃.
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 22 Jul 2021 10:37

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Thanx dames
Inderdaad Feline. Ja we kende elkaar al langer natuurlijk. Anders was dat niet gebeurd meteen hahaha. Echt heel spannend allemaal
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers