Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Law of attraction

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mei 2021 14:09

Re: Law of attraction

Influencers zijn in mijn optiek een doorn in de samenleven. Eigenlijk zou niemand ze moeten volgen, zodat ze geen platvorm hebben en dus ook niet interessant zijn voor bedrijven om reclame te maken via influencers. Een tijdje geleden zag ik een programma op tv over kinderen met een eigen YouTube-kanaal en hoe ver sommige (al dan niet aangemoedigd door hun ouders) ver gingen om maar zoveel mogelijk abonnees te krijgen. Ik vond het vrij ongezond, want laat een kind gewoon kind zijn en niet werken voor de camera (want zo zag ik het).

Bovendien stel je wil een succesvol YouTubekanaal beginnen (want je hebt bijv. slechte papieren voor op de arbeidsmarkt) etc... en je doet dat met behulp van LOA dan nog moet je maar net een gat in de markt vinden dat interessant genoeg is om voldoende volgers te krijgen. In mijn optiek hebben een aantal succesvolle YouTubers best veel mazzel gehad en snap ik niet waarom mensen hen volgen.
Ik volg zelf wel kanalen, maar daar komt bijv. de persoon niet eens in beeld en gaat het om een race of zo (denk aan Jelle's Marbleraces). Dat zijn internationale kanalen waarvan de eigenaren toevallig in Nederland wonen. Daarnaast was het volgens mij bij hen echt niet op voorhand de bedoeling om veel te verdienen met de content.
Van kanalen die nu beginnen is dat wel eerder het geval.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Mei 2021 18:06

Re: Law of attraction

Influencers zijn er altijd al geweest hè Fred. Nu hebben we er de naam ‘influencer’ aan gehangen, maar ook in de jaren ‘90, ‘80 en zelfs in de jaren ‘30 waren er bepaalde bekende personen die in meer of mindere mate invloed hadden op het (koop)gedrag van mensen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Mei 2021 15:47

Re: Law of attraction

Teun: ik ben het met je eens hoor, dat je het niet alleen zou moeten mogen teachen met disclaimer. En ergens is het denk ik ook heel mooi en voor een breder publiek toegankelijk, juist doordat het een beetje gesimplificeerd wordt. En in die zin is het juist weer heel positief, omdat je er mensen mee bereikt die door meer diepte of nuance wellicht afgeschrikt zouden worden.

Maar ik merk dat ik daar zelf een beetje een innerlijke tweestrijd in heb. Ergens vind ik het dus goed en positief. En ergens vind ik het "gevaarlijk", omdat er dan ook snel een loopje mee wordt genomen en dingen compleet verkeerd worden geinterpreteerd en toegepast, waarmee dan wel degelijk schade aan anderen wordt gedaan. Doordat mensen het bijvoorbeeld gebruiken om zichzelf beter te voelen, maar vervolgens alsnog te leven op een manier die anderen beschadigt. Nog steeds (of zelfs meer) craven, vergelijken, oordelen. En ik vind LOA en de manier waarop je het in populaire influencer stijl verspreid ziet worden wat dat betreft echt wel tekort schieten.

Dat heb ik met puur mindfulness bijvoorbeeld ook, mindfulness als echte skill vanuit het buddhisme is een kalme, alerte, non-judgemental aanwezigheid. Die noodzakelijk is en ondersteunend voor bijvoorbeeld compassie, non-attachment, het wijs en skillful reageren ipv vanuit habitual reactivity. En ook daar zie je veel mensen op zoek naar een quick fix en dat mensen het dan vervolgens juist gebruiken als soort van "tijdelijke pauze om jezelf niet over de kop te werken in je dagelijkse stress en dan ondertussen nog harder doorduwen". En ook daar merk ik dat ik die tweestrijf heb... Want ERGENS is dat prima en alleen maar mooi als een ieder het toepast op de manier die voor hem/haar werkt. Maar ik denk dat het voor velen daarvan (en dat gevoel heb ik dus ook bij LOA) juist wel goed zou zijn om wat minder succes en wat meer compassie te ontwikkelen. Als je die LOA beoefent op de juiste manier en daarbij ook echt probeert los te komen van je ego en inviduele prestaties en focust op rust, liefde en compassie, dan is er absoluut niets mis mee hoor. Maar ik vind eigenlijk dat ze dat er sterker bij zouden moeten betrekken/benadrukken, omdat het nu een beetje een valkuil is om het juist als bevestiging van je ego te gaan gebruiken (als ik deze positieve dingen heel sterk visualiseer, overkomen ze mij, omdat ik zo bijzonder ben/doordat ik zo positief en energiek ben, trek ik positieve energie aan en daardoor ben ik succesvol). Die LOA hebben het allemaal enorm over jou als individu, en jouw ervaringen en jouw energie die je wel of niet aantrekt. Terwijl dat natuurlijk compleet scheefloopt met loskomen van je ego.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Mei 2021 17:39

Re: Law of attraction

Whatever ik denk dat je deze reactie in een ander topic had willen plaatsen?
<<

Anoniem320

Bericht 09 Mei 2021 17:43

Re: Law of attraction

Huh? Waarom denk je dat Jorja? Volgens mij is het een hele inhoudelijke en interessante post over het juiste onderwerp.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 09 Mei 2021 19:26

Re: Law of attraction

Oh haha sorry, ik dacht dat het bericht van Fred het openingstopic was, had die hele pagina er voor niet gezien. Snapte al het bericht al niet helemaal en dacht ik zie Teun hier niet reageren :palm: :palm: :palm:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Mei 2021 14:11

Re: Law of attraction

Ja Whatever, dat is exact dus de moeite die ik ermee heb. Ik vind het niet erg om wat aan 'cherry picking' te doen en wijsheden op te doen die voor mij als waarheid voelen uit verschillende geloven en ideologieën. Dat is eerlijk gezegd waar ik juist mee bezig ben en wat ik ook bevrijdend vind: ik kan het gewoon zelf kiezen wat ik geloof, zonder keurslijf. Maar intentie, interpretatie en context zijn hierbij heel relevant. En voordat je het gaat teachen: erkenning van het privilege van jouw startpunt t.o.v. het startpunt van zoveel mensen die in minder gelukkige omstandigheden leven of worden geboren.

Gisteren had ik hierover toevallig ook een mooi gesprek met iemand die uitlegde waar voor haar het verschil ik zat tussen willen manifesteren en een intentie uitspreken. Dat laatste is veel zachter en veel minder prestatiegericht. Daar kon ik ook wel veel mee.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers