Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuisplannen

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 04 Mei 2021 12:39

Re: Verhuisplannen

Ja precies, Minx. Huis staat nu ook ‘onder bod’ op Funda. Frustrerend dit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mei 2021 12:45

Re: Verhuisplannen

Als het onder bod staat dan zal dat waarschijnlijk met een andere partij. Anders hadden jullie dat inmiddels wel geweten toch?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mei 2021 12:54

Re: Verhuisplannen

Daar ben ik ook bang voor, Giselle! Zou wel echt jammer zijn joh.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Mei 2021 13:01

Re: Verhuisplannen

Lady schreef:Als het onder bod staat dan zal dat waarschijnlijk met een andere partij. Anders hadden jullie dat inmiddels wel geweten toch?


Zie je hier in de buurt vaak ook al als de inschijftermijn verstreken is. De makelaar kan dan al wel inschatten of er een bod bij zit wat goed genoeg is. En het scheelt de makelaar echt heel veel telefoontjes en vragen.

Al vind ik het ook niet echt een goed teken dat jullie niets gehoord hebben.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 04 Mei 2021 13:06

Re: Verhuisplannen

Ja, ik was er ook al bang voor! Heb ze gebeld en zag ook net dat de e-mail, waarin stond dat de verkopers met een andere partij verder gaan, in mijn spam was beland. Erg jammer, maar het was pas het eerste huis, dus we zoeken gewoon verder.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mei 2021 14:44

Re: Verhuisplannen

Precies, gewoon doorgaan! Het zou ook wel heel 'toevallig' zijn als het het eerste huis meteen zou worden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem326

Bericht 04 Mei 2021 21:27

Re: Verhuisplannen

Balen Giselle. Ik hoop dat je snel weer een mooi en fijn huis tegenkom in jullie zoektocht.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Mei 2021 21:35

Re: Verhuisplannen

Jammer Giselle!

Wij zijn vandaag bij een huis geweest en we gaan een bod doen.
We verwachten niet dat ze net ons in zee gaan maar dan weten we iig een beetje hoe het gaat.
Gaan ze wel met ons in zee dan is dat fijn, ik zie het wel zitten met dit huis.
We kun er zo in en willen dan met de tijd nog het eea verbouwen.
30-04-2017
<<

Anoniem326

Bericht 04 Mei 2021 21:42

Re: Verhuisplannen

Spannend Kees! Wanneer breng je het bod uit en wanneer verwacht je iets te horen.

Ik heb besloten om mijn zoektocht te staken. Ik zal nog steeds dagelijks op funda kijken. Maar ik ga er verder geen energie in steken of met een aankoopmakelaar de markt op. Ik voel teveel weerstand en zie het niet zitten om in deze markt een huis te kopen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Mei 2021 22:37

Re: Verhuisplannen

Giselle wat balen, hopelijk snel een ander mooi huis.

Kees spannend

HG klinkt als een goed overwogen keuze.

Hier niets nieuws nog. De laatste 1,5e week zijn er zowaar 4 huizen in de wijk te koop gekomen. 1 rijtje en 3 vrijstaande die we echt te duur vinden. Dus net niet in het segment waar we zoeken. Maar hee er is weer wat beweging.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mei 2021 23:23

Re: Verhuisplannen

Jammer Giselle!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Mei 2021 07:43

Re: Verhuisplannen

Wat spannend, Kees! Succes!

Jammer dat je voor nu even stopt, Holly. Ik kan me je gevoel van weerstand wel voorstellen, het is zo’n bizarre markt nu. Ik hoop voor je dat je op den duur nog een mooi huis tegenkomt dat je wel gegund is!

Minx, jammer dat het in jouw omgeving nu een beetje stil staat. Het kan natuurlijk wel met een paar dagen ineens veranderen, zoals je nu ook bij jou in de wijk ziet. Er komt vast wel weer iets op jullie pad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Mei 2021 08:21

Re: Verhuisplannen

Klopt, we weten dat er 1 huis aankomt maar de verkopers hebben echt geen haast dat huis staat al een half jaar leeg op dit moment. Mijn moeder kent de buren dus die weten we zeker. En we hebben een ander huis gezien wat helemaal leeggehaald is de afgelopen dagen. En inmiddels weten we ook dat er zo ineens een huis online kan komen. De wijk bestaat voor 30% uit mensen boven de 65 dus dat is gewoon heel onvoorspelbaar. Waar ik wel blij mee ben is dat mijn vriend inmiddels zijn Max hypotheek omhoog heeft gezet. Hij is vooral bang dat het huis onder water komt te staan. Gelukkig heeft hij al kunnen zien dat onze aankoopmakelaar niet meegaat in de gekke spelletjes en wel echt duidelijk aangeeft van dit is de waarde die er in een huis zit.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Mei 2021 09:42

Re: Verhuisplannen

Hebben jullie al een bod gedaan, Kees?

Wij zijn weer onderweg, twee bezichtigingen op de planning. Lange dagen wel hoor!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2021 09:44

Re: Verhuisplannen

Ja jeetje dat is telkens wel een end rijden! Heel veel plezier vandaag weer! Gaan de kinderen telkens mee?
Let's discover the world together.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Mei 2021 10:04

Re: Verhuisplannen

Succes Giselle! Hopelijk met een goed resultaat.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2021 10:22

Re: Verhuisplannen

Giselle veel plezier hopelijk zit er wat moois tussen
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Mei 2021 11:54

Re: Verhuisplannen

Leuk Giselle! In welke plaatsen gaan jullie vandaag kijken?
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Mei 2021 13:48

Re: Verhuisplannen

Succes Giselle!

Ons bod is, zoals verwacht, afgeslagen. Niet erg, we zijn vooral oriënterend en mocht het zo zijn fijn, anders sparen we lekker verder.
We sparen vanaf nu iedere maand het verschil van de hypotheek dan en de huur nu. Zo gaat het sparen sneller en kunnen we vast wennen 🙃
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2021 16:31

Re: Verhuisplannen

Kees slim,

@giselle hoe waren de huizen?

Mijn vriend is gister weer aan het rekenen geweest en dat viel echt positiever uit dan verwacht. Dat is wel fijn om te weten. Hij had verkoop huis zelfs minder gerekend dan dat de makelaar aangegeven had. Dus dat kan alleen maar positief uitvallen. Nu alleen nog een huis 🤣. Mijn gevoel zegt dat het niet lang meer gaat duren maar ja in deze markt weet je het nooit.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Mei 2021 16:48

Re: Verhuisplannen

Zijn jullie al wel naar een financieel adviseur geweest ter oriëntatie Minx?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2021 17:15

Re: Verhuisplannen

Scandic schreef:Zijn jullie al wel naar een financieel adviseur geweest ter oriëntatie Minx?


Ja vorig jaar maart al. Toen konden we al een bedrag aan hypotheek krijgen wat we niet eens aan een huis uit willen geven. Mijn salaris is inmiddels al 4x aangepast (en in juli komt er nog een cao verhoging overheen) en dat van mijn vriend ook. Daarbij telt mijn inkomen nu voor 90% mee ipv 80%. De bank heeft in ieder geval aangegeven dat wat wij willen geen probleem is. Daarnaast heeft mijn vriend heel veel spaargeld en ga ik inmiddels ook richting een flink bedrag. Laat ik het er op houden dat de prijsklasse waar we in zoeken ongeveer de helft is van wat we echt Max zouden kunnen als we de overwaarde en als ons spaargeld zouden investeren.
We hebben nadat we de aankoopmakelaar gesproken hebben nog contact gehad met de bank en die zeiden ook dat daar echt geen probleem zou zitten.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Mei 2021 22:01

Re: Verhuisplannen

Jammer dat jullie bod is afgeslagen, Kees, ook al verwachtte je het al. Hadden jullie boven de vraagprijs geboden? Slim dat jullie nu lekker sparen!

Minx, fijn dat de berekening positiever uitvalt! Kun je nu ook naar duurdere huizen kijken of dat niet?

Marin, de kinderen willen meestal wel mee. Bij het huis in Emmen hadden ze direct al een voorkeur welke kamer hun slaapkamer zou worden, haha. Dat maakt het wel leuk, ik denk dat het ook wel concreter wordt voor ze als ze meegaan naar ons eventuele nieuwe huis.

Wij zijn vandaag in Coevorden geweest. Eerste huis lag heel leuk, hoekhuis direct naast een grote speeltuin. De jongste was vandaag mee, die was gelijk verkocht door die speeltuin, haha. Het huis was qua ligging super. Jammer genoeg was de ruimte in huis niet groot genoeg. Slaapkamers op de eerste verdieping waren echt te klein, dus die woning viel direct af.

Bij de tweede woning was het magische woord 'potentie'. Wat een gaaf huis, alleen er moet zoveel aan gebeuren. We hebben een grove berekening gemaakt en we moeten er voor 60k instoppen om het naar onze zin te maken. Ik zag het wel voor me, maar mijn man had niet het gevoel dat hij had bij het huis in Emmen. Helaas, dus we zoeken verder.

Voor volgende week staan er weer wat huizen op het programma. Hopelijk zit daar wat tussen, anders lassen we even een pauze in. Het is echt vermoeiend steeds die kant op te rijden, steeds die indrukken, en natuurlijk weer terug naar huis rijden. We overwegen dan ook een aankoopmakelaar in te schakelen die ons kan helpen zoeken, kan regelen dat we kunnen gaan bezichtigen en met ons mee kan denken mbt de biedingen. Maar goed, eerst volgende week afwachten.
Laatst gewijzigd door Giselle op 08 Mei 2021 22:04, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2021 22:03

Re: Verhuisplannen

Oef intens hoor zulke dagen! Ik kan me voorstellen dat je een aankoopmakelaar erbij wil betrekken. Klinkt heel verstandig. En jammer dat dat eerste huis toch net niet was. Klinkt verder leuk! Geen mogelijkheid tot verruiming van de slaapkamers op de één of andere manier?
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Mei 2021 22:06

Re: Verhuisplannen

Marin schreef:Oef intens hoor zulke dagen! Ik kan me voorstellen dat je een aankoopmakelaar erbij wil betrekken. Klinkt heel verstandig. En jammer dat dat eerste huis toch net niet was. Klinkt verder leuk! Geen mogelijkheid tot verruiming van de slaapkamers op de één of andere manier?


Ja er waren wel mogelijkheden hoor, maar de vraagprijs van de woning lag al vrij hoog en om er dan nog gelijk 50k in te stoppen voor een uitbouw en dakkapel en nieuwe badkamer zien we dan ook weer niet zitten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron