Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Psychose

<<

Anoniem 42

Bericht 30 Nov 2013 18:50

Psychose

Heeft iemand hier tips hoe om te gaan met iemand die hierin zit? Gaat om iemand die denkt dat iedereen haar kwaad probeert te doen, bijvoorbeeld door vergiftiging en dat er mensen in de tuin liggen die haar kwaad willen doen. Is het uberhaupt nuttig om iemand op te zoeken die hierin zit of zou dat alleen maar extra stress opleveren?

En hoe komt iemand hier weer uit? Net zo plotsklaps als dat het begonnen is of is dat een geleidelijk proces?

Moet iemand met een psychose opgenomen worden of kan diegene ook thuis blijven?

Zou zo graag het hele verhaal plaatsen om het kwijt te zijn :( . Maar ik durf het niet omdat ik bang ben de privacy van diegene te schenden als iemand haar van dit verhaal zou herkennen (hoe onwaarschijnlijk ook).
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Nov 2013 19:57

Re: Psychose

Tijdens mijn werk hadden we een man in een psychose. Hij rook gas in zijn kamer en dacht dat hij ging vergassen in zijn kamer. Hij was hele dagen weg, rondjes lopen in de stad me te rollator, alle ramen en deuren open midden in de winter ect ect. Hem hielp het om naar een andere kamertje. Brengen, zo heeft hij 2 week op de logeer kamer geslapen.
Zodra hij vlakbij zijn kamer kwam begon het hele vergasriedeltje weer. Hij was zo bang, heel zielig.

Hij is uiteindelijk ook opgenomen nadat hij kwijt was en de politie was ingeschakeld. Hij was wel rond de 80 jr
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem278

Bericht 30 Nov 2013 20:35

Re: Psychose

Ik heb een psychose gehad, en een aantal keren inmiddels een randpsychose (dan kan ik nog ingrijpen voor het tot een complete psychose komt).

Maar, wat voor mij geldt, hoeft natuurlijk niet voor iedereen of de persoon waarover je schrijft te gelden.
Meestal is de weg uit een psychose vele malen langer, dan het plotse van het ontstaan ervan. Het is een soort 'zwakke plek' in je geest dan, en dat kost echt hersteltijd. Ik vergeleek het wel eens met het herstel van longontsteking, daarvan voel je ook nog weken, zo niet maanden, de gevolgen. Het verzwakt je geestelijke systeem.

Iemand móet niet opgenomen worden, het kan wel nodig zijn. Dat heeft te maken met de ernst van de psychose, de draagkracht, en ook omgevingsfactoren. Iemand kan vaak niet in een volledige psychose alleen blijven. Vooral niet omdat je dan geen medicatie wilt nemen, omdat je je realisatie van waar je je in bevind kwijt bent.

Ik kan niet zeggen of bezoek fijn is. Ik raakte daar heel erg van in paniek, maar toen de acute psychotische toestand wat verminderde vond ik bepaalde mensen in mijn omgeving wel vertrouwd genoeg om ze toe te laten.

Als je nog meer vragen hebt... stel ze gerust
<<

Anoniem186

Bericht 30 Nov 2013 21:35

Re: Psychose

Ik stuur je een pb.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 30 Nov 2013 22:12

Re: Psychose

Belangrijk is om er neutraal in te staan, vooral niet er tegenin gaan maar er ook niet in mee gaan. Over het algemeen is er medicatie nodig om iemand eruit te krijgen, en dat gaat niet van het een op het andere moment. Kan wel een paar weken duren en an komt nog het herstel.
<<

Anoniem187

Bericht 01 Dec 2013 12:41

Re: Psychose

Ik heb er geen verstand van, maar het klinkt heftig. Ik wil je sterkte toewensen!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers