Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten verbouwing

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 Apr 2021 16:15

Re: Kosten verbouwing

Wij hebben toevallig 2 maanden geleden onze hypotheek laten verhogen ivm verbouwingen.
Wij laten het volgende doen:
Keuken
Badkamer
2 x toilet
Woonkamer vervangingen zoals andere bank, tv, houtkachel plaatsen, tv meubels en verlichting vervangen.

Wat wij niet van te voren hadden bedacht is dat niet alles onder een bouwdepot kan. Alleen de spullen die aard en nagel vast zijn mag je daarin declareren. Wij hebben daardoor ook een consumptieve lening er bij gedaan zodat we bijvoorbeeld de bank kunnen betalen en de verlichting.

Voor de keuken zijn wij inmiddels rond en deze gaat rond de 15.000 kosten inclusief plaatsing. Mijn man is goed in het zoeken van koopjes. Wij hebben dus een aantal dingen al wat goedkoper kunnen halen. We hebben dan een keuken met amerikaanse koelkast, luxe stoomoven en een kookplaat met recirculatie.
Tip voor je huidige keuken demonteren: er zijn verschillende bedrijven die oude keukens opkopen. Je krijgt er dus geld voor en zij halen het voor je weg. Geen mega bedrag uiteraard, maar alles is meegenomen en het wordt netjes verwijderd.

Voor de toiletten hebben we ongeveer 3000 euro per toilet gerekend. Voor de badkamer weet ik het even niet uit mijn hoofd.

Wij hebben voordat we het bouwdepot aanvroegen een heel excelsheet gevuld met een begroting. Uiteindelijk hebben we totaal 50.000 euro nu erbij gedaan. Een deel bouwdepot en een deel consumptief.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem303

Bericht 29 Apr 2021 16:32

Re: Kosten verbouwing

We vragen in elk geval wat offertes aan. Ik heb nu via de keukenplanner van Ikea een keuken ontworpen, die staat incl apparatuur en alles nu op €5250. Dan eigenlijk nog de plaatsing, en eigenlijk willen we er nog een quooker in. Mijn vriend zegt net dat zijn oom loodgieter is (haha zo leer je na 10 jaar nog eens iets nieuws van elkaar, nou handig), die zou misschien nog even bij kunnen springen qua leidingen enzo, dus misschien kunnen we de plaatsing dan ook wel zelf. K*tklus maar bespaart uiteindelijk ik wel veel geld.
De vloer willen we onder de nieuwe keuken door laten leggen dus zal ook meteen mee moeten, en het meest praktische is dat we de schuifdeur (zie vorige pagina) dan ook gelijk meepakken denk ik, want dat kan de vloer meteen goed doorgetrokken worden. In mijn herinnering hebben ex en ik voor de huidige vloer incl ondervloer, plinten en eggen door het hele huis zo'n 6000 euro betaald dus dat moet ook mogelijk zijn.
Voor badkamer en toilet moeten we maar eens kijken wat mogelijk is of óf er iets mogelijk is binnen het budget (wat ik eerder al zei, een gewoon simpele basic verbouwing is prima, heeft wel echt wat opfrissing nodig), en de binnendeuren- en kozijnen en het verlagen van het plafond moet dan maar wel op de lange baan.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers